Inkoppertje natuurlijk, maar dan had ik het niet op FOK gevraagd.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 22:57 schreef BarryOSeven het volgende:
Ben je al bij de huisarts geweest?
Dan zsm naar eerste hulp, darmperforatie kan enorm snel gevaarlijk worden ivm bacterien in je buikholte.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 22:57 schreef netchip het volgende:
[..]
Inkoppertje natuurlijk, maar dan had ik het niet op FOK gevraagd.Nee dus, liever niet ook.
Klopt, maar twee wondjes ter grootte van misschien 1 mm zullen toch wel meevallen?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 22:58 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Dan zsm naar eerste hulp, darmperforatie kan enorm snel gevaarlijk worden ivm bacterien in je buikholte.
Ik ken mensen die na het inbrengen van buisjes van 0,5mm al gestorven zijn.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 22:59 schreef netchip het volgende:
[..]
Klopt, maar twee wondjes ter grootte van misschien 1 mm zullen toch wel meevallen?
Meen je dit serieus?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 22:59 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ik ken mensen die na het inbrengen van buisjes van 0,5mm al gestorven zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
quote:
Zoals Mord_Sith zegt, een perforatie is een perforatie.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 23:00 schreef Mord_Sith het volgende:
Een perforatie is een perforatie. En ja dan heb je hulp nodig?
Then again, met een beetje beleid kan er veel in je kont.
Lag je op je rug of je zij? En indien zij, welke zij?
Rug.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 23:00 schreef Mord_Sith het volgende:
Een perforatie is een perforatie.
Then again, met een beetje beleid kan er veel in je kont.
Lag je op je rug of je zij? En indien zij, welke zij?
Zat alleen op dat slangetje. Het verhaal van darmperforaties en de gevaren ervan kende ik al, dus ik gelijk helemaal para. Nog ff gecheckt met m'n vingers daarna, maar niet zichtbaar.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 23:03 schreef Njosnavelin het volgende:
Dan moet je wel heel hard hebben geduwd, om een perforatie te veroorzaken. Lijkt me eerder dat het van een inwendige aambei is ofzo. Bloedt het nog? Of zat het alleen op dat slangetje?
Is het echt net gebeurt of al een halve dag geleden? Lijkt me dat je toch vrij snel merkt als het echt mis is. Dus als je bovenstaande symptomen hebt zou ik actie ondernemen. Heb je nergens last van dan zou ik het even aankijken. Maar zet voor de zekerheid het nummer van je huisarts en de hap in je mobiel of op een papiertje in de buurt, dan kan je gelijk actie ondernemen wanneer nodig.quote:Een darmperforatie kan de volgende symptomen geven:
Veel buikpijn.
Een hard aanvoelende buik.
Vervoerspijn.
Een misselijk gevoel.
Braken.
Koorts.
Als je last hebt van bovenstaande klachten en denkt dat je een darmperforatie hebt, dan is het belangrijk om direct contact op te nemen met een arts.
je wil geen darmbacterien in andere delen van je lichaam, echt niet.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 23:03 schreef netchip het volgende:
[..]
Rug.
Maar een kleine perforatie zal toch wel vanzelf kunnen herstellen?
Lijkt me onwaarschijnlijk dat het een perforatie is. Meer dan een rectaal toucher gaat de huisarts ook niet doen als je verder geen klachten hebt. Ik zou het even aankijken.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 23:04 schreef netchip het volgende:
[..]
Zat alleen op dat slangetje. Het verhaal van darmperforaties en de gevaren ervan kende ik al, dus ik gelijk helemaal para. Nog ff gecheckt met m'n vingers daarna, maar niet zichtbaar.
Nee, driekwartier geleden. Maar ik merk er niets van.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 23:04 schreef JoelBaka het volgende:
Denk dat je wel safe zit, maar ik heb hier geen verstand van...
Maar ik kwam dit tegen:
[..]
Is het echt net gebeurt of al een halve dag geleden? Lijkt me dat je toch vrij snel merkt als het echt mis is. Dus als je bovenstaande symptomen hebt zou ik actie ondernemen. Heb je nergens last van dan zou ik het even aankijken. Maar zet voor de zekerheid het nummer van je huisarts en de hap in je mobiel of op een papiertje in de buurt, dan kan je gelijk actie ondernemen wanneer nodig.
Zeg dat je er per ongeluk op viel en dat het je darmwand geperforeerd heeft en of ze je zsm naar de eerste hulp kunnen brengen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 23:06 schreef netchip het volgende:
[..]
Nee, driekwartier geleden. Maar ik merk er niets van.
Hoe ik dit tegen m'n ouders uit zou moeten gaan leggen, blijft me een raadsel. Ik ga maar een lulverhaal ophangen ofzo.
Zeggen dat ik er per ongeluk op viel, ja sure.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 23:10 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Zeg dat je er per ongeluk op viel en dat het je darmwand geperforeerd heeft en of ze je zsm naar de eerste hulp kunnen brengen.
Neem wel even het pompje mee zodat ze kunnen kijken.
Ah lastig, dan zou ik nog maar even wakker blijven. Als je na een paar uur niks van buikpijn voelt dan denk ik dat het wel goed zitquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 23:06 schreef netchip het volgende:
[..]
Nee, driekwartier geleden. Maar ik merk er niets van.
Hoe ik dit tegen m'n ouders uit zou moeten gaan leggen, blijft me een raadsel. Ik ga maar een lulverhaal ophangen ofzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |