abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155085854
Hebben jullie dat ook wel eens?

Heb komende week meerdere dingen geplanned met vrienden, maar niks kan me op het moment bekoren.

Heb ook totaal geen behoefte om te gamen of iets dergelijks en ben tegelijk jaloers op mensen die wel plezier hebben. Heb dit gevoel wel vaker en ervaar het ook als een rot gevoel. Ik word er haast chagrijnig van. :(

Ik wil gewoon genieten van het leven in plaats van steeds te bedenken wat voor saai leven ik heb. De dingen waar ik vroeger plezier uit haalde, interesseren mij niet zo meer.

[ Bericht 10% gewijzigd door PausNicolaas op 10-08-2015 18:34:30 ]
'Ego te absolvo peccatis tuis in nomine patris et filii et spiritus sancti.'
pi_155085922
-ga weg-

[ Bericht 62% gewijzigd door motorbloempje op 10-08-2015 18:36:56 ]
pi_155086082
Uhmzz drink je veel?
Ik zwaai naar dieren.
  maandag 10 augustus 2015 @ 18:33:05 #4
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_155086104
Och ja, ook wel eens last van
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
pi_155086171
Heb ik ook wel eens, drie dagen even lekker mokken en dan is het meestal weer een tijdje over.
Life is a highway...let's ride it!
pi_155086245
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 18:32 schreef Geerd het volgende:
Uhmzz drink je veel?
Over het algemeen niet zoveel. Afgelopen weken op de camping gestaan en dan elke avond wel een speciaal biertje of zoiets.

Hoezo?
pi_155086300
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 18:35 schreef PausNicolaas het volgende:

[..]

Over het algemeen niet zoveel. Afgelopen weken op de camping gestaan en dan elke avond wel een speciaal biertje of zoiets.

Hoezo?
Kun je depi van worden, maar die paar biertjes van jou stelt niks voor natuurljk
Ik zwaai naar dieren.
pi_155086342
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 18:34 schreef Luuntje het volgende:
Heb ik ook wel eens, drie dagen even lekker mokken en dan is het meestal weer een tijdje over.
Ik vind het niet bepaald lekker.

Ik ken mensen die echt nooit wat doen. Die helemaal weinig contact hebben maar die genieten gewoon van de rust. Dat kan ik niet eens, maar tegelijkertijd heb ik ook niks met teveel drukte.

Ben al lang niet meer tevreden geweest. Sinds een date me de laan uit heeft gestuurd verveel ik me de pletter en heb ik steeds vaker last van dit gevoel.
pi_155086649
Zoek nieuwe hobby's.. Bij het ouder worden hoort soms/vaak verandering van interesses
pi_155086716
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 18:38 schreef PausNicolaas het volgende:

[..]

Ik vind het niet bepaald lekker.

Ik ken mensen die echt nooit wat doen. Die helemaal weinig contact hebben maar die genieten gewoon van de rust. Dat kan ik niet eens, maar tegelijkertijd heb ik ook niks met teveel drukte.

Ben al lang niet meer tevreden geweest. Sinds een date me de laan uit heeft gestuurd verveel ik me de pletter en heb ik steeds vaker last van dit gevoel.
Dan heb je een depressie te pakken.
Ga er toch op uut en zoek dingen op die je leuk vind.
Al ga je een rondje wandelen.
Zorg ervoor dat je uit die negatieve spiraal komt en zoek positiviteit *ow gut dat klinkt zweverig*.
En desnoods met iemand gaan praten die even uit dat donkere bos kan halen.
pi_155087129
Idd rust dat vind ik lekker, wanneer ik meerdere dingen moet plannen als in opschrijven omdat je het anders vergeet raak ik in de stress.

Als de timmerman morgen komt, en mijn teammanager wil mij ff spreken, en pa en ma willen een keer langskomen.
Net 2 dingen teveel.
Ik zwaai naar dieren.
pi_155087311
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 18:46 schreef Luuntje het volgende:

[..]

Dan heb je een depressie te pakken.
Ga er toch op uut en zoek dingen op die je leuk vind.
Al ga je een rondje wandelen.
Zorg ervoor dat je uit die negatieve spiraal komt en zoek positiviteit *ow gut dat klinkt zweverig*.
En desnoods met iemand gaan praten die even uit dat donkere bos kan halen.
Nee geen depressie zo erg is het niet. ;)
Kan me ook geen hobby's bedenken die ik nu zou willen uitvoeren.

Kom net terug van een paar weken camperen. Moet zeggen dat ik me daar veel relaxter en lekkerder voelde. Ben ik echter thuis krijg ik er meteen weer last van. :{
pi_155087430
Ik ben van nature vrij negatief, net zoals meerdere leden uit mijn familie. Heb mezelf daarin erg proberen te verbeteren afgelopen jaar, maar de basis blijft negatief en ik kan dat maar niet volledig aanpassen. Er hoeft maar iets te gebeuren of mijn humeur is alweer van slag.
pi_155087553
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 19:00 schreef PausNicolaas het volgende:
Ik ben van nature vrij negatief, net zoals meerdere leden uit mijn familie. Heb mezelf daarin erg proberen te verbeteren afgelopen jaar, maar de basis blijft negatief en ik kan dat maar niet volledig aanpassen. Er hoeft maar iets te gebeuren of mijn humeur is alweer van slag.
Uhmzz je eet gewoon gezond?
Ik zwaai naar dieren.
pi_155087567
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 18:57 schreef PausNicolaas het volgende:

[..]

Kom net terug van een paar weken camperen. Moet zeggen dat ik me daar veel relaxter en lekkerder voelde. Ben ik echter thuis krijg ik er meteen weer last van. :{
Een depressie hoeft niet erg te zijn hoor, nu kun je nog iets leuks zoeken om je op te beuren.
Een depressie betekend niet dat je meteen in een hoekje wegduikt en alleen maar jankt.
Je bent al een tijd niet meer tevreden en verveelt en wilt ergens wel erop uit maar anderzijds staat de drukte je tegen.
Ook dat is een milde vorm van depressie.
Ga er gewoon op uit en maak lol :)
Laat die date voor wat het was, zij heeft ruimte gemaakt voor een ander ;)
  maandag 10 augustus 2015 @ 19:08:21 #16
414636 KingKloon
The Kloon King
pi_155087726
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 18:27 schreef PausNicolaas het volgende:
Hebben jullie dat ook wel eens?

Heb komende week meerdere dingen geplanned met vrienden, maar niks kan me op het moment bekoren.

Heb ook totaal geen behoefte om te gamen of iets dergelijks en ben tegelijk jaloers op mensen die wel plezier hebben. Heb dit gevoel wel vaker en ervaar het ook als een rot gevoel. Ik word er haast chagrijnig van. :(

Ik wil gewoon genieten van het leven in plaats van steeds te bedenken wat voor saai leven ik heb. De dingen waar ik vroeger plezier uit haalde, interesseren mij niet zo meer.

Klinkt als een depressie of melancholie.
pi_155087781
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 19:03 schreef Luuntje het volgende:

[..]

Een depressie hoeft niet erg te zijn hoor, nu kun je nog iets leuks zoeken om je op te beuren.
Een depressie betekend niet dat je meteen in een hoekje wegduikt en alleen maar jankt.
Je bent al een tijd niet meer tevreden en verveelt en wilt ergens wel erop uit maar anderzijds staat de drukte je tegen.
Ja, die is weg, dat weet ik ook wel. Zag alleen het verband van toen vrolijk zijn en sinds het einde steeds vaker negatief zijn.

Op uit gaan en lol maken ga ik komende week dus wel doen, maar nu niet. Ga zo uit eten met mijn ouders, maar daarna weer naar huis...
Ja ik weet het, ik zeik van hier tot Tokyo en vervolgens kan ik niks bedenken om te gaan doen... :r

Terwijl ik volgens het papiertje alles op een rijtje heb: Studeer, heb genoeg geld, ga met meer mensen om dan ik ooit gedaan heb.
pi_155087823
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 19:03 schreef Geerd het volgende:

[..]

Uhmzz je eet gewoon gezond?
Geloof het wel. Prima gewicht en probeer elke dag wat te trainen.

Heb even terug een paar week weinig anders gegeten dan fruit en groente en wat brood. Dit veranderde niks.
pi_155088029
Ik heb het constant eigenlijk.. Heel irritant. Bij mij is het een existentiéle leegte die leeg blijft.

Als je heel eerlijk bent, wat mis je dan eigenlijk?
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
pi_155088041
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 19:09 schreef PausNicolaas het volgende:

[..]

Ja, die is weg, dat weet ik ook wel. Zag alleen het verband van toen vrolijk zijn en sinds het einde steeds vaker negatief zijn.

Op uit gaan en lol maken ga ik komende week dus wel doen, maar nu niet. Ga zo uit eten met mijn ouders, maar daarna weer naar huis...
Ja ik weet het, ik zeik van hier tot Tokyo en vervolgens kan ik niks bedenken om te gaan doen... :r

Terwijl ik volgens het papiertje alles op een rijtje heb: Studeer, heb genoeg geld, ga met meer mensen om dan ik ooit gedaan heb.
Hahaha!
Zeik maar hoor, doet iedereen wel eens ;)
  maandag 10 augustus 2015 @ 19:22:47 #21
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_155088196
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 18:57 schreef PausNicolaas het volgende:

[..]

Had je dit ook voor het kamperen ?
pi_155088255
Misschien had je een vakantiebaantje moeten zoeken. Je voelt je waarschijnlijk gewoon nutteloos omdat je de laatste tijd geen zak uitvoert, omdat je vakantie hebt :P.
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_155088580
quote:
7s.gif Op maandag 10 augustus 2015 19:17 schreef I-care het volgende:
Ik heb het constant eigenlijk.. Heel irritant. Bij mij is het een existentiéle leegte die leeg blijft.

Als je heel eerlijk bent, wat mis je dan eigenlijk?
Ja dat had ik ook bij mezelf geconstateerd.
Heb het lang gehad na het overlijden van mijn huisdieren.

Ik mis een vriendin om eerlijk te zijn.

Erg smeuďg i know maar dat is het gewoon :@
pi_155088616
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 19:22 schreef maickeltje het volgende:

[..]

Had je dit ook voor het kamperen ?
Ja, toen ook.
Herken het meteen.
pi_155088660
Een beetje offtopic misschien maar ik vind dat hier wel heel snel 'depressie' wordt geroepen. Een depressie is een serieuze psychische stoornis. Iemand die een tijdje een beetje down/lusteloos is heeft niet gelijk een depressie..

OT: ik denk dat iedereen wel periodes kent waarin ze een beetje down/lusteloos zijn. Het kan helpen om bijvoorbeeld te gaan sporten omdat je hersenen dan endorfines gaat aanmaken waardoor je je lekkerder gaat voelen. Verder is het ook een kwestie van accepteren dat je je niet altijd gelukkig kan voelen en dat het niet erg is om je af en toe een tijdje down te voelen.
pi_155088936
Hoe oud ben je eigenlijk en je werkt al, studeer je of iets anders? Je hebt een gestructureerd dag/nacht ritme?
  maandag 10 augustus 2015 @ 19:46:39 #27
414636 KingKloon
The Kloon King
pi_155089017
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 19:37 schreef madam-april het volgende:
Een beetje offtopic misschien maar ik vind dat hier wel heel snel 'depressie' wordt geroepen. Een depressie is een serieuze psychische stoornis. Iemand die een tijdje een beetje down/lusteloos is heeft niet gelijk een depressie..

OT: ik denk dat iedereen wel periodes kent waarin ze een beetje down/lusteloos zijn. Het kan helpen om bijvoorbeeld te gaan sporten omdat je hersenen dan endorfines gaat aanmaken waardoor je je lekkerder gaat voelen. Verder is het ook een kwestie van accepteren dat je je niet altijd gelukkig kan voelen en dat het niet erg is om je af en toe een tijdje down te voelen.
Er zijn verschillende vormen van depressie. Iemand kan ook een lichte vorm van depressie hebben zoals dysthymie.
pi_155089032
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 19:44 schreef opgebaarde het volgende:
Hoe oud ben je eigenlijk en je werkt al, studeer je of iets anders? Je hebt een gestructureerd dag/nacht ritme?
19 en studeer. Heb momenteel vakantie :p

Ook voor de vakantie speelde het al eens.
pi_155090976
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 19:35 schreef PausNicolaas het volgende:

[..]

Ja dat had ik ook bij mezelf geconstateerd.
Heb het lang gehad na het overlijden van mijn huisdieren.

Ik mis een vriendin om eerlijk te zijn.

Erg smeuďg i know maar dat is het gewoon :@
Je mist je vriendin die het pas uitgemaakt heeft dus.. Geef jezelf de tijd om te herstellen en doe rustig aan. Forceren van dingen moeten doen heeft ook weinig zin.

Genieten van het leven komt wel weer.. Het is niet elke dag genieten geblazen, soms is het gewoon kut, en dat mag er ook zijn.
pi_155092185
quote:
10s.gif Op maandag 10 augustus 2015 20:33 schreef I-care het volgende:

[..]

Je mist je vriendin die het pas uitgemaakt heeft dus.. Geef jezelf de tijd om te herstellen en doe rustig aan. Forceren van dingen moeten doen heeft ook weinig zin.

Genieten van het leven komt wel weer.. Het is niet elke dag genieten geblazen, soms is het gewoon kut, en dat mag er ook zijn.
Naja heb nooit een vriendin gehad, louter gedate. Maar het is wel waar ik aan denk. Iemand om leuke dingen mee te doen, die je ook liefde kan geven en omgekeerd...
:)
pi_155092296
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 20:58 schreef PausNicolaas het volgende:

[..]

Naja heb nooit een vriendin gehad, louter gedate. Maar het is wel waar ik aan denk. Iemand om leuke dingen mee te doen, die je ook liefde kan geven en omgekeerd...
:)
Ik snap je precies. En dat is ook menselijk, ondanks wat de meeste zullen beweren. Tegenwoordig moet je sterk, single en happy zijn.. Anders ben je niet goed bezig :P

Maar die komen zichzelf ook nog wel tegen :)
pi_155095751
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 19:46 schreef KingKloon het volgende:

[..]

Er zijn verschillende vormen van depressie. Iemand kan ook een lichte vorm van depressie hebben zoals dysthymie.
Dat klopt maar dat verandert niks aan mijn punt.

Dat iemand zich een periode down/ongelukkig/lusteloos voelt betekent niet gelijk dat deze persoon lijdt aan een (vorm van) depressie.

Je kunt je nou eenmaal niet altijd goed voelen. Periodes waarin je je down/ongelukkig/lusteloos voelt horen ook gewoon bij het leven.

Door iedereen die zich een periode niet goed voelt als depressief te bestempelen, zorg je ervoor dat mensen die echt depressief zijn minder serieus genomen worden.
pi_155098151
Wat heel erg kan helpen is het verlangen te temperen. Constant fantaseren over leuke vakanties, een liefdevolle relaties, het beste te zijn ketst alleen maar negatief terug op je eigen leven. Ik weet niet of je jezelf daarin herkent, maar het heeft mij extreem veel geholpen mijn negatieve blik op mijn eigen leven te verminderen.
pi_155098769
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 22:57 schreef hunterwow het volgende:
Wat heel erg kan helpen is het verlangen te temperen. Constant fantaseren over leuke vakanties, een liefdevolle relaties, het beste te zijn ketst alleen maar negatief terug op je eigen leven. Ik weet niet of je jezelf daarin herkent, maar het heeft mij extreem veel geholpen mijn negatieve blik op mijn eigen leven te verminderen.
Nee want zo negatief denk ik niet over mezelf. Ik weet dat ik een goed mens ben.

Het is gewoon een gevoel in mijn hart, wat op sommige momenten constant aanwezig is en mijn stemming behoorlijk omlaag haalt. :{ :'(
pi_155098908
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 23:10 schreef PausNicolaas het volgende:

[..]

Nee want zo negatief denk ik niet over mezelf. Ik weet dat ik een goed mens ben.

Het is gewoon een gevoel in mijn hart, wat op sommige momenten constant aanwezig is en mijn stemming behoorlijk omlaag haalt. :{ :'(
Misschien is mindfullness dan een optie? Het is niet een zweverig gebeuren als je dat misschien denkt. Het is een manier om te accepteren wat je gedachtes/gevoelgens zijn. Dus ook dat rotgevoel wat jij voelt. Het is ook wetenschappelijk aangetoond dat het werkt, al heb ik het onderzoek even niet voor handen.
pi_155098929

[ Bericht 100% gewijzigd door hunterwow op 10-08-2015 23:14:27 ]
pi_155099519
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 23:13 schreef hunterwow het volgende:

[..]

Misschien is mindfullness dan een optie? Het is niet een zweverig gebeuren als je dat misschien denkt. Het is een manier om te accepteren wat je gedachtes/gevoelgens zijn. Dus ook dat rotgevoel wat jij voelt. Het is ook wetenschappelijk aangetoond dat het werkt, al heb ik het onderzoek even niet voor handen.
Jaa dit heeft mijn moeder ook wel eens genoemd ;)

Misschien dat ik daar wel een boekje over ga halen oid. Zouden die boeken interessant zijn?
pi_155099583
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 19:00 schreef PausNicolaas het volgende:
Dan wordt het misschien eens tijd om met behulp van een psych het wat duurzamer aan te pakken, zodat je hier echt mee leert dealen..
Want ook een vriendin gaat je negatieve aard niet veranderen, hoogstens tijdelijk even lappen.
pi_155102801
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 23:27 schreef PausNicolaas het volgende:

[..]

Jaa dit heeft mijn moeder ook wel eens genoemd ;)

Misschien dat ik daar wel een boekje over ga halen oid. Zouden die boeken interessant zijn?
Die kan je natuurlijk altijd halen, maar het uitoefenen van mindfullness is vrij simpel. Je kan er altijd zelf eerst mee experimenteren om te kijken of je het wat vind. Er zijn heel wat filmpjes op youtube te vinden.
pi_155117358
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 22:03 schreef madam-april het volgende:

[..]

Dat klopt maar dat verandert niks aan mijn punt.

Dat iemand zich een periode down/ongelukkig/lusteloos voelt betekent niet gelijk dat deze persoon lijdt aan een (vorm van) depressie.

Je kunt je nou eenmaal niet altijd goed voelen. Periodes waarin je je down/ongelukkig/lusteloos voelt horen ook gewoon bij het leven.

Door iedereen die zich een periode niet goed voelt als depressief te bestempelen, zorg je ervoor dat mensen die echt depressief zijn minder serieus genomen worden.
Helemaal mee eens. :Y
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 17:16:53 #41
262 Re
Kiss & Swallow
pi_155120470
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 19:03 schreef Luuntje het volgende:

[..]

niet alles hoeft gelijk een depressie te zijn
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_155124107
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 17:16 schreef Re het volgende:

[..]

niet alles hoeft gelijk een depressie te zijn
Nee dat klopt, maar het zijn signalen.
Althans toen ik het had vertelde mijn psychiater me dat.
Excuseer me als iemand ermee gekwetst heb.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')