Als je de inhoud van haar columns ziet dan denk ik dat je er wel flink lang mee bezig bent. Het klinkt veel voor een column, maar er zitten toch wel wat uren in.quote:Op zondag 9 augustus 2015 22:33 schreef Ryon het volgende:
[..]
350 eieren per column. + nog verkoop van boekjes en een fee voor lezingen.
Miljonair word je er niet mee maar je kan er prima van leven.
Dat is meer dan 1000 euro per week. Helemaal niet slecht voor 3 columnpjes.quote:Op zondag 9 augustus 2015 22:33 schreef Ryon het volgende:
[..]
Schrijft ze 3 columns per week? Eerder per maand zeker?quote:Op zondag 9 augustus 2015 22:35 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Dat is meer dan 1000 euro per week. Helemaal niet slecht voor 3 columnpjes.
Weekquote:Op zondag 9 augustus 2015 22:36 schreef ForzaMilan het volgende:
[..]
Schrijft ze 3 columns per week? Eerder per maand zeker?
Denk bij deze frequentie en gezien haar naam (gebrek daaraan) 175 misschien.quote:Op zondag 9 augustus 2015 22:33 schreef Ryon het volgende:
[..]
Voor dat soort sporadische freelance werk is het niet gek veel. Gaat toch wel het nodige werk in zitten.quote:Op zondag 9 augustus 2015 22:35 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Dat is meer dan 1000 euro per week. Helemaal niet slecht voor 3 columnpjes.
Ik dacht net 3 per week te horen, maar ik zit niet zo goed op te letten dus kan het ook fout hebben hoor.quote:Op zondag 9 augustus 2015 22:36 schreef ForzaMilan het volgende:
[..]
Schrijft ze 3 columns per week? Eerder per maand zeker?
Ik zou het graag doen voor die prijs. Lijkt me echt geweldig werk.quote:Op zondag 9 augustus 2015 22:37[/urIk l] schreef [url=http://forum.fok.nl/user/profile/66582]Monolith het volgende:
[..]
Voor dat soort sporadische freelance werk is het niet gek veel. Gaat toch wel het nodige werk in zitten.
Ja, de andere drie worden door Marcel van Roosmalen geschreven.quote:
Het lijkt me ook geweldig werk, maar het is best pittig. Je bent lang bezig met een zo'n stukje. En als je een beetje een perfectionistische persoonlijkheid hebt is het lastig om een stukje als 'af' te zien.quote:Op zondag 9 augustus 2015 22:38 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Ik zou het graag doen voor die prijs. Lijkt me echt geweldig werk.
Maak je dan überhaupt een kans? Er zullen wel veel meer mensen zijn die hun stukjes insturen. Ik ga het ook eens proberen denk ik.quote:Op zondag 9 augustus 2015 22:37 schreef robin007bond het volgende:
Ik heb wel eens een column naar NRC gestuurd. Ze vonden het een goed stuk, maar mistten verbinding met de actualiteit.
Ach ik heb ook wel freelance werk voor dergelijke tarieven naast mijn eigen baan gedaan. Doe mij toch maar gewoon lekker een vast maandelijks inkomen.quote:Op zondag 9 augustus 2015 22:38 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Ik zou het graag doen voor die prijs. Lijkt me echt geweldig werk.
Een half dagje denk ik. Ongeveer 450 woorden. Misschien kan ik beter eerst proberen een plaatselijke krant te benaderen.quote:Op zondag 9 augustus 2015 22:38 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Het lijkt me ook geweldig werk, maar het is best pittig. Je bent lang bezig met een zo'n stukje. En als je een beetje een perfectionistische persoonlijkheid hebt is het lastig om een stukje als 'af' te zien.
Ga niewt alles lezen waar in sturen ? Coi;imns ?quote:Op zondag 9 augustus 2015 22:38 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Maak je dan überhaupt een kans? Er zullen wel veel meer mensen zijn die hun stukjes insturen. Ik ga het ook eens proberen denk ik.
Ja, insturen naar NRC bijvoorbeeld.quote:Op zondag 9 augustus 2015 22:41 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ga niewt alles lezen waar in sturen ? Coi;imns ?
Uit je mauw nog wel.quote:Op zondag 9 augustus 2015 22:41 schreef tong80 het volgende:
Ik schud ze uit m'n mauw. Frenk van der linden wilde me in kunstuur
Je hebt geweigerd omdat een uur niet lang genoeg was om goed en volledig tot je recht te komen?quote:Op zondag 9 augustus 2015 22:41 schreef tong80 het volgende:
Ik schud ze uit m'n mauw. Frenk van der linden wilde me in kunstuur
Geen idee eerlijk gezegd. Maar ze staan het wel toe, dus ik denk dat je wel kans maakt.quote:Op zondag 9 augustus 2015 22:38 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Maak je dan überhaupt een kans? Er zullen wel veel meer mensen zijn die hun stukjes insturen. Ik ga het ook eens proberen denk ik.
Ja ik wil er wel geld voor krijgen natuurlijk. Ga mijn talenten niet zomaar te grabbel gooien.quote:Op zondag 9 augustus 2015 22:42 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Geen idee eerlijk gezegd. Maar ze staan het wel toe, dus ik denk dat je wel kans maakt.
http://www.nrc.nl/post-voor-nrc/
Ik kreeg wel een officiële reactie van een van de redacteuren, dus ik denk dat ze de stukjes wel serieus nemen. Stiekem vond ik het best leuk om een compliment over het stukje te krijgen. Voor mij hoeft het niet eens geaccepteerd te worden, maar dat een redacteur "leuk stukje" zei, dat deed me eigenlijk al wat.Voor een jonge knaap als ik vond ik dat toch wel tof. (en ook zonder enige ervaring met het schrijven van dergelijke stukjes en überhaupt dingen schrijven).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |