abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154760629
Die hitteschilden kun je gewoon verwijderen, geen probleem
pi_154761066
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 12:35 schreef pvdplanet het volgende:
Die zitten er niet voor niets.
pi_154761220
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 12:31 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Je woont in Engeland?

Mijn mening is vrij simpel: breng hem nu gewoon voor de apk, wacht het lijstje met punten af, en kijk of het nog zin heeft om een andere demper te monteren (ik zie ook wat roest ronde de veren, dat zal vast niet het enge zijn)

Waarom zou je er mee wachten tot binnenkort?
Gedaan.

Nodig: nieuwe remmen en exhaust bracket

Advies: nieuwe einddemper.

Gedaan: Nieuwe veer links achter, rechts hebben ze niet gedaan maar ik zie inderdaad ook roest, ik ga vragen of ze de andere ook kunnen vernieuwen. En filtertjes etc is allemaal gedaan.
pi_154761302
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 12:35 schreef pvdplanet het volgende:
Ik heb hem verwijdert.. ga bij de garage vragen of het een probleem is dat er geen hitteschild is op de einddemper. Ik rijd op dit moment max 15 min met de auto per rit en de einddemper zal dus niet heet genoeg worden om überhaupt schade te doen.

quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2015 12:54 schreef hoas het volgende:

[..]

Die zitten er niet voor niets.
Dat dacht ik ook, op het internet zie ik allemaal verschillende meningen dat het wel/niet nodig is. Word er niet echt wijzer van.
pi_154761710
quote:
2s.gif Op donderdag 30 juli 2015 12:12 schreef dopfles1 het volgende:
" When I was out a couple of weeks ago I had a nasty rattling noise from under the car, I passed a Kwik-fit so nipped in, thinking if the exhaust was about to drop off, it was better to get it sorted now before it does, anyway the mechanic came into the waiting room with an aluminum heat sheild in his hand and said that it was loose causing the rattle, I asked if he could refit it and he said no point, it's not needed, and threw it amongst a pile of old rusty exhausts. Good new was he didn't charge me anything, so it was a good day after all "

Vond dit op het internet... Kan er dus blijkbaar gewoon vanaf...
Ik stopte bij Kwik-fit met lezen. Dan kan er nooit een fatsoenlijk onderbouwd verhaal achteraan komen... ;(
pi_154766859
Waarom is iedereen het ermee eens dat dat het hitteschild is? Dat is de buitenste laag verroest metaal van de einddemper. Een hitteschild zit tegen de bodem van de auto gemonteerd, niet tussen de demper en de ophangbeugel.
Hier had uw reclame kunnen staan.
pi_154770395
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:18 schreef FransDeens het volgende:
Waarom is iedereen het ermee eens dat dat het hitteschild is? Dat is de buitenste laag verroest metaal van de einddemper. Een hitteschild zit tegen de bodem van de auto gemonteerd, niet tussen de demper en de ophangbeugel.
Dat dacht ik ook inderdaad... Het stuk metaal had ook de vorm van de einddemper.

maar ik zie verder ook geen hitteschild boven de einddemper...
pi_154770475
Je hoeft ook niet per definitie een hitteschild te hebben, maar als je het hebt zit het los van de uitlaat, tegen de bodem van de auto.
Hier had uw reclame kunnen staan.
pi_154770607
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 18:46 schreef FransDeens het volgende:
Je hoeft ook niet per definitie een hitteschild te hebben, maar als je het hebt zit het los van de uitlaat, tegen de bodem van de auto.
Ohh oke, dan is dat het zeker niet :)

Ik weet dat er een buiten en binnenlaag in de einddemper zit, neem aan dat dat dus de buitenlaag was.

Ik laat het eerst maar zo, wellicht laat ik volgend jaar (indien hij zo door de APK komt) de einddemper laat vervangen.
pi_154774165
Wat mijn idee is dat het het de buitenste laag van de einddemper is en niet het hitteschild.
Als je hitteschild loslaat dan ligt het direct op de grond aangezien die niet met een beugel vast zit.
Die laag kan je er gewoon afhalen beetje buigen en dan breekt het vanzelf wij doen het ook regelmatig als die te ver roesten gaan ze rammelen op de demper en dat is vervelend.
Als je het eraf breekt of knipt dan zou ik me er niet zoveel zorgen om maken als je maar zorgt dat alle los hangende delen weg zijn.
  donderdag 30 juli 2015 @ 21:14:52 #36
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_154774332
Alles wat ik op de foto aan roest zie is geen hitteschild, maar de einddemper zelf.
Die is bijna aan zijn eind, vervangen is geen overbodige luxe.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_154785891
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 21:08 schreef roeleke92 het volgende:
Wat mijn idee is dat het het de buitenste laag van de einddemper is en niet het hitteschild.
Als je hitteschild loslaat dan ligt het direct op de grond aangezien die niet met een beugel vast zit.
Die laag kan je er gewoon afhalen beetje buigen en dan breekt het vanzelf wij doen het ook regelmatig als die te ver roesten gaan ze rammelen op de demper en dat is vervelend.
Als je het eraf breekt of knipt dan zou ik me er niet zoveel zorgen om maken als je maar zorgt dat alle los hangende delen weg zijn.
lag er los op... zat nergens aan vast (behalve aan de beugel). Dus heb de hele plaat eraf gehaald. ^O^
pi_154785896
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 21:14 schreef daNpy het volgende:
Alles wat ik op de foto aan roest zie is geen hitteschild, maar de einddemper zelf.
Die is bijna aan zijn eind, vervangen is geen overbodige luxe.
Klopt. Ik geef hem nog een jaartje.
  vrijdag 31 juli 2015 @ 10:36:17 #39
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_154786247
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 10:17 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

Klopt. Ik geef hem nog een jaartje.
Mag niks kosten he.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_154789873
Hier nog een +1 voor buitenste laag van de demper. Het is dus niet het hitteschild.
pi_154792621
quote:
13s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 10:36 schreef daNpy het volgende:

[..]

Mag niks kosten he.
dont fix what isnt broken.
  vrijdag 31 juli 2015 @ 14:51:29 #42
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_154793170
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 14:35 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

dont fix what isnt broken.
Klopt.. dit is dan ook zo "broken" als maar kan..
pi_154793233
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 14:51 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Klopt.. dit is dan ook zo "broken" als maar kan..
Zit nog geen gat in hoor. Komt nog gewoon door de APK.

Veel uitlaten zien er compleet verroest uit na 2/3 jaar en gaan dan nog jaren mee. Zitten meer dan 1 laag om een einddemper.
  vrijdag 31 juli 2015 @ 14:55:19 #44
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_154793334
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 14:53 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

Zit nog geen gat in hoor. Komt nog gewoon door de APK.

Veel uitlaten zien er compleet verroest uit na 2/3 jaar en gaan dan nog jaren mee. Zitten meer dan 1 laag om een einddemper.
Oh dan koop je dus ook weer zo eentje? Want hij is nog prima immers..

Heb je hem al laten keuren? Volgens mij is het gewoon een ondeugdelijk uitlaatsysteem op deze manier
pi_154793384
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 14:55 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Oh dan koop je dus ook weer zo eentje? Want hij is nog prima immers..

Heb je hem al laten keuren? Volgens mij is het gewoon een ondeugdelijk uitlaatsysteem op deze manier
Hij is gekeurd.

Afgekeurd op einddemper bracket. Heb ik nu vervangen dus.

Advies: Nieuwe einddemper. Is dus niet noodzakelijk.

Wat is er ondeugdelijk aan?
  vrijdag 31 juli 2015 @ 14:59:48 #46
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_154793525
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 14:56 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

Hij is gekeurd.

Afgekeurd op einddemper bracket. Heb ik nu vervangen dus.

Advies: Nieuwe einddemper. Is dus niet noodzakelijk.

Wat is er ondeugdelijk aan?
Het is losse troep.. dat is ondeugdelijk.. die plaat blijft nooit daar zitten met rijwind, die knapt gewoon verder af.. Waarom besteed ik hier eigenlijk aandacht aan?

Je post een plaatje van een verrotte demper en vraagt wat er ondeugdelijk aan is.. |:( :')
pi_154793575
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 14:59 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Het is losse troep.. dat is ondeugdelijk.. die plaat blijft nooit daar zitten met rijwind, die knapt gewoon verder af.. Waarom besteed ik hier eigenlijk aandacht aan?

Je post een plaatje van een verrotte demper en vraagt wat er ondeugdelijk aan is.. |:( :')
anders lees je de andere posten eens :)

De plaat erboven is eraf. Lag gewoon los, zonder moeite eraf gehaald. de rest vd einddemper is gewoon solide, alleen een beetje roestig maar geen gaten/losse stukken of dergelijke.
  vrijdag 31 juli 2015 @ 15:02:12 #48
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_154793622
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 15:01 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

de rest vd einddemper is gewoon solide,
_O- _O_ ^O^
pi_154793697
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 15:02 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

_O- _O_ ^O^
Wat zit je nu irritant te doen man :')

Eerst slim proberen te zijn en zeggen dat het een hitteschild is en dat het super gevaarlijk is zonder (is helemaal geen hitteschild :') ) en nu zeggen dat de uitlaat een gevaar is terwijl er niets aan de hand is :')
  vrijdag 31 juli 2015 @ 15:06:43 #50
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_154793817
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 15:03 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

Wat zit je nu irritant te doen man :')

Eerst slim proberen te zijn en zeggen dat het een hitteschild is en dat het super gevaarlijk is zonder e (is helemaal geen hitteschild :') )n nu zeggen dat de uitlaat een gevaar is terwijl er niets aan de hand is :')
Flikker toch op.. ik kan vanaf dat fototje niet zien waar die plaat zat voordat je er aan zat te prutsen (want dat is het)
Op die foto is het link.. punt.. of het een hitteschild was of niet maakt geen hol uit voor het gevaarlijk zijn van die plaat.

Met je gejengel..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')