Slechte deal, zo op de foto's te zien is dit de oude 10 speed groep. Voor 800 zou je nu in de uitverkoop wel de 11 speed kunnen krijgenquote:Op maandag 11 juli 2016 19:39 schreef Ill-Skillz het volgende:
Hoe denken jullie over deze fiets?
https://www.fietsenwinkel.nl/sensa-umbria-105-ltd-2016-heren
Suggesties voor een alternatief?quote:Op dinsdag 12 juli 2016 01:08 schreef Andyy het volgende:
[..]
Slechte deal, zo op de foto's te zien is dit de oude 10 speed groep. Voor 800 zou je nu in de uitverkoop wel de 11 speed kunnen krijgen
Uit het andere topic, maar met dank aan Kano hierheen gestuurd.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 16:58 schreef Zwansen het volgende:
Ik rij nu al 5 jaar op een Cube Peloton (Tiagra) en wil een nieuwe fiets kopen. Wil maximaal 1.5k uitgeven.
Wat raden jullie aan? Voor een nieuwe gaan (bijvoorbeeld een Cannondale Caad12 105) of liever een ouder model (eventueel 2e hands) en dan voor ultegra gaan?
Ik zou sites als Mantel.com en salden.nl (én eventueel de lokale fietsenwinkel) in de gaten houden voor aanbiedingen. Voor dat bedrag kun je best een mooie fiets met Ultegra 6800 kopen als je een beetje geduld hebt....quote:Op zondag 17 juli 2016 19:45 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Uit het andere topic, maar met dank aan Kano hierheen gestuurd.
2e hands vind ik echt lastig als je geen expert bent. Iemand suggesties voor een nieuwe? Uiterlijk boeit me weinig.
Thnx. Ga ik zeker ff kijken.quote:Op zondag 17 juli 2016 21:03 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik zou sites als Mantel.com en salden.nl (én eventueel de lokale fietsenwinkel) in de gaten houden voor aanbiedingen. Voor dat bedrag kun je best een mooie fiets met Ultegra 6800 kopen als je een beetje geduld hebt....
Mijn tip is dus: neem er vooral de tijd voor.
Lijkt me een prima startersfiets voor dat geld. Beetje afhankelijk van de staat ook natuurlijk. Maar kan ik weinig over zeggen, zal wel ongeveer goed zijn, maar voor een preciezer advies zul je een fietsmeting moeten doen.quote:Op zondag 24 juli 2016 21:47 schreef zerokil het volgende:
Wil deze zomervakantie nog een racefiets aanschaffen. Heb een weekje van een kennis een racefiets kunnen lenen en is me goed bevallen. Ik ben ongeveer 187 en heb een beetje rondgekeken en kom telkens op maat 59 uit. Budget ligt rond de 350 voor een startersfiets
Iemand heeft mij deze fiets aangeboden:
Bulls Harrier uit 2010, maat 58, Shimano 105 afgemonteerd inclusief setje Mavic Aksium velgen.
[ afbeelding ]
Zelf twijfel ik over de maat. Wat vinden jullie van bovenstaande fiets.
Voor mij als beginner is het bijzonder lastig inschatten hoe "goed" een fiets nu is..
Bedankt voor je reactie, alleen twijfel ik over de maat. Ben bang dat de fiets te klein isquote:Op maandag 25 juli 2016 09:59 schreef cafca het volgende:
[..]
Lijkt me een prima startersfiets voor dat geld. Beetje afhankelijk van de staat ook natuurlijk. Maar kan ik weinig over zeggen, zal wel ongeveer goed zijn, maar voor een preciezer advies zul je een fietsmeting moeten doen.
Kwestie van een proefritje.quote:Op maandag 25 juli 2016 13:00 schreef zerokil het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie, alleen twijfel ik over de maat. Ben bang dat de fiets te klein is
Aangezien ik een beginner ben zal ik nooit kunnen bepalen of een fiets te groot of te klein is,ik heb nou eenmaal geen vergelijkingsmateriaal..quote:
Waarom denk je dan dat ie te klein is?quote:Op maandag 25 juli 2016 17:15 schreef zerokil het volgende:
[..]
Aangezien ik een beginner ben zal ik nooit kunnen bepalen of een fiets te groot of te klein is,ik heb nou eenmaal geen vergelijkingsmateriaal..
Natuurlijk wel, een andere fiets ook proberen als vergelijkingsmateriaal.quote:Op maandag 25 juli 2016 17:15 schreef zerokil het volgende:
[..]
Aangezien ik een beginner ben zal ik nooit kunnen bepalen of een fiets te groot of te klein is,ik heb nou eenmaal geen vergelijkingsmateriaal..
Dit zijn gewoon punten van gewenning en afstellen. Komt het stuur tegen je aan? ==> Langere stuurpenquote:Op woensdag 27 juli 2016 14:54 schreef Godshand het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, een andere fiets ook proberen als vergelijkingsmateriaal.
Proefrit en let op zaken die je bij een stadsfiets ook zou meenemen:
-gaan je knieën niet tegen het stuur in een bocht?
-strekt je been niet te weinig of teveel als een trapper op laagste punt staat? Dit met schoenen in de pedalen ingeklikt.
-is de houding comfortabel, dat wil zeggen, krijg je geen last van je rug? Als je wel last van je rug krijgt, is het zadel nog aan te passen, of lukt dat niet (je wil het zadel lager hebben, maar het frame laat dat niet toe)? Let ook op, of je niet teveel naar voren met je armen moet, dat je voor je gevoel ver moet reiken naar het stuur. Overigens is dat ook geen comfortabele positie voor je rug.
Misschien toch maar eens naar je houding kijken, want ik heb daar nooit last van, ook niet na 3 weken.quote:Op woensdag 27 juli 2016 15:20 schreef Andyy het volgende:
[..]
ik had laatst ook weer last van m'n onderrug na drie weken niet te hebben gefietst
Ik rij al duizenden kilometers zonder klachten, behalve die ene keer dat ik even geen fiets had. Dus denk dat het wel goed zitquote:Op woensdag 27 juli 2016 15:38 schreef Godshand het volgende:
[..]
Misschien toch maar eens naar je houding kijken, want ik heb daar nooit last van, ook niet na 3 weken.
Als ik er last van heb, pas ik het zadel aan (als hij toch is ingezakt), want dan zit je gewoon niet goed.
Je moet met rechte rug op een racefiets zitten, het voorover buigen moet in het bekken plaats vinden (dus bij je kont). Tijdrijders zitten zelfs bijna horizontaal, met de rug recht vooruit in de rijrichting. Nadeel is wel daarvan dat je de hele tijd je nek omhoog moet draaien met spierpijn als gevolg. Het is dan ook verstandig alleen korte ritten in een dergelijke houding te rijden.
Beter frame en betere wielen.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 21:31 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ok, heb je daar nog een specifieke reden voor?
mooi prijsje voor een veel betere fiets inderdaad.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |