abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155075355
In de Japanse stad Hiroshima was het om 8.15 uur (lokale tijd) een moment doodstil. Precies zeventig jaar geleden ontplofte op dat moment, 6 augustus 1945, de atoombom die door de Verenigde Staten op de stad werd gegooid. Drie dagen daarna viel een tweede atoombom op de stad Nagasaki.

Duizenden mensen zijn donderdag in Hiroshima om herdenkingen bij te wonen. Burgemeester Kazumi Matsui van Hiroshima pleitte in een betoog voor een wereld zonder kernwapens en met een veiligheidssysteem dat de vrede moet bewaren zonder militaire middelen.

„Het is belangrijk om geduldig en met doorzettingsvermogen te werken aan zo'n systeem. Het vereist van ons dat we het pad naar ware vrede moeten bevorderen”, aldus Matsui. Door het bombardement op Hiroshima kwamen zeker 140.000 mensen om het leven. Bij de aanval op Nagasaki vielen er 70.000 dodelijke slachtoffers.

In Japan wordt erg gehecht aan het pacifisme dat sinds de Tweede Wereldoorlog in de grondwet is verankerd. Kritiek op de regering van Shinzo Abe om daar verandering in te brengen zwelt daarmee ook aan. De Japanse Tweede Kamer stemde 16 juli in met wetsvoorstellen die de inzet van militairen in het buitenland mogelijk maakt.
In Tokyo hebben tienduizenden mensen gedemonstreerd tegen het plan op de dag dat de Tweede Kamer zich erover boog.

http://www.telegraaf.nl/b(...)ing_Hiroshima__.html

Zeventig jaar na de atoombommen op de Japanse steden Hiroshima en Nagasaki, worden nog steeds slachtoffers behandeld.
Door de gevolgen van de straling op lange termijn krijgen nog altijd duizenden mensen medische zorg.

Dat heeft het Rode Kruis bekendgemaakt aan de vooravond van de herdenking van de atoombom die op 6 augustus 1945 op Hiroshima werd gegooid. De bom werd drie dagen later gevolgd door een tweede atoombom op Nagasaki.

Het Japanse Rode Kruis heeft in zijn ziekenhuizen in beide steden in totaal al meer dan 2,5 miljoen overlevenden behandeld.

Ook op lange termijn komen gezondheidsproblemen aan het licht bij overlevenden: kanker, misvormingen bij de geboorte en genetische afwijkingen. Daarnaast zijn er de psychische gevolgen.

Rampzalige gevolgen
''Zelfs na zoveel jaren, blijven we de rampzalige gevolgen voor de gezondheid van het gebruik van nucleaire wapens in deze twee steden te zien," zei president Peter Maurer van het Internationale Rode Kruis. De hulporganisatie pleit nog altijd voor een verbod op deze wapens.

De atoombommen werden in de Tweede Wereldoorlog afgeworpen door de Amerikaanse luchtmacht. In beide steden vielen direct tienduizenden doden. Kort erna capituleerde Japan.

blob:https%3A//www.youtube.com/b8955d09-91cd-4d2e-8de0-1b8a89fe3cd6

http://www.nu.nl/buitenla(...)sche-zorg-nodig.html

*Stil is* :{

:P
pi_155076021
Tsutomu Yamaguchi. Woonde en werkte in Hiroshima, ging daarna naar Nagasaki, waar hij nóg een atoombom te verduren kreeg. Maar hij heeft beide wel overleefd.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  Admin maandag 10 augustus 2015 @ 15:09:34 #3
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_155078593
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 13:44 schreef 0108daniel het volgende:
In de Japanse stad Hiroshima was het om 8.15 uur (lokale tijd) een moment doodstil. Precies zeventig jaar geleden ontplofte op dat moment, 6 augustus 1945, de atoombom die door de Verenigde Staten op de stad werd gegooid. Drie dagen daarna viel een tweede atoombom op de stad Nagasaki.

[ afbeelding ]

Duizenden mensen zijn donderdag in Hiroshima om herdenkingen bij te wonen. Burgemeester Kazumi Matsui van Hiroshima pleitte in een betoog voor een wereld zonder kernwapens en met een veiligheidssysteem dat de vrede moet bewaren zonder militaire middelen.

„Het is belangrijk om geduldig en met doorzettingsvermogen te werken aan zo'n systeem. Het vereist van ons dat we het pad naar ware vrede moeten bevorderen”, aldus Matsui. Door het bombardement op Hiroshima kwamen zeker 140.000 mensen om het leven. Bij de aanval op Nagasaki vielen er 70.000 dodelijke slachtoffers.

[ afbeelding ]

In Japan wordt erg gehecht aan het pacifisme dat sinds de Tweede Wereldoorlog in de grondwet is verankerd. Kritiek op de regering van Shinzo Abe om daar verandering in te brengen zwelt daarmee ook aan. De Japanse Tweede Kamer stemde 16 juli in met wetsvoorstellen die de inzet van militairen in het buitenland mogelijk maakt.
In Tokyo hebben tienduizenden mensen gedemonstreerd tegen het plan op de dag dat de Tweede Kamer zich erover boog.

[ afbeelding ]

http://www.telegraaf.nl/b(...)ing_Hiroshima__.html

Zeventig jaar na de atoombommen op de Japanse steden Hiroshima en Nagasaki, worden nog steeds slachtoffers behandeld.
Door de gevolgen van de straling op lange termijn krijgen nog altijd duizenden mensen medische zorg.

Dat heeft het Rode Kruis bekendgemaakt aan de vooravond van de herdenking van de atoombom die op 6 augustus 1945 op Hiroshima werd gegooid. De bom werd drie dagen later gevolgd door een tweede atoombom op Nagasaki.

Het Japanse Rode Kruis heeft in zijn ziekenhuizen in beide steden in totaal al meer dan 2,5 miljoen overlevenden behandeld.

Ook op lange termijn komen gezondheidsproblemen aan het licht bij overlevenden: kanker, misvormingen bij de geboorte en genetische afwijkingen. Daarnaast zijn er de psychische gevolgen.

[ afbeelding ]

Rampzalige gevolgen
''Zelfs na zoveel jaren, blijven we de rampzalige gevolgen voor de gezondheid van het gebruik van nucleaire wapens in deze twee steden te zien," zei president Peter Maurer van het Internationale Rode Kruis. De hulporganisatie pleit nog altijd voor een verbod op deze wapens.

De atoombommen werden in de Tweede Wereldoorlog afgeworpen door de Amerikaanse luchtmacht. In beide steden vielen direct tienduizenden doden. Kort erna capituleerde Japan.

blob:https%3A//www.youtube.com/b8955d09-91cd-4d2e-8de0-1b8a89fe3cd6

http://www.nu.nl/buitenla(...)sche-zorg-nodig.html

*Stil is* :{

:P
* stil is*???!!!
Ga een documentaire over NanKing kijken, ga een docu kijken over de monsterlijke wreedheden die ze verder hebben uitgehaald , ga een docu kijken over de troostmeisjes en ga dan eens kijken wat ze gedaan hebben aan betalingen cq excuses en kom dan nog maar eens terug met je stil is.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_155087184
Leuk volk die Jappen, hebben goed huisgehouden in China.

https://en.wikipedia.org/(...)people_using_a_sword
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_155087730
Er werden in Hiroshima en Nagasaki verschillende types atoombom gebruikt lees ik.
Is dat het enige verschil waarom er tijdens en na het bombardement in Hiroshima bijna 2x zoveel doden vielen of waren er meer oorzaken, ik kan daar weinig over vinden.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_155088123
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 19:08 schreef Buster24 het volgende:
Er werden in Hiroshima en Nagasaki verschillende types atoombom gebruikt lees ik.
Is dat het enige verschil waarom er tijdens en na het bombardement in Hiroshima bijna 2x zoveel doden vielen of waren er meer oorzaken, ik kan daar weinig over vinden.
Fat Man was zwaarder dan Little Boy maar het gooien van een atoombom midden in het centrum van een stad richt meer schade aan qua slachtoffers dan een bom op een industriecentrum.
  maandag 10 augustus 2015 @ 19:31:08 #7
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_155088425
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 19:08 schreef Buster24 het volgende:
Er waren drie types ontworpen
Fat man
Little Boy
Thin Man
Hun naam krijgen ze trouwens alle drie naar karakters uit the Maltese falcon, een Bogard film.
Fat Man en Little boy werden ingezet, Thin Man bleek geen goed ontwerp

Fat Man had een explosieve kracht van 21 kiloton TNT op Nagasaki
Little Boy een explosieve kracht van 15 Kiloton op Hiroshima
De reden dat de zwaardere bom minder slachtoffers had, kwam omdat hij ongeveer 5 kilometer naast het eigenlijke doel viel.
fat man had een beter ontwerp, een implosie, waardoor er meer splijtbaar materiaal wordt omgezet in energie. Het percentage wat er trouwens bij de meest moderne en effectieve kernwapens wordt omgezet in energie is nog steeds niet hoog te noemen, ca 1%. Bij de eerste atoombommen lag dat nog veel en veel lager.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_155088558
Bedankt allemaal voor de info ^O^
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_155088577
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 15:09 schreef yvonne het volgende:

[..]

* stil is*???!!!
Ga een documentaire over NanKing kijken, ga een docu kijken over de monsterlijke wreedheden die ze verder hebben uitgehaald , ga een docu kijken over de troostmeisjes en ga dan eens kijken wat ze gedaan hebben aan betalingen cq excuses en kom dan nog maar eens terug met je stil is.
waar slaat dit nou weer op? Dan kan je hier toch wel stil van worden? Het is een verschrikkelijke oorlogsmisdaad.
Dat iedereen in de oorlog zat fout, dat is duidelijk, maar je hoeft niet meteen te roepen 'maar hunnie deden dit'.. het gaat nu even om de atoombom.
There are only 151 Pokémon.
pi_155088673
In 2Doc zeggen Japanners dat ze wisten dat de VS een atoombom had en ook dat ze hem gingen gebruiken tegen de 2 steden Hiroshima en Nagasaki

Zou dat kloppen of grootspraak achteraf?
pi_155089228
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 19:37 schreef Buster24 het volgende:
In 2Doc zeggen Japanners dat ze wisten dat de VS een atoombom had en ook dat ze hem gingen gebruiken tegen de 2 steden Hiroshima en Nagasaki

Zou dat kloppen of grootspraak achteraf?
RIP en sterkte voor de nabestaanden.
Het was en is gerechtvaardigd te noemen om deze atoombommen te hebben gegooid maar laten we hopen dat het niet weer nodig zal zijn in welk conflict dan ook.

Volgens mij wisten de Amerikanen zelf nog niet eens dat ze de atoombom op Nagasaki gingen gooien dat was echt een last call en tot de dag van vandaag onduidelijk waarom. Bovendien was onder meer President Truman niet op de hoogte van dit tweede bombardement. Hij was zelfs geschrokken dat deze zo snel werd gegooid na Hiroshima en vond het verschrikkelijk te denken aan alle kinderen die zouden zijn gedood want het werd natuurlijk al snel duidelijk dat veel burgers waren getroffen.

Truman was de president die nooit officieel toestemming heeft gegeven voor het gooien van de bom maar wel het verbood nog langer een atoombom te gooien zonder presidentiële toestemming.

Dus dat de Japanners dit allemaal al lang wisten lijkt me op dit punt in de oorlog al vrij sterk.
  maandag 10 augustus 2015 @ 19:54:54 #12
45206 Pietverdriet
pi_155089377
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 19:51 schreef Slaro het volgende:

[..]

RIP en sterkte voor de nabestaanden.
Het was en is gerechtvaardigd te noemen om deze atoombommen te hebben gegooid maar laten we hopen dat het niet weer nodig zal zijn in welk conflict dan ook.

Volgens mij wisten de Amerikanen zelf nog niet eens dat ze de atoombom op Nagasaki gingen gooien dat was echt een last call en tot de dag van vandaag onduidelijk waarom. Bovendien was onder meer President Truman niet op de hoogte van dit tweede bombardement. Hij was zelfs geschrokken dat deze zo snel werd gegooid na Hiroshima en vond het verschrikkelijk te denken aan alle kinderen die zouden zijn gedood want het werd natuurlijk al snel duidelijk dat veel burgers waren getroffen.

Truman was de president die nooit officieel toestemming heeft gegeven voor het gooien van de bom maar wel het verbood nog langer een atoombom te gooien zonder presidentiële toestemming.

Dus dat de Japanners dit allemaal al lang wisten lijkt me op dit punt in de oorlog al vrij sterk.
Waar baseer je deze uitspraken over Truman op? Vind dit heel interessant.
pi_155090167
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 19:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waar baseer je deze uitspraken over Truman op? Vind dit heel interessant.
President Truman seems to have been surprised by the second bombing, coming as it did so soon after the first. Intercepted Japanese reports of the damage on the ground at Hiroshima were just trickling in to American officials. Truman, who had written in his diary in late July that “military objectives and soldiers and sailors” were the target of the atomic bomb, “not women and children,” apparently confronted the reality of the weapon for the first time. The Secretary of Commerce, Henry Wallace, reported in his journal that “the thought of wiping out another 100,000 people was too horrible” for the President. “He didn’t like the idea of killing, as he said, ‘all those kids,’ ” Wallace added.

The day after Nagasaki, Truman issued his first affirmative command regarding the bomb: no more strikes without his express authorization. He never issued the order to drop the bombs, but he did issue the order to stop dropping them. Even if Hiroshima remains preëminent in our historical memory—the first nuclear weapon used in anger—Nagasaki may be of greater consequence in the long run, something more than the second attack. Perhaps it will be the last.

http://www.newyorker.com/tech/elements/nagasaki-the-last-bomb

Een voorbeeld.
pi_155090424
Truman heeft toch echt deze opdracht goedgekeurd:

quote:
TO: General Carl Spaatz
Commanding General
United States Army Strategic Air Forces

1. The 509 Composite Group, 20th Air Force will deliver its first special bomb as soon as weather will permit visual bombing after about 3 August 1945 on one of the targets: Hiroshima, Kokura, Niigata and Nagasaki. To carry military and civilian scientific personnel from the War Department to observe and record the effects of the explosion of the bomb, additional aircraft will accompany the airplane carrying the bomb. The observing planes will stay several miles distant from the point of impact of the bomb.

2. Additional bombs will be delivered on the above targets as soon as made ready by the project staff. Further instructions will be issued concerning targets other than those listed above.

3. Discussion of any and all information concerning the use of the weapon against Japan is reserved to the Secretary of War and the President of the United States. No communiques on the subject or releases of information will be issued by Commanders in the field without specific prior authority. Any news stories will be sent to the War Department for specific clearance.

4. The foregoing directive is issued to you by direction and with the approval of the Secretary of War and of the Chief of Staff, USA. It is desired that you personally deliver one copy of this directive to General MacArthur and one copy to Admiral Nimitz for their information.
http://www.dannen.com/decision/handy.html
https://www.osti.gov/open(...)ations/droporder.pdf

Er was dus opdracht gegeven om additionele bommen te gooien indien beschikbaar. Truman heeft die opdracht goedgekeurd toen hij in Potsdam was.
pi_155091743
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 20:22 schreef Ericr het volgende:
Truman heeft toch echt deze opdracht goedgekeurd:

[..]

http://www.dannen.com/decision/handy.html
https://www.osti.gov/open(...)ations/droporder.pdf

Er was dus opdracht gegeven om additionele bommen te gooien indien beschikbaar. Truman heeft die opdracht goedgekeurd toen hij in Potsdam was.
Truman heeft het algemene plan goedgekeurd, maar niet vlak voor de dropping toestemming geven om de bom te gooien, dat is nu nodig.
pi_155098876
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 15:09 schreef yvonne het volgende:

[..]

* stil is*???!!!
Kijk eens beter, dit is niet mijn OP maar van de vorige....
pi_155107911
Ook conventionele wapens kunnen zelfs na ruim 70 jaar nog burgers treffen.
En niet alleen Japanners maar ook Duitsers.

http://www.nu.nl/buitenla(...)de-wereldoorlog.html
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 10:26:23 #18
45206 Pietverdriet
pi_155107990
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 10:21 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Ook conventionele wapens kunnen zelfs na ruim 70 jaar nog burgers treffen.
En niet alleen Japanners maar ook Duitsers.

http://www.nu.nl/buitenla(...)de-wereldoorlog.html
Worden nog regelmatig hele wijken ontruimt in steden als er weer een blindganger gevonden wordt. Zit nog heel veel in de grond
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 10:27:16 #19
45206 Pietverdriet
pi_155108005
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 20:48 schreef Slaro het volgende:

[..]

Truman heeft het algemene plan goedgekeurd, maar niet vlak voor de dropping toestemming geven om de bom te gooien, dat is nu nodig.
Destijds niet, kon ook niet echt met de communicatiemethodes van toen
pi_155108129
Deze foto vind ik ook wel iconisch:

🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_155109569
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 10:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Worden nog regelmatig hele wijken ontruimt in steden als er weer een blindganger gevonden wordt. Zit nog heel veel in de grond
"ontruimt" moet-zijn "ontruimd"

En verder nog een erfenis uit de 1e wereldoorlog:

http://www.greatwar.nl/frames/default-knokken.html
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 11:49:36 #22
45206 Pietverdriet
pi_155109886
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 11:37 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

"ontruimt" moet-zijn "ontruimd"

En verder nog een erfenis uit de 1e wereldoorlog:

http://www.greatwar.nl/frames/default-knokken.html
Werden ontruimd (VVT), dit is het verleden vaak het geval geweest
Worden ontruimt (OTT), dit is nog steeds iets dat het geval is.

Doe ik het een keer goed (ben een ramp met d/t)
pi_155109935
Overigens een mooie serie over de ontwikkeling van de bom:
Manhattan (TV Series 2014– ) - IMDb
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Admin dinsdag 11 augustus 2015 @ 11:52:03 #24
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_155109945
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 23:13 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Kijk eens beter, dit is niet mijn OP maar van de vorige....
Kut, sorry, zit in het zhuis en mobiel.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_155110366
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 11:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Werden ontruimd (VVT), dit is het verleden vaak het geval geweest
Worden ontruimt (OTT), dit is nog steeds iets dat het geval is.

Doe ik het een keer goed (ben een ramp met d/t)
voltooid deelwoord is altijd hetzelfde, of altijd een "d" of altijd een "t".
"worden ontruimt" op google geeft 2340 hits
Met allemaal particuliere bijdragen en twitter-quotes.
Kortom een hoog "Henk en Ingrid" gehalte.

"worden ontruimd" op google geeft 44900 hits
Met in de top www.nu.nl, www.volkskrant.nl
Kortom: de intelligentia..

Je zit te veel in Duitsland....
;)
pi_155115536
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 10:33 schreef raptorix het volgende:
Deze foto vind ik ook wel iconisch:

En dit is?(iets met een ladder maar dan?)
pi_155119126
quote:
15s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 14:35 schreef rmrt2010 het volgende:

[..]

En dit is?(iets met een ladder maar dan?)
De schaduw van een mens, achtergelaten door de nucleaire flits.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_155122682
Jep.. de hitte en kracht die vrijkwam was zo hevig dat men binnen een seconde weggevaagd is. Zo snel dat zelfs dat het object waar diegene voor stond, de schaduw achterliet.
pi_155139948
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 18:34 schreef Eenskijken het volgende:
Jep.. de hitte en kracht die vrijkwam was zo hevig dat men binnen een seconde weggevaagd is. Zo snel dat zelfs dat het object waar diegene voor stond, de schaduw achterliet.
Waarom verbrandde dat houtwerk niet?
pi_155141590
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 07:01 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Waarom verbrandde dat houtwerk niet?
Kan beton zijn, maar terechte vraag.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_155143649
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 09:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Kan beton zijn, maar terechte vraag.
Het is hout.
Als je de afbeelding nazoekt op "Google Afbeeldingen"...
http://www.thesun.co.uk/s(...)st-in-Hiroshima.html

At 8.15 local time this morning, a bell tolled in Hiroshima to mark the exact moment the devastating bomb was dropped.
Such was the ferocity of the blast, eerie shadows of incinerated humans were left imprinted on steps, pavements and walls.
The haunting impressions were caused by the heat of the explosion, which changed the colour of surfaces - hence the outline of bodies and objects that absorbed some of the blast.
In commoration of the horrific atrocity that day, here are seven evocative Hiroshima shadows that remained once the dust had settled...

Ladder and figure of a person, who's possibly holding the steps, marked on wooden structure

Dus er gebeurde net zoiets als bij Pompeii:
Er kwam zoveel stof neer dat het geen tijd en zuurstof had om af te fikken. Zo lees ik het tenminste..
pi_155145876
Volgens mij had het meer te maken met het licht. Door de explosie kwam er zo'n fel licht vrij en als er dan een persoon voor stond absordeerde diegene als het ware dat licht waardoor er een afdruk achterbleef op het materiaal. Ik heb het wel gelezen in het museum toen maar hoe het exact gebeurde kan ik me niet meer herinneren :@
pi_155191447
Keizer Akitho schijnt niet zo dol te zijn op het restauratief Japans nationalisme.

"During World War II, however, fierce battles between Japan and the United States took place on Philippine soil, resulting in the loss of many Filipino lives. This is something we Japanese must long remember with a profound sense of remorse. In particular, in this year of the 70th anniversary of the end of World War II, I offer my deepest condolences to all those who lost their lives then.”

http://www.forbes.com/sit(...)-trying-to-stop-abe/
  donderdag 13 augustus 2015 @ 23:57:45 #34
111528 Viajero
Who dares wins
pi_155197020
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 21:31 schreef Bluesdude het volgende:
Keizer Akitho schijnt niet zo dol te zijn op het restauratief Japans nationalisme.

"During World War II, however, fierce battles between Japan and the United States took place on Philippine soil, resulting in the loss of many Filipino lives. This is something we Japanese must long remember with a profound sense of remorse. In particular, in this year of the 70th anniversary of the end of World War II, I offer my deepest condolences to all those who lost their lives then.”

http://www.forbes.com/sit(...)-trying-to-stop-abe/
Mag de keizer daar op eigen titel spreken?

In Nederland mag onze koning niet over politiek praten behalve als wat hij zegt door de regering goedgekeurd is.

Dit lijkt mij niet de versie van de regering Abe, die vooral bezig is Japanse misdaden te ontkennen en zich voor te bereiden op nieuwe misdaden.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_155197135
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 23:57 schreef Viajero het volgende:

Mag de keizer daar op eigen titel spreken?

Kennelijk wel . Ik wist dit ook niet.
Wij zijn gewend aan de Nederlandse monarchie, waar de monarch vooral voor de show is en verdomd goed moet uitkijken wat ie zegt.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 00:04:23 #36
111528 Viajero
Who dares wins
pi_155197261
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 00:00 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Kennelijk wel . Ik wist dit ook niet.
Wij zijn gewend aan de Nederlandse monarchie, waar de monarch vooral voor de show is en verdomd goed moet uitkijken wat ie zegt.
Hoewel ik het in dit geval met de keizer eens ben lijkt het me toch een slechte zaak als een niet verkozen persoon zo'n invloed heeft op de politiek.

Dan ben ik toch blij met de Nederlandse (en Britse, Deense etc) versie van parlamentaire monarchie.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')