Maar dat is toch ook logisch?quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 02:51 schreef wietparkiet het volgende:
Krijg altijd een beetje het idee dat die labeltjes er zijn om outcasts te identificeren
mensen die niet van nature in de maatschappij passen hebben een stoornis
Ah dat is wel nicequote:Op zaterdag 1 augustus 2015 02:54 schreef Wingding het volgende:
wel super lekker gedanst de hele avond
Label is niets meer dan bepaalde eigenschappen categoriserenquote:Op zaterdag 1 augustus 2015 02:55 schreef wietparkiet het volgende:
[..]
Vind je?
omdat je niet aan een bepaald standaard voldoe moet er wel iets mis met je zijn?
Nou jaquote:Op zaterdag 1 augustus 2015 02:55 schreef wietparkiet het volgende:
[..]
Vind je?
omdat je niet aan een bepaald standaard voldoe moet er wel iets mis met je zijn?
Qua iq ben ik het wel.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 02:53 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nou ja, hoogbegaafd weet ik niet. Maar je bent wel bovengemiddeld ontwikkeld denk ik
Nja wel stuk minder dan met instabiele mensen natuurlijkquote:Op zaterdag 1 augustus 2015 03:00 schreef Insomnia_ het volgende:
We labelen mensen die wel meedraaien verder net zo goed. Zit in de mens.
Iedereen wordt gelabelt. Daarom zijn er ook zoveel vooroordelen en wat dan ook.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 03:04 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nja wel stuk minder dan met instabiele mensen natuurlijk
Dat insinueer ik ook niet hoorquote:Op zaterdag 1 augustus 2015 02:56 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nou ja
Ik zeg niet dat er wat mis is met een stoornis hebben he.
Maar als iemand sociaal of maatschappelijk niet mee kan draaien in de maatschappij kan diegene volgens jou nog steeds goed functioneren?
Dat is het ook. Maar dat heeft niet veel met labelen te maken toch? Dat is meer mensen met dezelfde stoornis afzonderen en in speciale klassen plaatsen. Daar ben ik het ook niet mee eens verderquote:Op zaterdag 1 augustus 2015 03:07 schreef wietparkiet het volgende:
[..]
Dat insinueer ik ook niet hoor![]()
maar als je kijkt naar een SBO of speciaal onderwijs in het algemeen vraag ik me soms af is het niet verstandiger om die in een "normale" klas met "normale" kinderen te zetten als hij/zij een sociale achterstand heeft?. en genoeg mensen die niet in de maatschappij "passen" maar toch prima kunnen meedraaien
Soms wel nodig. Al is het maar ter bescherming van normale klassenquote:Op zaterdag 1 augustus 2015 03:08 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat is het ook. Maar dat heeft niet veel met labelen te maken toch? Dat is meer mensen met dezelfde stoornis afzonderen en in speciale klassen plaatsen. Daar ben ik het ook niet mee eens verder
Ja dat is wel waar inderdaadquote:Op zaterdag 1 augustus 2015 03:10 schreef Insomnia_ het volgende:
1 agressieve adhder kan een klas voor 25 anderen namelijk gewoon verpesten. Opdonderen dan
En vaak wordt er in die discussie de klungelige of depressieve autist die niemand kwaad doet aangehaald. Maar veel van die kinderen hebben ook gewoon zware agressieproblematiek. Kunnen ze net zo weinig aan doen. Maar ik ben maar wat blij dat er zmok scholen voor ze zijnquote:
Al moet je dan wel kijken naar elk geval apart.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 03:10 schreef Insomnia_ het volgende:
1 agressieve adhder kan een klas voor 25 anderen namelijk gewoon verpesten. Opdonderen dan
Je kan imo beter kijken waar die agressie vandaan komt dan hem in een klas plaatsen met nog 4 van dat soort kinderen en 6 kinderen die autisme hebben en daar heel slecht tegen kunnenquote:Op zaterdag 1 augustus 2015 03:10 schreef Insomnia_ het volgende:
Ik ken ook mensen die wel lichtelijk autisme hebben, maar dan hun middelbare schooltijd doorbrachten met allemaal zwaardere autisten. Dat werkt dan ook niet nee, die mensen met licht autisme hadden ook gewoon op een normale middelbare school kunnen zitten.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 03:13 schreef wietparkiet het volgende:
[..]
Je kan imo beter kijken waar die agressie vandaan komt dan hem in een klas plaatsen met nog 4 van dat soort kinderen en 6 kinderen die autisme hebben en daar heel slecht tegen kunnen
De meeste gaan ook gewoon naar normale school. Mijn broertje heeft ook heel zwaar adhd. Maar nooit problemen op school. Het gaat dan ook over probleemgevallen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 03:13 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Al moet je dan wel kijken naar elk geval apart.
Zullen ook best ADHD'ers zijn die niet perse agressief zijn, maar wel graag aandacht hebben oid. Die hoeven dan niet meteen naar een andere school
Die agressie komt vaak voort uit een aangeboren stoornis. Daar moet je mensen voor behandelen. Maar andere leerlingen kunnen en mogen daar niet de dupe van wordenquote:Op zaterdag 1 augustus 2015 03:13 schreef wietparkiet het volgende:
[..]
Je kan imo beter kijken waar die agressie vandaan komt dan hem in een klas plaatsen met nog 4 van dat soort kinderen en 6 kinderen die autisme hebben en daar heel slecht tegen kunnen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |