abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 augustus 2015 @ 13:52:29 #26
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_155147468
Het is fucking augustus mensen!

:|W
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_155147632
Blokker _O_
Binnenkort (sinds jaren) maar weer eens een bezoek aandoen.
pi_155148089
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 13:52 schreef DustPuppy het volgende:
Het is fucking augustus mensen!

:|W
Pepernootje?
  woensdag 12 augustus 2015 @ 14:29:22 #29
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_155148527
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 14:12 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Pepernootje?

AAAAAAARGH!!!!
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_155170714
stefandevries twitterde op donderdag 13-08-2015 om 08:05:40 De Verenigde Naties bespreken dinsdag inspanningen #Nederland voor discrimatiebestrijding nav #ZwartePiet http://t.co/qG6Y21OSrd #VN reageer retweet
pi_155171047
quote:
De Nederlandse regering wordt over een week verwacht bij een speciaal comité van de Verenigde Naties dat toeziet op de uitbanning van rassendiscriminatie. De delegatie moet uitleg geven over diverse vermeende racistische kwesties, van uitlatingen van Nederlandse media en politici, de kwestie rond Zwarte Piet, onderdak aan vluchtelingen en asielzoekers tot de grote werkloosheid onder minderheden.

Nederland is een van de 177 bij de VN aangesloten lidstaten die het Internationaal Verdrag inzake de Uitbanning van elke vorm van Rassendiscriminatie (ICERD) hebben ondertekend. Hierdoor is de regering verplicht mee te werken aan onderzoeken die een in Genève zetelend comité instelt naar mogelijke misstanden. De 18 leden hebben Nederland voor een zitting op dinsdag 18 en woensdag 19 augustus uitgenodigd.
http://www.metronieuws.nl(...)d-nederland-op-matje

En hier de leden van dat comité:

José Francisco Cali Tzay (Chair) Guatemala
Anwar Kemal Pakistan
Alexei S. Avtonomov Russian Federation
Noureddine Amir Algeria
Anastasia Crickley Ireland
Fatimata-Binta Victoria Dah Burkina Faso
Ion Diaconu Romania
Huang Yong'an China
Gün Kut Turkey
Dilip Lahiri India
José Augusto Lindgren Alves Brazil
Pastor Elias Murillo Martinez Colombia
Carlos Manuel Vazquez USA
Patricia Nozipho January-Bardill South Africa
Afiwa-Kindena Hohoueto Togo
Marc Bossuyt Belgium
Yueng Sik Yuen Mauritius
Melhem Khalaf Lebanon

https://en.wikipedia.org/(...)acial_Discrimination

Ik wens ze succes met uitleggen dat Zwarte Piet niets met rassendiscriminatie te maken heeft.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_155172962
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 08:43 schreef Montagui het volgende:

[..]

Anwar Kemal Pakistan
Noureddine Amir Algeria
Ion Diaconu Romania
Huang Yong'an China
Gün Kut Turkey
Dilip Lahiri India
Marc Bossuyt Belgium
Yueng Sik Yuen Mauritius
Melhem Khalaf Lebanon

Ik wens ze succes met uitleggen dat Zwarte Piet niets met rassendiscriminatie te maken heeft.
:o ff serieus, zijn er geen echte problemen in deze wereld die de aandacht echt nodig hebben?
  donderdag 13 augustus 2015 @ 10:40:11 #33
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_155173178
quote:

[..]

Anwar Kemal Pakistan
Noureddine Amir Algeria
Ion Diaconu Romania
Huang Yong'an China
Gün Kut Turkey
Dilip Lahiri India
Marc Bossuyt Belgium
Yueng Sik Yuen Mauritius
Melhem Khalaf Lebanon

Is dit weer zo'n VN comite wat geen echt VN comite is? :')
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_155173797
Op een enkele uitzondering lijkt dat wel een afrikanencomite :')
pi_155174175
quote:
7s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 10:40 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Is dit weer zo'n VN comite wat geen echt VN comite is? :')
Blijkbaar wel, en de regering is geïntimideerd:

http://www.doorbraak.eu/r(...)-is-met-zwarte-piet/

En het betreffende rapport van ICERD van mei 2015 (met o.a. Zwarte Piet) - PDF file:

http://www.google.nl/url?(...)bREzWwqpx4LrCQiUDbmA

Hieruit blijkt m.i. wel de vooringenomenheid en ongeïnformeerdheid van dit comité.

Zwarte Piet heeft op het wereldtoneel geen schijn van kans totdat duidelijk gemaakt wordt dat het zwart van Zwarte Piet niets met huidskleur te maken heeft maar met de historische en traditionele overleveringen van de tegenstelling tussen licht en donker en goed en kwaad, waar ook meer tradities op gebaseerd zijn. Desnoods kan dat bij de figuur Zwarte Piet vormgegeven worden via het roet (zwart) van de schoorsteen.
pi_155175561
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 11:27 schreef Montagui het volgende:

Zwarte Piet heeft op het wereldtoneel geen schijn van kans totdat duidelijk gemaakt wordt dat het zwart van Zwarte Piet niets met huidskleur te maken heeft maar met de historische en traditionele overleveringen van de tegenstelling tussen licht en donker en goed en kwaad,
Natuurlijk is Zwarte Piet gemodelleerd naar een neger.
Die flauwekul van licht en donker is nooit de bedoeling geweest van de schrijver en tekenaar die in de 19e eeuw ZP populair maakte en zo is het ook niet begrepen in de publieke opinie en alswel dan is het tijd om te kappen daarmee
We zijn nu zover te weten dat het racistisch is 'het kwaad' te symboliseren door een donkere huidskleur . Met dit verhaal internationaal te gaan is ontzettend dom. Dit is anti-sinterklaasreclame
pi_155175735
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 12:19 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Die flauwekul van licht en donker is nooit de bedoeling geweest van de schrijver en tekenaar die in de 19e eeuw ZP populair maakte en zo is het ook niet begrepen in de publieke opinie en alswel dan is het tijd om te kappen daarmee
We zijn nu zover te weten dat het racistisch is 'het kwaad' te symboliseren door een donkere huidskleur . Met dit verhaal internationaal te gaan is ontzettend dom. Dit is anti-sinterklaasreclame
Bron?
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_155175754
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 12:25 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Bron?
Voor welk feit ?
pi_155175888
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 12:26 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Voor welk feit ?
Het ontbreekt jou volkomen aan feiten.
pi_155175916
quote:

[..]

We zijn nu zover te weten dat het racistisch is 'het kwaad' te symboliseren door een donkere huidskleur .
_O-

Het enige racisme dat ik ben tegengekomen zijn de mensen die zwarte piet als racistisch afschilderen.
Conscience do cost.
pi_155176012
quote:
Dat gaat ze niet lukken, het is immers een erfenis uit een racistisch tijdperk. Dat begrijpt een kind nog, zij het eentje iets ouder dan de kinderen die nog in Sinterklaas geloven.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_155176039
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 12:33 schreef ems. het volgende:

[..]

_O-

Het enige racisme dat ik ben tegengekomen zijn de mensen die zwarte piet als racistisch afschilderen.
En jij ziet niet dat het een racistisch idee is om een donkere huidskleur te associëren met "het kwaad" ?
Nu heb ik ZP nooit zo gezien , maar sommige mensen in dit topic vinden dat hij daarom donker moet zijn.
De Nederlandse politici en ambtenaren gaan natuurlijk nooit met deze symboliek ZP verdedigen in het buitenland. Ze zien dat zelf zo niet of ze voelen het aan de oranje klompen dat ze een flater slaan.
  donderdag 13 augustus 2015 @ 12:38:50 #43
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_155176059
Dat is niet waar. We zien ook heel veel racisme opkomen bij de mensen die niet op een normale manier kunnen beargumenteren waarom Zwarte Piet moet blijven. Die grijpen het zwart aan als projectie van hun überhaupt slechte gevoelens over een donkere huidskleur. Doodzonde, want ik ben juist pro-Piet zodat ook de donkere mens integraal deel blijft van het feest, historische verwijzing naar de moren, reflectie van de huidige multiculturele maatschappij, denk Michael Jacksons 'Black and white'. Alle gelegenheid om Piet allerlei positieve connotaties toe te kennen, blijf gewoon een beetje weg van enige onderdanigheidstikjes en dan zie ik het probleem niet. En ja, je komt nu eenmaal niet onder een vermomming uit om de kleine kindjes het sprookje mee te geven.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_155176082
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 12:37 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

En jij ziet niet dat het een racistisch idee is om een donkere huidskleur te associëren met "het kwaad" ?
Ik zie vooral dat jij de enige in dit topic bent die dat doet.
quote:
Nu heb ik ZP nooit zo gezien , maar sommige mensen in dit topic vinden dat hij daarom donker moet zijn.
Wie in dit topic associeert een donkere huidskleur met het kwaad dan, behalve jij?
quote:
De Nederlandse politici en ambtenaren gaan natuurlijk nooit met deze symboliek ZP verdedigen in het buitenland. Ze zien dat zelf zo niet of ze voelen het aan de oranje klompen dat ze een flater slaan hiermee.
En?
Conscience do cost.
pi_155176145
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 12:31 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

Het ontbreekt jou volkomen aan feiten.
Dit is leeg.
Ik zet mijn mening hier weg. Het is de bedoeling dat als je er niet mee eens bent, je met argumenten komt.
Met welke mening van mij ben je het niet eens.... en waarom niet?
Aan welke feiten denk je ? Kom dan met die feiten. Het ontbreekt je aan die feiten, iets wat je mij verwijt.
pi_155176221
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 12:33 schreef ems. het volgende:

[..]

_O-

Precies. Alleen figuren zoals Bluesdude, die geen enkel benul hebben hoe de Sinterklaastraditie is ontstaan, en vanuit intellectuele armoede en een slachtofferrol blaten dat Zwarte Piet racisme is.
pi_155176229
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 12:39 schreef ems. het volgende:

[..]

Ik zie vooral dat jij de enige in dit topic bent die dat doet.
Wie in dit topic associeert een donkere huidskleur met het kwaad dan, behalve jij?
Dan heb je niet gelezen op welke mening van wie ik reageerde.
En Elfletterig deed het ook van de week in deze topicserie
Zie onder:
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 11:27 schreef Montagui het volgende:

Zwarte Piet heeft op het wereldtoneel geen schijn van kans totdat duidelijk gemaakt wordt dat het zwart van Zwarte Piet niets met huidskleur te maken heeft maar met de historische en traditionele overleveringen van de tegenstelling tussen licht en donker en goed en kwaad, waar ook meer tradities op gebaseerd zijn. Desnoods kan dat bij de figuur Zwarte Piet vormgegeven worden via het roet (zwart) van de schoorsteen.
pi_155176312
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 12:45 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

Precies. Alleen figuren zoals Bluesdude, die geen enkel benul hebben hoe de Sinterklaastraditie is ontstaan, en vanuit intellectuele armoede en een slachtofferrol blaten dat Zwarte Piet racisme is.
Ik heb nooit gedacht dat de figuur ZP racistisch is. Vooroordeeltje van je.
Hoewel, de laatste jaren is het toch duidelijk dat sommige van de meest agressieve ZP-verdedigers racistische neigingen hebben.
En svp niet zo bevooroordeeld denken dat ik niet weet hoe de sinttraditie ontstaan is.

En je bent niet in staat met argumenten te reageren op mijn mening Dan maar de persoon zelf tackelen?
pi_155176454
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 12:45 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dan heb je niet gelezen op welke mening van wie ik reageerde.
Maakt dat uit?
quote:
En Elfletterig deed het ook van de week in deze topicserie
Zie onder:

[..]

:D Efletterig is fan van star wars zeker.

Neemt allemaal niet weg dat vooralsnog uitsluitend racisten moeilijk doen over de originele kleur van piet.
Conscience do cost.
pi_155176473
quote:

[..]

Natuurlijk is Zwarte Piet niet gemodelleerd naar een neger. Hij lijkt door de kleur zwart op een neger, maar die kleur zwart is niet het zwart van een huidskleur.

Het zou toch van de zotte zijn dat de kleur zwart ten alle tijde alleen geassocieerd zou moeten worden met een neger? Zwart heeft veel meer associaties.

De kleur zwart op zich is dan ook per definitie niet racistisch. Dat zijn eerder degenen die aan het gebruik van de kleur zwart daar een andere betekenis aan willen geven dan wat de intentie van het gebruik beoogt.

Er is dan ook een groot verschil in het gebruik van de kleur zwart bij het fenomeen 'Blackface' (m.i, wél racistisch) en bij die van 'Zwarte Piet' (absoluut niet racistisch). Een totaal andere associatie zelfs.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')