-NAC-Feyenoord 2000 ...1-0 voor NAC, na 10 minuten al met 10 man, door een rode kaart..ongelooflijk spannende wedstrijd maar toch de 3 punten sinds zeer lange tijd tegen Feyenoord (eind jaren 70 ofzo)
Dit werd in 2001 trouwens dunnetjes overgedaan met een 2-1 overwinning, maar dat was een iets minder spectaculaire wedstrijd
-NAC-Twente 2001 ...Ongetwijfeld de beste wedstrijd van het seizoen van NAC, maar toch werd er met 3-3 gelijkgespeeld..NAC speelde spectaculair, hoogstaand en FC Twente compleet van de mat..kwam met 2-0 voor..maar na rust kwam FC Twente met 3 uitbraken dus langszij
-NAC-Ajax 1997 2-0 voor NAC ...geweldige sfeer in het stadion...2 bijna identieke goals van stewart en vidmar in de 1e en 2e helft, wat me ook nog bijgebleven is van die wedstrijd is dat Kluivert alleen voor de keeper kwam maar de bal mistrapte
-NAC-RBC 1999 De kampioenswedstrijd van NAC in de 1e divisie, 2-0 gewonnen en fantastische sfeer en feest achteraf
-Ajax-NAC 2001 NAC kwam achter na een paar minuten door Van der Vaart (wie anders) ...toen had ik er al een hard hoofd in dat NAC punten zou gaan pakken..maar mede door een fantastische goal van stewart wonnen we met 3-1
Verders bezoek ik eigenlijk geen wedstrijden van andere clubs..behalve 1x Jong Oranje in 1997 bloedeloze 0-0 wedstrijd
ik ben benieuwd...
Betrap me erop dat ik niet altijd de uitslagen meer precies weer maar dat ik het Helmond clublied nooit meer zal vergeten.... aye aye aye Helmond Sport (omlijst door aantal huppende tienertjes.... ) was heeeeel erg. Ajax wedstrijden in Olympisch stadion echt geweldig.
GAE wedstrijden zijn niet zo spannend maar door de emoties er om heen wel erg leuk.
Das de mooiste en natuurlijk AJAX - Celtic qua sfeer maar niet qua wedstrijd..
Moederdag 1998 (als het ik goed) won de plaatselijke FC uit Utreg voor het eerst sinds 25 jaar (als ik het goed) heb weer eens van de plaatselijke AFC uit het Dorp aan het IJ. Het werd toen 1-2 in het voordeel van FCU. Dit was ook een het afscheid van Michael Laudrup die de Utreg-fans goed verziekt hebben! Maar neem ons dat eens kwalijk, we winnen weer eens daar!! (Doelpunten werden gemaakt door Michael Mols en John de Jong)
De eerste thuiswedstrijd in de Uefa-cup sinds 10jr tegen Grazer AK uit Oostenrijk. We wonnen deze wedstrijdm met 3-0. FCU was weer bekend in Europa. Er hing die avond een fantastische sfeer. We hebben complimenten van Grazer-aanhang gehad over de sfeer die er was.
De terugwedstrijd in Uefa-cup tegen het zelfde Grazer AK was denk ik een van de mooiste. We hadden een comfortabele voorsprong, alleen deze was voor de rust al helemaal weg!!! Met rust was 3-0. Na rust werd orde op zaken gesteld. Wat een ontlading was er bij de 2200 mee gereisde fans uit Utreg toen 3-1 werd gemaakt!!!..Volwassen kerels stonden met tranen in hun ogen. We hadden het gehaald. Grazer moest nu 2x meer scoren. Uiteindelijk werd het 3-3. De reis van 14uur was dus niet helemaal voor niets geweest.
De wedstrijd die waarschijnlijk heel Nederland zich nog kan herrineren is de ARBITRALE DWALING van de AC Finale van dit jaar. FCU - Ajakkes. Dhr. Kloeg vergat zijn vlag op te steken, terwijl we de CUP al met 1 hand vasthadden. Dit bewijst maar weer waarom Ajakkes de naam LUCKY AJAX draagt (zie afgelopen dinsdag tegen Inter)
Dit zijn 3 wedstrijden die ik niet snel meer zal vergeten
`
Rood/Witte groeten.
FORZA Utreg till I die
Ajax-Liverpool, de beruchte mistwedstrijd.
Ajax won trouwens met 5-1
[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 15-11-2002 18:05]
In 1995: FC Utrecht - Volendam (0-1). Halve finale beker. FC Utrecht was veel beter, maar Zoetebier had alles en in de laatste minuut scoorde Jorg Smeets. Volendam naar de finale! Ik heb nog nooit zo hard naar de bussen moeten rennen...
19..: Volendam - Ajax (1-0). Door een verbouwing werd deze wedstrijd gespeeld in het Olympisch Stadion. Ik zat tussen de Ajax-supporters en Arie Obdam maakte het winnende doelpunt. Ik heb me sjaaltje maar goed verborgen gehouden...
AZ-*j*x 1998 (?) 2-1 voor AZ
quote:/Offtopic:
Op vrijdag 15 november 2002 16:16 schreef poiuy het volgende:
Rampwedstijden waren trouwens Roda - AZ 8-2 en Zwolle-AZ 5-1 (enkele weken geleden) Gelukkig was ik bij die laatste neit aanwezig
Ajax - AC Milan (CL 1995 in Wenen), ook spannend en een goede afloop.
Verder nog FC Twente - Utrecht 26 maart 2000:
na 77 minuten staat het 0-2, maar na de blessuretijd is het 4-2 door doelpunten van Ter Avest, Houwing, Vennegoor en vd Meijde. Super
FC Twente - Roda JC (2002) omdat toen het zelfvertrouwen langzaam terugkwam
Er zijn nog zoveel mooie voetbalwedstrijden, maar de AC 2001 blijft voor iemand die 4 was in 1988 toch het mooiste
quote:Kippenvel!!!!!!! prachtig moment!!
Op vrijdag 15 november 2002 16:31 schreef -F- het volgende:
Ik heb em al een keer vermeld: Feyenoord - PSV Uefa cup kwart finale.
Bij de 1-1 van van Hooijdonk was er denk een 9 op de schaal van richter te registreren.
quote:63 ?
Op vrijdag 15 november 2002 16:10 schreef golfer het volgende:
1963 Olympisch Stadion.
Ajax-Liverpool, de beruchte mistwedstrijd.
Heb zelf veel wedstrijden gezien.
Ik hou het vandaag bij van Basten :
1 - Ajax-FC den Bosch, de omhaal.
2 - West Duitsland-Nederland, het schot.
De mooiste was die van gister: Werder Bremen - Vitesse Arnheim 3-3
Op 2 staat Vitesse - Ajax seizoen 01/02 uitslag 3-1: Ajax kwam ik dacht op voorsprong maar toen kwam de strijdlust. Ook mooi was de gehele sfeer in Gelredome.
en nr.3: Feyenoord - Vitesse seizoen 01/02 uitslag 3-2. Zeer spannende wedstrijd en aantrekkelijk om te zien.
quote:Pardon, foutje, het was in 1966.
Op vrijdag 15 november 2002 17:53 schreef tong80 het volgende:
63 ?
quote:Ik was al aan het wachten.
Op vrijdag 15 november 2002 16:10 schreef golfer het volgende:
14-12-1966 Olympisch Stadion:Ajax-Liverpool, de beruchte mistwedstrijd.
Ajax won trouwens met 5-1
Zoveel wedstrijden heb ik niet gezien, maar één van de mooiste was toch wel 1 FC Koln - Borussia Monchengladbach. Zou bij god niet meer weten wanneer en wat de uitslag was.
Ik was toendertijd wel content dus zal Gladbach wel gewonnen hebben.
quote:Dit vond ik 1 van de mindere wedstrijden ooit
Op vrijdag 15 november 2002 16:03 schreef richsli het volgende:
Fc zwolle-Excelsior 1-0 ZWOLLE KAMPIOEN!!!!
Fc Zwolle-AZ 5-1
ben dit seizoen bij alle thuis wedstrijden geweest.
Vorig jaar naar Arsenal-Manchester United geweest met rust was het 0-1 maar Arsenal won met 3-1. Fantastiche sfeer.
Mooiste wedstrijd was volendam-excelsior in de nacompetitie. Excelsior verloor met 2-1, maar werd door een overwinning van Ado _o_op het kasteel toch kampioen.
Eigenlijk was de hele nacompetitie vorig jaar wel leuk.
Ajax-Real Madrid 2-0
2e ronde [ofzoiets] CL 96
Favo wedstrijden.
quote:Zelfde, alleen dan nog de wedstrijd tegen de graafschap 1999 (geloof ik), toen het een alles of niets wedstrijd van NAC was tegen degradatie, suppoerters alles uit de kast gehaald, das pas sfeer
Op vrijdag 15 november 2002 15:31 schreef Boomlaars het volgende:-NAC-Feyenoord 2000 ...1-0 voor NAC, na 10 minuten al met 10 man, door een rode kaart..ongelooflijk spannende wedstrijd maar toch de 3 punten sinds zeer lange tijd tegen Feyenoord (eind jaren 70 ofzo)
Dit werd in 2001 trouwens dunnetjes overgedaan met een 2-1 overwinning, maar dat was een iets minder spectaculaire wedstrijd-Ajax-NAC 2001 NAC kwam achter na een paar minuten door Van der Vaart (wie anders) ...toen had ik er al een hard hoofd in dat NAC punten zou gaan pakken..maar mede door een fantastische goal van stewart wonnen we met 3-1
![]()
quote:Volgens mij werd het toch echt 5-2. Is ook één van de mooiste wedstrijden ooit voor mij.
Op vrijdag 15 november 2002 19:20 schreef Merkowitz het volgende:
Ajax-Bayern Munchen 5-1
Halve finale CL 95
Zelfde geld voor Real Madrid - Ajax een jaar later. De Real supporters die aan het eind van de wedstrijd klappen voor het geweldige spel van Ajax.
quote:Oja...All together now ofzo..met vuurwerk e.d. helaas..we verloren
Op vrijdag 15 november 2002 21:02 schreef Garagefluit het volgende:[..]
Zelfde, alleen dan nog de wedstrijd tegen de graafschap 1999 (geloof ik), toen het een alles of niets wedstrijd van NAC was tegen degradatie, suppoerters alles uit de kast gehaald, das pas sfeer
quote:Wh00ps 5-2 ja
Op vrijdag 15 november 2002 21:28 schreef RAiDEN het volgende:[..]
Volgens mij werd het toch echt 5-2. Is ook één van de mooiste wedstrijden ooit voor mij.
Zelfde geld voor Real Madrid - Ajax een jaar later. De Real supporters die aan het eind van de wedstrijd klappen voor het geweldige spel van Ajax.
quote:Die wedstrijd ja...
Op vrijdag 15 november 2002 22:20 schreef Boomlaars het volgende:[..]
Oja...All together now ofzo..met vuurwerk e.d. helaas..we verloren
quote:
Op vrijdag 9 november 2001 15:08 schreef CAZZO het volgende:ajax-Fc Twente '92 0-1 Prince Polley(Dat was vooral mooi om de sfeer: enorm rotweer (stortbui van 2 uur waar we onoverdekt in zaten) en toch winnen van de neuzen 25 minuten voor tijd...)
En niet vergeten De Bekerfinale tegen PSV van afgelopen seizoen,baggerwedstrijd 1e klas maar wel een zeer spectaculaire penaltyreeks + een delirium van 3 dagen
Wat ook mooi was ajax-PSV 1-2 in '93 ik wist niet dat een bomvolle tram zo stil kon zijn.En ik maar lachen.
vooral:
Roda JC-Benfica 2-2 en AC Milan - Roda JC , roda na str. eruit
FCU - Vitesse 5-3 Utreg speelde gewoon super
Ajax -FCU 1-2 Utreg 0-2 voor super sfeer. eerste uitoverwinning voor FCU tegen ajax
Feyenoord - FCU 1-2 Kuyt scoort in laatste minuut. Beenhakker wordt dezelfde dag ontslagen.
FCU -Groningen 6-0 UTREG haalt voor het eerst sinds lange tijd europees
Arsenal - Paok (UEFA cup 96) De return (eerste duel in Griekenland 0-0)
Bergkamp scoort 1-0..7 minuten voor tijd schiet Vrizas de 1-1 er..Exit Arsenal.
quote:Liverpool-Arsenal laatste wedstrijd van seizoen 95 ofzow. Arsenal wint met 0-2 en wordt op doelsaldo kampioen
Op maandag 18 november 2002 16:56 schreef Dr.Daggla het volgende:
Bergkamp scoort 1-0..7 minuten voor tijd schiet Vrizas de 1-1 er..Exit Arsenal.
eerste prijs, supersfeer voor tijdens en na de wedstrijd, en leuk en spannend voetbal
Roda JC - Heerenveen 4-2 Gewoon omdat t de Amstel Cup finale was, limburgs volkslied werd voluit meegezongen door alle roda supporters en sfeer was geweldig daar.
Roda JC - Bordeaux 2-0 Dat was echt DE wedstrijd. Had alles in zich. Twijfelachtige beslissingen, een penalty, ontieglijke vreugde op de tribune, een heel stadion dat meezong, echt geweldig. Beste sfeer ooit in t Parkstad Limburg Stadion.
en ja, kben roda supporter
De eerste betaald voetbal wedstrijd op Zeeuwse bodem... Volgepakt stadionnetje aan de Irislaan, geweldige sfeer en twee doelpunten van good old Remco van Keeken zorgden voor een geweldige middag...
Verder valt het me op dat bijna iedereen een overwinning op ajax noemt...
Heb er nog veel meer bezocht maar deze blijven me altijd bij en waren toch wel de mooiste!!
quote:Een overwinning op Ajax is ook het hoogst haalbare in Nederland. Voor psv en f'noord kan ik het me nog indenken, maar wat ik het ergst vind is de kleinere ploegen.
Op dinsdag 19 november 2002 13:28 schreef Da_Sandman het volgende:
VC Vlissingen - RBC 2 - 0De eerste betaald voetbal wedstrijd op Zeeuwse bodem... Volgepakt stadionnetje aan de Irislaan, geweldige sfeer en twee doelpunten van good old Remco van Keeken zorgden voor een geweldige middag...
Verder valt het me op dat bijna iedereen een overwinning op ajax noemt...
de ene dag zich he-le-maal leeg knokken, bloed, zweet en tranen en dan op een offday Ajax verslaan (kan gebeuren) en dan de week erna kansloos van rkc verliezen. Als ze nou gewoon elke week de halve inzet van die tegen Ajax tonen maken ze kans op europees voetbal. Maar nee 1 keer van Ajax winnen is belangrijker dan 5 keer van een ander
maar goed, dat was offtopic geloof ik
Mooiste wedstrijd was (qua ontlading) een clichee, Milan-Ajax in 95, gewoon die ontploffing erna. Dat vergeet ik nooit meer.
Ook de finale ek'88 staat me nog wel bij als top dag.
Ach en er zijn nog zoveel mooie wedstrijden, F'noord verslaan met een hooghoudende Witsche
Eerst een trein missen, daarna kom je binnen als de klok op 19 minuten staat. Op weg naar het ALS al zo'n vooegevoel gehad. Het mistte verschikkelijk. Binnen een minuut nadat ik binnen was, om precies te zijn na 19 minuten en 52 seconden werd de wedstrijd gestaakt... Baggur!
Mooiere wedstrijden vond ik toch Bordeaux & AC Milan uit.
2000/2001 Groningen-Feyenoord 1-0 door een prachtige knal van Johansson 10 minuten voor tijd.
2000/2001 Groningen-Heerenveen 2-1 Toen de Friezen op voorsprong kwamen en Lurling daarna het al behoorlijk hete vuurtje nog eens opstookte door Hugo een rode kaart aan te naaien. Vlak voor het einde maakte Gregoor van Dijk echter de winnende uit een penalty en was het doei Foppe's possie
2000/2001 De Graafschap-Groningen 1-2 Wat een ontlading na de 1-2 van Allach vlak voor het einde nadat er niet ver daarvoor een schot van Hugo wat de keeper al had gepasseerd op de lijn bleef steken in de modder. Eindelijk won Grunn weer eens een uitwedstrijd.
2001/2002 Groningen-PSV 2-2 Groningen tegen alle verwachtingen in op 2-0 voor in een topsfeer. PSV kwam helaas terug door o.a. 1 twijfelachtige penal.
2001/2002 Twente-Groningen 0-1 Altijd beladen. De Tukkers werden na de 0-1 helemaal gek en gingen verhaal halen bij hun bestuur.
quote:
16 november 2002: Fc Grunn' - De Graafschap 3-1
Was fantastisch in het stadion!
2 heerlijke wedstrijden van het Nederlands elftal, beide keren was er ook een geweldige sfeer
Tuurlijk EK 88 Marcoooooooooaaaaaal
quote:Daar is ooit nog eens een film over gemaakt geloof ik...
Op zaterdag 31 mei 2003 00:22 schreef DutchGooner het volgende:
26 Mei 1989 Liverpool-Arsenal 0-2.
Allerlaatste speeldag van de competitie als Arsenal naar Liverpool gaat in de wetenschap dat ze met minimaal 2 doelpunten verschil moeten winnen om kampioen te worden anders is LFC kampioen.
Na een slechte eerste helft komt Arsenal in de 2e helft op een 0-1 voorsprong om vervolgens in de 3e minuut van de blessuretijd de alles beslissende 0-2 er in te knikkeren. Michael Thomas
quote:zou kunnen,weet ik niet.
Op zaterdag 31 mei 2003 00:23 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Daar is ooit nog eens een film over gemaakt geloof ik...
quote:Lekker Doc jennen.
Op zaterdag 31 mei 2003 00:22 schreef DutchGooner het volgende:
26 Mei 1989 Liverpool-Arsenal 0-2.
Allerlaatste speeldag van de competitie als Arsenal naar Liverpool gaat in de wetenschap dat ze met minimaal 2 doelpunten verschil moeten winnen om kampioen te worden anders is LFC kampioen.
Na een slechte eerste helft komt Arsenal in de 2e helft op een 0-1 voorsprong om vervolgens in de 3e minuut van de blessuretijd de alles beslissende 0-2 er in te knikkeren. Michael Thomas
Die van mij natuurlijk de CL finale van ManU tegen die Bayern.
Qua resultaat was één van m'n mooiste wedstrijden FC Utrecht-Vitesse, in de winter van 1997. Utrecht bungelde ergens in het rechterrijtje, Vitesse deed een aanval op de top. Veel blessures bij de FC, waardoor o.a. Beekink en Van Nieuwkerk in de basis begonnen. 0-1, 1-1, 1-2... aan het eind van de eerste helft kreeg Kreek nog een gigantische kans voor open doel op de 1-3 (ik heb deze wedstrijd zó vaak op video teruggezien ) maar miste. In de tweede helft een heel ander Utrecht, het walste over Vitesse heen en het werd 2-2, 3-2, 4-2 en 5-2. Het stadion stond op z'n kop, de hele wedstrijd. Zoveel sfeer als bij deze wedstrijd is er volgens mij nooit meer geweest in de Galgenwaard, dit was echt de top. Oja, Machlas maakte vlak voor tijd uit een penalty nog 5-3.
De 1-4 overwinning tegen MVV (ik geloof in 1998) blijft me ook altijd bij. Het was de derde wedstrijd van het seizoen, de eerste twee had FCU gewonnen (bij NAC en tegen Cambuur) en was de trotse lijstaanvoerder. MVV uit was zoiezo de gezelligste wedstrijd van het seizoen en Utrecht was massaal naar het Vrijthof gekomen. Ik geloof dat er een mannetje of 2000 mee waren, 90 minuten lang zingen.... Utreg bovenaan olé ole...
De 2-1 overwinning tegen PSV dit seizoen (Amstel Cup) was ook een schitterende wedstrijd. In de eerste helft was PSV nergens, Utreg had met 3-0 voor moeten staan maar scoorde slechts één keer. In de tweede helft was het wedstrijdbeeld totaal omgedraaid maar maakte Tanghe eigenlijk uit het niets 2-0. Meteen daarna scoorde Kezman de 2-1 en dat laatste half uur was echt zo ongelooflijk spannend. Toch hield FCU stand en na afloop was de ontlading enorm.
De 2-1in de laatste minuut van Bergkamp tegen Argentinie zal ik trouwens ook nooit vergeten, net als de "hoe kan dit???"-wedstrijd op het EK 2000 tegen Italie...
52 > 1-0 ( romario )
63 > 2-0 ( bebeto ) ( gingen die brazilianen zo maf dansen )
65 > 2-1 ( bergkamp )
77 > 2-2 ( winter ) ( heel nederland ging op zijn kop!!! )
en dan helaas de 81e minuut maakt Branco er alsnog 3-2 van! Maar wat spannend!
quote:Dat was 2-0 hoor...
Op vrijdag 30 mei 2003 23:05 schreef Jerommeke4 het volgende:
1988: Nederland - USSR 2-1 (Finale met goal van Van Basten!!!)
Wat dachten jullie van Ajax - Grémio, waarna Ajax (een Nederlandse club!!!) had gewonnen met penalties!!
quote:Joh echt??
Op woensdag 18 juni 2003 12:46 schreef Saekerhett het volgende:
Ajax (een Nederlandse club!!!)
quote:Kinderhand is gauw gevuld zullen we maar zeggen
Op woensdag 18 juni 2003 13:05 schreef richsli het volgende:
Fc Zwolle-AZ
Fc Zwolle-Roda
Fc Zwolle- utrecht
Fc Zwolle-RKC
RKC-FC Zwolle
FC Zwolle-de graafschap
(allen gewonnen)
en alle wedstrijden van de laatste 13jaar tussen FC Zwolle en de Go ahead eagels. (geen nederlaag geleden tegen de eagles)
quote:Ik bedoel dat een Nederlandse club had gewonnen met penalties, zie je niet zo vaak meer laatste 10 jaar
Op woensdag 18 juni 2003 12:52 schreef Svensational het volgende:[..]
Joh echt??
Owja en natuurlijk Nederland - argentinie in marseille in '98 met natuurlijk die wereld goal van dennis BERGKAMP! (ook kippevel )
Match van vorig voetbal seizoen in België. Een "derby". Antwerp stond na een half uur al 0-3 achter. De Germinal fans dachten dat ze met gemak gingen winnen. Niets was minder waar. Voor de rust wordt het nog 2-3. Dan na de match een super Antwerp en ze stomen naar 5-3. Een onvergetelijke match met super veel sfeer.
01/02 utrecht - Ajax 2-2 bekerfinale
00/01 Ajax - az 1-0 afscheid bobby haarms
02/03 Ajax -milan 0-0
Wedstrijden waarvan ik niks meer weet?
Ajax - arsenal 0-0 heheh...biertje;)
Toen we wilden gaan zitten werden we al bijna in elkaar gemept omdat we op een verkeerde plaats zaten. Lekker volk daar in het betonblok.
Het werd uiteindelijk 0-1 door een vrije trap 5 minuten voor tijd, en ajax lag eruit. De psv-klasgenoot en ik konden ons lachen amper inhouden. Vervolgens zag ik hoe die domme ajacieden hun eigen stadion gingen slopen en vervolgens moesten we nog rennen voor de M.E. Geslaagd avondje dus!
.... en Feyenoord won uiteindelijk de UEFA cup
quote:en juist die had verloren mogen gaan
Op woensdag 18 juni 2003 18:17 schreef Saekerhett het volgende:[..]
Ik bedoel dat een Nederlandse club had gewonnen met penalties, zie je niet zo vaak meer laatste 10 jaar
quote:Dan ben jij geen voetballiefhebber, want als Feyenoord of PSV of Telstar tegen Grémio had gespeeld, was ik natuurlijk voor de Nederlandse club geweest
Op donderdag 19 juni 2003 00:31 schreef DutchGooner het volgende:[..]
en juist die had verloren mogen gaan
quote:In dat geval ik ook
Op donderdag 19 juni 2003 23:50 schreef Saekerhett het volgende:[..]
Dan ben jij geen voetballiefhebber, want als Feyenoord of PSV of Telstar tegen Grémio had gespeeld, was ik natuurlijk voor de Nederlandse club geweest
Ajax - Bayern Munchen (fantastiche goal van Finidi)
Ajax - Glasgow Rangers (Dani was toen weergaloos)
AZ - Ajax 1984 (Keesie is een pyromaan)
Ajax - Feyenoord 1983 (8-2)
En zo kan ik nog wel even door gaan heb er zoveel gezien. Dieptepunt was Ajax - FC Twente in de stromende regen op een vrijdagavond in t Olympisch Stadion. Twente won ook nog met 0-1.
quote:Jaaa! Die kopballen van Dani, bijna 2 exact dezelfde
Op vrijdag 20 juni 2003 13:15 schreef Roscoo het volgende:Ajax - Glasgow Rangers (Dani was toen weergaloos)
Heeft iemand daar nog video'tje van?
quote:Mooiste wedstrijd?? hoevoeloe?
Op vrijdag 20 juni 2003 14:06 schreef richsli het volgende:
Zwolle- hellmond sport. Wat een spannende wedstrijd en wat een ontlading na de 1-1!!!!
quote:Jah prachtig om te zien hoe Real in het eigen stadion totaal werd weggespeeld. 1 van Ajax beste wedstrijden ooit.
Op vrijdag 15 november 2002 21:28 schreef RAiDEN het volgende:[..]
Volgens mij werd het toch echt 5-2. Is ook één van de mooiste wedstrijden ooit voor mij.
Verder:
Milan - Ajax 0-2, 1994
Ajax - Milan 1-0 Champions League finale 24 mei 1995
Ajax - Torino 0-0 Finale Uefa Cup 1992, Torino schoot in de laatste minnuut nog op de lat geloof ik
Atletico Madrid - Ajax 2-3 (na verlenging) Kwartfinale CL 1997
Feyenoord - Ajax 0-5, Mei 1995
PSV - Ajax 1-4, 1994
Verder nog te veel om op te noemen
Feyenoord - Ajax in het seizoen 2000-2001 (eindstand 3 - 1) Vond ik een van de mooiere. Natuurlijk samen met de wedstrijd
Feyenoord - Inter van seizoen 2001-2002 (eindstand 2-2) en natuurlijk de finale:
Feyenoord - Borussia Dortmund 8 mei 2002, zal het nooit vergeten (3-2)
en natuurlijk vorig seizoen nog voor de halve finale amstel cup:
Feyenoord - Ajax (1-0) niet wat betreft vertoond spel mooi, maar vooral qua spanning en dat "we" de aartsrivaal versloegen (tegen vele verwachtingen in geloof ik).
Ben er allemaal bijgeweest, in het stadion. Echt schitterend.
Dat was mijn bescheiden bijdrage.
Na een 2-0 achterstand terugkomen tot 2-1, rood krijgen, terugkomen tot 2-2, 3-2 achterkomen en dan in de laatste minuut nog de bevrijdende 3-3 maken...Prachtige wedstrijd, en goeie sfeer in het stadion!
Jaaaaaaaaaaaren geleden als kleine jongen: Utrecht-Excelsior 7-4 (met als ruststand 1-4) (uitwedstrijd werd overigens ook 7-4)
Ajx - Utrecht 1-2
Eerste overwinning daar
Utrecht - Groningen 6-0
Twee seizoenen geleden toen Utreg zich na 10 jaar weer plaatste voor UEFA. Vooral de 2 minuten die tussen ons eindsignaal en het eindsignaal van Vitesse zaten waren zenuwslopend.
Twente - Utreg 1-2
Door een doelpunt van Hans Visser in de blessuretijd hoefde Utreg geen nacompetitie te spelen. Duizenden en duizenden Utregsupporters waren meegekomen met 10tallen bussen.
Utreg-Vitesse 5-3
Eerder genoemd in dit topic
Daarnaast nog overgetelijke UEFA westrijden tegen oa Dinamo Kiev, Real Madrid, Verona
quote:Bremen was inderdaad mijn mooiste wedstrijd. Wedstrijden Vitesse- Ajax zijn inderdaad ook altijd mooi om te zien.
Op vrijdag 15 november 2002 18:02 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Die ik heb bijgewoond:De mooiste was die van gister: Werder Bremen - Vitesse Arnheim 3-3
Op 2 staat Vitesse - Ajax seizoen 01/02 uitslag 3-1: Ajax kwam ik dacht op voorsprong maar toen kwam de strijdlust. Ook mooi was de gehele sfeer in Gelredome.
en nr.3: Feyenoord - Vitesse seizoen 01/02 uitslag 3-2. Zeer spannende wedstrijd en aantrekkelijk om te zien.
Verder was Vitesse - fortuna sittard van 1996 geloof ik ook erg mooi. In de 94e minuut schiet curovic europees voetbal binnen--> iedereen helemaal gek
1995: Ajax-Milan in Wenen. Ook erg spannend. Eigenlijk hadden we nog geen fatsoenlijke kans gehad in de wedstrijd totdat Kluivert die bal voor zijn poten kreeg. Was zo blij na dat doelpunt dat ik mijn zusje heb opgetild en de trap ben afgerend. Nog drie dagen last van mijn knie gehad daardoor
quote:Prince Polley!!
Op vrijdag 20 juni 2003 13:15 schreef Roscoo het volgende:
...En zo kan ik nog wel even door gaan heb er zoveel gezien. Dieptepunt was Ajax - FC Twente in de stromende regen op een vrijdagavond in t Olympisch Stadion. Twente won ook nog met 0-1.
gelukkig hebben we de video nog, valt er afentoe nog wat te genieten
De afgelopen bekerfinale, 10 minuten te laat binnen, ergens met 1 been op een hek en het andere been op een stoeltje achteraan gestaan in de bloedhitte, amper wat kunnen zien, maar die ontlading na de overwinning, het feest in de stad daarna, en de huldiging de volgende dag vergeet ik nooit meer.
FC Utrecht - Vitesse 5-3
Eerder genoemd in dit topic
NAC - FC Utrecht 2-2 (seizoen 1994-95)
We moesten minimaal een punt halen geloof ik om degradatie te ontlopen, ik stond ergens met een maatje midden tussen de menigte in het uitvak balancerend op een stoeprand wat een staantribune voor moest stellen, bij de 2-2 bewoog de massa (en ik dus ook ) alle kanten op, werd zowat platgedrukt, maar wat een feest was het, ook ''het bloemencorso'' bij 't benzinestation en de duizenden Utrechters door de straten van Breda lopend maakten toen diepe indruk.
Amstel-Cup:
Roda JC-Heerenveen 4-2 (De sfeer om de a-cup heen prachtig!)
Vitesse-Roda JC 0-1 (Golden Goal Zafarin, uitvak wat sinds de warming up tot na het verlaten van stadion non-stop heeft gezongen!)
Europa-Cup:
Bordeaux-Roda JC 1-0 (De sfeer in het uitvak en in de stad, onvergeetelijk)
Roda JC-Bordeaux 2-0 (Kut seizoen, maar wel presteren in Europa)
Milan-Roda JC 0-1 (Het "kleine" Roda wat wint in San Siro)
Amstel Cup:
Vitesse-Twente 0-0 (Twente wns in halve finale Amstel Cup)
PSV-FC Twente Amstelcupfinale
Europees:
Alle uitwedstrijden met als hoogtepunt:
Lillestrom-FC Twente,thuis 0-1...uit komt Twente op 0-1
Vlak voor tijd onterechte penalty...1-1
Heel vlak voor tijd: penalty Twente....Jan van Halst schiet Twente naar 2e ronde.
FC Twente-Bayern 3-4 was ook een mooie
quote:Ik vergeet nog 1 wedstrijd
Op donderdag 31 juli 2003 16:33 schreef DarkShine het volgende:
NL Comp:
Roda JC-Feyenoord 1-1 (Me 1ste wedstrijd)Amstel-Cup:
Roda JC-Heerenveen 4-2 (De sfeer om de a-cup heen prachtig!)
Vitesse-Roda JC 0-1 (Golden Goal Zafarin, uitvak wat sinds de warming up tot na het verlaten van stadion non-stop heeft gezongen!)Europa-Cup:
Bordeaux-Roda JC 1-0 (De sfeer in het uitvak en in de stad, onvergeetelijk)
Roda JC-Bordeaux 2-0 (Kut seizoen, maar wel presteren in Europa)
Milan-Roda JC 0-1 (Het "kleine" Roda wat wint in San Siro)
Europa-Cup
Roda JC-Hapoel Beer Sheva (10-0 winnen in de Europa-cup...)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |