Dit is wel een leuke podcast, zo kwam ik achter het bestaan van Jadde Helm 15
http://www.stufftheydontw(...)ose-of-jade-helm-15/Wat ik persoonlijk vooral denk, is dat het een interessant licht werpt op hoe wereldvreemd sommige Amerikanen zijn.
Bezetting. Martial Law. Kampen.
De VS is nog nooit bezet geweest, heeft (in elk geval de laatste eeuw lijkt me) geen landelijke martial law gekend, en de enige kampen die ooit in de VS hebben bestaan waren de kampen waarin men Japanse Amerikanen interneerde. Ik kan het dus ook niet serieus nemen als Billy-Bob uit Texas, die nooit uit Schubbekutteveen(TX) is geweest die woorden gebruikt.
Ik zou ten eerste willen weten waarom de regering Texas zou willen bezetten. Wat winnen ze er mee? Texas is al onderdeel van de VS, dus de inwoners betalen al belasting etc, dus daarvoor hoeft Obama het niet te doen.
Redenen als 'dan kunnen ze onze wapens afpakken', of 'de olie nationaliseren' gaan er dus ook niet bij me in. Wapens afpakken zou een argument zijn als er in Texas duizende mensen in militairistische groepjes zitten, die binnenkort in een gecordineerde aanval het Witte Huis gaan bezetten en de regering van de VS overnemen...maar dat wil er bij mij niet in. Zodra dat soort groepjes meer dan tien man hebben krijgen ze meestal ruzie en gaan zich splitsen, zodat het niets is en niets blijft. Dus nee, Texas is een staat vol wapens, maar die gebruiken ze vooral om op elkaar te schieten of te jagen.
Dat de gouverneur van Texas de Nationale Garde heeft opgeroepen om het leger in de gaten te houden is verklaarbaar, het is namelijk een politicus. Een politicus die merkt dat er onder de wapenfanaten in z'n staat onrust is, en daar even een mooi slaatje uit slaat. De mensen die Jade 15 geen topic vinden zullen het misscien raar van hem vinden, maar het zal hem geen stemmen kosten, dus waarom niet. Win-win voor de gouverneur!
Wat betreft die Walmarts, er is ook een theorie dat die filialen probeerden een vakbond op te zetten, en daar houdt Walmart niet van. Dus misschien is het gewoon Walmart die heel cynisch de omstandigheden gebruikt om een paar lastige filialen te lozen. Schop die communistische rooie vakbondsjongens op straat, en geef de schuld aan het leger. Best wel slim!
Maar mijn voornaamste probleem met geloven in een bezetting van Texas e.d. is dit.
Texas heeft veel inwoners. Texanen zijn beoorlijk patriotisch, en dat samen...betekent dat er behoorlijk wat Texanen in het US leger moeten zitten. Zijn die allemaal uit het leger gezuiverd voordat de bezetting gaat plaatsvinden? Ik zie een peleton met een Texaan of wat er in dus niet meewerken aan zoiets. Niet op de schaal van een staat, daar zijn zoveel militairen bij betrokken als je dat zou willen doen...hoe lang denk je dat het duurt voordat de Texaanse militairen in opstand komen?
Dus ik volg Jade Helm uit nieuwschierigheid...maar niet meer dan dat. Het is gewoon allemaal te ongeloofwaardig.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)