Poeh, iemand op zijn 20ste voor een tweede keer uitnodigen? Dan moet het wel een echt feestnummer zijn geweest.quote:Op zondag 16 augustus 2015 11:35 schreef Weltschmerz het volgende:
Misschien iemand uitnodigen die op zijn 20e al een master en een zomergastenuitzending op zijn naam heeft staan?
Of het verstandig is om een 25-jarige uit te nodigen is m.i een andere discussie dan om iemand die op vrij jonge leeftijd al veel bereikt heeft "dom, getalenteerd en nutteloos" te noemen. Dat is gewoon afgunst en verbitterdheid en in dit geval ook helemaal niet terecht.quote:Op zondag 16 augustus 2015 11:35 schreef Weltschmerz het volgende:
Het punt was nou juist dat sommige mensen geen zomergastenuitzending op hun naam hebben moeten staan, of toch in ieder geval nog niet.
Niks mis meequote:Op zondag 16 augustus 2015 10:54 schreef Max23 het volgende:
De keuze film van vanavond draait in ieder geval om de blote borsten van Penelope Cruz.
Mja, de film heeft wel iets meer te bieden, maar ik begrijp ( wederom ) niet waarom iemand die de vrijheid krijgt om n film te laten zien voor een film gaat die nergens de diepte opzoekt, of toch tenminste weet te verwonderen. Wel vermakelijk, hoor, maar je bent m de volgende dag alweer vergeten.quote:Op zondag 16 augustus 2015 10:54 schreef Max23 het volgende:
De keuze film van vanavond draait in ieder geval om de blote borsten van Penelope Cruz.
Wellicht legt hij het vanavond uit. Daarbij weet je natuurlijk niet om zijn hoeveelste keus het ging.quote:Op zondag 16 augustus 2015 12:17 schreef DO2 het volgende:
[..]
Mja, de film heeft wel iets meer te bieden, maar ik begrijp ( wederom ) niet waarom iemand die de vrijheid krijgt om n film te laten zien voor een film gaat die nergens de diepte opzoekt, of toch tenminste weet te verwonderen. Wel vermakelijk, hoor, maar je bent m de volgende dag alweer vergeten.
Nergens heeft Van Saarloos mij aan het denken gezet en nergens heb ik het idee gehad naar een erg intelligent schepsel gekeken te hebben. Niet dat dat per se moet, maar je mag wat verwachten van een afgestudeerd filosofe.quote:Op zondag 16 augustus 2015 10:34 schreef Ryon het volgende:
Als je op je 25ste twee masters, een publicatie en een zomergastenuitzending op je naam hebt staan dan zijn de kwalificaties "dom en talentloos" niet direct van toepassing. Eerder het tegenovergestelde.
Dat zouden ook niet mijn woorden zijn, al kan ik me in 'getalenteerd' nog wel enigzins vinden, en bitter worden om een teleurstellende TV-avond vind ik ook wat overdreven. Maar iedereen kan filosoferen, het verschil met iemand die er zijn vak van maakt lijkt me nou juist dat die daar een sluitend geheel of een sluitend deel van maakt, met overdenking en kritische beschouwing van de eigen assosciaties, tot er uiteindelijk een afgemaakte gedachte overblijft, die dan ook in afgemaakte zinnen gepresenteerd kan worden.quote:Op zondag 16 augustus 2015 11:46 schreef Ryon het volgende:
[..]
Poeh, iemand op zijn 20ste voor een tweede keer uitnodigen? Dan moet het wel een echt feestnummer zijn geweest.
[..]
Of het verstandig is om een 25-jarige uit te nodigen is m.i een andere discussie dan om iemand die op vrij jonge leeftijd al veel bereikt heeft "dom, getalenteerd en nutteloos" te noemen. Dat is gewoon afgunst en verbitterdheid en in dit geval ook helemaal niet terecht.
Dat vind ik geen criterium. Natuurlijk zijn we allemaal dol op de jongste zus en de jongste zo, we houden van de belofte en van de energie. Maar je moet uitkijken dat je daar niet zodanig de loftrompet over afsteekt dat die belofte al ingelost lijkt.quote:Zelfs op je 25ste word je niet zo maar uitgenodigd voor Zomergasten. Terecht of onterecht: je moet in ieder geval al zijn opgevallen.
Grappig ook dat Ryon verwijst naar twee masters, een publicatie en deze zomergastenuitzending als verdiensten.quote:Op zondag 16 augustus 2015 12:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat zouden ook niet mijn woorden zijn, al kan ik me in 'getalenteerd' nog wel enigzins vinden, en bitter worden om een teleurstellende TV-avond vind ik ook wat overdreven. Maar iedereen kan filosoferen, het verschil met iemand die er zijn vak van maakt lijkt me nou juist dat die daar een sluitend geheel of een sluitend deel van maakt, met overdenking en kritische beschouwing van de eigen assosciaties, tot er uiteindelijk een afgemaakte gedachte overblijft, die dan ook in afgemaakte zinnen gepresenteerd kan worden.
[..]
Dat vind ik geen criterium. Natuurlijk zijn we allemaal dol op de jongste zus en de jongste zo, we houden van de belofte en van de energie. Maar je moet uitkijken dat je daar niet zodanig de loftrompet over afsteekt dat die belofte al ingelost lijkt.
Die kans krijg je al zeker 15 jaar, maar jij mist het talent om zo'n kans te grijpen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 20:30 schreef tong80 het volgende:
Talentloos, nutteloos, nodeloos en hopeloos.
Geef mij nou eens de kans om columns te schrijven.
Ingenieurs weten nou eenmaal dat ze superieur zijn aan alfa's. Kijk bijvoorbeeld naar Anton Mussert.quote:
Terwijl Hitler meer een alfa was.quote:Op zondag 16 augustus 2015 12:48 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ingenieurs weten nou eenmaal dat ze superieur zijn aan alfa's. Kijk bijvoorbeeld naar Anton Mussert.
Dat was dan ook overduidelijk een ingenieur die nog in de kast zat.quote:Op zondag 16 augustus 2015 12:49 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Terwijl Hitler meer een alfa was.
Toch zeker niet.quote:
Maar dat is het dan toch..... Als ze is ingekakt, waar hebben we het dan nog over, compleet nietszeggend, iedereen is toch jong en wild geweest op zijn/haar manier. Het wordt voor mij pas interessant als het blijvende ideeën worden, vluchtige zaken gaan en komen, daar kan je dus pas later over oordelen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 11:21 schreef Franny_G het volgende:
Ik merk dat ik er slecht tegen kan als mensen Simone niet serieus nemen vanwege haar leeftijd of als wordt beweerd dat iemand van die leeftijd geen goede zomergast kan zijn. Wat aanmatigend is dat.
Grote kans dat ze over 20 jaar nog wat meer te vertellen heeft ja. Maar er is ook een kans dat ze dan een beetje is ingekakt, zelfingenomen en lui in haar denken is geworden, vooral over haar eigen prestaties kan praten. En nog wat van die onhebbelijkheden waar juist oudere mensen last van kunnen hebben. Kunnen he, niet noodzakelijkerwijs.
Ik vond haar leuk; ze probeert, werkt hard, denkt na, en wil haar gedachtegangen en kwestbaarheden delen. Mooi toch.
Mooi geformuleerd.quote:Op zondag 16 augustus 2015 12:37 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat vind ik geen criterium. Natuurlijk zijn we allemaal dol op de jongste zus en de jongste zo, we houden van de belofte en van de energie. Maar je moet uitkijken dat je daar niet zodanig de loftrompet over afsteekt dat die belofte al ingelost lijkt.
Dan ben je in ieder geval nog ingenieur; het kan een stuk erger.quote:Op zondag 16 augustus 2015 20:29 schreef Ryon het volgende:
Ik zou ook kwaad worden als ik voor werktuigbouwkundige zou worden uitgemaakt.
Wel als je Dennis Bergkamp heet.quote:Op zondag 16 augustus 2015 20:29 schreef Ryon het volgende:
Ik zou ook kwaad worden als ik voor werktuigbouwkundige zou worden uitgemaakt.
Vreemd is dat dan weer. Ik juist wel.quote:
Zolang ze je er maar niet van betichten rechten gestudeerd te hebben, valt het nog wel mee.quote:Op zondag 16 augustus 2015 20:30 schreef Reya het volgende:
[..]
Dan ben je in ieder geval nog ingenieur; het kan een stuk erger.
Ik ben tegen eerwraak, maar dit lijkt me toch een uitzonderingssituatie, inderdaad.quote:Op zondag 16 augustus 2015 20:37 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zolang ze je er maar niet van betichten rechten gestudeerd te hebben, valt het nog wel mee.
Steinbeck.quote:Op zondag 16 augustus 2015 20:37 schreef Reya het volgende:
Then it don't matter. I'll be all around in the dark - I'll be everywhere. Wherever you can look - wherever there's a fight, so hungry people can eat, I'll be there. Wherever there's a cop beatin' up a guy, I'll be there. I'll be in the way guys yell when they're mad. I'll be in the way kids laugh when they're hungry and they know supper's ready, and when the people are eatin' the stuff they raise and livin' in the houses they build - I'll be there, too.
quote:Op zondag 16 augustus 2015 17:35 schreef Bart2002 het volgende:
Behalve dat Simone w.s. een geil wijf is (de meningen waren daarover verdeeld in dit topic) kan ze m.i. behoorlijk goed schrijven en ze heeft het hart op de goede plaats:
http://www.nrc.nl/simone/2015/08/14/oh-die-mag-weer-voor-hoor/
Suggestieve afbeelding:
[ afbeelding ]
Ik heb de uitzending niet gezien overigens. Ik heb daar gewoon geen tijd voor. Moet andersdenkenden bestrijden op de fora.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |