quote:Maar als ik daar midden in die bus onderuit ga en niet meer verder kan draag jij me dan naar huis?
Op vrijdag 15 november 2002 10:33 schreef VendoR het volgende:[..]
Schaam je, je generaliseert alle bejaarden niet alleen, maar je plaatst je kwaal boven de ziekte van ouderdom... Je zegt het zelf al dat je gewoon kan lopen enzo, de echt bejaarden kunnen dat dus niet! Dan is het toch logisch dat je opstaat? Denk eens aan anderen ipv jezelf egoistische bitch.
quote:Miepmuts ik bedoelde niet goed lopen, dat is wat anders dan niet lopen.
[b]Op vrijdag 15 november 2002 10:51 schreef
Sorry dat ik zoveel reageer... maar juist die blinde (niet alle
) wil niet als een invalide behandelt worden en zijn erg zelfstandig, blinden kunnen uitstekend staan in trams etc. Ze hebben nl geen lichamelijke gebreken afgezien van hun blindheid?
quote:Ik noem een spierziekte waar ik de rest van mijn leven last van zal hebben geen kwaaltje.
Op vrijdag 15 november 2002 10:47 schreef VendoR het volgende:[..]
Ik oordeel totaal niet over haar situatie maar meer over haar denken? Ik zeg toch dat ze een kwaal had (had het ook kwaaltje kunnen noemen)?
quote:dan schop je er die toch weer af?
Op vrijdag 15 november 2002 09:56 schreef K3 het volgende:[..]
En voor je het weet schiet zo'n kutmedelander van 14 dan op jouw plaats met een triomfantelijk gezicht...
I hoef nooit op te staan want ik zit nooit. geen zin en geen ruimte.
ik hoef toch max 10 minuten in de tram of bus te zitten.
En a;ls ik zit, zitten er geen herintrejers in de tram of bus. dan is het meestal tegen middernacht.
quote:En ik noemde het dus ook geen kwaaltje, lees. Je moet wat voorzichtiger zijn in wat je zegt, je laat mensen verkeerde dingen denken ( -edit- eigenlijk alleen mij misschien). Als je nou gezegd had dat je wel had opgestaan maar door lichamelijke gebreken dit niet KON, dan was alles duidelijker geweest. (-edit- terug lezend zei je dat eigenlijk ook)
Op vrijdag 15 november 2002 10:56 schreef MiepMuts het volgende:[..]
Ik noem een spierziekte waar ik de rest van mijn leven last van zal hebben geen kwaaltje.
[Dit bericht is gewijzigd door VendoR op 15-11-2002 11:51]
quote:Jij kan ook wel wat voorzichtiger zijn in wat je zegt...
Op vrijdag 15 november 2002 11:02 schreef VendoR het volgende:[..]
En ik noemde het dus ook geen kwaaltje, lees. Je moet wat voorzichtiger zijn in wat je zegt, je laat mensen verkeerde dingen denken. Als je nou gezegd had dat je wel had opgestaan maar door lichamelijke gebreken dit niet KON, dan was alles duidelijker geweest.
quote:na wat nou ?? zallik niet begrijpen..
Op vrijdag 15 november 2002 10:25 schreef Nuke het volgende:[..]
Lekker sociaal... het gaat er juist om dat ze het niet HOEVEN vragen, maar dat je uit jezelf opstaat.... maargoed, dat zal je wel niet begrijpen
als ik GVD de hele dag heb gewerkt (gestaan, in een winkel) dan heb ik toch ook recht om te zitten of niet ?? die mensen dienen te VRAGEN of ze mogen zitten, en dan ben ik de eerste die staat..
ze van je plek afkijken zal bij mij NIET gebeuren.
quote:gast als je leest en niet het IQ van een baksteen hebt dan begrijp je toch wel hoe de vork in de steel zit.
Op vrijdag 15 november 2002 11:02 schreef VendoR het volgende:[..]
En ik noemde het dus ook geen kwaaltje, lees. Je moet wat voorzichtiger zijn in wat je zegt, je laat mensen verkeerde dingen denken. Als je nou gezegd had dat je wel had opgestaan maar door lichamelijke gebreken dit niet KON, dan was alles duidelijker geweest.
quote:Ik begrijp dat ik misschien ook niet duidelijk ben geweest. daar dan mijn excuses voor.
Op vrijdag 15 november 2002 11:14 schreef VendoR het volgende:
Sorry ik gebruikte haar bericht misschien als uitlaatklep voor wat ik daarvoor ook allemaal gelezen had. Mijn excuses ik verwijder mijn stuitende woorden.
quote:goedzo, dankjewel
Op vrijdag 15 november 2002 11:14 schreef VendoR het volgende:
Sorry ik gebruikte haar bericht misschien als uitlaatklep voor wat ik daarvoor ook allemaal gelezen had. Mijn excuses ik verwijder mijn stuitende woorden.
quote:ik vond je duidelijk genoeg.
Op vrijdag 15 november 2002 11:20 schreef MiepMuts het volgende:[..]
Ik begrijp dat ik misschien ook niet duidelijk ben geweest. daar dan mijn excuses voor.
quote:Op het moment dat jij ziet dat er geen vrij plaatsen zijn, en je ziet een bejaard oud vrouwtje aan komen lopen.... dan hoor je het FATSOEN te hebben om op te staan.
Op vrijdag 15 november 2002 11:07 schreef MaffiaInc het volgende:
als ik GVD de hele dag heb gewerkt (gestaan, in een winkel) dan heb ik toch ook recht om te zitten of niet ?? die mensen dienen te VRAGEN of ze mogen zitten, en dan ben ik de eerste die staat..
ze van je plek afkijken zal bij mij NIET gebeuren.
(Al is het alleen al omdat sommige bejaarden niet durven te vragen om een zitplaats, en dus bijna omver vallen als een trein / bus optrekt)
Die mensen hebben hun hele leven gewerkt, en hebben dus iets meer RECHT op die zitplaats dan jij.
quote:Ik sta zeker op.........
Op vrijdag 15 november 2002 09:51 schreef Piertje het volgende:
Goeiemorgen,
als jullie in een bus of tram of trein zitten en er komt een oude vrouw of man langs staan jullie dan op als er geen plek meer is voor die man of vrouw? ik doe het wel
quote:
Op vrijdag 15 november 2002 09:52 schreef MaffiaInc het volgende:
als ze het beleefdt vraagt zeker wel, anders niet..
soms proberen ze je echt van je stoel te kijken, nou dan denk ik bij mezelf..... "Tyf maar op, ouwe graftak!"
Het ligt dus helemaal aan de situatie. Ja ik sta op voor oudere personen (mensen die niet zomaar kunnen blijven staan of zich kunnen beethouden aan de railing), jonge mensen die slecht ter been zijn, blinden en/of slechtzienden die op zoek zijn naar een plek, etc... etc...
Wat overigens super irritant is op het moment dat die bejaarde opstaat om uit de bus te stappen iemand anders je plekje inpikt!!! Vooral als deze net binnen is komen lopen!!
Als het op zo'n toon gaat van "Ga eens weg, ik moet daar zitten!", dan mogen ze van mij in de stront zakken.
Het gaat om wederzijds respect, en dat willen sommige oudjes nog wel eens te vergeten
(sommige jongeren trouwens ook daar niet van).
quote:als jij later bejaard bent wil je ook wel dat mensen voor je opstaan ofniet somss?
Op vrijdag 15 november 2002 12:42 schreef SPaC3MaN het volgende:
ik laat me oma wel zitten maar de rest mag lekker op tieven. zij tijd genoeg gehad om te zitten in het leven wat ze hebben gehad wij moeten nog zo veel zitten dus ga maar lekker staan
ik sta al genoeg elke dag sta ik de hele dag in hyet bedrijf waar ik werk . dus
quote:dat is zeker irri want dan heb jij je plaats aan iemand weggeven en dan gaat diegene weg en dan kan jij niet eens meer zitten!
Op vrijdag 15 november 2002 11:44 schreef WaSTeiL het volgende:
Het ligt helemaal aan de situatie. Ik ben vaak genoeg voor mensen opgestaan die het ook echt nodig hebben, maar er zijn ook zat situaties waar je uit je stoel word gekeken door mensen die doen alsof ze bejaard zijn en je plek nodig hebben en zoals Scotty ook al schreef de hele dag al hebben rondzeulen en dan pijn in hun benen hebben... Maar dan kan ik voor elke winkelende huisvrouw opstaan die met het geld van manlief hebben lopen shoppen!!Het ligt dus helemaal aan de situatie. Ja ik sta op voor oudere personen (mensen die niet zomaar kunnen blijven staan of zich kunnen beethouden aan de railing), jonge mensen die slecht ter been zijn, blinden en/of slechtzienden die op zoek zijn naar een plek, etc... etc...
Wat overigens super irritant is op het moment dat die bejaarde opstaat om uit de bus te stappen iemand anders je plekje inpikt!!! Vooral als deze net binnen is komen lopen!!
staan jullie op uit jezelf of alleen als het je gevraagd word...
[Dit bericht is gewijzigd door Erik180480 op 15-11-2002 13:13]
quote:ja als ze een gebroken been hebben bijvoorbeeld sta ik wel fftjes op
Op vrijdag 15 november 2002 13:11 schreef Erik180480 het volgende:
sta je ook op voor jonge mensen die niet goed kunnen staan? die wel naar school moeten, dus met een reden reizen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |