Er is natuurlijk een restwaarde en die zal niet nul zijn. Als je dat ding in goede staat voor 100,- op Marktplaats koopt krijg je gewoon een anderquote:Op donderdag 6 augustus 2015 19:22 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
En zo kun je uiteraard nog veel meer voorbeelden verzinnen die kant noch wal raken.
Maar daar ging het hier niet om.
Stel dat ik je een laptop uitleen en volgens de verzekering is de restwaarde nul (omdat > 3 jaar).
Jij laat dat perfect werkende ding vallen (waar ik 2600,- voor betaald heb) en de schade is het scherm en wat cosmetische dingen in totaal 200,-
Nou reken maar dat jij die 200,- gaat betalen.
Nog leuker, als een andere 100¤ kost, en de waarde van de kapotte nog 50¤ is en jij wilt toch de oude laten repareren. Hoeft er alleen maar 50¤ vergoed te worden.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 20:07 schreef hottentot het volgende:
[..]
Er is natuurlijk een restwaarde en die zal niet nul zijn. Als je dat ding in goede staat voor 100,- op Marktplaats koopt krijg je gewoon een ander
Eerlijk gezegd geloof ik niks van het verhaal. Ik gok dat ze gewoon te hard reed en uit de bocht is gevlogen.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 16:57 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Imo ook niet. Ik ben heel blij met het contact dat we hebben kunnen opbouwenen ik heb haar nu uitgebreid gesproken en d'r been gezien. Het was echt stom pech, en gewoon jammer dat het net deze keer moest gebeuren.
Ze heeft ook het hele verhaal uitgelegd. Een kindje fietste opeens door rood stoplicht en die kon ze ontwijken maar toen kwam de moeder er met bakfiets achteraan gevlogen. En die kon ze alleen ontwijken door zelf onderuit te gaan. Moeder is achter kind aangegaan en heeft niet eens omgekekenze is geholpen door 2 passanten en meteen naar de huisarts gegaan. En d'r been is dus best wel fucked up.
Die eerste reactie van via de verzekering was volgens mij vooral een paniekactie van d'r omdat ze niet wist hoe het op te lossen. En d'r vriend gaat daar ook gewoon in mee
Mijn 'buurman' (3 huizenblokken verderop) kreeg na een blikseminslag anders niks vergoed. (3 PC's, een TV en nog wat klein grut naar de klote). Restwaarde nul.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 20:07 schreef hottentot het volgende:
Er is natuurlijk een restwaarde en die zal niet nul zijn. Als je dat ding in goede staat voor 100,- op Marktplaats koopt krijg je gewoon een ander
Door de verzekering ja. Dat wil niet zeggen dat jij niet zelf de rest van de schade bij moet leggen. (Mits die redelijk in verhouding is, zoals bv in mijn voorbeeld.)quote:Op donderdag 6 augustus 2015 20:45 schreef Fer het volgende:
Nog leuker, als een andere 100¤ kost, en de waarde van de kapotte nog 50¤ is en jij wilt toch de oude laten repareren. Hoeft er alleen maar 50¤ vergoed te worden.
nee, dan zijn zowel moeder als kind namelijk DOODquote:Op donderdag 6 augustus 2015 17:42 schreef Fer het volgende:
Ergens zijn dit toch vaak weer typische bromfietsongelukken. Als zoiets met een auto gebeurde en dat kind en moeder waren omgekomen, kun je ook niet even makkelijk zeggen, ja maar ze reden door rood.
Naja dat weet je niet natuurlijk. Je valt met een scooter (en die van mij is best zwaar en smalle wielen en net regen dus dan helemaal) een stuk makkelijker bij een uitwijking/hard remmen. Met de auto sta je wel wat stabielerquote:Op donderdag 6 augustus 2015 21:21 schreef fs180 het volgende:
[..]
nee, dan zijn zowel moeder als kind namelijk DOOD
ja precies, die auto valt niet, die gaat gewoon rechtdoor dwars door kind+moeders heen, die scooter gaat er langs of valt en gaat er langsquote:Op donderdag 6 augustus 2015 21:24 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Naja dat weet je niet natuurlijk. Je valt met een scooter (en die van mij is best zwaar en smalle wielen en net regen dus dan helemaal) een stuk makkelijker bij een uitwijking/hard remmen. Met de auto sta je wel wat stabieler
Ze heeft toch geen werk, alle tijd om dat ding naar de fietsenmaker te duwen.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 14:53 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Oh die van haar is kapot door een technisch mankement. Alleen ze krijgt m op het moment niet naar de fietsenmaker omdat de buurman spit in z'n onderrug heeft en er zit in ons dorp niet eens een supermarkt.
Ze heeft een kindquote:Op donderdag 6 augustus 2015 21:40 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ze heeft toch geen werk, alle tijd om dat ding naar de fietsenmaker te duwen.
Het kind is nog geen 4. Veel succes langs de provinciale weg zonder hand vrij om ke kind vast te grijpenquote:Op donderdag 6 augustus 2015 21:48 schreef Erasmo het volgende:
Die blaag heeft toch ook benen. Ook al is het 15km ze heeft toch de hele (werk)dag
Heb je kinderen of ook maar enigzins contact met kinderen van die leeftijd?quote:Op donderdag 6 augustus 2015 21:58 schreef Erasmo het volgende:
Zet je hem thuis in een doos neer ofzo.
Jezus jouw ruggengraat moet wel van gelatine zijn, eerst rijdt je buurvrouw je scooter aan diggelen, vervolgens neem je met een halfbakken reparatie die nog zelf uit moet voeren genoeg en daarna ga je haar nog op het internet verdedigen ook
Mooi toch? Het probleem is opgelost: TS is schijnbaar gelukkig met de uitkomst.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 21:58 schreef Erasmo het volgende:
Zet je hem thuis in een doos neer ofzo.
Jezus jouw ruggengraat moet wel van gelatine zijn, eerst rijdt je buurvrouw je scooter aan diggelen, vervolgens neem je met een halfbakken reparatie die nog zelf uit moet voeren genoeg en daarna ga je haar nog op het internet verdedigen ook
Ik denk dat geen geld voor de reparatie eerder de reden is eigenlijk. Of der kerel heeft al gekeken en vermoedt dat het een dure wordt.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 21:49 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Het kind is nog geen 4. Veel succes langs de provinciale weg zonder hand vrij om ke kind vast te grijpentop idee. Dan krijg je dus wel een kind rent de weg op auto kan niet stoppen situaties.
Nee dus. Je kan niet meer claimen dan dat er schade is. En de schade is niet hoger dan de (dag)waarde van het beschadige goed.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 21:19 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Door de verzekering ja. Dat wil niet zeggen dat jij niet zelf de rest van de schade bij moet leggen. (Mits die redelijk in verhouding is, zoals bv in mijn voorbeeld.)
Mijn schade is mijn schade. En dat is de waarde van het goed. Vaak zal de door de verzekering gehanteerde dagwaarde redelijk in de buurt zitten, wel erg aan de onderkant ervan, soms ook totaal niet. Wat de verzekering er van vind is niet zo belangrijk. Als mijn schade 200,- is maar volgens jouw verzekering is de dagwaarde nul (zie voorbeeld laptop) dan heb jij pech. Niet ik.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 20:20 schreef Norma_Jeane het volgende:
Nee dus. Je kan niet meer claimen dan dat er schade is. En de schade is niet hoger dan de (dag)waarde van het beschadige goed.
Tot hier was je vlaag zinvol.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 20:28 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Mijn schade is mijn schade. En dat is de waarde van het goed.
Als ik aan kan tonen dat mijn schade hoger is dan wat jouw verzekering wil uitbetalen (daar hebben we het namelijk over) dan heb jij gewoon pech en zul je zelf het verschil bij moeten leggen. Dat kun je echt niet afdoen met 'sorry, mijn verzekering keert nu eenmaal niet meer uit'.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 20:39 schreef Norma_Jeane het volgende:
Tot hier was je vlaag zinvol.Dat je denkt dat een dagwaarde niet jouw waarde zou zijn....
![]()
Als jij denk dat het bij de rechter zo zou werken zou ik zeggen ga je gang. Gun hem/haar ook een lolletje.
Ik heb overigens 18 jaar ervaring in het verzekeringsvak. Voor dagwaardebepalingen hebben we veelal experts en voor kleine schades tabellen ja.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |