Geluk is exact dat, geluk. Dat heeft niks te maken met dat je sterker of efficiënter bent. Je bent een beetje een klager vind ik.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 13:43 schreef KingKloon het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik bij die groep hoor. Ik kom wel dichterbij dan de meeste fokkers, denk ik. Maar ik ben niet rijk en machtig en uberslim.
Maar dat gaat het niet om. Stel ik hoorde wel tot die groep, zou ik het alsof niet willen ook al kwam het me goed uit. Ik zou niet in een maatschappij willen leven waar de zwakkere worden afgestoten. Dat is een beetje nazi-achtig. Ken je ajohn Rawls, original position?
Waarom heeft een groep dat efficiënter en sterker is recht op alle geluk?
Noem je mij een klager vanwege wat ik heb gepost in deze topic of vanwege andere topics? Want ik kan niet voorstellen dat ik iets in deze topic heb gezegd dat mij een klager maakt.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 14:05 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Geluk is exact dat, geluk. Dat heeft niks te maken met dat je sterker of efficiënter bent. Je bent een beetje een klager vind ik.
Ik wilde het net zeggen.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 14:08 schreef KingKloon het volgende:
[..]
Noem je mij een klager vanwege wat ik heb gepost in deze topic of vanwege andere topics? Want ik kan niet voorstellen dat ik iets in deze topic heb gezegd dat mij een klager maakt.
Verder ben ik de laatste tijd aan het klagen ja, ben ook een beetje in een klaagbui. Dat mag ook, toch? Iedereen heeft weleens die buien.
Als efficiënte en sterkere groepen andere groepen onderdrukken en marginaliseren vanwege haat en nijd, zoals Tijn zei, gaat dat ten koste van de zwakkere groep zijn of haar geluk.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 14:05 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Geluk is exact dat, geluk. Dat heeft niks te maken met dat je sterker of efficiënter bent. Je bent een beetje een klager vind ik.
Nou, als je de laatste tijd aan het klagen bent, dan klopt het toch als mij dat opvalt en ik daarom gewoon zeg wat ik observeer?quote:Op woensdag 12 augustus 2015 14:08 schreef KingKloon het volgende:
[..]
Noem je mij een klager vanwege wat ik heb gepost in deze topic of vanwege andere topics? Want ik kan niet voorstellen dat ik iets in deze topic heb gezegd dat mij een klager maakt.
Verder ben ik de laatste tijd aan het klagen ja, ben ook een beetje in een klaagbui. Dat mag ook, toch? Iedereen heeft weleens die buien.
Onderdrukken? Nee dat maak jij er van. Het is niet zo dat men moeiete doet de 'zwakkeren' te onderdrukken. Voorbeeldje. Als jij heel hard kunt rennen, en wij doen een wedstrijdje, dan verlies ik van jou. Maar dan onderdruk je me niet, je bent gewoon ergens beter in.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 14:10 schreef KingKloon het volgende:
[..]
Als efficiënte en sterkere groepen andere groepen onderdrukken en marginaliseren vanwege haat en nijd, zoals Tijn zei, gaat dat ten koste van de zwakkere groep zijn of haar geluk.
Mijn hbo studie halen met honours, eigen onderneming beginnen, veel sporten, actieve sociale en romantische leven, is dat voldoende? Want naast af en toe een klaagtopic openen, ben ik ook bezig met die andere dingen.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 14:11 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, als je de laatste tijd aan het klagen bent, dan klopt het toch als mij dat opvalt en ik daarom gewoon zeg wat ik observeer?
Natuurlijk mag je dat, ik zeg toch niks verkeerds? Het is alleen dat mensen je dan vrij snel zat worden, omdat je al die tijd die je klaagt ook kunt besteden aan dingen die je (wél) kunt bereiken.
Daar heb ik het dus niet over. Ik ben het met je eens. Maar Door de geschiedenis heen zijn er veel gevallen geweest van mensen met macht en rijkdom die zwakkere groepen onderdrukken. En het gebeurt nog steeds. Zelfs in deze maatschappij. En dat kan toch niet?quote:Op woensdag 12 augustus 2015 14:15 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Onderdrukken? Nee dat maak jij er van. Het is niet zo dat men moeiete doet de 'zwakkeren' te onderdrukken. Voorbeeldje. Als jij heel hard kunt rennen, en wij doen een wedstrijdje, dan verlies ik van jou. Maar dan onderdruk je me niet, je bent gewoon ergens beter in.
Het is natuurlijk niet zo dat jij niet zou mogen rennen omdat ik dat toevallig niet kan. Alsof jij je daar iets van aan zou moeten trekken. Het zou pas onderdrukken zijn als jij tegen mij zou zeggen dat ik niet mag rennen omdat ik niet zo snel ben als jij.
Als ik alleen maar loop te klagen dat anderen sneller rennen dan jij en jij noemt dat onderdrukken, dan zou je die tijd ook kunnen besteden aan iets wat je wel goed kunt.
Dus er is dus meer dan genoeg wat goed gaat in je leven. Dat beeld krijg je dus niet van jou als je jouw klaagtopics leest. Dan krijg ik het gevoel van iemand waar ik liever niet mee van doen heb, want je zit alleen maar te 'zeiken'. Dat terwijl je genoeg positiefs hebt waar je met geen woord over rept.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 14:16 schreef KingKloon het volgende:
[..]
Mijn hbo studie halen met honours, eigen onderneming beginnen, veel sporten, actieve sociale en romantische leven, is dat voldoende? Want naast af en toe een klaagtopic openen, ben ik ook bezig met die andere dingen.
Dank je wel voor het opletten en zorgen maken, maar het is niet zo dat ik mijn leven op dit moment aan het verwaarlozen ben.
En in dit topic zijn mijn posts gewoon relevant.
Waarom zou ik een fok topic openen in R&P over dingen die goed gaan?quote:Op woensdag 12 augustus 2015 14:24 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dus er is dus meer dan genoeg wat goed gaat in je leven. Dat beeld krijg je dus niet van jou als je jouw klaagtopics leest. Dan krijg ik het gevoel van iemand waar ik liever niet mee van doen heb, want je zit alleen maar te 'zeiken'. Dat terwijl je genoeg positiefs hebt waar je met geen woord over rept.
Ik vind dat vreemd.
.... Dat zeg ik niet en dat bedoelde ik ook niet. Ik bedoelde meer dat je er gewoon met geen enkel woord over praat.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 14:26 schreef KingKloon het volgende:
[..]
Waarom zou ik een fok topic openen in R&P over dingen die goed gaan?
Dingen die goed gaan zou ik niet perse willen discussiëren met fokkers. Het zijn juist dingen die me dwarszitten dat ik wil bespreken. Dat veel fokkers aan mij zullen irriteren is maar een bijzaak.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 14:37 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
.... Dat zeg ik niet en dat bedoelde ik ook niet. Ik bedoelde meer dat je er gewoon met geen enkel woord over praat.
Maar, je vraag is raar toch? Alsof je alleen maar kommer & kwel topics zou mogen openen.
Mja, de vraag is of je er wat mee opschiet, want meestal zijn het dingen waar je niets aan kunt veranderen. Dus dan heb je er over gepraat... En dan is t daarna nog exact hetzelfde. Dus effectief schiet je er niets mee op.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 14:51 schreef KingKloon het volgende:
[..]
Dingen die goed gaan zou ik niet perse willen discussiëren met fokkers. Het zijn juist dingen die me dwarszitten dat ik wil bespreken. Dat veel fokkers aan mij zullen irriteren is maar een bijzaak.
Ik kan die reacties wel hebben hoor.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 15:06 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Mja, de vraag is of je er wat mee opschiet, want meestal zijn het dingen waar je niets aan kunt veranderen. Dus dan heb je er over gepraat... En dan is t daarna nog exact hetzelfde. Dus effectief schiet je er niets mee op.
Maar uiteraard staat het je vrij. Alleen dat je dan reacties krijgt die je niet zinnen zul je moeten accepteren. Je kiest een actie, dan kies je ook de gevolgen van die actie.
Zo rolt de natuur nu eenmaal.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 13:43 schreef KingKloon het volgende:
Waarom heeft een groep dat efficiënter en sterker is recht op alle geluk?
Maar als je wegrent voor een beer wordt hij opgegeten en niet jij, dat zou dan 'niet eerlijk' zijn.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 14:15 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Onderdrukken? Nee dat maak jij er van. Het is niet zo dat men moeiete doet de 'zwakkeren' te onderdrukken. Voorbeeldje. Als jij heel hard kunt rennen, en wij doen een wedstrijdje, dan verlies ik van jou. Maar dan onderdruk je me niet, je bent gewoon ergens beter in.
Het is natuurlijk niet zo dat jij niet zou mogen rennen omdat ik dat toevallig niet kan. Alsof jij je daar iets van aan zou moeten trekken. Het zou pas onderdrukken zijn als jij tegen mij zou zeggen dat ik niet mag rennen omdat ik niet zo snel ben als jij.
Als ik alleen maar loop te klagen dat anderen sneller rennen dan jij en jij noemt dat onderdrukken, dan zou je die tijd ook kunnen besteden aan iets wat je wel goed kunt.
Je beseft je hopelijk wel dat je zolang je in het westen woont hoort bij de efficiente en sterkere groep tov de rest van de wereld...quote:Op woensdag 12 augustus 2015 14:10 schreef KingKloon het volgende:
[..]
Als efficiënte en sterkere groepen andere groepen onderdrukken en marginaliseren vanwege haat en nijd, zoals Tijn zei, gaat dat ten koste van de zwakkere groep zijn of haar geluk.
Ik kan hier een hele lange reactie op aan geven, maar wij worden het niet eens. Jij leeft nog veelste veel in het propaganda plaatje wat ZE (de overheden, de elite) je graag willen laten geloven. Succes.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 20:42 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ten eerste vind ik 'ze' altijd een beetje een zwaktebod, niet heel concreet en/of realistisch. Ten tweede is het niet noodzakelijk, zoals we hebben vastgesteld. Handig, zeker. Maar je zou zonder kunnen. Ten derde loopt de vergelijking mank omdat een verslaving aan bijvoorbeeld heroine juist het leven moeilijker maakt. Daarnaast, zoals ik al heb opgemerkt, geld is slechts een manifestatie van een middel om een doel te bereiken.
[..]
Mjah dat is wel erg makkelijk gezegd. Jezelf zo in de slachtofferrol drukken is makkelijk, maar helpt verder niets. 'De grote bankiers' of wie je dan ook de schuld wil geven geven geen enkele reet om jou. Dit komt bovendien een beetje erg BNW-achtig over, dat is jammer. Er zijn genoeg andere redenen te bedenken om niet mee te doen aan de maatschappij zonder te verzanden in conspiracy-shit.
Daarnaast doet dit ook niets af aan mijn punt, als je er van overtuigd bent dat achter de schermen alle bankiers aan alle touwtjes trekken zou je ook daar wat aan kunnen doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |