Je slashes staan de windows-kant (\) op, niet de linuxkant (/). Vandaar ok dat-ie het hele pad laat zien.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 01:30 schreef mime_negert het volgende:
Ik dacht even een sciptje te maken op mijn Rpi en nu wil ik deze verwijderen, alleen lukt dit niet.
Wanneer ik dit probeer met "rm \home\pi\domoticz\scripts\check_device_online.py" krijg ik de melding "No such file or directory".
[ afbeelding ]
Zoals hierboven te zien is bestaat dit bestand wel. Hoe kan ik dit alsnog verwijderen?
1 | rm \\home\\pi\\domoticz\\scripts\\check_device_online.py |
1 | rm -- \home\pi\domoticz\scripts\check_device_online.py |
Alles in quotes zetten werkte in dit gevalquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 02:58 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
gebruik \\ ipv \, of gebruik quotes of gebruik tabcompletion
Waarschijnlijk als ik nano /home/pi/domoticz/scripts/check_device_online.py had gebruikt stond het wel in de juiste directory.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 08:34 schreef µ het volgende:
[..]
Je slashes staan de windows-kant (\) op, niet de linuxkant (/). Vandaar ok dat-ie het hele pad laat zien.
Eerst even dit bestand hernoemen:
mv \\[tab] check_device_online.py
Door tab in te drukken moet hij alles netjes aanvullen. Dan heb je het bestand check_device_online.py gewoon in je dir staan
Inderdaad, het bestand heeft gewoon een onligische naam doordat ik \ ipv / heb gebruikt.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:04 schreef gebrokenglas het volgende:
Het gekke is dat het bestand in die screenshot in die directory met een simpele 'ls' voluit met die backslashes getoond wordt. Dat zou toch niet moeten. Blijkbaar zijn die backslashes onderdeel van de bestandsnaam zelf.
Anders kun je ook eens proberen:
[ code verwijderd ]
of
[ code verwijderd ]
Dat ligt eraan welk van de twee-honderd-een-en-vijftig manieren je gebruikt om een 'image' te makenquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 12:40 schreef robin007bond het volgende:
Vraagje:
Ik heb allemaal symlinks staan in mijn home directory naar andere mappen op een andere partitie.
Als ik een image maak van mijn root en home partitie, worden de bestanden zelf van de symlinks meegenomen of wordt enkel de referentie (dus de symlink meegenomen)? Dit omdat ik zit te denken om te migreren naar een SSD, maar de bestanden die dus in de symlinks staan niet mee wil nemen maar op de aparte partitie wil houden.
Goed idee.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 13:16 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Dat ligt eraan welk van de twee-honderd-een-en-vijftig manieren je gebruikt om een 'image' te makenIk zou dus even kijken in de documentatie van de tool die je daarvoor wilt gaan gebruiken, en anders gewoon even uitproberen met wat testdata.
Ik heb een hadparm-optie (-S 60) volgens mij, dan schakelt-ie na 3 minuten uit.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 18:44 schreef robin007bond het volgende:
Weet iemand trouwens hier of HDD's veel energie verbruiken als ze niet gemount zijn?
Silverlight kun je wel vergeten. Tenzij je Pipelight gaat gebruiken.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 23:59 schreef Rafeiro het volgende:
Iemand een Silverlight vervanger voor Linux paraat? Moonlight is de eerste zooi hits op Ducduck, maar dat werkt niet.
Hoezo niet? Moonlight werkt best prima. Ik zou niet hopen dat er nog wat anders ontwikkeld wordt aangezien silverlight al uitgerangeerd wordt.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 23:59 schreef Rafeiro het volgende:
Iemand een Silverlight vervanger voor Linux paraat? Moonlight is de eerste zooi hits op Ducduck, maar dat werkt niet.
Wellicht dat je het via mpv + YouTube-dl kan proberen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 00:07 schreef Rafeiro het volgende:
Ik wil wat terugkijken via RTL gemist
Krijg het alleen niet aan de praat.
Audio loopt wel, maar geen beeld.
Ja youtube-dl zou wat moeten doen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 00:07 schreef Rafeiro het volgende:
Ik wil wat terugkijken via RTL gemist
Krijg het alleen niet aan de praat.
Audio loopt wel, maar geen beeld.
Ik vind het gewoon vooral stom dat het niet meer werkt opeens.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 00:27 schreef µ het volgende:
[..]
Ja youtube-dl zou wat moeten doen.
RTL.
Als ie niet gemount is kan er nog wel naar geschreven worden, dus een ja hier op antwoorden is niet mogelijk.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 18:44 schreef robin007bond het volgende:
Weet iemand trouwens hier of HDD's veel energie verbruiken als ze niet gemount zijn?
quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 00:27 schreef µ het volgende:
[..]
Ja youtube-dl zou wat moeten doen.
RTL.
Pertities weer aanmaken met fdisk op precies dezelfde groottes?quote:Op woensdag 2 september 2015 12:42 schreef KomtTijd... het volgende:
Godver. Gisteren per-ongeluk een SD-kaart partitie naar mijn data HDD ge-DD't ipv naar de SD-kaart.
Volgens Gparted beslaat de HDD nu 2 partities van 56MiB en 2,99GiB. Maar ondertussen kan ik via de symlinks nog gewoon bij de video's komen die er op staan/stonden. Hoe ga ik dit nou weer fixxen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |