Gisteren had ik zelf iets heel stoms gedaan

: in Luik op een smal straatje doorgereden, omdat ik het bord "doodlopend" had gemist. Ik was teveel onder de indruk van het best mooi/apart/steil straatje waardoor ik dat bord simpelweg niet had gezien

Daarbij... toen het navigatiesysteem ging re-routen
(hij wilde mij aanvankelijk linksaf van een trap af laten gaan, waardoor ik 'm negeerde) gaf hij gewoon aan dat het een doorgaande weg was

Goed, het straatje was mooi en zo. Maar op een gegeven moment kwam een smal stuk tussen twee wanden waar ook nog eens twee auto's stonden geparkeerd. Ik reed ze dus stapvoets voorbij met beperkte ruimte tussen mijn auto, die geparkeerde wagens en de wand. Maar direct daarna bleek de weg verspert en was het te smal om te kunnen keren

Er zat niks anders op dan een stuk achteruit terug te gaan. Alleen vormden die 2 geparkeerde auto's voor mij een hele uitdaging, want ik kan minder goed achteruit rijden dan vooruit

De eerste ging nog best, hoewel langzaam. Maar de tweede was zo krap dat mijn linker buitenspiegel moest worden ingeklapt om de wand niet te raken... en zonder die spiegel kan ik niet in zo'n krappe ruimte achteruit rijden.
Godzijdank kwam er een man die er eigenlijk langs wilde om naar beneden te gaan, maar dat niet kon doordat ik daar met de auto stond. Hij gaf me toen instructies zodat het alsnog goed ging
Overigens was dat dezelfde man die ik eerder omhoog zag lopen toen ik bij de versperring aankwam... zo lang had ik er dus blijkbaar over gedaan
Het achteruitrijden ging echt niet makkelijk

Maar ik moest er toch wel wat van giechelen toen... en hijgen van de warmte... jeetje... zelfs met airco aan...