abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:12:50 #176
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_155203626
Ik zie niet in hoe een aanval van IS op India een confrontatie tussen India en de VS zou triggeren?

Tevens lijkt me het weer eerder een stukje surrealistische IS propaganda. Zoals hun "Rome, we are coming" shit, ofzoiets.

Enige gevaarlijke is dat die apenlanden wel allemaal een zooi ICBM's hebben liggen. Daar moeten ze kosten wat kost niet bij kunnen komen. Een stateloze extremistische organisatie met wat nukes achter de hand, dat is een reden om zelf te beginnen met het inzetten van je atoomwapens, brrrrr.
  Moderator vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:20:37 #177
8781 crew  Frutsel
pi_155203790
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 10:12 schreef Twiitch het volgende:
Ik zie niet in hoe een aanval van IS op India een confrontatie tussen India en de VS zou triggeren?

Tevens lijkt me het weer eerder een stukje surrealistische IS propaganda. Zoals hun "Rome, we are coming" shit, ofzoiets.

Enige gevaarlijke is dat die apenlanden wel allemaal een zooi ICBM's hebben liggen. Daar moeten ze kosten wat kost niet bij kunnen komen. Een stateloze extremistische organisatie met wat nukes achter de hand, dat is een reden om zelf te beginnen met het inzetten van je atoomwapens, brrrrr.
Ik las het zo dat een IS-aanslag in India zou leiden tot een reactie van India op Pakistan. India zou daarbij gesteund worden door de VS omdat die toch al strijden tegen de IS. Vervolgens wordt de moslimwereld nog bozer op de Amerikanen met nog meer aanslagen op bijv. India vanuit Pakistan. Die landen liggen elkaar toch al niet . En dan moet India daar weer op reageren met een apocalyptisch vervolg, iets waar IS wellicht op hoopt?

Maar goed,zoals jij het zegt dan zie ik inderdaad ook de reden niet dat de VS en India met elkaar in conflict komen.
pi_155208709
Uit tolerantie moeten wij hun deze gebieden geven.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_155209707
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 10:10 schreef Frutsel het volgende:
http://indianexpress.com/(...)onfrontation-report/

[..]

Amerikaanse bangmakerij en propaganda of een reële dreiging?

En wat zou dat precies opleveren? Een India dat woedend op Pakistan gaat reageren?
Natuurlijk is het een reële dreiging. Het lijkt wel of sommige mensen nog steeds niet beseffen dat IS de vrije westerse wereld (en allerlei andere gebieden, waaronder dus ook India) de oorlog heeft verklaard.

Naïviteit en politieke correctheid zegevieren in de discussie die we in Europa voeren.
pi_155211062
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 10:20 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Ik las het zo dat een IS-aanslag in India zou leiden tot een reactie van India op Pakistan. India zou daarbij gesteund worden door de VS omdat die toch al strijden tegen de IS. Vervolgens wordt de moslimwereld nog bozer op de Amerikanen met nog meer aanslagen op bijv. India vanuit Pakistan. Die landen liggen elkaar toch al niet . En dan moet India daar weer op reageren met een apocalyptisch vervolg, iets waar IS wellicht op hoopt?

Maar goed,zoals jij het zegt dan zie ik inderdaad ook de reden niet dat de VS en India met elkaar in conflict komen.
Zelfs al komt het tot een aanslag, dan gaat India echt niet zomaar Pakistan nuken. Dat zou nog altijd het einde van beide landen betekenen. Heb je wel meteen je apocalyptisch gevolg. Maar zo stom zijn die landen niet. En al helemaal niet vanwege een mogelijke aanslag.
En ik zie ook geen reden waarom de VS daaraan mee zou moeten doen, die hebben genoeg belangen in zowel India als Pakistan.

Het samenvoegen van de Pakistaanse en Afghaanse Taliban, ik dacht dat de Taliban ondertussen IS niet meer konden luchten of zien?

Ik vraag me wel af waarom 'attacking India is the holy grail of south-asian jihadists'. Wat maakt India zo'n bijzonder doel? Ze kiezen meteen de grootste uitdaging in de regio?
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_155211134
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 14:15 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Natuurlijk is het een reële dreiging. Het lijkt wel of sommige mensen nog steeds niet beseffen dat IS de vrije westerse wereld (en allerlei andere gebieden, waaronder dus ook India) de oorlog heeft verklaard.

Naïviteit en politieke correctheid zegevieren in de discussie die we in Europa voeren.
Verklaren is nog wat anders dan deze ook daadwerkelijk kunnen uitvoeren.
Terroristische aanslagen, ok.. Ik vrees dat we daar wel bang(er) voor moeten zijn, maar dat is sinds 2001 al trieste waarheid.
Maar er moet nog heel veel gebeuren voordat er IS-tanks de Bosporus over rollen en koers zetten naar de poorten van Wenen.
..non est vivere sed valere vita est ..
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 15:20:30 #182
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_155211660

Scheelt niet heel veel met vroeger :P
pi_155211829
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 15:20 schreef DuracellPower het volgende:
[ afbeelding ]
Scheelt niet heel veel met vroeger :P
[ afbeelding ]
Waar denk je waar dit plan vandaan komt?

Volgens islam is alle grond waar een moskee staat islamtisich en mag het veroverd en heroverd worden als vijanden van islam de voortzetting van Islam bedreigen.

Ze hebben echter een zwaar gedateerde kaart, aangezien Europa en Noord-Amerika er ook bij zouden horen.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 17:03:41 #184
444982 okedoei
No pain no gain
pi_155215054
Jammer dat ze Nederland niet willen hebben. Zijn we tenminste verlost van deze kutregering.
United States of America _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')