Dikkie dik heet hier dikkie dikkie
Wij zijn vanmorgen met zijn viertjes naar het zwembad geweest. Omdat we overeen ruime week op vakantie gaan, hebben we voor beide meiden een drijfpakje gekocht. Voor eva eentje met 2 grote schijven op borst en rug, beetje zoals bij een zwemvest.
Voor Rosalie een badpakje met rondom meerdere ronde drijvers naast elkaar. Heel schattig pakje ook wel, want hey je wilt wel dat je kind er leuk bij loopt als ze opeen onbewaakt ogenblik in het zwembad vallen.
Vandaag dus zwemmen en gelijk die pakjes maar eens uitgeprobeerd. Eva ging het hele zwembad rond en had de grootste lol omdat ze vrij kon 'zwemmen'.
Toen ik Rosalie voorzichtig losliet gebeurde dus net wat die krengen moeten voorkomen: ze kantelde head first voorover het water in. Hing ze daar op dr kop.
Gauw eruit gevist uiteraard, want ik zwom ernaast
Maar haar vertrouwen was weg en ze hield me krampachtig vast. Ze wilde alleen nog maar in het babybadje.
En daar, ten opzichte van andere ouders, gebeurde het weer!
Ze lag voorover op haar buik, bewoog iets en het ding kantelde haar zo dat ze met haar gezicht onder water kwam. Ze probeerde zelf terug te komen maar dat ging dus niet! Klote zooi
Ik was echt enorm geschrokken (èn al die ouders die ik dus eerst zachtjes hoorde fluisteren dat dat ook een handig pakje was zeg) en was al van plan een dikke mail te sturen naar de website om mijn geld terug te vragen.
Vriend had nog een andere oplossing. Er zitten zowel voor als achter 4 drijvers. Hij heeft er achter 2 weggehaald. Toen we deze manier uitteste (voor zover dat lukte, Rosalie vond het allemaal niks meer) draaide ze gelijk op haar rug. Dus een veilige houding.
Ik was er al klaar mee en Rosalie duidelijk ook. Dus ik heb haar omgekleed in een gewoon badpakje en zwembandjes. Het pakje gaat mee op vakantie maar ik ben inmiddels sceptisch.....