abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154893768
Hee daar, mijn eerste eigen post in CUL, ik ben ook niet zo heel culinair, maar dit leek me wel de juiste plek voor mijn vraag ;)

We zijn bezig met een nieuwe keuken en mijn vrouw en ik hebben een discussie over wat voor tweede apparaat we doen. We nemen sowieso een combi, zij wil er graag een oven bij met pyrolyse, ik wil er graag een stoomoven bij. We hebben nooit een stoomoven gehad (dus ook nooit gemist).

Zij: We gaan dat nooit gebruiken, ik wil pyrolyse want dat is makkelijk schoonmaken, het is ook nog eens een paar honderd euro duurder.
Ik: Het eten is gezonder en lekkerder, het is makkelijker en schoner koken, schoonmaken is door de stoom helemaal geen probleem. Ik heb het geld er wel voor over.

We koken niet heel spannend, paar keer per week aardappels, groente, vlees. Ook regelmatig eten van het type 'Knorr doos', soms krieltjes met een lekker stuk vlees of vis en wat sla, soms past of lasagna ofzo. Wokken doen we ook nog wel eens, maar dat kan sowieso niet in een oven ;) Wel gevarieerd, maar niet heel uitgebreid dus.

Wat zijn jullie overwegingen stel dat je een nieuw apparaat zou aanschaffen? Wel of niet stoom? Waarom wel of niet?

[ Bericht 1% gewijzigd door swoopie op 04-08-2015 13:56:32 (nauwkeuriger weergave van de werkelijkheid) ]
pi_154893877
quote:
0s.gif
Op dinsdag 4 augustus 2015 13:37 schreef swoopie het volgende:
Hee daar, mijn eerste post in CUL,
CUL / waarom zijn er zo weinig vegetariers ?
CUL / Wentelteefjes te nat

gr gr
gr gr
pi_154894245
quote:
16s.gif
Op dinsdag 4 augustus 2015 13:42 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

CUL / waarom zijn er zo weinig vegetariers ?
CUL / Wentelteefjes te nat

gr gr
Haha, ben je dit nou serieus gaan zoeken of wist je het nog? ;) Maar ok, fair enough. Ik heb mijn openingspost aangepast :P
pi_154894660
quote:
0s.gif
Op dinsdag 4 augustus 2015 13:56 schreef swoopie het volgende:

[..]

Haha, ben je dit nou serieus gaan zoeken of wist je het nog? ;)
Ja, ik wist die posts nog precies hoor!
gr gr
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 14:20:31 #5
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_154894735
Ik zie geen enkele meerwaarde voor een stoomoven.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 14:50:08 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154895604
Ik zou kiezen voor een conventionele oven naast de combi. Kun je nog eens serieus bakken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_154896410
quote:
0s.gif
Op dinsdag 4 augustus 2015 14:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik zie geen enkele meerwaarde voor een stoomoven.
Duidelijk, maar waarom niet? Wat zijn je overwegingen?
quote:
1s.gif
Op dinsdag 4 augustus 2015 14:50 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou kiezen voor een conventionele oven naast de combi. Kun je nog eens serieus bakken.
Nou ja, er zijn combi-stoomovens, dan kun je kiezen of je 0 - 100% stoom wil toevoegen, dus dat an sich hoeft geen reden te zijn hem te laten liggen. Maar jij ziet geen praktisch of smaaktechnisch nut voor de toegevoegde stoom?
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 15:22:46 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154896465
quote:
0s.gif
Op dinsdag 4 augustus 2015 15:20 schreef swoopie het volgende:

[..]

[..]

Nou ja, er zijn combi-stoomovens, dan kun je kiezen of je 0 - 100% stoom wil toevoegen, dus dat an sich hoeft geen reden te zijn hem te laten liggen. Maar jij ziet geen praktisch of smaaktechnisch nut voor de toegevoegde stoom?
Misschien weet ik te weinig van stoomovens. Een stoomoven is toch niet een gewone oven met stoomfunctie?
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 15:23:49 #9
45206 Pietverdriet
pi_154896498
quote:
0s.gif
Op dinsdag 4 augustus 2015 15:20 schreef swoopie het volgende:

[..]

Ik zie de meerwaarde niet. Zie niet wat het kan waar ik wat aan heb.
Voor alle duidelijkheid, jij hebt het toch over een steamer, niet over een bakoven met stoominjectie, zoals je in bv bakkerijen ziet?
pi_154896545
quote:
1s.gif
Op dinsdag 4 augustus 2015 15:22 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Misschien weet ik te weinig van stoomovens. Een stoomoven is toch niet een gewone oven met stoomfunctie?
Er zijn tegenwoordig ook combistoomovens waar je dus hetelucht/grill kunt combineren met stoom. Die zijn duurder, maar dan heb je dus wel de mogelijkheid met stoom te koken, alleen stoom toe te voegen aan het bakproces of alleen met hetelucht.
pi_154896560
quote:
0s.gif
Op dinsdag 4 augustus 2015 15:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik zie de meerwaarde niet. Zie niet wat het kan waar ik wat aan heb.
Voor alle duidelijkheid, jij hebt het toch over een steamer, niet over een bakoven met stoominjectie, zoals je in bv bakkerijen ziet?
Klopt, ik heb het over een zogenaamde 'full steam' oven, zie mijn bericht hierboven, je kunt dan flexibel kiezen wat je wil (met stoom koken, met hetelucht bakken, of met combi)
pi_154896656
Wij hebben er wel één gekocht en gebruiken hem dagelijks, daarnaast hebben we ook nog een gewone oven. De magnetron gebruiken we nooit.

Het is makkelijk koken, schijnt gezonder te zijn. Zout op de aardappels is niet meer nodig en groentes smaken beter, ook qua structuur. Ik verwarm ook wel eens eten uit de diepvries, dit werkt perfect met stoom, wordt niet droog etc.
Vlees kan ook maar dat doen we eigenlijk nooit.

c_/
met een koekje
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 15:31:02 #13
45206 Pietverdriet
pi_154896674
quote:
0s.gif
Op dinsdag 4 augustus 2015 15:26 schreef swoopie het volgende:

[..]

Klopt, ik heb het over een zogenaamde 'full steam' oven, zie mijn bericht hierboven, je kunt dan flexibel kiezen wat je wil (met stoom koken, met hetelucht bakken, of met combi)
Stoominjectie is leuk als je brood bakt voor de rest vind ik het weinig toevoegen.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 15:32:11 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154896705
Ja, dan heb je dus feitelijk twee combi-ovens, waarvan een met stoom.

Nee, dan zou ik nog steeds liever een conventionele oven (met boven- en onderwarmte en die een flink hoge temperatuur kan bereiken) hebben naast de combi voor alles wat ik met de combi-oven niet kan.

Stomen kan ook op het fornuis.
pi_154896731
Ik zou net als lienekin een conventionele oven erbij doen.
dus full steam (als je die ook als magnetron kan gebruiken, geen idee ?) en conventionele oven of een combi magnetron met een stoom mandje erbij en een conventionele oven.
pi_154896885
quote:
0s.gif
Op dinsdag 4 augustus 2015 15:30 schreef koffielepel het volgende:
Wij hebben er wel één gekocht en gebruiken hem dagelijks, daarnaast hebben we ook nog een gewone oven. De magnetron gebruiken we nooit.

Het is makkelijk koken, schijnt gezonder te zijn. Zout op de aardappels is niet meer nodig en groentes smaken beter, ook qua structuur. Ik verwarm ook wel eens eten uit de diepvries, dit werkt perfect met stoom, wordt niet droog etc.
Vlees kan ook maar dat doen we eigenlijk nooit.

c_/
Kijk, dat verwacht ik dus ook, dat alles gewoon net even lekkerder en gezonder (dat laatste zul je alleen niet echt merken) is.

Hoe zijn de groenten bij jou? Stel dat je wortels in de steamer kookt, zijn ze dan nog hard, of is het bijvoorbeeld nog wel te prakken? Mijn vrouw houdt namelijk niet zo van harde groenten, het moet wel prakbaar blijven voor haar.

En is het makkelijker en praktischer qua koken? Hoe is het onderhoud van zo'n ding?

Sorry voor alle vragen, jij bent mijn eerste slachtoffer met concrete ervaringen :P
pi_154896911
quote:
1s.gif
Op dinsdag 4 augustus 2015 15:32 schreef Lienekien het volgende:
Ja, dan heb je dus feitelijk twee combi-ovens, waarvan een met stoom.

Nee, dan zou ik nog steeds liever een conventionele oven (met boven- en onderwarmte en die een flink hoge temperatuur kan bereiken) hebben naast de combi voor alles wat ik met de combi-oven niet kan.

Stomen kan ook op het fornuis.
Hm, ja, stomen op het fornuis ga ik alleen nooit doen denk ik, dat lijkt me dan juist weer teveel gedoe. Ik wil het wel gewoon in de steamer kunnen schuiven :) Overigens heeft de combistoom die wij hebben gezien ook onder- en bovenwarmte. Wat noem jij een 'flink hoge' temperatuur?
pi_154896934
quote:
0s.gif
Op dinsdag 4 augustus 2015 15:32 schreef Sorella het volgende:
Ik zou net als lienekin een conventionele oven erbij doen.
dus full steam (als je die ook als magnetron kan gebruiken, geen idee ?) en conventionele oven of een combi magnetron met een stoom mandje erbij en een conventionele oven.
Ok, maar waarom? Zie je het nut niet van stoom of ben je bang dat een combistoom kwalitatief minder goed bakt dan een conventionele oven?

Wat bedoel je trouwens met conventioneel? Hete lucht of gas?
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 15:48:02 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154897138
quote:
0s.gif
Op dinsdag 4 augustus 2015 15:38 schreef swoopie het volgende:

[..]

Hm, ja, stomen op het fornuis ga ik alleen nooit doen denk ik, dat lijkt me dan juist weer teveel gedoe. Ik wil het wel gewoon in de steamer kunnen schuiven :) Overigens heeft de combistoom die wij hebben gezien ook onder- en bovenwarmte. Wat noem jij een 'flink hoge' temperatuur?
Met conventioneel bedoel ik dus niet hetelucht.

Flink hoog is 300 - 350 graden.

Gewoon elektrisch.
pi_154897549
Als je altijd conventioneel kookt, heeft het dan wel nut? Als je het nu niet mist, heb je het dan wel nodig?
pi_154898026
quote:
1s.gif
Op dinsdag 4 augustus 2015 15:48 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Met conventioneel bedoel ik dus niet hetelucht.

Flink hoog is 300 - 350 graden.

Gewoon elektrisch.
Ahhh okee, dan gaan we geen conventionele oven doen inderdaad :) Eigenlijk zijn er twee mogelijk opties voor ons:
1. Combi + Hetelucht (incl pyrolyse)
2. Combi + CombiStoom
pi_154898051
quote:
0s.gif
Op dinsdag 4 augustus 2015 16:06 schreef friekin_ het volgende:
Als je altijd conventioneel kookt, heeft het dan wel nut? Als je het nu niet mist, heb je het dan wel nodig?
Je lijkt mijn vrouw wel :P Nee, maar klopt, het lijkt me gewoon een hele interessante nieuwe manier van koken. Dus nodig is het niet, we missen het nu ook niet.
pi_154898185
Als ik wat wil stomen (en dat is best vaak: groenten, vis, schaaldieren, aardapppeltjes, dumplings..) dan doe ik dat altijd hiermee:

om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

+ pan met kokend water.

Stoommandjes kosten werkelijk geen drol, maar werken als een tiet! O+

Afgezien van superieure broodkorsten creëren zie ook ik de meerwaarde van een stoomoven echt niet..
Let me see you stripped down to the bone
pi_154900261
quote:
0s.gif
Op dinsdag 4 augustus 2015 16:29 schreef minilot het volgende:
Als ik wat wil stomen (en dat is best vaak: groenten, vis, schaaldieren, aardapppeltjes, dumplings..) dan doe ik dat altijd hiermee:

[ afbeelding ]
+ pan met kokend water.

Stoommandjes kosten werkelijk geen drol, maar werken als een tiet! O+
Hm, misschien ben ik dan weer net iets teveel man ofzo, ik zie mezelf niet met stoommandes klooien :) Luxebeest... maar wel een hele goeie tip.
quote:
Afgezien van superieure broodkorsten creëren zie ook ik de meerwaarde van een stoomoven echt niet..
Hmja, als je het vergelijkt met stoommandjes is het de kosten wellicht niet waard nee, zit wat in. Ik ben wel een gemaksdier. De oven inschuiven, klaar en als je dat bereikt met een stoomoven en het eten smaakt nog beter ook, win-win :)
pi_154900462
Ach koop gewoon een stoompannetje bij de toko voor paar tientjes.
Stoom ovens en andere prietpraat is gewoon bedacht door 2e hands autoverkopers met roze stropdassen die jou graag dure keuken apparatuur willen verkopen. Je zou denken dat ze al genoeg verdienen aan die goedkope spaanplaat kastjes die 6 keer over de kop verkocht worden...

Ik vind zelf de ijzeren stoommandjes fijner want met bamboe kan er wel eens een bamboe smaak vanaf komen (tenzij je van die doekjes erin legt).

En stomen is echt geen gedoe, jezet een laagje water in de pan, pleurt er wat bapao broodjes in en wat groentes of wat je ook wil en je zet het gas fornuis aan. nou nou wat een gedoe. Die oven heeft waarschijnlijk zoveel knopjes en menus dat dat meer gedoe is dan een stoom pan.

om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

[ Bericht 24% gewijzigd door _Newman_ op 04-08-2015 18:04:18 ]
pi_154900897
quote:
0s.gif
Op dinsdag 4 augustus 2015 15:37 schreef swoopie het volgende:

[..]

Kijk, dat verwacht ik dus ook, dat alles gewoon net even lekkerder en gezonder (dat laatste zul je alleen niet echt merken) is.

Hoe zijn de groenten bij jou? Stel dat je wortels in de steamer kookt, zijn ze dan nog hard, of is het bijvoorbeeld nog wel te prakken? Mijn vrouw houdt namelijk niet zo van harde groenten, het moet wel prakbaar blijven voor haar.

En is het makkelijker en praktischer qua koken? Hoe is het onderhoud van zo'n ding?

Sorry voor alle vragen, jij bent mijn eerste slachtoffer met concrete ervaringen :P
Het is super eenvoudig, je geeft aan wat je erin doet en de machine doet de rest. Als je een gerecht instelt begint ie te piepen als er iets in, uit of bij moet.
Groenten worden zoals je wilt, ik heb ze liever knapperig maar je kan ze ook tot moes stomen :)

Mevrouw Koffielepel wil niet meer zonder, met name groentes vindt ze veel lekkerder.

c_/
met een koekje
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 18:09:07 #27
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154900946
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Kun je in een gewone pan gebruiken. Heel makkelijk voor aardappels en groenten.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 18:12:59 #28
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_154901017
Ik zie ze tegenwoordig steeds vaker sous vide koken in de stoomoven. Iemand een idee hoe dat werkt? Ik zou denken dat stoom is > 100 graden, maar blijkbaar is de temperatuur toch nauwkeurig aan te passen. Of niet?
pi_154901123
Ja die gebruik ik ook dat opvouwbare stoommandje, maar past weinig in. Als je voor meedere personen kookt kan je beter zo een stoom pan met zo een stoomtoren erop kopen (drie mandjes op elkaar) en dat zijn nog best breede pannen ook, kan je in een keer 12 of 15 bapao broodjes of Bao zi stomen (ipv 2 of 3). Je kan ook losse stoominzetten kopen voor de pan die je al hebt.
pi_154902670
quote:
0s.gif
Op dinsdag 4 augustus 2015 18:12 schreef RobinOok het volgende:
Ik zie ze tegenwoordig steeds vaker sous vide koken in de stoomoven. Iemand een idee hoe dat werkt? Ik zou denken dat stoom is > 100 graden, maar blijkbaar is de temperatuur toch nauwkeurig aan te passen. Of niet?
Miele sponsorde het laatste seizoen van masterchef holland! In die serie werd dus vrijwel alles sous vide bereid in de stoomoven. Robert Kranenborg heeft over deze techniek in een van de afleveringen een masterlass aan gewijd. Kwestie van 'wie betaald wie bepaald', maar het lijkt me een prachtige functie.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 19:24:02 #31
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154902750
quote:
0s.gif
Op dinsdag 4 augustus 2015 18:17 schreef _Newman_ het volgende:
Ja die gebruik ik ook dat opvouwbare stoommandje, maar past weinig in. Als je voor meedere personen kookt kan je beter zo een stoom pan met zo een stoomtoren erop kopen (drie mandjes op elkaar) en dat zijn nog best breede pannen ook, kan je in een keer 12 of 15 bapao broodjes of Bao zi stomen (ipv 2 of 3). Je kan ook losse stoominzetten kopen voor de pan die je al hebt.
Twee personen en al te veel keukenspullen in een klein huis. :7
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 20:30:17 #32
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_154904611
quote:
17s.gif
Op dinsdag 4 augustus 2015 19:21 schreef Martijn1P het volgende:

[..]

Miele sponsorde het laatste seizoen van masterchef holland! In die serie werd dus vrijwel alles sous vide bereid in de stoomoven. Robert Kranenborg heeft over deze techniek in een van de afleveringen een masterlass aan gewijd. Kwestie van 'wie betaald wie bepaald', maar het lijkt me een prachtige functie.
Ja, bedankt, maar geen antwoord op mijn vraag of je dus de temperatuur kunt beheersen op bijvoorbeeld 62 graden?
pi_154912526
quote:
1s.gif
Op dinsdag 4 augustus 2015 20:30 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Ja, bedankt, maar geen antwoord op mijn vraag of je dus de temperatuur kunt beheersen op bijvoorbeeld 62 graden?
Yup, dat is geen probleem.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_154914199
quote:
0s.gif
Op dinsdag 4 augustus 2015 17:49 schreef _Newman_ het volgende:
Ach koop gewoon een stoompannetje bij de toko voor paar tientjes.
Stoom ovens en andere prietpraat is gewoon bedacht door 2e hands autoverkopers met roze stropdassen die jou graag dure keuken apparatuur willen verkopen. Je zou denken dat ze al genoeg verdienen aan die goedkope spaanplaat kastjes die 6 keer over de kop verkocht worden...

Ik vind zelf de ijzeren stoommandjes fijner want met bamboe kan er wel eens een bamboe smaak vanaf komen (tenzij je van die doekjes erin legt).

En stomen is echt geen gedoe, jezet een laagje water in de pan, pleurt er wat bapao broodjes in en wat groentes of wat je ook wil en je zet het gas fornuis aan. nou nou wat een gedoe. Die oven heeft waarschijnlijk zoveel knopjes en menus dat dat meer gedoe is dan een stoom pan.

[ afbeelding ]
Mocht het feest niet doorgaan dan ga ik dat wel eens een keer proberen :) We gaan eerst nog eens zo'n workshop van Siemens of Miele bezoeken denk ik. Dan weten we tenminste ook zelf waar we over beslissen :)
pi_154914227
quote:
1s.gif
Op dinsdag 4 augustus 2015 18:06 schreef koffielepel het volgende:

[..]

Het is super eenvoudig, je geeft aan wat je erin doet en de machine doet de rest. Als je een gerecht instelt begint ie te piepen als er iets in, uit of bij moet.
Groenten worden zoals je wilt, ik heb ze liever knapperig maar je kan ze ook tot moes stomen :)
Door dit soort berichten word ik toch weer enthousiaster :)
quote:
Mevrouw Koffielepel wil niet meer zonder, met name groentes vindt ze veel lekkerder.

c_/
Is dat dan niet Vrouwtje Theelepel? :)
pi_154916608
quote:
0s.gif
Op dinsdag 4 augustus 2015 13:37 schreef swoopie het volgende:
Zij: We gaan dat nooit gebruiken, ik wil pyrolyse want dat is makkelijk schoonmaken, het is ook nog eens een paar honderd euro duurder.
Wat is er moeilijk schoonmaken aan een oven?
pi_154919485
quote:
0s.gif
Op woensdag 5 augustus 2015 01:39 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Wat is er moeilijk schoonmaken aan een oven?
Nou ja, moeilijk is misschien het verkeerde woord, maar we zijn nogal lui ingesteld. Laten het nogal eens versloffen en dan boen je je een ongeluk. Dan is een druk op de knop voor pyrolyse een heel stuk makkelijker, daarna alleen ff doekje erdoor om de as te verwijderen, klaar. Mijn vrouw is bang dat bij een stoomoven we hetzelfde probleem gaan krijgen. Ik denk dat het met stoom net zo eenvoudig schoonmaken is als met pyrolyse.
pi_154921261
TS, geen disrespect maar volgens mij heb je weinig kennis van voedsel en bereiding.

Je vraagt: welk tweede apparaat moet ik kiezen?
Het antwoord is: jij, in jouw geval, hebt geen tweede apparaat nodig.
pi_154923468
Mijn ouders hebben er een stoomoven van Miele, kan je ook als gewone oven gebruiken.
enige voordeel waren de afbakbroodjes op zondagochtend.
Die werden een stuk smakelijker.

voor de rest mis ik hem niet.
  Official ESF Kreviewer woensdag 5 augustus 2015 @ 12:22:41 #40
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_154923674
Combi-apparaten werken nooit zo lekker als een specifieke, in mijn ervaring. Zeker met ovens. En denk er eens over na...hoe vaak heb je de magnetron-functie nou echt nodig als je een oven hebt?

Deze staat op mijn werk. Ideaal:

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

edit fuck. plaatje weg.

[ Bericht 11% gewijzigd door Kreator op 05-08-2015 12:31:52 ]
pi_154927152
quote:
0s.gif
Op woensdag 5 augustus 2015 10:44 schreef klaarover het volgende:
TS, geen disrespect maar volgens mij heb je weinig kennis van voedsel en bereiding.
Heb ook nooit beweerd dat ik dat zou hebben, ik ben gewoon informatie en meningen aan het verzamelen over iets wat me interessant lijkt. Ik ben ook absoluut geen kookheld, maar sta open voor nieuwe ideeën die op geen gemakkelijke manier het koken makkelijker en het eten lekkerder en gezonder maken :) Dus tja, wat is je punt precies? En wat voegt het hier toe? Geen disrespect hoor :P
quote:
Je vraagt: welk tweede apparaat moet ik kiezen?
Het antwoord is: jij, in jouw geval, hebt geen tweede apparaat nodig.
Ja, dat is net zoiets als zeggen dat ik geen motorrijbewijs nodig heb, want met de auto kom ik ook waar ik zijn moet. Met de motor is het echter wel een stuk leuker. Nodig heb ik een stoomoven dus zeer zeker niet, maar het zou wel wat kunnen toevoegen aan ons dagelijkse eten.

Maar, toch, bedankt voor je mening, misschien heb je gelijk, maar ik ga nog even verder met oriënteren als je het niet erg vindt.
pi_154927296
quote:
14s.gif
Op woensdag 5 augustus 2015 12:22 schreef Kreator het volgende:
Combi-apparaten werken nooit zo lekker als een specifieke, in mijn ervaring. Zeker met ovens. En denk er eens over na...hoe vaak heb je de magnetron-functie nou echt nodig als je een oven hebt?

Deze staat op mijn werk. Ideaal:

[ afbeelding ]

edit fuck. plaatje weg.
Eens, maar we gaan dan ook voor een middenweg, max 2 apparaten. De magnetronfunctie gebruiken we overigens relatief vaak, nu. Flesje van de kleine opwarmen, potjes opwarmen, kliekjes opwarmen, satésaus maken, ontdooien, sommige recepten die we maken vereisen een combi. Kun je ook allemaal anders oplossen, maar een magnetron maakt ons leven wel veel makkelijker, die zouden we niet opofferen. De combi oven/magnetron komt er dus sowieso ;)
  woensdag 5 augustus 2015 @ 15:38:04 #43
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154928720
Nou, als jullie geen ambities hebben om bijv. zelf pizza te gaan bakken, zou ik gewoon lekker voor die combi en die stoomoven gaan. Zo te lezen ben je al helemaal om qua stoomoven.
pi_154929082
quote:
14s.gif
Op woensdag 5 augustus 2015 15:38 schreef Lienekien het volgende:
Nou, als jullie geen ambities hebben om bijv. zelf pizza te gaan bakken, zou ik gewoon lekker voor die combi en die stoomoven gaan. Zo te lezen ben je al helemaal om qua stoomoven.
Hmja, ik ging er misschien niet helemaal neutraal in, maar was wel oprecht benieuwd naar de meningen hier, die eigenlijk overwegend neigen naar 'waarom zou je een stoomoven kopen?', dus zeker de moeite waard om nog even kritisch over na te denken.

Zelf een pizza bakken zal inderdaad niet heel snel gaan gebeuren vermoed ik. Tenminste, ik neem aan dat je niet het zelf bakken van een supermarktpizza bedoelt :P
pi_154932060
Nou ik heb zelf een aparte pizza oven (Ferrari G3) en die kan tot over de 400 graden. Ik vind het wel echt een verschil met een gewone oven. Met Casa Di Mamma diepvries pizza van Dr. Oetker heb je zelf al best een pizza van hoge kwaliteit (maar die moeten ook op hoger dan 250 graden gebakken worden). Laten we zo zeggen dat ik in menig restaurant minder lekkere pizzas gehad heb. Voordeel is ook dat je pizza in 5 minuten klaar is (ik zou alleen geen big americans nemen uit de diepvries die vliegen in de fik mijn ferrari)

Dus als je een oven kan krijgen die tot 400 graden kan zou ik dat zeker overwegen.
pi_154932092
Ik zo gewoon zo'n stoomkoker kopen voor 5 tientjes. Doet het tructje ook.
Dit, dus.
pi_154932123
Hier ook een apart elektrisch pizza-oventje met steen erin die naar rond de 400 graden gaat. :Y Fijn ding.
Let me see you stripped down to the bone
  Moderator woensdag 5 augustus 2015 @ 18:19:16 #48
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_154933087
Mijn moeder is ook niet culinair en moest persen ook zo'n stoomoven hebben in de nieuwe keuken. We zijn nu een half jaar verder en de stoomfunctie is nog nooit gebruikt :') Precies zoals ik had voorspeld, maar ik vind het wel makkelijk 2 ovens naast elkaar, waarvan een magnetron/hetelucht en de andere sroom+hete lucht.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_154937419
Hetelucht (incl pyrolyse) + CombiStoom

dan maar? :P
dag
  Moderator woensdag 5 augustus 2015 @ 21:15:17 #50
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_154938534
quote:
0s.gif
Op woensdag 5 augustus 2015 20:44 schreef Peter het volgende:
Hetelucht (incl pyrolyse) + CombiStoom

dan maar? :P
Geen idee of er stoomovens met magnetron zijn.

Wat bedoel je met pyrolyse?
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop