abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 september 2015 @ 12:44:21 #241
97079 Jeff89
Conquer All
pi_156370972
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 september 2015 12:43 schreef 2dope het volgende:
Zijdelingse vraag hè. Hadden in Fallout 3/NV de skillpoints die je investeerde in bijv. small guns ook invloed op damage output buiten V.A.T.S. om? Of uitsluitend op de V.A.T.S.-percentages? Even de dialoogopties die je in NV had buiten beschouwing gelaten.
3 heb ik al jaren niet gespeeld, maar in NV neemt gaat je dmg/dps omhoog met ieder skillpoint in een respectievelijke wapen-skill. Binnen en buiten V.A.T.S. Volgens mij in 3 net zo..
pi_156371412
Jullie moeten de game gewoon laten liggen dan. Bij Fallout 3 zaten jullie ook al zo te zeuren. Je weet nu al steeds een beetje hoe het gaat zijn en dat bevalt je niet? Laat het lekker liggen dan in plaats van steeds maar weer te zeuren wat Bethesda nu weer verkeerd doet en Obsidian of Fallout 1 en 2 beter deed.

Ik vind het tot nu super wat ik allemaal lees, maar ja ik ben ook geen Fallout purist.
  vrijdag 25 september 2015 @ 13:13:19 #243
97079 Jeff89
Conquer All
pi_156371541
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 13:06 schreef Vault-Boy het volgende:
Jullie moeten de game gewoon laten liggen dan. Bij Fallout 3 zaten jullie ook al zo te zeuren. Je weet nu al steeds een beetje hoe het gaat zijn en dat bevalt je niet?
Fallout 3 was inderdaad best matig.. En ik ben niet eens een Fallout purist. 3 was de eerste die ik speelde, en na 1 playthrough was ik daar wel klaar mee. De hele manier waarop de game was opgezet was een beetje flauw. 'Je hebt alle keuze, maar beter kies je wel ff het goede einde, want daar hebben we alles op ingezet'..
quote:
Laat het lekker liggen dan in plaats van steeds maar weer te zeuren wat Bethesda nu weer verkeerd doet en Obsidian of Fallout 1 en 2 beter deed.
Ik heb nog steeds de ijdele hoop dat Fallout 4 meer in de sfeer van NV gemaakt gaat worden.
pi_156371664
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 13:13 schreef Jeff89 het volgende:

[..]

Fallout 3 was inderdaad best matig.. En ik ben niet eens een Fallout purist. 3 was de eerste die ik speelde, en na 1 playthrough was ik daar wel klaar mee. De hele manier waarop de game was opgezet was een beetje flauw. 'Je hebt alle keuze, maar beter kies je wel ff het goede einde, want daar hebben we alles op ingezet'..

[..]

Ik heb nog steeds de ijdele hoop dat Fallout 4 meer in de sfeer van NV gemaakt gaat worden.
Ik heb deel 1,2 en 3 gespeeld en deel 3 is mijn lievelingsspel aller tijden.

Skyrim vond ik dan weer te makkelijk en niks aan. Dus ik hoop dat Bethesda wel heeft geleerd van de fouten die ze bij Skyrim hebben gemaakt.
pi_156371703
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 13:13 schreef Jeff89 het volgende:

[..]

Ik heb nog steeds de ijdele hoop dat Fallout 4 meer in de sfeer van NV gemaakt gaat worden.
Ik hoop het niet, NV had geen sfeer.
pi_156372068
quote:
I have seen a lot of scepticism towards Bethesda's choice to remove skills in place of a full perk system, but don't be mad. Not only does it make sense in gameplay logic, it also makes sense in realism logic.

In the earlier games, even Fallout 1 and 2, you could choose whatever skills you want to put your points in. Even if you had perception 1, you could put lockpicking all the way to the max. But this doesn't make sense at all! Why should Ol' Noeyes Mcgee be the best lockpicker in the wasteland if he can't even see a centimeter in front of him? And why should the 18 year old with noodle arms and limp legs hit like a train?

With the new perk system, you don't get these problems anymore, due to your S.P.E.C.I.A.L. stats being tied into your perks/skills. Who you are is what you get, instead of some bulky idiot having science 100.

Now, this might get out of hand due to no level caps, but that is another problem for a different day.
pi_156372451
quote:
Who you are is what you get, instead of some bulky idiot having science 100.
..maar dat maakt het toch niet per se logischer? Wat nu als je wilt "roleplayen" als een slimme dude die graag aan fitness doet? Alsof het onmogelijk is om zowel sterk als slim te zijn :P

Ik maak me persoonlijk verder niet zo druk om die skills maar de argumenten van die quote vind ik nou niet bijster sterk.
Conscience do cost.
  vrijdag 25 september 2015 @ 14:01:08 #248
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_156372554
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 13:56 schreef ems. het volgende:

[..]

..maar dat maakt het toch niet per se logischer? Wat nu als je wilt "roleplayen" als een slimme dude die graag aan fitness doet? Alsof het onmogelijk is om zowel sterk als slim te zijn :P

Ik maak me persoonlijk verder niet zo druk om die skills maar de argumenten van die quote vind ik nou niet bijster sterk.
Bulky idiot als in dom persoon met een lage intelligentie,die kan intellectueel gezien science niet op 100 krijgen lijkt me.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_156372759
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 13:56 schreef ems. het volgende:

[..]

..maar dat maakt het toch niet per se logischer? Wat nu als je wilt "roleplayen" als een slimme dude die graag aan fitness doet? Alsof het onmogelijk is om zowel sterk als slim te zijn :P

Ik maak me persoonlijk verder niet zo druk om die skills maar de argumenten van die quote vind ik nou niet bijster sterk.


Maar die persoon heeft wel science 100, dus terminals hacken en robots herprogrammeren... geen probleem! _O-
No amount of money ever bought a second of time.
  vrijdag 25 september 2015 @ 15:13:01 #250
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_156374090
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 12:42 schreef studentje7 het volgende:
Ik vind het nu juist geloofwaardiger. Maar ik zal wel geen Fallout purist zijn en sta te open voor verandering.

Ik snap echt niet hoe het weghalen van Skills het ongeloofwaardig maakt.
Ik snap niet dat je mijn kritiek interpreteert alsof dat ik geen verandering wil. Integendeel.

Dan ben ik benieuwd wat geloofwaardigheid voor jou inhoudt.

Voor mij...je kiest wat voor persoon je speelt (SPECIAL), op wat voor skills (class) je je focust en gebaseerd op die keuzes zijn er verschillende mogelijkheden, plus verschillende perks beschikbaar, of te behalen. Te kiezen perks zijn (humoristische) extraatjes, te behalen perks zijn meer aanvullingen van de skills, of gevolgen van andere praktische handelingen. Dit zit gewoon logisch in elkaar.

Bethesda doet skills nu af als perks. :? Dit deden ze met Skyrim nog niet eens. Daar had je tenminste nog steeds hoger wordende skillrequirements voor opeenvolgende perks. Deze manier is weer de volgende stap in de versimpeling.
quote:
Als het zoals je zegt precies hetzelfde is zoals altijd waarom ben je er zo tegen?
Ik zei 'ongeveer hetzelfde' en ik heb die vraag al beantwoord --> het mist weer die geloofwaardigheid (ik noem het expres geen realisme).
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
  vrijdag 25 september 2015 @ 15:40:25 #251
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_156374709
Is het waar dat de protagonist nu praat, en al een naam enzo heeft? :')
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  vrijdag 25 september 2015 @ 15:44:43 #252
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_156374789
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 13:41 schreef studentje7 het volgende:
I have seen a lot of scepticism towards Bethesda's choice to remove skills in place of a full perk system, but don't be mad. Not only does it make sense in gameplay logic, it also makes sense in realism logic.

In the earlier games, even Fallout 1 and 2, you could choose whatever skills you want to put your points in. Even if you had perception 1, you could put lockpicking all the way to the max. But this doesn't make sense at all! Why should Ol' Noeyes Mcgee be the best lockpicker in the wasteland if he can't even see a centimeter in front of him? And why should the 18 year old with noodle arms and limp legs hit like a train?

With the new perk system, you don't get these problems anymore, due to your S.P.E.C.I.A.L. stats being tied into your perks/skills. Who you are is what you get, instead of some bulky idiot having science 100.

Now, this might get out of hand due to no level caps, but that is another problem for a different day
.
'Dus i.p.v. dat we zorgen dat het meer zinvol wordt, door bijvoorbeeld te zorgen voor een goede balans en weer je Tag-skills met 2 punten te verhogen met elke skillpoint die je erin stopt, zodat je spelers op die manier motiveert om te kiezen voor een bepaalde speelstijl, schrappen we het maar compleet, want dat is simpeler.'
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 15:40 schreef inslagenreuring het volgende:
Is het waar dat de protagonist nu praat, en al een naam enzo heeft? :')
Ja en je kon je naam gaan kiezen uit iets van duizend namen o.i.d. die je dan ook ingame hoort.

[ Bericht 0% gewijzigd door The_Substitute op 25-09-2015 15:54:49 ]
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
pi_156374874
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 15:40 schreef inslagenreuring het volgende:
Is het waar dat de protagonist nu praat, en al een naam enzo heeft? :')
Supervet toch. Net als in de Witcher.
  vrijdag 25 september 2015 @ 15:50:07 #254
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_156374876
quote:
13s.gif Op vrijdag 25 september 2015 15:44 schreef The_Substitute het volgende:
Ja en je kon je naam gaan kiezen uit iets van duizend namen o.i.d. die je dan ook ingame hoort.
Oké, dat is wel jammer. Zonder stem en met je reacties maakt het toch wat meer je 'eigen personage' ofzo. Nu is het dus al preset..hmm jammer.

Twijfel erg of dit hem wordt, ook met dat nieuwe skill/perk systeem. Alhoewel strongholds bouwen altijd gruwelijk is.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  vrijdag 25 september 2015 @ 15:50:58 #255
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_156374887
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 15:50 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Supervet toch. Net als in de Witcher.
Ja maar fallout is geen Witcher. In Mass effect bijv. dan is je personage Shepard, dat weet je ook. Maar in Fallout ben je het eigenlijk zelf een beetje. Dat had een soort charme vond ik :@
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_156374898
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 15:50 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Supervet toch. Net als in de Witcher.
En in mindere mate Mass Effect, als er goede namen tussen zitten vind ik het een beter dan helemaal niets.
pi_156374927
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 15:50 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Ja maar fallout is geen Witcher. In Mass effect bijv. dan is je personage Shepard, dat weet je ook. Maar in Fallout ben je het eigenlijk zelf een beetje. Dat had een soort charme vond ik :@
Nja ik snap wel wat je bedoelt. Maar ik vind dat een voiced protagonist niet perse de immersion breekt met je character.
  vrijdag 25 september 2015 @ 15:57:10 #258
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_156374975
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 15:53 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Nja ik snap wel wat je bedoelt. Maar ik vind dat een voiced protagonist niet perse de immersion breekt met je character.
Uiteraard, als de voice acting sterk is kan het zelfs een toegevoegde waarde hebben. Ik ben alleen benieuwd hoe ze dat vormgeven, soms stonden er seksistische of gortdroge reactiekeuzes. Ik dacht dan hoe mijn character dat zou zeggen en lachte hardop ofzo. Nu kan zoiets ook een beetje je eigen fantasie in de weg gaan staan.

Maar dat is allemaal prematuur gelul en gaan we zien :P
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_156375151
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 15:50 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]


Alhoewel strongholds bouwen altijd gruwelijk is.
Dat is juist het enige waar ik sceptisch over ben. Vind het heel erg gimicky overkomen. :P
  vrijdag 25 september 2015 @ 16:06:46 #260
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_156375183
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 15:50 schreef inslagenreuring het volgende:
Oké, dat is wel jammer. Zonder stem en met je reacties maakt het toch wat meer je 'eigen personage' ofzo. Nu is het dus al preset..hmm jammer.
Eens.
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 15:57 schreef inslagenreuring het volgende:
Maar dat is allemaal prematuur gelul en gaan we zien :P
Zeggen dat je het tof vindt dat je karakter een stem krijgt, ook. Aangezien niemand weet hoe dat uit gaat pakken. :P Maar Bethesda keus in stemacteurs is nou ook niet echt denderend. In Skyrim was het echt te eentonig.

Dus wees gewoon lekker kritisch. 8-)
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
pi_156375203
Ik ben ook geen fan van dat je karakter dus al een karakter heeft. Echter moeten ze wel met flink wat slechter nieuws komen voordat ik ook maar ga overwegen om fallout 4 niet te spelen :P
Conscience do cost.
  vrijdag 25 september 2015 @ 16:21:19 #262
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_156375417
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 september 2015 16:06 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Eens.

[..]

Zeggen dat je het tof vindt dat je karakter een stem krijgt, ook. Aangezien niemand weet hoe dat uit gaat pakken. :P Maar Bethesda keus in stemacteurs is nou ook niet echt denderend. In Skyrim was het echt te eentonig.

Dus wees gewoon lekker kritisch. 8-)
In dat geval vind ik het gewoon kut :P
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  vrijdag 25 september 2015 @ 16:22:25 #263
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_156375439
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 16:05 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Dat is juist het enige waar ik sceptisch over ben. Vind het heel erg gimicky overkomen. :P
Tjah wordt een beetje een karikatuur van Fallout.

Maar in 3 had ik zelf een stronghold gemaakt met allerlei NPC's. Dus dan is dit wel lachen. :P
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_156377649
Tering heeft iedereen hier z'n fucking hoofd gestoten in de afgelopen 24 uur? Hoe kun je nu twijfels hebben over Fallout 4?!?!
Flesje bier
pi_156377693
quote:
8s.gif Op vrijdag 25 september 2015 18:04 schreef Gezicht het volgende:
Tering heeft iedereen hier z'n fucking hoofd gestoten in de afgelopen 24 uur? Hoe kun je nu twijfels hebben over Fallout 4?!?!
Gezien de dalende lijn die TES heeft ondergaan om een meer casual publiek aan te spreken en het skillsysteem van Skyrim allicht het slechtste is wat een RPG ooit heeft durven uitpoepen lijkt enige zenuwachtigheid me wel op z'n plaats. :P

Dat het een toffe game gaat worden staat buiten kijf. Wel kan fallout 4 vrij gemakkelijk een slechtere game worden dan 3/NV.
Conscience do cost.
pi_156377883
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 18:07 schreef ems. het volgende:

[..]

Gezien de dalende lijn die TES heeft ondergaan om een meer casual publiek aan te spreken en het skillsysteem van Skyrim allicht het slechtste is wat een RPG ooit heeft durven uitpoepen lijkt enige zenuwachtigheid me wel op z'n plaats. :P

Dat het een toffe game gaat worden staat buiten kijf. Wel kan fallout 4 vrij gemakkelijk een slechtere game worden dan 3/NV.
Grote kans dat ik m pas haal met korting / GotY-editie.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  vrijdag 25 september 2015 @ 18:57:03 #267
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_156378616
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 18:20 schreef 2Happy4U het volgende:
Grote kans dat ik m pas haal met korting / GotY-editie.
Jij, met je £oadsa Money?
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
pi_156378935
quote:
6s.gif Op vrijdag 25 september 2015 18:57 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Jij, met je £oadsa Money?
:D
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_156404766
De PS4 is in huis. Nu nog kijken welke games ik me mee kan vermaken tot Fallout
pi_156405184
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 september 2015 19:46 schreef Citizen.Erased het volgende:
De PS4 is in huis. Nu nog kijken welke games ik me mee kan vermaken tot Fallout
Metro Redux om een beetje in de Fallout sfeer te komen. The Last of Us mocht je die nog niet gespeeld hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')