Of ze zijn gewoon goed in stiekem doen...quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 14:18 schreef Daniel11x het volgende:
Ik wil iets meer weten over open relaties!
Stel jij en jouw partner hebben een relatie van 10/20 jaar, jullie kennen elkaar door en door is het dat het dan saai wordt? Ik lees wel eens verhalen van ( mannen en vrouwen) koppels dat ze aan open relaties doen. Zoiets is toch zoals als friends with benefits? Dus eigenlijk haal je dan het idee van een intieme relatie weg en word je meer vrienden met perks. Lijkt mij, toch?
Of zie ik dat anders!
Een voorbeeld: Ik weet van mijn grootouders al vrij lang dat ze 60 jaar bij elkaar zijn zonder ooit een open relatie aangegaan te zijn. Dus monogamie werkt voor hen wel!
TS begint:quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 14:18 schreef Daniel11x het volgende:
Ik wil iets meer weten over open relaties!
Stel jij en jouw partner hebben een relatie van 10/20 jaar, jullie kennen elkaar door en door is het dat het dan saai wordt? Ik lees wel eens verhalen van ( mannen en vrouwen) koppels dat ze aan open relaties doen. Zoiets is toch zoals als friends with benefits? Dus eigenlijk haal je dan het idee van een intieme relatie weg en word je meer vrienden met perks. Lijkt mij, toch?
Of zie ik dat anders!
Een voorbeeld: Ik weet van mijn grootouders al vrij lang dat ze 60 jaar bij elkaar zijn zonder ooit een open relatie aangegaan te zijn. Dus monogamie werkt voor hen wel!
Wat wel te prijzen valt is dat het in ieder geval voorgesteld wordt. Het alternatief is volgens mij vreemdgaan of de relatie verbreken. Stel dat de ander er nooit over nagedacht heeft, maar er wel open voor staat, dan is het wel een win-win.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 14:32 schreef Ticootje het volgende:
Ik zie het maar zelden goed gaan als je al een ruime tijd bij elkaar bent zonder open relatie en opeens is daar dan de behoefte aan een open relatie. Dat komt bijna altijd dan van 1 van het stel, waardoor de andere partij moet schikken. (Of niet, maar dan moet degene die het voorstel deed schikken)
Ik denk dat je je dan vooral moet afvragen wat je denkt te vinden in een open relatie. Want als het in de basis in je eigen relatie niet goed zit (spanning weg, sexleven ingekakt, vlinders zijn weg, enz enz) is het aangaan van "relaties" of scharrels buiten je eigen relatie het begin van het einde.
Ik heb zelf geen open relatie, maar het intieme gaat natuurlijk niet weg.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 14:18 schreef Daniel11x het volgende:
Dus eigenlijk haal je dan het idee van een intieme relatie weg en word je meer vrienden met perks. Lijkt mij, toch?
Als ik weer een relatie zou hebben zou ik dit niet en ik denk ook nooit kunnen doen, ben te jaloers aangelegd. Het idee dat ik een vriendin zou hebben en haar zou moeten afstaan aan andere mannen. Nee, dan zou ik me elke dag afvragen met wie ze aanwezig zou zijn. Daar zou ik helemaal gek van worden.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 14:32 schreef Ticootje het volgende:
Ik zie het maar zelden goed gaan als je al een ruime tijd bij elkaar bent zonder open relatie en opeens is daar dan de behoefte aan een open relatie. Dat komt bijna altijd dan van 1 van het stel, waardoor de andere partij moet schikken. (Of niet, maar dan moet degene die het voorstel deed schikken)
Ik denk dat je je dan vooral moet afvragen wat je denkt te vinden in een open relatie. Want als het in de basis in je eigen relatie niet goed zit (spanning weg, sexleven ingekakt, vlinders zijn weg, enz enz) is het aangaan van "relaties" of scharrels buiten je eigen relatie het begin van het einde.
Dus lust en liefde zijn onlosmakelijk verbonden zeg je daarmee?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 11:09 schreef seto het volgende:
Als je een open relatie hebt houd je gewoon niet echt van je partner tbh.
waarom zou je seks hebben met iemand waar je niks voor voelt?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 11:12 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Dus lust en liefde zijn onlosmakelijk verbonden zeg je daarmee?
Gelul, want je kan ook gewoon sex hebben met iemand waar je niets voor voelt.
Dat heeft natuurlijk niets met een open relatie te maken. Als iemand weg wil gaan of naar een ander gebeurd dat toch wel ongeacht of je dan een open relatie hebt (of niet) zoiets zal het alleen versnellen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 19:56 schreef TheBlackbird het volgende:
Ooit voor een half jaar in een open relatie geweest. Werkte niet, hij verkoos zijn andere vriendin en vertrok met haar. Zal het ook niet meer proberen, denk niet dat het goed kan werken voor mij. Geef me maar een man die alleen aan mij trouw is.
Ik ken wel een open relatie waarin het koppel heel hecht is, en gewoon voor de seksuele kicks elkaar toestaan met anderen naar bed te gaan. Maar met die anderen hebben ze verder geen relatie.
Wat een onzin, je hebt houden van en houden van. Dat jij bepaalde dingen niet gescheiden kan zien wil niet zeggen dat dat voor een ander ook zo is.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 11:09 schreef seto het volgende:
Dat is zo'n bullshit vooroordeelquote:Op woensdag 5 augustus 2015 11:09 schreef seto het volgende:
Omdat het lekker is?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 16:00 schreef Beach het volgende:
[..]
waarom zou je seks hebben met iemand waar je niks voor voelt?
Of juist zoveel dat je diegene het gunt om liefde met anderen te delenquote:Op woensdag 5 augustus 2015 11:09 schreef seto het volgende:
Maar waarom seks met iemand waar je niets voor voelt als je seks kunt hebben met iemand waar je wél wat voor voelt?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 18:36 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Dat is zo'n bullshit vooroordeel
[..]
Omdat het lekker is?
Omdat het lekker is.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 18:47 schreef Casiotone het volgende:
[..]
Maar waarom seks met iemand waar je niets voor voelt als je seks kunt hebben met iemand waar je wél wat voor voelt?
Waarom kiezen als beide kan?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 18:47 schreef Casiotone het volgende:
Maar waarom seks met iemand waar je niets voor voelt als je seks kunt hebben met iemand waar je wél wat voor voelt?
Ik kan niet voor iedereen spreken, maar voor mij staat seks volledig 100% los van liefde. Natuurlijk is seks met je partner waar je van houdt wel net iets specialer want je vertrouwd elkaar meer, weet wat de ander lekker vindt, etc. Maar in de basis is seks gewoon lekker, ook met een volstrekt vreemde.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 18:47 schreef Casiotone het volgende:
[..]
Of juist zoveel dat je diegene het gunt om liefde met anderen te delen
[..]
Dat klinkt superleegquote:Op woensdag 5 augustus 2015 19:38 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Ik kan niet voor iedereen spreken, maar voor mij staat seks volledig 100% los van liefde.
Dank je. Zullen we elkaar gewoon lekker in z'n waarde laten?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |