quote:Na de Swim Cup in Eindhoven, de wedstrijdcyclus in Zuid Europa en de laatste KNZB Challenger in Alkmaar het afgelopen weekend maakte technisch directeur Joop Alberda de balans op voor het WK lange baanzwemmen in Kazan. In overleg met de technische staf stelde hij de definitieve afvaardiging namens Nederland vast. Vijf zwemsters en een zwemmer hadden zich op basis van eerdere prestaties al gekwalificeerd. Deze groep is na dit weekend aangevuld met zwemsters en zwemmers voor deelname op individuele nummers en/of estafettes.
Joop Alberda: “Ik ben trots op deze ploeg. We hebben een goede voorbereiding gehad met de trainingsstage in Belek en internationale wedstrijden in Amiens, Canet, Barcelona en Rome. De ploeg is fit en we liggen op medaille koers in zowel het open water zwemmen als het lange baanzwemmen. We gaan met veel vertrouwen naar Kazan”.
De Nederlandse selectie voor het lange baan zwemmen WK Kazan 2015 is als volgt:
Maarten Brzoskowski
Inge Dekker
Dion Dreesens
Femke Heemskerk
Ranomi Kromowidjojo
Maud van der Meer
Moniek Nijhuis
Joost Reijns
Sharon van Rouwendaal
Marrit Steenbergen
Kyle Stolk
Esmee Vermeulen
Sebastiaan Verschuren
Maaike de Waard
Ferry Weertman
Nederland zal deelnemen aan de volgende estafettes: 4x100m vrije slag vrouwen, 4x100m wisselslag vrouwen, 4x100m vrije slag mixed en de 4x200m vrije slag mannen.
Ferry Weertman, Sharon van Rouwendaal en Marcel Schouten kwalificeerden zich al voor het open water zwemmen op dit WK van 25 juli t/m 1 augustus.
quote:Bondscoach Balasz Ligart neemt met Uschi Freitag, Inge Jansen en Celine van Duijn voor Nederland deel op de volgende onderdelen:
- 3 meter synchroon (Uschi en Inge)
- 1 meter (Uschi en Inge)
- 3 meter (Uschi en Inge)
- 10 meter platform (Celine)
In de Kazan Arena wordt een zwembad neergelegd voor dit WK.quote:Oranje gaat voor een medaille
Bondscoach Arno Havenga heeft na het oefentoernooi van de waterpolodames in Italië de definitieve selectie voor het WK in Kazan bekend gemaakt. Het WK in Kazan begint voor Oranje op zondag 26 juli met de wedstrijd tegen Zuid-Afrika.
Arno Havenga vertrekt 22 juli met de volgende speelsters naar Kazan:
Debby Willemsz, Laura Aarts, Yasemin Smit, Lieke Klaassen, Dagmar Genee, Amarens Genee, Maud Megens, Nomi Stomphorst, Sabrina van der Sloot, Isabella van Toorn, Marloes Nijhuis, Vivian Sevenich en Leonie van der Molen.
De waterpolodames hebben zich voorbereid op het WK met de World League Super Finale in China, de Dutch Trophy in Utrecht en een toernooi in Italië. Arno Havenga kijkt terug op een leerzame tijd waar in het team gegroeid is. “De World League is goed verlopen en we zijn met een mooie bronzen medaille thuisgekomen. Het waren twee zware weken, waar we fysiek, mentaal en zeker ook speltechnisch sterker zijn uitgekomen. Het spelen tegen toplanden en ook niet Europese landen is zeer leerzaam en nuttig voor ons om beter te worden. USA is momenteel maatgevend in het dameswaterpolo en we hebben dan ook al twee gezamenlijke trainingskampen gepland. Als we de top willen bereiken moeten we hen benutten om daar te komen”.
Na het winnen van de Dutch Trophy voor eigen publiek werd ook het laatste voorbereidingstoernooi in Siracusa gewonnen, met winst op Europees - en wereldkampioen Spanje, Rusland en gastland Italië. De ploeg lijkt klaar te zijn voor de WK.
“Onze doelstelling op de WK is een plek in de finales, waardoor we tot op de laatste dag om de prijzen spelen. We zijn nu in staat om ieder toernooi mee te doen om de medailles en deze wedstrijden zijn belangrijk voor onze ontwikkeling en ervaring om straks de "alles of niets wedstrijden” gedisciplineerd te kunnen spelen. Het zou mooi zijn om bij het derde grote toernooi op rij op het podium te staan”, aldus Arno Havenga.
waar is Australië?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 16:29 schreef heywoodu het volgende:
[ afbeelding ]
Geen Cseh
VS met McLaughlin op vlinder ipv Stewart, zal niet veel schelen denk ik. Geer ipv Neal op de vrije slag maakt denk ik ook niet echt veel uit.
GBR met Peaty ipv Murdoch (duidelijk beter) en O'Connor ipv Kelly (iets minder?).
Rusland met Fesikova ipv Ustinova, Efimova ipv Prigoda en Morozov ipv Popova.
China met Lu Ying ipv Chen Xinyi.
Canada met Funk ipv Nicol, Savard ipv Thomas en Mainville ipv Krug. Ik had hier eigenlijk Condorelli wel verwacht op de vrije slag.
VS, Rusland, GBR, denk ik.
Die deden niet mee.quote:
Dat snap ik.quote:
Niet genoeg wereldtoppers denk ik.quote:
Verdomme, ik gunde Verraszto en Jakabos wel een medaillequote:Op woensdag 5 augustus 2015 16:29 schreef heywoodu het volgende:
[ afbeelding ]
Geen Cseh
VS met McLaughlin op vlinder ipv Stewart, zal niet veel schelen denk ik. Geer ipv Neal op de vrije slag maakt denk ik ook niet echt veel uit.
GBR met Peaty ipv Murdoch (duidelijk beter) en O'Connor ipv Kelly (iets minder?).
Canada met Funk ipv Nicol, Savard ipv Thomas en Mainville ipv Krug. Ik had hier eigenlijk Condorelli wel verwacht op de vrije slag.
48.47quote:
ongelofelijk zegquote:Op woensdag 5 augustus 2015 16:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
weer een matige start, wat een verrassing
Zo doen we het elk jaar weer, onze zwembondquote:Op woensdag 5 augustus 2015 16:42 schreef Max23 het volgende:
Het is toch wel duidelijk nu dat de vormpiek van de Nederlanders te vroeg in het seizoen moest liggen omdat de limieten voor dit WK zo scherp stonden
nog een goed keerpunt en hij zwemt iedereen op een hoopquote:Op woensdag 5 augustus 2015 16:42 schreef TheArt het volgende:
Ik snap dus echt niet dat er niet aan de start van Verschuren te werken valt. Een beetje betere eerste 20 meter en hij zit zo in de finale.
Dat lijkt me een onzinnige conclusie. Voor Heemskerk waren de limieten een peulenschil, zelfs zonder topvorm, en bij Verschuren kan je toch stellen dat hij wel in vorm is (200 vrij was echt héél goed voor zijn doen), maar dat er een ander puzzelstukje niet klopt.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 16:42 schreef Max23 het volgende:
Het is toch wel duidelijk nu dat de vormpiek van de Nederlanders te vroeg in het seizoen moest liggen omdat de limieten voor dit WK zo scherp stonden
Gelukkig heeft een Heemskerk zich hier alvast geplaatst voor de OS.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 16:42 schreef Max23 het volgende:
Maarja, Verschuren zwemt op de 100m veel langzamer dan eerder dit seizoen, Heemskerk is ook een stuk langzamer. Dan hebben ze zelf te vroeg gepiekt.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 16:44 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat lijkt me een onzinnige conclusie. Voor Heemskerk waren de limieten een peulenschil, zelfs zonder topvorm, en bij Verschuren kan je toch stellen dat hij wel in vorm is (200 vrij was echt héél goed voor zijn doen), maar dat er een ander puzzelstukje niet klopt.
Bij Verschuren ontbreekt toch de echte snelheid op de eerste baan, da's altijd al zijn probleem geweest en daarom doet ie op de 50m ook nooit mee natuurlijk... hij zou een ideale 150m zwemmer zijnquote:Op woensdag 5 augustus 2015 16:44 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat lijkt me een onzinnige conclusie. Voor Heemskerk waren de limieten een peulenschil, zelfs zonder topvorm, en bij Verschuren kan je toch stellen dat hij wel in vorm is (200 vrij was echt héél goed voor zijn doen), maar dat er een ander puzzelstukje niet klopt.
Versla de demonen, maar ik ben er bang voorquote:
pessimisme kunnen we hier niet gebruiken nu.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 17:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
nu gaan we weer met z'n allen choken
wordt weer een flopshow met Katie en Missy op 1 en 2
alsof Femke nu dit topic leestquote:Op woensdag 5 augustus 2015 17:02 schreef IbanMayo het volgende:
[..]
pessimisme kunnen we hier niet gebruiken nu.
En Franklin 8, deal.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 17:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
Laten we hopen op Heemskerk 1, Pellegrini 2
Ben er ook bang voorquote:Op woensdag 5 augustus 2015 17:05 schreef heywoodu het volgende:
Heemskerk wordt hier 7e denk ik, veel te hard vertrokken
Bijna goedquote:Op woensdag 5 augustus 2015 17:05 schreef heywoodu het volgende:
Heemskerk wordt hier 7e denk ik, veel te hard vertrokken
Denk dat ze niet vertrouwde op haar 3e en 4e baan..quote:
2017 de 50 meter.quote:
Heerlijk middagje weer zo hequote:Op woensdag 5 augustus 2015 17:07 schreef DeeBee het volgende:
Ledecky.![]()
![]()
Dit sloeg ook weer nergens op van Heemskerk, zo debiel hard weg gaan is ook een wanhoopspoging. Alleen 'makkelijker' om aan jezelf te verkopen, 'want dan ben je stuk gegaan...'
Sport anno 2015quote:Op woensdag 5 augustus 2015 17:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ledecky mag van mij best recordjes zwemmen op de lange afstanden, maar dit kan toch niet man
De mentale weerbaarheid van een natte krant helaasquote:Op woensdag 5 augustus 2015 17:07 schreef DeeBee het volgende:
Ledecky.![]()
![]()
Dit sloeg ook weer nergens op van Heemskerk, zo debiel hard weg gaan is ook een wanhoopspoging. Alleen 'makkelijker' om aan jezelf te verkopen, 'want dan ben je stuk gegaan...'
Het kan niet dat jij 15 seconden beter bent dan de rest op de 1500 meter en dan ook nog eens de derde beste eerste baan hebt op de 200 meter. Dat. Kan. Niet.quote:
Ze gaat niet zo lekker om met drukquote:
Misschien moet ze maar een psych in dienst nemenquote:Op woensdag 5 augustus 2015 17:09 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ze gaat niet zo lekker om met druk
Die is ook niet heel geloofwaardig verderquote:Op woensdag 5 augustus 2015 17:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
Jammer dat Sjostrom niet meedeed wat dat betreft, die had Ledecky wel pakkie gegeven.
Gebrselassie die even de 400 meter komt winnen, dat werk.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 17:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ledecky mag van mij best recordjes zwemmen op de lange afstanden, maar dit kan toch niet man
Dat heeft ze al, da's nog veel ergerquote:Op woensdag 5 augustus 2015 17:10 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Misschien moet ze maar een psych in dienst nemen
Sifan Hassan die Shelly-Ann Fraser-Pryce naar huis sprint.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 17:10 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Gebrselassie die even de 400 meter komt winnen, dat werk.
Vind ik minder ongeloofwaardig dan Ledecky of Lochte, net als een Hosszu of Franklin.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 17:10 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die is ook niet heel geloofwaardig verder
Sneller op de 400 meter dan Fraser, en dan al na 200 meter voor liggen, dat werk inderdaad.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 17:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Sifan Hassan die Shelly-Ann Fraser-Pryce naar huis sprint.
van den burgh was ook gewoon minder snel op het laatste deelquote:
4x100 vrij was eigenlijk de enige topshow, samen met de overwinning van Seebohm misschienquote:Op woensdag 5 augustus 2015 17:14 schreef DeeBee het volgende:
Nog maar eens een walgelijke Britse zege, flopshow dit toernooi tot nu toe.
quote:Op woensdag 5 augustus 2015 17:10 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat heeft ze al, da's nog veel erger
Sorryquote:Op woensdag 5 augustus 2015 17:17 schreef heywoodu het volgende:
Ze heeft keihard geneukt gisteren ofzo? Met d'r "hihi, randzaken"
Femke heeft 1 groot probleem en dat zit in haar hoofd.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 17:17 schreef Max23 het volgende:
Heemskerk heeft erg veel problemen zo te horen
Geil.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 17:17 schreef heywoodu het volgende:
Ze heeft keihard geneukt gisteren ofzo? Met d'r "hihi, randzaken"
Wat een emotioneel kutwrak, ongelofelijkquote:Op woensdag 5 augustus 2015 17:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
nou die 100 meter kunnen we ook vast weggooien dus
we zullen het toch van ranomi en dr vormpiek moeten hebben in Rio
Of van Marrit Steenbergen ... die lijkt me ook wel ijskoud.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 17:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
nou die 100 meter kunnen we ook vast weggooien dus
we zullen het toch van ranomi en dr vormpiek moeten hebben in Rio
Labielquote:Op woensdag 5 augustus 2015 17:20 schreef heywoodu het volgende:
Dit interview met Heemskerk kan maar in 1 woord omschreven worden volgens mij: Bizar.
Die interviewer?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 17:19 schreef heywoodu het volgende:
Jeroentje geeft d'r nog even een steun in de rug.
(is Jeroen toch?)
Ja, dat is d'r ex toch?quote:
Die had al last van de spanning in de series 4x100. Kan verder ook eenmalig zijn hoor.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 17:20 schreef Riofan83 het volgende:
[..]
Of van Marrit Steenbergen ... die lijkt me ook wel ijskoud.
deed het op de ES wel goed, das natuurlijk ook niet helemaal het minste podium. Daarnaast was ze in de finale wel redelijk okequote:Op woensdag 5 augustus 2015 17:22 schreef wimderon het volgende:
[..]
Die had al last van de spanning in de series 4x100. Kan verder ook eenmalig zijn hoor.
Is natuurlijk voor haar eerste keer op een groot WK. In finale zwom ze primaquote:Op woensdag 5 augustus 2015 17:22 schreef wimderon het volgende:
[..]
Die had al last van de spanning in de series 4x100. Kan verder ook eenmalig zijn hoor.
Die zwemt niet eens.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 17:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zelfs Dafne Schippers zie ik nog sneller goud winnen dan Heemskerk.
Kun je nagaanquote:
Mwah, Cseh had vandaag ook ineens een heel andere indeling op de 200 vlinder en viel stil in de laatste meters. Was nauwelijks sneller dan in de series en halve finale, maar sleept de winst er wel uit. Heeft ook gewoon met kwaliteit te maken.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 17:22 schreef TheVulture het volgende:
Ik zit me toch te verbazen over het geworstel van die Nederlandse toppers met die wedstrijdindelingen... ongelofelijk dat zowel Verschuren als Heemskerk zich keer op keer gek laten maken. Vooral op die 200m is het volgens mij niet heel moeilijk in te delen en trainbaar op basis van een aantal slagen per baan... Natuurlijk moet je het lichamelijk kunnen op dat moment maar het is nu al voor de zoveelste keer dat ze al twijfelend het water in gaan
Die is zo snel dat ze over water kan lopen.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 17:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zelfs Dafne Schippers zie ik nog sneller goud winnen dan Heemskerk.
Of het wegzuigt met d'r kakenquote:Op woensdag 5 augustus 2015 17:25 schreef marcodej het volgende:
[..]
Die is zo snel dat ze over water kan lopen.
Henri probeert Gert te overtreffen tijdens de tour vandaagquote:Op woensdag 5 augustus 2015 17:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
Verdomme, zitten we naar GTST te kijken?
Ja want die is natuurlijk in topvorm!quote:Op woensdag 5 augustus 2015 17:27 schreef Riofan83 het volgende:
Teleurstellend zwemdagje zo. Hopen dat de polokippen het vanavond beter doen.
En godzijdank duikt Ranomi morgen weer het water in!
WR dusquote:Op woensdag 5 augustus 2015 17:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja want die is natuurlijk in topvorm!
Ranomi pakt een medaille op de 50 vrij. Daar zal het bij blijven ja.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 17:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
maar t wordt wel een teleurstellend toernooi zo, zie NL eigenlijk geen medaille meer pakken.
Openwater natuurlijk heel mooi, maar in het bad.. niet echt heel tof allemaal, behalve Sharon natuurlijk
Niet als je Katie Ledecky heet.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 17:31 schreef Sked het volgende:
'vroeg of laat betaal je de tol van al die inspanningen'
Kom er maar in Mex
Ik zie Kromo op de 100m vrij ook nog wel een plak pakken, daar zit mentaal toch een iets ander hoofd op dan bij Femke...quote:Op woensdag 5 augustus 2015 17:29 schreef Riofan83 het volgende:
[..]
Ranomi pakt een medaille op de 50 vrij. Daar zal het bij blijven ja.
Of een agenda.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 17:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
Misschien heeft Hosszu ook een psycholoog nodig
Zijn dat haar eigen woorden of waar komt dat vanaf? Als je een goede 400 hebt kun je op de vrije slag ook goed meedoen op de 200 en de langere afstanden, zo gek is het niet. En de opbouw van deze race was zo dat Ledecky ook niet de snelste laatste baan had.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 17:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ledecky is een diesel
paar tienden achter heemskerk over 100 meter
Ga toch weg
Die vind ik ook wel vreemde prestaties hebben gehad in 2011, maar nu domineert ze niet overal. Ledecky domineert compleet op de 1500, in zulke mate dat ze speelt met de rest, terwijl ze nog steeds de beste is op de 200 meter.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 17:34 schreef wimderon het volgende:
[..]
Zijn dat haar eigen woorden of waar komt dat vanaf? Als je een goede 400 hebt kun je op de vrije slag ook goed meedoen op de 200 en de langere afstanden, zo gek is het niet. En de opbouw van deze race was zo dat Ledecky ook niet de snelste laatste baan had.
Belmonte Garcia doet nog veel maffer met vlinderslagnummers, wisselslag en vrije slag tot en met 1500 meter, vind je die dan ook nog verdachter?
misschien kunnen we Franklin van de USA kopen.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 17:37 schreef Riofan83 het volgende:
Heemskerk moet zich volgend jaar op alle estafettes richten, want tijdens estafettes is ze echt altijd supergoed. De individuele nummers moeten anderen dan maar doen.
Doe dan maar meteen Lollerdeckyquote:Op woensdag 5 augustus 2015 17:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
misschien kunnen we Franklin van de USA kopen.
Mwah, voor Franklin kan ik tenminste nog juichen met wat kiespijn.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 17:40 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Doe dan maar meteen Lollerdecky
Haar gebitquote:Op woensdag 5 augustus 2015 17:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Mwah, voor Franklin kan ik tenminste nog juichen met wat kiespijn.
quote:
Die mental coach kan weer opnieuw beginnen jaquote:Op woensdag 5 augustus 2015 17:39 schreef DeeBee het volgende:
Die teksten van Heemskerk, die mag bijna op suicide watch.
Ik dacht (en hoopte) dat ze dit toernooi zou gaan bevestigen, maar ze bereikt nieuwe dieptepunten, echt bizar.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 17:45 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die mental coach kan weer opnieuw beginnen ja
Tis bijna afwachten wanneer de treinen rond Eindhoven niet rijden als je dr zo hoortquote:Op woensdag 5 augustus 2015 17:47 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Ik dacht (en hoopte) dat ze dit toernooi zou gaan bevestigen, maar ze bereikt nieuwe dieptepunten, echt bizar.
Ik zie ook niet hoe het goed komt komend jaar...
Bizar dat ook een coach blijkbaar niet eens meer tot haar door kan dringen met iets simpels als een raceplan, ze dook in blinde paniek het water inquote:Op woensdag 5 augustus 2015 17:47 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Ik dacht (en hoopte) dat ze dit toernooi zou gaan bevestigen, maar ze bereikt nieuwe dieptepunten, echt bizar.
Ik zie ook niet hoe het goed komt komend jaar...
Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat een 200m echt tien keer moeilijker is dan een 100m, en dat is niet vanwege perse de afstand omdat het meer is. Je kan in vorm zijn en het alsnog verpesten op de indeling, en je kan goed volgens plan beginnen en alsnog kapotgaan omdat je toch niet helemaal in vorm blijkt te zijn. En dan spelen inderdaad nog dingen mee zoals druk.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 17:22 schreef TheVulture het volgende:
Ik zit me toch te verbazen over het geworstel van die Nederlandse toppers met die wedstrijdindelingen... ongelofelijk dat zowel Verschuren als Heemskerk zich keer op keer gek laten maken. Vooral op die 200m is het volgens mij niet heel moeilijk in te delen en trainbaar op basis van een aantal slagen per baan... Natuurlijk moet je het lichamelijk kunnen op dat moment maar het is nu al voor de zoveelste keer dat ze al twijfelend het water in gaan
Oh?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 17:48 schreef franklop het volgende:
Volgend jaar valt alles op de plek en pakt femke 2x individueel goud
Immers winnen we vaak goud op de Spelen met een mooi verhaal
HIJ DOET HETquote:
en hij is gestraft geweest! Drie hele maandenquote:Op woensdag 5 augustus 2015 18:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
Je gaat geen collega afvallen als je het zelf doet he
da's meer een soort pikstraf. Je wil zo graag en je mag niet, maar je weet dat het op een gegeven moment toch wel over gaat en dat je dan weer ultiem mag genieten als het er écht om gaatquote:Op woensdag 5 augustus 2015 18:00 schreef franklop het volgende:
[..]
en hij is gestraft geweest! Drie hele maanden
McLaughlin vind ik een vreemde keuze met al een gezwommen 200 in de benen. Murphy en Cordes zijn voluit gegaan om zich de finale in te zwemmen en de belachelijke trials van de VS even aan te stippen. O'Connor kan wel een stukje sneller dan Kelly, Halsall moet ook nog wel ietsje sneller kunnen dan vanmorgen. Rusland gaat het in principe niet redden doordat ze de op alle vier de onderdelen de verkeerde geslachten hebben.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 16:29 schreef heywoodu het volgende:
[ afbeelding ]
Geen Cseh
Nouja, je zou Morozov ook op de rugslag kunnen gooien, dan heb je de helft van het probleem opgelost.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 18:06 schreef wimderon het volgende:
[..]
McLaughlin vind ik een vreemde keuze met al een gezwommen 200 in de benen. Murphy en Cordes zijn voluit gegaan om zich de finale in te zwemmen en de belachelijke trials van de VS even aan te stippen. O'Connor kan wel een stukje sneller dan Kelly, Halsall moet ook nog wel ietsje sneller kunnen dan vanmorgen. Rusland gaat het in principe niet redden doordat ze de op alle vier de onderdelen de verkeerde geslachten hebben.
Jammer, wel een mooi Chineesje.quote:
De eerste van velen, denk ik. Mooi dat ie toch onder de druk vandaan is nu.quote:
Nee, want de dame op de vrije slag is matig en Morozov op de rug is ook niet zo goed als op de vrije slag.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 18:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nouja, je zou Morozov ook op de rugslag kunnen gooien, dan heb je de helft van het probleem opgelost.
Yep, circusnummer inderdaad. Overzicht is compleet weg omdat mannen en vrouwen tegelijkertijd zwemmen.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 18:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nu het grootste flauwekulonderdeel.
Dat is niet mijn probleem. Ik vind het probleem dat je een oneerlijk voordeel hebt met mannen op de schoolslag en rugslag.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 18:21 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Yep, circusnummer inderdaad. Overzicht is compleet weg omdat mannen en vrouwen tegelijkertijd zwemmen.
Femke, jij ook hier?quote:
Iedereen is vrij te kiezen op welk onderdeel je je mannen inzet. Als je geen mannen hebt die dat goed kunnen, heb je dus pech. Dat hoort bij deze opzet.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 18:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat is niet mijn probleem. Ik vind het probleem dat je een oneerlijk voordeel hebt met mannen op de schoolslag en rugslag.
Maar je bent dus eigenlijk niet vrij te kiezen. Het is niet eerlijk naar de zwemmers toe. Als vrouwelijke schoolslagzwemster in Amerika kom je nooit in aanmerking voor zo'n kermisnummer.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 18:27 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Iedereen is vrij te kiezen op welk onderdeel je je mannen inzet. Als je geen mannen hebt die dat goed kunnen, heb je dus pech. Dat hoort bij deze opzet.
Pakhaasov?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 18:29 schreef wimderon het volgende:
Hopelijk wordt Pakhomov niet te goed, anders krijg je zo'nvermoeiende naamgrapjes
zulke*quote:Op woensdag 5 augustus 2015 18:29 schreef wimderon het volgende:
Hopelijk wordt Pakhomov niet te goed, anders krijg je zo'nvermoeiende naamgrapjes
Mwah, in het tweede deel van zijn naam staan vier letters waar Nederlanders heel hard om kunnen lachen om de een of andere reden.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 18:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
zulke*![]()
Maar serieus, ik snap niet wat het naamgrapje zou kunnen zijn. Goed gaat ie wel worden in elk geval.
Edit: Ah, die.
Nou ja, daar eindigt 80% van de Russische namen toch al mee.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 18:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Mwah, in het tweede deel van zijn naam staan vier letters waar Nederlanders heel hard om kunnen lachen om de een of andere reden.
Uit het team en naar huis vanwege medische redenen (schouderblessure wordt steeds erger en ze hebben geen zin in risico).quote:
Ik prijs de Heer dat hij voor zichzelf zorgtquote:Op woensdag 5 augustus 2015 18:45 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Uit het team en naar huis vanwege medische redenen (schouderblessure wordt steeds erger en ze hebben geen zin in risico).
"Het wordt opgelost. Het zal beter zijn voor Cielo en voor de hele wereld" zei iemand van de Braziliaanse zwembond. Dat laatste
100 kilo schoon aan de haak.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 20:41 schreef Frozen-assassin het volgende:
Wauw, indrukwekkende omvang...
Is zij nog steeds van de partij dan? Zal toch inmiddels ook wel een Jeanny Longo-achtige leeftijd hebben bereikt ...quote:Op woensdag 5 augustus 2015 20:41 schreef Frozen-assassin het volgende:
Wauw, indrukwekkende omvang...
Die is er niet meer bij neequote:Op woensdag 5 augustus 2015 20:45 schreef Riofan83 het volgende:
[..]
Is zij nog steeds van de partij dan? Zal toch inmiddels ook wel een Jeanny Longo-achtige leeftijd hebben bereikt ...
moesten ze zeker bij elke wedstrijd van Italië het waterniveau aanpassen ivm extra waterverplaatsingquote:
Stephen Bunting is al de look a like van Griffinquote:Op woensdag 5 augustus 2015 20:53 schreef Riofan83 het volgende:
2008, wat een prestatie was dat! Hopelijk maken we het volgend jaar weer mee.
By the way: Robin van Galen gaat steeds meer op Peter Griffin van Family Guy lijken.
Ik vind hem meer op Theo lijken van Rembo en Remboquote:Op woensdag 5 augustus 2015 20:53 schreef Riofan83 het volgende:
2008, wat een prestatie was dat! Hopelijk maken we het volgend jaar weer mee.
By the way: Robin van Galen gaat steeds meer op Peter Griffin van Family Guy lijken.
Minke moet Femke maar eens bellenquote:Op woensdag 5 augustus 2015 20:53 schreef DeeBee het volgende:
Net als Minke Booij in 2008, die heeft toen ongeveer in d'r eentje die finale gewonnen, daar kwam echt geen bal en speelster langs.
vosje kan haar mss ook wel helpenquote:Op woensdag 5 augustus 2015 21:01 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Minke moet Femke maar eens bellen
Tja, dat voordeel hebben vrijeslagzwemmers al jaren ten opzichte van de andere specialisten. Die hebben altijd 2 estafettes. Of je moet Inge Dekker zijn, dan heb je geluk.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 18:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maar je bent dus eigenlijk niet vrij te kiezen. Het is niet eerlijk naar de zwemmers toe. Als vrouwelijke schoolslagzwemster in Amerika kom je nooit in aanmerking voor zo'n kermisnummer.
Ja, prachtig om te zien! Ze pakt allesquote:
Ja, het is heel slecht te zien welke 'lijnen' worden gedekt door armen enzo, want 9/10 keer denk je echt: 'je kan hem zo in het hoekje leggen, doe ietsquote:Op woensdag 5 augustus 2015 21:15 schreef TheVulture het volgende:
Op TV denk je wel vaak "waarom schieten ze niet"
Echt? Dat heb ik helemaal niet. Je hebt 20 seconden voor een man (/vrouw) meer, dan is het zaak om die tijd te benutten en niet te snel te spelen. Passen en afwachten tot je het gat vindt.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 21:15 schreef TheVulture het volgende:
Op TV denk je wel vaak "waarom schieten ze niet"
Vooral in de jaren 90 ja, toen het nog niet olympisch was.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 21:12 schreef heywoodu het volgende:
https://en.wikipedia.org/(...)onal_water_polo_team
Ik wist niet dat Nederland "vroeger" zó goed was
Bij de mannen is het wel een van de langst aanwezige sporten (vanaf 1900)quote:Op woensdag 5 augustus 2015 21:19 schreef DeeBee het volgende:
Bizar dat waterpolo pas sinds Sydney Olympisch is, had echt het idee dat het een 'traditionele' sport was.![]()
Ah, dat is het dus. Gewoon knetterlang discriminatie vanuit het IOC dus.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 21:20 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Bij de mannen is het wel een van de langst aanwezige sporten (vanaf 1900)
Zou wel leuk zijn om op apart scherm beelden onder water te zien, gebeurt veel daarquote:Op woensdag 5 augustus 2015 21:22 schreef Susi het volgende:
Is er bij waterpolo ook een hawkeye of videoscheids, maar dan onderwater?
Het Chelsea van het waterpolo.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 21:24 schreef Van_Poppel het volgende:
Nu de boel achterin dichtgooien.
Park the bus!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |