quote:
Op dinsdag 23 juni 2015 21:08 schreef Lyzio het volgende:Hallo, ik ben op zoek naar informatieve boeken (die best diep op de materie in mogen gaan) over de Illuminati en de Vrijmetselaars. Ik wil me hier erg graag in verdiepen. Heeft iemand tips met welke boeken ik zou kunnen beginnen?
Alvast hartelijk bedankt

Hoi Lyzio,
Op
deze website kun je verschillende boeken van en over vrijmetselaars vinden, waaronder:
Morals & Dogma, het instructieboek voor de 33 graden geschreven door voormalig 'commandan't van de Schotse Rite,
Secret Teachings of all Ages, geschreven door Manly Palmer Hall, zeer voornaam vrijmetselaar, legt uit hoe de verschillende religies, symbolen, filosofien etc. met elkaar gelinkt zijn.
En nog veel meer. Dit zijn letterlijke copien, beter kun je niet vinden anders dan in echte boekvorm:
Over de Illuminati is het moeilijker directe boeken te geven, aangezien de organisatie officieel ophield te bestaan eind 18e eeuw, voordat de Franse Revolutie uitbrak.
Een boodschapper van de illuminati werd getroffen door de bliksem terwijl hij belangrijke documenten over het omverwerpen van de Europese koningshuizen bij zich droeg.
Toen de man gevonden werd, volgden er arrestaties en hield de organisatie op te bestaan.
Echter is de filosofie nooit verdwenen en de illuminati is simpelweg op een ondergrondse manier, in verschillende organisaties , blijven te bestaan.
Een voorbeeld hiervan de de Skull & Bones orde aan de Yale universiteit.
De vrijmetselaarsloges zijn tevens een bergplaats geweest voor illuministisch denken.
Maar de ware illuminati bevindt zich in een wellicht onverwachte hoek, namelijk die van de katholieke kerk (openlijk zijn illuminisme en katholicisme onverenigbaar, maar achter de schermen geleid door dezelfde groep mensen).
De mensen achter de illuminati, en een groot deel van de vrijmetselarij, waren leden van de Orde van Jezuieten.
Over Jezuieten:
Foreign conspiracy against the liberties of the USAGeschreven door Samuel Morse, uitvinden van de Morse code.
En over Skull & Bones:
http://www.lulu.com/shop/(...)/product-433379.htmlDoor geprezen geschiedkundige Antony Sutton.
Zelfs de jezuieten zijn erfgenamen van een religie/filosofie die zijn oorsprong vindt in de antieke wereld: de religies van Babylonie, Perzie, India, en dergelijke.
Zij claimden hun kennis van de voormalige bewoners van Atlantis te hebben ontvangen, die het direct van de goden zouden hebben gekregen. Atlantis, de beschaving die door water beeindigd werd.
Dit lijkt verdacht veel op de bijbelse zondvloed.
Hierover is een ander belangrijk boek geschreven, 'De geheime leer' door HP Blavatsky.
http://www.theosociety.org/pasadena/sd/sd-hp.htmWel zou ik een waarschuwing willen geven bij het lezen van de boeken geschreven door de mystici zelf: deze bevatten vaak zeer 'creatieve' methoden om hun eigen gelijk aan te tonen. Creatief wellicht, maar niet altijd trouw aan de geschiedenis, de geciteerde bronnen, of etymologie. Veel claims dien je na te checken, met name wanneer men de bijbel citeert, of woorden verklaart, heb ik gemerkt, wordt er nogal wat gesjoemeld.
Veel plezier ermee.
[ Bericht 2% gewijzigd door Ali_Kannibali op 10-07-2015 22:47:13 ]