abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 juni 2015 @ 21:08:45 #1
188728 Lyzio
why do we fall
pi_153786971
Hallo, ik ben op zoek naar informatieve boeken (die best diep op de materie in mogen gaan) over de Illuminati en de Vrijmetselaars. Ik wil me hier erg graag in verdiepen. Heeft iemand tips met welke boeken ik zou kunnen beginnen?

Alvast hartelijk bedankt :)
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
  dinsdag 23 juni 2015 @ 21:10:11 #2
346077 Slip
Zwakke Geest!
pi_153787028
Al weet je alles erover, je bereikt er niks mee. tenzij je azijn wil gaan pissen op iedereen die niet weet hoe erg die mensen wel niet zijn, bla bla bla.
pi_153787281
Ik heb er geen ervaring mee, TS, maar ik zou in de bibliotheek beginnen.
En van alle informatie die in die boeken staat, en alleen voor kennisgeving aannemen wat meerdere van elkaar onafhankelijke bronnen benoemen. De rest van de informatie in het achterhoofd houden, maar zeer zeker niet voor waar aannemen.
En doen zoveel geruchten e.d. de ronde over die toko's dat je blij mag zijn als 10% ervan waar is.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 23 juni 2015 @ 21:29:45 #4
188728 Lyzio
why do we fall
pi_153787733
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 21:16 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik heb er geen ervaring mee, TS, maar ik zou in de bibliotheek beginnen.
En van alle informatie die in die boeken staat, en alleen voor kennisgeving aannemen wat meerdere van elkaar onafhankelijke bronnen benoemen. De rest van de informatie in het achterhoofd houden, maar zeer zeker niet voor waar aannemen.
En doen zoveel geruchten e.d. de ronde over die toko's dat je blij mag zijn als 10% ervan waar is.
Daar ben ik me van bewust :)
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
pi_153808517
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
  donderdag 25 juni 2015 @ 08:43:15 #6
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_153823818
Welke Illuminatie wil je?

De moderne variant? (Niet die van Marvel neem ik aan ;) ) Die is 'populair' gemaakt door oa. Edith Starr Miller:
http://www.freemasonry.bcy.ca/anti-masonry/miller_e/index.html
Of nog eerder (laat 1700):
http://www.bibliotecapley(...)proofsconspiracy.htm

Als je zaken wil weten zonder de conspiracy verhalen, kun je het best direct naar de bron:
Adam Weishaupt heeft best wat geschreven... https://en.wikipedia.org/?title=Adam_Weishaupt

Echt fijn leesvoer is hier niet echt van alleen.

Als je nog verder terug gaat vonden de Tempeliers en Katharen zich ook verlicht. Met repressie van de kerk tot gevolg. Zijn ook aardig wat (speculatieve) boeken over geschreven.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_153824074
Als je e-books leest of via de pc wil lezen is deze site een aanrader.

http://www.slideshare.net(...)=header&q=illuminati heb alvast voor je gezocht ;)

En denk dat je deze wel interessant vindt (zie spoiler).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 33% gewijzigd door LLgetikt op 25-06-2015 09:17:54 ]
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_153824100
Voor informatie over Vrijmetselaars: staan heel veel boeken over op bol.com plus je kan de lokale loge bellen en vragen wat zij aanraden. Hebben altijd vrij veel materiaal of in ieder geval suggesties.
  donderdag 25 juni 2015 @ 09:18:07 #9
116015 SicSicSics
pi_153824309
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 09:03 schreef LLgetikt het volgende:
en denk dat je deze wel interessant vindt (zie spoiler)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom blijven mensen antisemitische propaganda delen? :?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_153824324
quote:
13s.gif Op donderdag 25 juni 2015 09:18 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Het is waar de ts om vroeg. Niks meer niks minder.
  donderdag 25 juni 2015 @ 09:22:33 #11
116015 SicSicSics
pi_153824373
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 09:19 schreef LLgetikt het volgende:
Ja I know, excuus :D Edith Starr Miller was trouwens ook een fascist :') dus ik doe het zelf ook :)
Fine, fuck you then!
  donderdag 25 juni 2015 @ 09:27:02 #12
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_153824440
quote:
13s.gif Op donderdag 25 juni 2015 09:18 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Heb je het voorwoord gelezen? Daar staat al het één en ander in qua waarheidsgetrouwheid van de informatie. Namelijk dat het een propaganda/smaad tekst is.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  donderdag 25 juni 2015 @ 09:27:39 #13
116015 SicSicSics
pi_153824453
quote:
14s.gif Op donderdag 25 juni 2015 09:27 schreef jogy het volgende:
Heb je het voorwoord gelezen? Daar staat al het één en ander in qua waarheidsgetrouwheid van de informatie. Namelijk dat het een propaganda/smaad tekst is.
Ik reageerde wat (sn)(f)el! :7 :Y
Fine, fuck you then!
pi_153824515
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 09:19 schreef LLgetikt het volgende:

[..]

De Protocollen van Zion zijn niet veel anders dan een bekende anti-semitische vervalsing uit het Rusland van rond 1905, en oorspronkelijk gebaseerd op een politiek Pamflet uit 1864 tegen Napoleon II, waarin bepaalde machinaties van de politiek beschreven worden, en ook ingegaan worden op hoe politieke lobbygroepen op elkaar in werken en welke machtsmidelen gebruikt kunnen worden door een heerser een autoritaire centrale macht te vestigen:

De oorspronkelijke schrijver beschrijft veel verschillende machten, zowel de wettelijke en parlementaire machten, maar vervolgens ook het financiele stelsel, de macht die kredietgevers kunnen hebben en uitoefenen, vervolgens de werking van de Pers en ook de werking van de Gilden (Werkgevers-organisaties en middenstand; indirekt de vrijmetselarij, welke gebaseerd is op het Gilde-stelsel)

http://www.notbored.org/dialogue-in-hell.html

Overigens interssant, de schrijver van het oorspronkelijke pamflet beschrijft ook hoe lobbygroepen makkelijk misbruik kunnen maken van allerhande 'complot-theorieen en soms -fantasieen, juist om hun eigen politieke doel te bereiken.

Eeveneens beschfijt hij hoe een machthebber (de Overheid) zelf uiteindelijk een wetgeving kan opbouwen die gericht is op het 'vervolgen' van het bestaan van vermeende 'geheime organisaties' die de openbare orde zouden bedreigen, juist om een moeilijk controleerbaar strafsysteem te hebben, warbinnen de machthebber zijn tegenstanders kan vervolgen...
Toendertijd noemde men dat 'Secret Societies'... momenteel zou men dat misschien eerder 'terreur-organisaties' noemen
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_153824539
deze is wellicht ook interessant moet je ff kijken of je het wat vind

http://www.slideshare.net(...)temple-god?related=3
  donderdag 25 juni 2015 @ 09:38:59 #16
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_153824634
quote:
14s.gif Op donderdag 25 juni 2015 09:27 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ik reageerde wat (sn)(f)el! :7 :Y
Het is u vergeven hoor.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_153824661
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 09:30 schreef RM-rf het volgende:

[..]

De Protocollen van Zion zijn niet veel anders dan een bekende anti-semitische vervalsing uit het Rusland van rond 1905, en oorspronkelijk gebaseerd op een politiek Pamflet uit 1864 tegen Napoleon II, waarin bepaalde machinaties van de politiek beschreven worden, en ook ingegaan worden op hoe politieke lobbygroepen op elkaar in werken en welke machtsmidelen gebruikt kunnen worden door een heerser een autoritaire centrale macht te vestigen:

De oorspronkelijke schrijver beschrijft veel verschillende machten, zowel de wettelijke en parlementaire machten, maar vervolgens ook het financiele stelsel, de macht die kredietgevers kunnen hebben en uitoefenen, vervolgens de werking van de Pers en ook de werking van de Gilden (Werkgevers-organisaties en middenstand; indirekt de vrijmetselarij, welke gebaseerd is op het Gilde-stelsel)

http://www.notbored.org/dialogue-in-hell.html

Overigens interssant, de schrijver van het oorspronkelijke pamflet beschrijft ook hoe lobbygroepen makkelijk misbruik kunnen maken van allerhande 'complot-theorieen en soms -fantasieen, juist om hun eigen politieke doel te bereiken.

Eeveneens beschfijt hij hoe een machthebber (de Overheid) zelf uiteindelijk een wetgeving kan opbouwen die gericht is op het 'vervolgen' van het bestaan van vermeende 'geheime organisaties' die de openbare orde zouden bedreigen, juist om een moeilijk controleerbaar strafsysteem te hebben, warbinnen de machthebber zijn tegenstanders kan vervolgen...
Toendertijd noemde men dat 'Secret Societies'... momenteel zou men dat misschien eerder 'terreur-organisaties' noemen
is het daarvan?
pi_153875356
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 21:08 schreef Lyzio het volgende:
Hallo, ik ben op zoek naar informatieve boeken (die best diep op de materie in mogen gaan) over de Illuminati en de Vrijmetselaars. Ik wil me hier erg graag in verdiepen. Heeft iemand tips met welke boeken ik zou kunnen beginnen?

Wat de Illuminati betreft: het boek Perfectibilists van Melanson. Robin de Ruiter heeft er ook e.e.a. over geschreven. Er was eind 18e eeuw ook een professor van een Schotse universiteit die naar eigen zeggen benaderd is door de Illuminati en hij heeft een boek naar aanleiding daarvan geschreven: Proofs of a conspiracy van John Robison.

Wat de vrijmetselarij betreft: je kunt kijken naar de boeken van Albert Mackey (symbolism, history en encyclopedia of freemasonry). Een andere optie is het boek The Lost Keys of Freemasonry van Manly P. Hall. Hij heeft ook een boek geschreven waarin alle esoterische stromingen en levensbeschouwingen die ten grondslag liggen aan de vrijmetselarij besproken worden: The Secret Teachings of All Ages.
pi_153914233
quote:

Ik heb toevallig de Geheimen van het Bernini Mysterie en Het Verloren Symbool die deels een verklaring geven omtrent de Beierse Illuminati en de Vrijmetselarij. Ik kan je de desbetreffende hoofdstukken eventueel inscannen en doorsturen. Maar het is een algemene beschrijving en historische overview en wat minder in de complottheorieën.

Verder heb ik nog een boek van Alexandra Robbins, Secrets from the Tomb (bijna helemaal gelezen) over de Skull and Bones society. Best interessant over de geschiedenis, de families en de rituelen. Minder over het complotgehalte. Wellicht redelijk betrouwbaar aangezien Robbins zelf op Yale heeft gezeten en lid is geweest van de orde Scroll and Key.

Tevens nog een boek over Skull and Bones van Andreas von Retyi, wat interessant is, maar soms best kan doorschieten in het zien van verbanden en complotdenken.

De twee boeken van Skull and Bones ga ik niet volledig inscannen uiteraard, daar zou ik een kleine dagtaak aan hebben. ;)

Verder heb ik nog een boek van Piet van Brabant, De spiritualiteit van de Vrijmetselaar.

PS: Skull and Bones wordt natuurlijk beschouwd als de Amerikaanse Illuminati, een orde -of een chapter so to speak- aan de hand van de Beierse, opgericht in 1832.

[ Bericht 2% gewijzigd door Being op 28-06-2015 22:45:00 ]
We must question the story logic of having an all-knowing all-powerful God, who creates faulty Humans, and then blames them for his own mistakes.
  Moderator maandag 29 juni 2015 @ 09:50:48 #21
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_153920837
Ik vond dit een erg leuk boek:

http://www.amazon.com/The(...)emists/dp/0393079465

gaat niet persee over de illuminatie en de vrijmetselaarij maar geeft wel heel goed het tijdsbeeld aan waarin deze groeperingen zijn ontstaan, en hoe mensen naast de verlichting het heel goed konden verantwoorden om aan magie en occultisme te doen. En "geheime" groepering die wel wat meer aan bod komt in de boek zijn de rosicrucians... Maar ik kan dit boek ten zeerste aanraden :)

Het heeft trouwens ook erg veel voetnoten waarin het prettig zoeken is naar andere literatuur over dezelfde onderwerpen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 29 juni 2015 @ 21:33:32 #22
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_153936773
Wow.....danku
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
pi_154224907
Ik kreeg dit vandaag toevallig in mijn nieuwsbrief:
http://www.scientias.nl/d(...)fictie-en-symboliek/
We must question the story logic of having an all-knowing all-powerful God, who creates faulty Humans, and then blames them for his own mistakes.
pi_154235074
quote:

Hoi Lyzio,

Op deze website kun je verschillende boeken van en over vrijmetselaars vinden, waaronder:

Morals & Dogma, het instructieboek voor de 33 graden geschreven door voormalig 'commandan't van de Schotse Rite,
Secret Teachings of all Ages, geschreven door Manly Palmer Hall, zeer voornaam vrijmetselaar, legt uit hoe de verschillende religies, symbolen, filosofien etc. met elkaar gelinkt zijn.

En nog veel meer. Dit zijn letterlijke copien, beter kun je niet vinden anders dan in echte boekvorm:

Over de Illuminati is het moeilijker directe boeken te geven, aangezien de organisatie officieel ophield te bestaan eind 18e eeuw, voordat de Franse Revolutie uitbrak.
Een boodschapper van de illuminati werd getroffen door de bliksem terwijl hij belangrijke documenten over het omverwerpen van de Europese koningshuizen bij zich droeg.
Toen de man gevonden werd, volgden er arrestaties en hield de organisatie op te bestaan.

Echter is de filosofie nooit verdwenen en de illuminati is simpelweg op een ondergrondse manier, in verschillende organisaties , blijven te bestaan.
Een voorbeeld hiervan de de Skull & Bones orde aan de Yale universiteit.
De vrijmetselaarsloges zijn tevens een bergplaats geweest voor illuministisch denken.

Maar de ware illuminati bevindt zich in een wellicht onverwachte hoek, namelijk die van de katholieke kerk (openlijk zijn illuminisme en katholicisme onverenigbaar, maar achter de schermen geleid door dezelfde groep mensen).
De mensen achter de illuminati, en een groot deel van de vrijmetselarij, waren leden van de Orde van Jezuieten.

Over Jezuieten:Foreign conspiracy against the liberties of the USA
Geschreven door Samuel Morse, uitvinden van de Morse code.

En over Skull & Bones:
http://www.lulu.com/shop/(...)/product-433379.html

Door geprezen geschiedkundige Antony Sutton.

Zelfs de jezuieten zijn erfgenamen van een religie/filosofie die zijn oorsprong vindt in de antieke wereld: de religies van Babylonie, Perzie, India, en dergelijke.
Zij claimden hun kennis van de voormalige bewoners van Atlantis te hebben ontvangen, die het direct van de goden zouden hebben gekregen. Atlantis, de beschaving die door water beeindigd werd.
Dit lijkt verdacht veel op de bijbelse zondvloed.

Hierover is een ander belangrijk boek geschreven, 'De geheime leer' door HP Blavatsky.

http://www.theosociety.org/pasadena/sd/sd-hp.htm

Wel zou ik een waarschuwing willen geven bij het lezen van de boeken geschreven door de mystici zelf: deze bevatten vaak zeer 'creatieve' methoden om hun eigen gelijk aan te tonen. Creatief wellicht, maar niet altijd trouw aan de geschiedenis, de geciteerde bronnen, of etymologie. Veel claims dien je na te checken, met name wanneer men de bijbel citeert, of woorden verklaart, heb ik gemerkt, wordt er nogal wat gesjoemeld.

Veel plezier ermee.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ali_Kannibali op 10-07-2015 22:47:13 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')