Niet alleen een rijbewijs, ook verzekering, kentekenplaat, en een helm.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 12:04 schreef SeNTiNeL0 het volgende:
Zou ik afraden. Electrische fietsen mogen maar maximaal 25 km/u. Daarboven moet je een rijbewijs hebben: Klik hier.
Door nieuwe Europese regelgeving moeten alle high speed e-bikes vanaf 1 januari 2017 een bromfietskenteken hebben.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 12:06 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Niet alleen een rijbewijs, ook verzekering, kentekenplaat, en een helm.
Oke, de helm heb je pas vanaf 2017 nodig, maar de verzekering en de dan nog snorfiets-kenteken heb je al wel nodig als je er harder mee kan rijden dan 25 km/uquote:Op donderdag 13 augustus 2015 12:08 schreef tailfox het volgende:
[..]
Door nieuwe Europese regelgeving moeten alle high speed e-bikes vanaf 1 januari 2017 een bromfietskenteken hebben.
Ik kan op mijn normale fiets ook harder dan 25, moet ik daar nu ook een kenteken op hebben enzo?quote:Op donderdag 13 augustus 2015 12:09 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Oke, de helm heb je pas vanaf 2017 nodig, maar de verzekering en de dan nog snorfiets-kenteken heb je al wel nodig als je er harder mee kan rijden dan 25 km/u
Nee, want die is niet gemotoriseerd.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 12:17 schreef DuTank het volgende:
[..]
Ik kan op mijn normale fiets ook harder dan 25, moet ik daar nu ook een kenteken op hebben enzo?
Wel. Ik heb een pokemon-kaartje zo tussen m'n spaken.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 12:24 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Nee, want die is niet gemotoriseerd.
Hopelijk is het geen glimmende dan.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 12:37 schreef DuTank het volgende:
[..]
Wel. Ik heb een pokemon-kaartje zo tussen m'n spaken.
Je bedoelt een reden naast de wettelijke grondslag en dat je levensgevaarlijk bezig bent als je niet weet wat je doet?quote:Op donderdag 13 augustus 2015 12:29 schreef Dingflofbips het volgende:
Zou er een goede reden zijn dat een rijbewijs nodig is?
Dat had ik inmiddels ook begrepen al zijn mijn intenties een beetje gewaagd gezien eenquote:Op donderdag 13 augustus 2015 12:09 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Oke, de helm heb je pas vanaf 2017 nodig, maar de verzekering en de dan nog snorfiets-kenteken heb je al wel nodig als je er harder mee kan rijden dan 25 km/u
Neen,quote:Op donderdag 13 augustus 2015 12:04 schreef SeNTiNeL0 het volgende:
Zou ik afraden. Electrische fietsen mogen maar maximaal 25 km/u. Daarboven moet je een rijbewijs hebben: Klik hier.
45 gemiddeld op een racefiets haalt praktisch niemand hoor. Alleen profs in een race, maar die zijn gewend aan die snelheden. Moet er echt niet aan denken dat een of andere bejaarde met een reactiesnelheid van 0 met die snelheid op een druk kruispunt af komt stormen. Op de huidige ebikes met 25km per uur zijn die al een gevaar op de weg.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 15:38 schreef MakkieR het volgende:
[..]
45 km/uur rijden op een fiets is toch niet vreemd onder normale fietsen. De meeste wielrenners fietsen harder.
Ja, dat bedoel ik inderdaadquote:Op donderdag 13 augustus 2015 15:21 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Je bedoelt een reden naast de wettelijke grondslag en dat je levensgevaarlijk bezig bent als je niet weet wat je doet?
Uiteraard ben ik geen bejaarde en waarschijnlijk op de meeste verkeerssituaties trap ik echt geen 45km/uur. Met de E-bike doe je dat zelfs ook al niet. Maar op die verlaten fietspaden is het wel lekker om een extra versnelling te hebben. Daarbij het rijden op een fiets die officieel verboden is maakt het allemaal wel spannender en wie houdt er nou niet van een beetje spanning.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 16:50 schreef Palomar het volgende:
[..]
45 gemiddeld op een racefiets haalt praktisch niemand hoor. Alleen profs in een race, maar die zijn gewend aan die snelheden. Moet er echt niet aan denken dat een of andere bejaarde met een reactiesnelheid van 0 met die snelheid op een druk kruispunt af komt stormen. Op de huidige ebikes met 25km per uur zijn die al een gevaar op de weg.
Denk dat je dan een boete krijgt voor rijden zonder rijbewijs. Die is 230 euro dacht ik.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 17:22 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Uiteraard ben ik geen bejaarde en waarschijnlijk op de meeste verkeerssituaties trap ik echt geen 45km/uur. Met de E-bike doe je dat zelfs ook al niet. Maar op die verlaten fietspaden is het wel lekker om een extra versnelling te hebben. Daarbij het rijden op een fiets die officieel verboden is maakt het allemaal wel spannender en wie houdt er nou niet van een beetje spanning.
Maar de vraag is zoals al eerder gesteld hoeveel risico loop je wanneer je besluit een Speed pedelecs te nemen in plaats van een E-bike. Zijn de boetes intens of nog erger mag je dan meteen je fiets bij oom agent gaan inleveren.
Hmm wordt er dan geen onderscheid gemaakt tussen het rijden van een fiets en het rijden van een auto zonder rijbewijs? Vanuit een logische beredenering lijkt mij autorijden zonder rijbewijs veel gevaarlijker toe dan fietsen zonder rijbewijs.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:15 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Denk dat je dan een boete krijgt voor rijden zonder rijbewijs. Die is 230 euro dacht ik.
2x gepakt worden en je had van dat geld je rijbewijs AM kunnen halen.![]()
De fraude is van hetzelfde niveauquote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:33 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Hmm wordt er dan geen onderscheid gemaakt tussen het rijden van een fiets en het rijden van een auto zonder rijbewijs? Vanuit een logische beredenering lijkt mij autorijden zonder rijbewijs veel gevaarlijker toe dan fietsen zonder rijbewijs.
Denk het niet. Tussen een brommer en auto maakt het ook geen verschil.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:33 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Hmm wordt er dan geen onderscheid gemaakt tussen het rijden van een fiets en het rijden van een auto zonder rijbewijs? Vanuit een logische beredenering lijkt mij autorijden zonder rijbewijs veel gevaarlijker toe dan fietsen zonder rijbewijs.
Als dat zo is, dan kun je blijkbaar nog beter een auto kopen zonder rijbewijs dan een Speed pedelecs.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:43 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
De fraude is van hetzelfde niveau
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |