abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155073846

Deze huiveringwekkend kaart laat zien welk gebied Islamtische Staat tegen het jaar 2020 veroverd wil hebben op de vrije wereld.

LONDEN -
Islamitische Staat wil binnen vijf jaar een belangrijk deel van de wereld overheersen. Uit kaarten blijkt dat de extremistische terreurorganisatie in 2020 delen van Europa, de helft van Afrika, het hele Midden-Oosten en Azië tot aan de Chinese grens in handen wil hebben.

De kaarten zijn gepubliceerd in het boek 'Empire of Fear: Inside the Islamic State' (Het rijk van angst: binnen Islamistische Staat) van BBC-verslaggever Andrew Hoskens.
In Europa zou het zelfbenoemde kalifaat zich moeten uitstrekken tot de Pyreneeën en de Balkan, meldden Britse media maandag. Landen als Spanje, Portugal, Griekenland en Oostenrijk zouden zijn opgeslokt in de zwarte schaduw die Islamitische Staat over de wereldkaart wil werpen. Ook alle voormalige Joegoslavische landen, Cyprus en Turkije zouden volgens Hoskens ten prooi vallen aan expansiedrang van de wrede extremisten.
De zwarte grens loopt door over het zuidelijk gedeelte van Oekraïne, inclusief de Krim, de zuidelijke Russische deelrepublieken en Kazachstan. Alles ten zuiden van dat land, inclusief India met zijn 1,2 miljard inwoners, zou van IS zijn. Afrika zou tot aan de evenaar tot het kalifaat gaan behoren.
Volgens Hoskens heeft Islamitische Staat een zevenstappenplan om zijn ambities te verwezenlijken. Dat plan zou al in de jaren negentig zijn wortels hebben en onder meer inhouden dat de Verenigde Staten zouden worden verleid tot een oorlog in de Arabische wereld in het begin van deze eeuw en dat een Arabische opstand zou ontstaan tussen 2010 en 2013.
Hoskens acht het overigens niet erg geloofwaardig dat IS echt wereldheerschappij zal krijgen. ,,Ze hebben zestig landen tegenover zich, waaronder de Verenigde Staten en Rusland, dus je zou denken dat dat niet erg waarschijnlijk is. Maar die eerste stappen leken ook niet waarschijnlijk.''

Bron

Mafkezen..

[ Bericht 1% gewijzigd door WhateverWhatever op 10-08-2015 13:27:48 ]
pi_155073901
Oh, ze willen de Krim ook. Succes ermee, boys :D
Putin staat klaar.

Ik mis Amsterdam West trouwens.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_155073954
Dit is toch geen nieuws meer? Volgens mij worden we al doodgegooid met dit kaartje sinds de opkomst van ISIS bijna 2 jaar geleden.
I´m back.
pi_155073966
Iedereen mag dromen!
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_155073985
Ik wil dat gebied ook. En de rest er omheen. En alles daarbuiten.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_155073986
Zolang ze ondanks steun van Turkije en Saudi-Arabië nog moeite hebben met faalstaat Irak wens ik ze veel succes :')
  maandag 10 augustus 2015 @ 13:06:38 #7
262 Re
Kiss & Swallow
pi_155073994
betrek rusland maar in je oorlag ja :D, nou ja wie weet een echte oorlog zou wel spannend zijn
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_155073999
Ze mogen wel wat sneller werken trouwens. Na 2 jaar hebben ze nog niet eens Syrië en Irak in handen. En ze komen geen steek verder.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_155074017
quote:
3s.gif Op maandag 10 augustus 2015 13:06 schreef Re het volgende:
betrek rusland maar in je oorlag ja :D, nou ja wie weet een echte oorlog zou wel spannend zijn
Ze willen Israël ook. _O-
pi_155074030
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 13:07 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ze willen Israël ook. _O-
Zou een bak zijn als ze dat wit laten trouwens.
I´m back.
pi_155074040
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 13:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zou een bak zijn als ze dat wit laten trouwens.
Best wel jah :D
pi_155074055
En Cuba willen ze dat niet eigenlijk, volgens Erdogan had Columbus een moskee gezien toen hij dat eiland aan deed...
I´m back.
pi_155074076
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 13:08 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Best wel jah :D
Alleen om te plagen. :D.
I´m back.
pi_155074083
Ik wil een Maserati.

En inderdaad, dit kaartje is toch al vrij oud? Uit de tijd dat ISIS nog bezig was aan zijn snelle opmars, volgens mij.
  maandag 10 augustus 2015 @ 13:09:27 #15
262 Re
Kiss & Swallow
pi_155074097
iran ook, nou succes
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_155074128
lijkt gewoon een kaartje vand e gedeeltes van de wereld waar moslims meer dan 65% van de bevolking uitmaken, en darbij dan nog spanje (oorspronkelijk deel van de arabische expansie tot 1450)

"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_155074135
Ze gunnen Rusland nog wel een haven aan de Kaspische Zee, das wel tof *O*
pi_155074138
Ze hebben Rome in ieder geval losgelaten
pi_155074177
Geen Schilderswijk :')
pi_155074249
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 13:10 schreef beeer het volgende:
Ze hebben Rome in ieder geval losgelaten
Als ze daar in de buurt komen, krijgen ze te maken met de Zwitserse Garde. En daar zijn ze bang voor, denk ik.
pi_155074255
Weet iemand een goedkoop adresje om Arabisch te leren?
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
pi_155074270
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 13:14 schreef I-care het volgende:
Weet iemand een goedkoop adresje om Arabisch te leren?
De lokale moskee?
pi_155074297
Er zijn blijkbaar ook plannen om van de Perzische Golf een omsloten meer te maken, misschien een opdracht voor onze Nederlandse baggeraars? Misschien kunnen we Kamp alvast op verkenningsmissie sturen.
pi_155074331
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 13:15 schreef Childofthe90s het volgende:
Er zijn blijkbaar ook plannen om van de Perzische Golf een omsloten meer te maken, misschien een opdracht voor onze Nederlandse baggeraars?
Die ongelovige Christenhonden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')