En daar zit nou net het grote verschil, een overheid dient zich aan allerlei regels m.b.t. privacy te houden , al begint dat ook enigzins te vervagen( b.v. m.b.t. scheefhuren)quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 23:01 schreef Thrilled het volgende:
Of het dan van Facebook komt of van de belastingdienst.. tsja?
Hoe zit dat eigenlijk met wijzigingen, moeten mensen eerst akkoord gaan voordat ze hun facebook weer kunnen bezoeken als er een wijziging in de voorwaarden is?quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 23:01 schreef Thrilled het volgende:
(niet misbruiken, we vinken immers allemaal 'akkoord' aan bij de terms of condition)
Kreeg bij de laatste wijziging een minieme pop-up rechtsboven dat er wijzigingen waren doorgevoerd. Van opnieuw accepteren was volgens mij geen sprake. Wel dat je alle privacy-instellingen weer na moest lopen omdat er nieuwe opties tussen waren gepropt.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 23:34 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Hoe zit dat eigenlijk met wijzigingen, moeten mensen eerst akkoord gaan voordat ze hun facebook weer kunnen bezoeken als er een wijziging in de voorwaarden is?
Zorgelijk, soms. Het is een feit dat persoonlijke informatiemanagement steeds belangrijker wordt. Ik heb facebook maar het enige wat er op staat is hetgeen wat een vreemdeling van mij mag weten, verder niets. Het internet is al een aantal jaar niet volledig anoniem als je van alle diensten gebruik wil maken en zodra iets gratis wordt aangeboden moet je al bedacht zijn dat wat je erop zet de betaling is. Zorgelijker vind ik het feit dat overheden er aan mee doen door malware te gebruiken en die op smartphones en pc's te installeren.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 21:30 schreef Thrilled het volgende:
Maar eigenlijk vind niemand het verder zorgwekkend dat alle informatie beschikbaar is, opgeslagen wordt en continue wordt gemonitord?
Heb een oud mobiel nummer wat geregistreerd staat met niet kloppende adres en overige persoons gegevens, en word geregeld gebeld ...quote:Op woensdag 12 augustus 2015 14:18 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Herkenbaar ja![]()
Never gonna happen.
Sowieso nooit je nummer zomaar intikken op het web, krijg je van die leuke telefoontjes van telemarketing of één of ander bedrijf dat zich voordoet als Microsoft en je gegevens nodig is.
Wat ik allemaal al wel niet heb langs horen komen bij mensen, sommigen zijn blijkbaar zo gullible
Heb het even opgezocht in de voorwaardenquote:Op zaterdag 15 augustus 2015 23:59 schreef Divje het volgende:
[..]
Kreeg bij de laatste wijziging een minieme pop-up rechtsboven dat er wijzigingen waren doorgevoerd. Van opnieuw accepteren was volgens mij geen sprake. Wel dat je alle privacy-instellingen weer na moest lopen omdat er nieuwe opties tussen waren gepropt.
Deel zelf overigens sporadisch een muziekje of foto op FB. Nooit persoonlijke info, sta ook nooit zelf op de foto in kwestieVind het vooral een handige manier om up-to-date te blijven bij sneakerwinkels, en volg veel artiesten.
Dus als er iets is wat facebook van mij weet dan is het mijn muzieksmaak, en m'n naam en leeftijd
Gebruikmaken na de wijziging is dus akkoordverklaring.quote:1. We stellen je op de hoogte voordat we wijzigingen doorvoeren in deze voorwaarden en bieden je de mogelijkheid om deze aangepaste voorwaarden te lezen en erop te reageren voordat je verder gebruikmaakt van onze diensten.
2. Als we wijzigingen aanbrengen in beleidsregels, richtlijnen of andere voorwaarden waarnaar in deze Verklaring wordt verwezen of die hierin zijn opgenomen, kunnen we een kennisgeving plaatsen op de pagina Site Governance.
3. Wanneer je na melding van deze wijzigingen in onze voorwaarden, richtlijnen of beleidsregels de Facebook-diensten blijft gebruiken, verklaar je akkoord te gaan met de gewijzigde voorwaarden.
quote:Op zondag 16 augustus 2015 10:43 schreef theguyver het volgende:
Vond ik wel toepasselijk bij dit topic.
al ga ik er niet vanuit dat NON-facebookers dit doen!
[ afbeelding ]
jij spreekt uit ervaring?quote:
Ik bedoel dat ik denk dat het echt zo zou gaan als je je buitenshuis zo gedraagt als men op facebook doet. Alles wat je op een dag doet aan iedereen vertellen. Dan vinden ze je raar.quote:Op zondag 16 augustus 2015 10:58 schreef theguyver het volgende:
[..]
jij spreekt uit ervaring?
Ik meen namelijk dat je geen facebook had
Deze discussie met jou is nutteloos gezien de manier hoe jij 'achter' facebook lijkt te staan.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 21:53 schreef XL het volgende:
[..]
Laat me profiel specificeren: je facebook wall, je posts, je naam, de leeftijd die jij ze geeft etc.
Dat ze jouw user id benutten moge duidelijk zijn.
Die troela neemt stappen omdat ze facebook niet gelooft. Dat is zeer waarschijnlijk ten onrechte.
En als iedereen zo zou denken als dat jij doet komen we helemaal nergens.quote:Op zondag 16 augustus 2015 11:16 schreef Scissum het volgende:
Wat heeft dit met BNW te maken? Het is algemeen bekend dat FB informatie deelt.
Als je hier problemen mee hebt, moet je er gewoon niet aan meedoen.
Klaag maar raak, het is je eigen schuld. Ik gebruik geen FB dus van mij weten ze niets.quote:Op zondag 16 augustus 2015 11:44 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
En als iedereen zo zou denken als dat jij doet komen we helemaal nergens.
Ik maak gebruik van een fiets, laat ik er maar niet over klagen!
Je maakt gebruik van whatsapp?quote:Op zondag 16 augustus 2015 12:02 schreef Scissum het volgende:
[..]
Klaag maar raak, het is je eigen schuld. Ik gebruik geen FB dus van mij weten ze niets.
Nee, als ik met vrienden wil praten ga ik bij ze langs.quote:Op zondag 16 augustus 2015 12:05 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Je maakt gebruik van whatsapp?
Maar natuurlijk, meneer weet hoe het allemaal moet.quote:Op zondag 16 augustus 2015 12:07 schreef Scissum het volgende:
[..]
Nee, als ik met vrienden wil praten ga ik bij ze langs.
Welcome to the real world.quote:Op zondag 16 augustus 2015 12:08 schreef schommelstoel het volgende:
Maar natuurlijk, meneer weet hoe het allemaal moet.
Ja, ik heb voor ieder topic op FOK! een apart acount. Ik maak het ze moeilijk om me te bespioneren.quote:En heb je nou puur voor dit topic een account aangemaakt?
Ah man, je lijkt net zo erg als een veganist, denken ook meteen de waarheid in handen te hebben en verheven gedrag boven die niet veganisten.quote:Op zondag 16 augustus 2015 12:15 schreef Scissum het volgende:
[..]
Welcome to the real world.
[..]
Ja, ik heb voor ieder topic op FOK! een apart acount. Ik maak het ze moeilijk om me te bespioneren.
Jawel hoor, alleen als je originele account geband is mag het niet of het gebruik van relklonen. Verder mag je voor elke poep en zucht een ander account aanmaken als je dat leuk vindt. [/offtopic]quote:Op zondag 16 augustus 2015 12:18 schreef schommelstoel het volgende:
En het gebruik van een kloon is niet toegestaan, moge dat het geval zijn.
Genoeg hoor, het hoeft niet alleen maar diepe alles verneukende global conspiracy ongein te zijn. Dit is een onderwerp wat iets meer aan de oppervlakte ligt maar kunstmatig onder belicht blijft door het in 'voorwaarden' te proppen van meerdere pagina's lang in 'legalese'.quote:
Nee, ik blokkeer simpelweg alles van facebook buiten facebook.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 21:42 schreef XL het volgende:
[..]
Facebook doet niet al teveel met je profiel. Met name je gedrag buiten facebook vinden ze interessant. Of surf je expres 90% van je tijd op pagina's die je niet interesseren om ze af te lijden?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |