Dat ze zich maar mogen verslikken in hun dikke ik!quote:Op zondag 2 augustus 2015 09:48 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
En bedankt Labbekakken te Den-Haag en te Brussel voor het doorduwen van het TTIP-handelsverdrag...
Dat is juist het probleem alles wordt in achterkamertjes besproken samengezworen..quote:Op zondag 2 augustus 2015 09:53 schreef 99.999 het volgende:
Het bericht zegt volgens nog helemaal niets. De ene lobbyclub bepleit het ene en de andere lobbyclub het andere. Maar is er ook al bekend wat er hierover daadwerkelijk in het verdrag opgenomen gaat worden?
Oh, jij hebt dus geen flauw benul?quote:Op zondag 2 augustus 2015 10:00 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Dat is juist het probleem alles wordt in achterkamertjes besproken samengezworen..
Nee de grote farmaceuten geven voor niets miljarden aan lobbyisten uit..quote:Op zondag 2 augustus 2015 09:55 schreef Jigzoz het volgende:
'Big Pharma'
Jammer dat De Telegraaf onder Paul Jansen nog steeds zo'n oerdomme schreeuwkrant is.
Nee dan zou ik 99.999 als username hebben.quote:
O, dan is het een geheim complot.quote:Op zondag 2 augustus 2015 10:04 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Nee de grote farmaceuten geven voor niets miljarden aan lobbyisten uit..
Vertrouw jij maar gerust op deze zo goed voor de mensheid zorgende branche!quote:
Nou ja, ik moet zeggen dat ik wel blij ben dat er medicijnen ontwikkeld zijn en worden inderdaad.quote:Op zondag 2 augustus 2015 10:10 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Vertrouw jij maar gerust op deze zo goed voor de mensheid zorgen de branche!
Softenon. Ken ik ja. En hoe ondersteunt een gevaarlijk middel van een halve eeuw geleden de stelling dat de medische wereld een groot geheim complot is?quote:
Is dat ooit anders geweest dan? Daarbij, Telegraaf een krant noemenquote:Op zondag 2 augustus 2015 09:55 schreef Jigzoz het volgende:
'Big Pharma'
Jammer dat De Telegraaf onder Paul Jansen nog steeds zo'n oerdomme schreeuwkrant is.
Sorry voor dat laatste.quote:Op zondag 2 augustus 2015 10:34 schreef DW457 het volgende:
[..]
Is dat ooit anders geweest dan? Daarbij, Telegraaf een krant noemen
ik denk dat er het woordje "al" nog ergens tussen moet.quote:Op zondag 2 augustus 2015 10:38 schreef hugecooll het volgende:
Waarom wordt momenteel alleen in Nederland zo meer dan 1 miljard bespaard?
Ik neem aan van wel, maar ik vroeg het voor het geval dat dat niet zo isquote:Op zondag 2 augustus 2015 10:39 schreef Re het volgende:
[..]
ik denk dat er het woordje "al" nog ergens tussen moet.
Er zal ook best een pro zijn. Het grootste probleem van TTIP is echter dat er een enorme afhankelijkheid komt van de Amerikanen. Zo vergaand dat we soevereiniteit opgeven aan bedrijven die niet door een gekozen en politiek gecontroleerd orgaan beoordeeld worden. Daar wegen een paar loonslaaf baantjes niet tegenopquote:Op zondag 2 augustus 2015 10:47 schreef Re het volgende:
Die patent extension zorgt trouwens ook voor 1,2 miljoen extra banen, betere beschikbaarheid van medicatie, betere samenwerking tussen EMA en FDA (snellere gezamenlijke beslissingen), Betere Goog Pactice. Langere patenten geven meer redenen om innovaties te maken etc.
En worden de Amerikanen dan niet afhankelijk van Europese bedrijven?quote:Op zondag 2 augustus 2015 11:34 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Er zal ook best een pro zijn. Het grootste probleem van TTIP is echter dat er een enorme afhankelijkheid komt van de Amerikanen. Zo vergaand dat we soevereiniteit opgeven aan bedrijven die niet door een gekozen en politiek gecontroleerd orgaan beoordeeld worden. Daar wegen een paar loonslaaf baantjes niet tegenop
dat is natuurlijk onzin, maar ja doe eens iets feitelijks waar je altijd zo voor staat, en waarom zou je een medicijn wat je zelf hebt gemaakt niet mogen verbeteren? Als ik betere banden onder mijn BMW plaats dan is het nog steeds een BMWquote:Op zondag 2 augustus 2015 11:39 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat lijkt me ook wel nodig, als 20% van hun omzet aan de aandeelhouders als winst uitgekeerd moet worden, en 20% opgaat aan marketing en het corrumperen van artsen en politici, dan is er natuurlijk geen geld meer voor onderzoek hoe je een medicijn zo kunt wijzigen dat je er toch weer een patent op kunt krijgen.
Los van je weinig gelukkige metafoor, ik vind het prima als fabrikanten hun product verbeteren. Wat ik niet prima vind is dat de overheid als monopolistische afnemer en (octrooi)wetgever een markt creeert waarin grote farmaceuten allemaal meer uitgeven aan marketing dan aan R&D, allemaal jaar in jaar uit prachtige winsten maken, niet eerlijk hoeven zijn over de onderzoeksresultaten wat betreft werkzaamheid, lekker profiteren van met belastinggeld gedaan onderzoek en artsen en politici corrumperen.quote:Op zondag 2 augustus 2015 11:45 schreef Re het volgende:
[..]
dat is natuurlijk onzin, maar ja doe eens iets feitelijks waar je altijd zo voor staat, en waarom zou je een medicijn wat je zelf hebt gemaakt niet mogen verbeteren? Als ik betere banden onder mijn BMW plaats dan is het nog steeds een BMW
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |