Jullie moeten weten dat als ik ergens een teringhekel aan heb het aan Zaterdagdiensten zijn, maar afijn, je hebt werk.
Je moet weten dat ik daarboven op een nog grotere hekel heb aan gasten die de kantjes er van af lopen.
Zo ook Bartek, de pool bij ons in de ploeg.
Omdat ik vermoede dat er een oorzaak moest zijn aan zijn gelanterfanter heb ik hem doorloops in de gaten gehouden en kwam ik erachter dat mijnheer een fles Wodka had verstopt in een hoekie.
Ik dus tot de conclusie gekomen dat mijnheer in het geniep onder werktijd zichzelf niet te zuinig trakteert.
Omdat er gelijk op staande voet ontslag op staat maar ik geen verklikker wil zijn (die redden het hier niet lang.) heb ik mijn eigen oplossing maar toegepast, ik heb de fles van mijnheer wat aangelengd met wat ''eigen productie''.
Einde werktijd, loop ik door de hal zie ik aan het eind van de betonbaan de hele ploeg bij elkaar staan met Bartek en de fles in zijn handen naar mij kijken, ik denk Tering! Gelazer!
Maar nee, Mijnheer had de hele ploeg getrakteerd op een rondje.
iedereen had al onder luide bedankjes een slok uit de fles genomen met een plastic bekertje en ik kwam als laatste aankakken.
Omdat ik geen rotsmoes kon verzinnen en niet door de mand wilde zakken heb ik toen een hele beker tot me genomen.
Op de vraag of hij zelf ook niet wat wilde antwoordde Bartek ''nee'' omdat dat niet mag samen met zijn medicijnen.
Die heeft hij voor zijn rugklachten vandaar dat ie het met goedvinden van de chef wat rustig aan doet....maar goed, wij mochten zoveel drinken als we wilden...
Klacht: Toen ik thuiskwam had mijn vriendin biefstuk met Wodkasaus...
[ Bericht 0% gewijzigd door Werkman op 02-08-2015 22:24:02 ]