Lees je toch niet ?quote:Op zondag 2 augustus 2015 17:16 schreef ColorCartridge het volgende:
Zucht. Wanneer kap je nou eens met die onwaarschijnlijke verhalen van je?
Ha ha, hoe verzin je het!quote:Op zondag 2 augustus 2015 17:13 schreef Werkman het volgende:
Maar nee, Mijnheer had de hele ploeg getrakteerd op een rondje.
Nou niet dus. Werkman heeft dat gewoon meegemaakt op zijn werk. Dus is het niet verzonnen.quote:
Ik geloof het ook wel. Maar wat een verhaal!quote:Op zondag 2 augustus 2015 19:34 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nou niet dus. Werkman heeft dat gewoon meegemaakt op zijn werk. Dus is het niet verzonnen.
quote:Op zondag 2 augustus 2015 17:13 schreef Werkman het volgende:
Klacht: Toen ik thuiskwam had mijn vriendin biefstuk met Wodkasaus...
Ben jij een betoncentrale-man?quote:Op zondag 2 augustus 2015 19:40 schreef tja77 het volgende:
TS zou toch geen tijd meer hebben voor FOK!?
Tevens kap eens met die onzin, tis overduidelijk dat je niet op een betoncentrale werkt, want je hebt er de ballen verstand van.
Nope, maar ik heb TS al meerdermalen gewezen op de onwaarheden die hij verkondigt.quote:
Waar haalt hij al die verhalen vandaan dan?quote:Op zondag 2 augustus 2015 19:45 schreef tja77 het volgende:
[..]
Nope, maar ik heb TS al meerdermalen gewezen op de onwaarheden die hij verkondigt.
Een keer iets met wapening dat volgens hem niet uitmaakte vanwege de vorm van de plaat. Terwijl dat onzin is.
Uit zijn dikke duim/rijkelijke fantasie.quote:Op zondag 2 augustus 2015 19:49 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Waar haalt hij al die verhalen vandaan dan?
Stap 1 Mallen open tikken, zijpinnen eruit slaan met de hamerquote:Op zondag 2 augustus 2015 19:40 schreef tja77 het volgende:Tevens kap eens met die onzin, tis overduidelijk dat je niet op een betoncentrale werkt, want je hebt er de ballen verstand van.
Je harkt je beton uit, en je verdicht het niet? Wat dacht je van de grindnesten die je krijgt.quote:Op zondag 2 augustus 2015 20:06 schreef Werkman het volgende:
[..]
Stap 1 Mallen open tikken, zijpinnen eruit slaan met de hamer
Stap 2 Tussen de platen door de stalen kabels doorslijpen met slijptol
Stap 3 Platen van de vorige dag zijn droog, er uit hijsen met de kraan en op platte laadbakken laden.
Stap 4 Mal schoonvegen, overgebleven beton wegslaan.
Stap 5 Maat nemen voor de volgende lichting, middenstukken op maat leggen
Strap 6 Mal met olie besproeien
Stap 7 Tempex bodems er in plaatsen
Stap 8 Volgens tekening ijzeren staven er andere wapening in openingen plaatsen
Stap 9 Stalen kabels door de hele baan trekken
Stap 10 Stalen netten er op en aftoffen (plastic onderderlen er onder plaatsen)
Stap 11 beton storten en uitharken
Stap 12 Stalen ''ogen'' er in plaatsen aan de zijkant, voor de haken van de hijskraan.
Stap 13 de boel overdekken met een rolzeil.
Stap 14 Zat worden in de kantine en naar huis.
Stap15 Stalen netten er op plaatsen
Dat word machinaal gedaan, de beton word gestort vanuit een koker die aan de kraan hangt, wij harken het uit en een de vlakmachine die komt in de breedte van de baan achter ons aan.quote:Op zondag 2 augustus 2015 20:15 schreef tja77 het volgende:
Je harkt je beton uit, en je verdicht het niet?
Wij noemen ze ''toffers.''quote:Op zondag 2 augustus 2015 20:15 schreef tja77 het volgende:
Plastic onderdelen? Bedoel je daar de afstandhouders mee?
Ribvloeren beste vriend.quote:Op zondag 2 augustus 2015 20:15 schreef tja77 het volgende:Hoezo stap 15 stalen netten erop plaatsen? Wat ben je in hemelsnaam aan het maken?
Ribbenvloer met hijsogen aan de zijkant?quote:Op zondag 2 augustus 2015 20:23 schreef Werkman het volgende:
[..]
Dat word machinaal gedaan, de beton word gestort vanuit een koker die aan de kraan hangt, wij harken het uit en een de vlakmachine die komt in de breedte van de baan achter ons aan.![]()
Hierbij word nog eens wat links en rechts op de grond gemorst wat we door nieuwe uitzendpikkies laten weghakken.
[..]
Wij noemen ze ''toffers.''
[..]
Ribvloeren beste vriend.![]()
Nieuwe laag wat?quote:Op zondag 2 augustus 2015 20:27 schreef Pulzzar het volgende:
Nu er toch een vakman is
De garage-vloer van mijn ma is niet mooi, heel veel oneffenheden. Kan je daar makkelijk een nieuwe laag overheen laten leggen, zodat je weer een strakke vloer krijgt, of gaat daar nog meer gedoe aan vooraf? En hoe is dat qua kosten?
Links en rechts boven opquote:
Opnieuw ff de stappen doorlezen.quote:Op zondag 2 augustus 2015 20:35 schreef tja77 het volgende:Hoezo wapening aanbrengen na het storten?
Nee, als je nieuw beton op oude stort krijg je scheuren.quote:Op zondag 2 augustus 2015 20:27 schreef Pulzzar het volgende:
Nu er toch een vakman is
De garage-vloer van mijn ma is niet mooi, heel veel oneffenheden. Kan je daar makkelijk een nieuwe laag overheen laten leggen, zodat je weer een strakke vloer krijgt, of gaat daar nog meer gedoe aan vooraf? En hoe is dat qua kosten?
neequote:
Je hebt het toch over stalen netten erop plaatsen? Waarom die netten? Die zie je overigens ook niet op jouw afbeelding.quote:Op zondag 2 augustus 2015 20:48 schreef Werkman het volgende:
[..]
Links en rechts boven op
http://www.geelen-beton.n(...)er/ribbenvloer-8.jpg
[..]
Opnieuw ff de stappen doorlezen.
[..]
Nee, als je nieuw beton op oude stort krijge je scheuren.
Het beste is in het geheel wegdrillen en opnieuw storten.
De prijzen verschillen maar goedkoop is duurkoop, ben je handig? huur een cementmolen en doe het zelf.
Gewoon egaliseren met egalisatiemortel. Niks aan het handjequote:Op zondag 2 augustus 2015 20:55 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
nee
Ik zie mezelf niet de garagevloer van mijn moeder wegdrillen. En daarbij zitten er scheuren in de muur en het risico is dat die nog groter gaan worden. De garage is destijds slecht gebouwd. De buitenkant is wel redelijk goed, maar de binnenkant bestaat uit een soort gipsblokken ofzo waar stuk overheen zit. Daar zitten scheuren in en bij één deur (die nooit gebruikt wordt) is het helemaal erg en kan dat zelfs een keer daar naar beneden donderen.
Zucht.. die stalen netten gooi je er op VOOR het storten, beste schat,die zitten dus in het beton boven op de tempex bodem.quote:Op zondag 2 augustus 2015 21:02 schreef tja77 het volgende:
Je hebt het toch over stalen netten erop plaatsen? Waarom die netten? Die zie je overigens ook niet op jouw afbeelding.
Kan, ik ben zelf slechts voorstander voor de grondige aanpak.quote:Op zondag 2 augustus 2015 21:04 schreef tja77 het volgende:
Gewoon egaliseren met egalisatiemortel. Niks aan het handje
Op een vergelijkbare manier zoals je bijvoorbeeld met albastine een gat in de muur opvult?quote:Op zondag 2 augustus 2015 21:04 schreef tja77 het volgende:
[..]
Gewoon egaliseren met egalisatiemortel. Niks aan het handje
Gaat wel ff duren. De garage moet eerst opgeruimd worden. Mijn moeder tobt met haar (psychische) gezondheid. Ik heb verder geen broers en zussen, dus ik moet het allemaal zelf doen.quote:Op zondag 2 augustus 2015 21:17 schreef Werkman het volgende:
Kan, ik ben zelf slechts voorstander voor de grondige aanpak.
Maar open eens een topic in klussen en wonen en plaats eens een paar pics, als je serieus echt goed advies wilt moeten we het zien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |