Alsof alles in China aan het lijntje van de CPC loopt.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 01:11 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ja, want de Chinese Communistische Partij staat bekend om zijn grote openheid, vooral als het om dodenaantallen bij rampen gaat..
Het is te hopen dat het gros van de flats die we zien kantoren zijn, anders zit je met duizenden vermisten.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 02:30 schreef crystal_meth het volgende:
17 doden, 33 in kritieke toestand. Maar hoeveel vermisten?
Dat gebouw staat hier:quote:
De bewoonde flatgebouwen zijn hoger, 20 - 35 verdiepingen, denk ik.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 02:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is te hopen dat het gros van de flats die we zien kantoren zijn, anders zit je met duizenden vermisten.
Wat wordt er dan gecensureerd ?quote:Op donderdag 13 augustus 2015 05:25 schreef Xtreem het volgende:
Deel van ons team zit in Tianjin (sterker nog, enkelen wonen in Tanggu, waar de explosie was). Van hen niemand gewond (slechts ramen gesprongen).
De 9 /17/ ... zijn volgens mij de 'confirmed' deaths.
Overigens wordt op Wechat wel stevig gecensureerd nu - niet alles, maar heb al een aantal posts zien verdwijnen..
twitter:XHNews twitterde op donderdag 13-08-2015 om 06:09:07Aerial shots show an area that was hit by 2 massive blasts in north China's port city of #Tianjin Wednesday http://t.co/YBlL3gYggV reageer retweet
Dat laatste denk ik ook. Weet niet hoe het daar zat qua buurt maar het is ook maar de vraag of iedereen daar geregistreerd is en in hoeverre de lichamen nog herkenbaar zijn. Zullen ook best nog wel een hoop mensen zonder Tianjin-hukou zijn, dus die worden in eerste instantie al niet gezocht.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 06:44 schreef Libris het volgende:
Kracht van de explosie
[ afbeelding ]
Er zal nooit duidelijk worden hoeveel mensen zijn omgekomen lijkt me.
Wat is dat, Tianjin-hukou, een soort inwonersbewijs?quote:Op donderdag 13 augustus 2015 07:29 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Dat laatste denk ik ook. Weet niet hoe het daar zat qua buurt maar het is ook maar de vraag of iedereen daar geregistreerd is en in hoeverre de lichamen nog herkenbaar zijn. Zullen ook best nog wel een hoop mensen zonder Tianjin-hukou zijn, dus die worden in eerste instantie al niet gezocht.
Maar goed, we zullen het zien. Slechts 17 doden is natuurlijk onmogelijk.
Iedereen heeft een hukou, en die is gebonden aan een bepaalde stad. In andere steden heb je dan ook "minder rechten". Dat houdt specifiek in dat je kinderen er niet naar school kunnen bijvoorbeeld. Overigens, het is China, dus met alles valt te sjoemelen. Vriend van me heeft twee hukou's in twee verschillende steden. Eentje is de echte hukou van een andere stad, de andere is van hier. Maar hij gaat over een jaar of twee weer verhuizen naar die andere stad voor geboort van z'n kind en dan gebruikt hij die andere weer.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 07:51 schreef verita het volgende:
[..]
Wat is dat, Tianjin-hukou, een soort inwonersbewijs?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |