en als er een noodlanding moet worden gemaakt is het zeker gewoon yoloquote:Op zondag 9 augustus 2015 12:01 schreef BaardaapAd het volgende:
Ach, alle vliegtuigen hebben een automatische piloot, de landing is vrijwel automatisch (op alle moderne vliegvelden voor moderne vliegtuigen). Dus die piloten, die hoeven weinig te doen in feite.
Dat vliegtuig dat door die depressieve Duitser een helling in werd geboord is bepaald niet het eerste geval van een door een (co) piloot bewust veroorzaakte crash, dus een logische volgende stap is een verdere automatisering en het volledig afschaffen van een bemanning in de cockpit.
precies ze zijn op staande voet ontslagen maar waren beter gaan zittenquote:Op zondag 9 augustus 2015 12:10 schreef AIi het volgende:
Ze hadden te veel gedronken? Je mag toch helemaal niet drinken in zo'n positie?
Ik heb in een ander artikel gelezen dat deze airline het helemaal niet toestaat dat personeel alcohol drink. Neem aan dat dat geld tijdens en voor de dienst begint.quote:Op zondag 9 augustus 2015 12:27 schreef KreKkeR het volgende:
Waren ze dronken of hadden ze meer alcohol in het lichaam dan toegestaan. Ook het laatste is een zeer kwalijke zaak, maar heel wat anders dan 'dronken'.
Ik heb ergens zo'n vermoeden dat hier vooral sprake is van een suggestieve sensatie titel. (En ik weet dat de topictitel gewoon is overgenomen uit het nieuwsbericht).
quote:Op zondag 9 augustus 2015 12:27 schreef KreKkeR het volgende:
Waren ze dronken of hadden ze meer alcohol in het lichaam dan toegestaan. Ook het laatste is een zeer kwalijke zaak, maar heel wat anders dan 'dronken'.
Ik heb ergens zo'n vermoeden dat hier vooral sprake is van een suggestieve sensatie titel. (En ik weet dat de topictitel gewoon is overgenomen uit het nieuwsbericht).
quote:An airBaltic captain and crew have failed an alcohol test by police in Oslo, Norwegian newspaper Dagbladet reported Saturday.
According to the report not only the captain but also the first officer and two flight attendants recorded more than the 0.2 promiles of alcohol threshold, forcing the postponement of a charter flight being operated by airBaltic for tour company Star Tour from Oslo to Crete.
Passengers were initially told the pilot was "unwell" according to the Dagbladet report and faced a long delay despite the fact their luggage had already been loaded onto the plane.
News that the crew were in fact inebriated caused anger and fear of flying with another airBaltic crew being dispatched to replace the disgraced crew.
"It is surprising that people who have such huge responsibility in their jobs, don;t take it seriously and have so little professionalism," said passenger Helena Therese Langeland.
Police reacted to a tip-off from a member of the public - suggesting that the crew's revels had not gone unnoticed.
"We got a tip that we should make a routine check and chose to do so. The alcohol test showed above 0.2 promiles, and was taken inside the plane," said Romerike Police District Operations Officer Thorleif Skovereng.
airBaltic spokesman Janis Vanags told LSM the company operated a "zero tolerance" policy with regard to alcohol.
"Zero tolerance means no alcohol," Vanags said, "It's very straightforward - safety is our number one priority."
"There has been an initial test and that is being followed up with more detailed tests. When we have the results we will take appropriate action. I apologize to all customers who have been affected by this incident," Vanags said.
A subsequent statement by the company expressed regret for the nearly 5 hour delay caused to passengers and clarified that the crew had consisted of five members, one of whom had not failed the alcohol test.
Deze ja. Alleen had ik hem in het Nederlands gelezen. Had nog proberen te zoeken maar kon hem niet meer vinden.quote:
vliegen wel, maar landen en opstijgen is verre van automatisch en dat zijn toch wel redelijk cruciale zaken waarvoor je echt wel nuchter moet zijnquote:Op zondag 9 augustus 2015 12:08 schreef Geerd het volgende:
Ach die zooi vliegt toch allemaal automatisch
Nee, YODOquote:Op zondag 9 augustus 2015 12:13 schreef Le_Professeur het volgende:
[..]
en als er een noodlanding moet worden gemaakt is het zeker gewoon yolo
Yep, dat zal het zijn geweest. Daardoor nog net iets te veel alcohol in het lichaam. Heel dom - en meer dan terecht dat ze zijn geschorst - maar geloof niet dat ze waggelend en kacheltje lam in het vliegtuig zijn gestapt.quote:Op zondag 9 augustus 2015 18:26 schreef TweeGrolsch het volgende:
Waarschijnlijk een pilsje teveel gedronken in het hotel de avond ervoor.
Dat laatste zal wel niet het geval zijn geweest, maar blijkbaar was het opvallend genoeg voor een 'member of the public' om aan de bel te trekken.quote:Op zondag 9 augustus 2015 18:39 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Yep, dat zal het zijn geweest. Daardoor nog net iets te veel alcohol in het lichaam. Heel dom - en meer dan terecht dat ze zijn geschorst - maar geloof niet dat ze waggelend en kacheltje lam in het vliegtuig zijn gestapt.
teringquote:Op zondag 9 augustus 2015 12:01 schreef BaardaapAd het volgende:
Ach, alle vliegtuigen hebben een automatische piloot, de landing is vrijwel automatisch (op alle moderne vliegvelden voor moderne vliegtuigen). Dus die piloten, die hoeven weinig te doen in feite.
Dat vliegtuig dat door die depressieve Duitser een helling in werd geboord is bepaald niet het eerste geval van een door een (co) piloot bewust veroorzaakte crash, dus een logische volgende stap is een verdere automatisering en het volledig afschaffen van een bemanning in de cockpit.
http://www.vox.com/2015/3/26/8294971/pilot-suicide-crashquote:
Ik kan me ook niet voorstellen dat de bemanning bezopen naar het vliegtuig liep. Waarschijnlijk hadden ze iets te veel gedronken dan toegestaan was.quote:Op zondag 9 augustus 2015 12:27 schreef KreKkeR het volgende:
Van die onbemande shuttles zoals in Capelle a/d IJssel.quote:Op zondag 9 augustus 2015 21:11 schreef BaardaapAd het volgende:
[..]
http://www.vox.com/2015/3/26/8294971/pilot-suicide-crash
Hier een artikel met een (gedeeltelijk) overzicht van andere 'ongevallen' met grote passagiersvliegtuigen die waarschijnlijk niet per ongeluk waren .... mocht je nog een vliegvakantie gepland hebben, lees het dan maar liever niet![]()
Die automatisering is trouwens niet echt onwaarschijnlijk; in Londen is een deel van de metro volautomatisch, zonder een bestuurder (de Victoria lijn) en er zijn heel wat meer vervoermiddelen die onbemand prima werken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |