abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 juli 2015 @ 13:16:26 #151
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_154672296
Zomergasten in 5 minuten (gemaakt door de NRC):
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 27 juli 2015 @ 13:29:44 #152
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_154672636
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 13:16 schreef golfer het volgende:
Zomergasten in 5 minuten (gemaakt door de NRC):
Na anderhalve minuut weggeklikt. Jeez, je zal er maar een hele avond mee hebben verpest. Gisteren lekker genoten van House of Cards
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 27 juli 2015 @ 13:32:11 #153
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_154672707
Ik vond het gisteren eigenlijk wel boeiend. Het leven in of met twee verschillende culturen vond ik interessant.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 27 juli 2015 @ 13:37:50 #154
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_154672884
Goede aflevering. Er was een duidelijke rode raad in zijn verhaal en zijn fragmentkeuze. Zijn betoog maakte indruk en hij schoot nergens uit de band. De boodschap die hij over wilde brengen is er ook één die best vaker herhaald mag worden.

Dit smaakt naar meer. Ben benieuwd hoe volgende week gaat uitpakken.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 27 juli 2015 @ 13:48:39 #155
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_154673213
Alleen zijn keuzefilm begreep ik echt niet. Zelfs met zijn uitleg vond ik het totaal niet passen in de rest van de uitzending. Speelt misschien ook mee dat ik het echt een vreselijke film vind.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_154674983
Ik weet niet wat zijn uitleg was, maar Out of Africa is een geweldige film.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_154677526
Ik heb eigenlijk voor geleerd dat het een enorme romanticus is.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 27 juli 2015 @ 16:38:57 #158
225540 Pugg
Friends forever
pi_154677627
quote:
14s.gif Op maandag 27 juli 2015 13:37 schreef Ryon het volgende:
Goede aflevering. Er was een duidelijke rode raad in zijn verhaal en zijn fragmentkeuze. Zijn betoog maakte indruk en hij schoot nergens uit de band. De boodschap die hij over wilde brengen is er ook één die best vaker herhaald mag worden.

Dit smaakt naar meer. Ben benieuwd hoe volgende week gaat uitpakken.
^O^
  Trouwste user 2022 maandag 27 juli 2015 @ 17:38:41 #159
7889 tong80
Spleenheup
pi_154679071
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 13:48 schreef livelink het volgende:
Alleen zijn keuzefilm begreep ik echt niet. Zelfs met zijn uitleg vond ik het totaal niet passen in de rest van de uitzending. Speelt misschien ook mee dat ik het echt een vreselijke film vind.
Je bent niet de enige, bagger. :{ Maar dan ook grote bagger.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_154679162
Wel mooi dat de meningen zo ver uiteen lopen.
  maandag 27 juli 2015 @ 18:07:34 #161
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_154679691
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:12 schreef yvonne het volgende:

[..]

help me.morgen even hieraan herinneren .
Dit is al tien jaar geleden gedaan in de vorm van interviews met FOK!kers. Vooral die van BaajGuardian was legendarisch :D. Sebbo heeft mij ook eens geïnterviewd trouwens.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_154680043
quote:
2s.gif Op maandag 27 juli 2015 18:07 schreef Falco het volgende:

[..]

Dit is al tien jaar geleden gedaan in de vorm van interviews met FOK!kers. Vooral die van BaajGuardian was legendarisch :D. Sebbo heeft mij ook eens geïnterviewd trouwens.
Leuk! Dat wist ik niet. ^O^

Is dat nog ergens terug te vinden?
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  Trouwste user 2022 dinsdag 28 juli 2015 @ 07:04:37 #163
7889 tong80
Spleenheup
pi_154696115
Iemand die een krantenrecensie kan vinden ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_154696177
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 07:04 schreef tong80 het volgende:
Iemand die een krantenrecensie kan vinden ?

Ja, stukje terug in dit topic.
  Trouwste user 2022 dinsdag 28 juli 2015 @ 07:23:09 #165
7889 tong80
Spleenheup
pi_154696183
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 07:20 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ja, stukje terug in dit topic.
Ok. FF kijken.

Misschien iemand die hem van de Volkskrant kan plaatsen ?

pi_154696186
Die staat dus al in het topic.
  Trouwste user 2022 dinsdag 28 juli 2015 @ 07:26:36 #167
7889 tong80
Spleenheup
pi_154696195
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 07:23 schreef 99.999 het volgende:
Die staat dus al in het topic.
Oeps. :D

Trouwste user 2022 dinsdag 28 juli 2015 @ 08:20:05 #168
7889 tong80
Spleenheup
pi_154696478
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 08:56 schreef borisz het volgende:
GOed nu de stukjes. Als eerste JP Geelen, Volkskrant.

[..]

Ik dank u. :)

dinsdag 28 juli 2015 @ 10:27:36 #169
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_154698049
The TPO zet traditioneel ook een recensie online. Ditmaal niet door Brussen maar door Paternotte. Die is wel positief:

http://media.tpo.nl/2015/(...)ten-ahmed-aboutaleb/

quote:
Recensie: Zomergasten – Ahmed Aboutaleb
Een poëtische burgemeester die schijt heeft aan alles en iedereen
27-07-2015, 10:19 Tags: Ahmed Aboutaleb, zomergasten

Zomergasten en politici is een slechte combinatie. Het is namelijk aan politici eigen – ongeacht het TV-format – de partijpolitieke boodschap te willen verkondigen. De Rotterdamse PvdA-burgemeester Ahmed Aboutaleb is de uitzondering die de regel bevestigt. Want Aboutaleb is niet iemand – en dat is geen nieuws – die klakkeloos de PvdA-partijlijn volgt. Iets wat hij overduidelijk liet merken tijdens de uitzending. Aan de andere kant deed hij wat elke politicus doet: schaamteloos hypocriet zijn.

‘Oprotten’ versus ‘Minder, minder’
Aboutaleb vertelde dat zijn bejaarde vader het liefst terug zou gaan naar Marokko, moeder Aboutaleb denkt daar anders over omdat ze bij haar kinderen in Nederland wil blijven. Maar toen de burgervader zijn pijlen richtte op PVV-leider Geert Wilders en zijn ‘Minder, minder’-uitspraak bleek zijn vader opeens ‘bang’ te zijn Nederland te moeten verlaten. “Dat doet hem waanzinnig veel pijn.” De onafhankelijke toeschouwer ziet daar dus een zekere dubbelheid in.

Een dubbelheid die wordt versterkt omdat het juist Aboutaleb was die over radicaliserende moslims in zijn stad met onvervalste PVV-retoriek zei: “Als je het hier niet zit zitten, rot je maar op.” En daar later aan toevoegde dat als hij de mogelijkheid had hun ticket naar de hoofdstad van ISIS – Raqqa – zou betalen. Wat aldaar niet in goede aarde viel.

Aboutaleb en de LPF
Het populisme is Aboutaleb overigens niet vreemd. In 2002 voerde hij gesprekken met de LPF over een mogelijk staatssecretariaat voor emancipatiezaken. Uiteindelijk werd dat niets maar niet getreurd: hij werd staatssecretaris in het Kabinet Balkenende 4. Om daarna al snel burgemeester van Rotterdam te worden.

Een gevalletje oud zeer
Niet geheel onlogisch zat er veel politiek in de uitzending. Voor de fijnproever zat er een aardige sneer in naar Hedy d’Ancona. De oud-PvdA-minister staat bekend als een feministe. Aboutaleb steunt het feminisme maar naar eigen zeggen niet zo zeer de retoriek van D’Ancona. Een pikante opmerking omdat Aboutaleb van 1989 tot 1994 haar woordvoerder was. Duidelijk een gevalletje oud zeer dat even uit de weg geruimd moest worden, presentator Wilfried de Jong liet het helaas liggen.

Schijt aan alles en iedereen
Een tegendraadse politieke gast dus. Zo sprak Aboutaleb zich uit tegen de vorming van de Nationale Politie en vond hij dat partijgenoot Bert Koenders zich ruimhartiger mocht opstellen tegenover de slachtoffers van het Screbrenica-drama. Ook sprak hij zich uit over de bed-bad-brood-kwestie en hoe radicalisering aangepakt dient te worden. Allemaal standpunten haaks op het kabinetsbeleid. Inderdaad: een burgemeester die schijt heeft aan alles en iedereen. En dat valt te prijzen. Waar komt die tegendraadsheid vandaan?

Of is het eigenlijk wel tegendraadsheid?
Vermoedelijk niet, er is namelijk een andere oorzaak die Aboutalebs uitspraken kunnen verklaren en die is terug te vinden in zijn C.V. De man is begonnen als journalist. Zo was hij in een eerder leven verslaggever voor Veronica, de NOS en RTL Nieuws. AVRO-icoon Jaap van Meekren was bij RTL Nieuws zijn mentor. Reden ook om de ontluisterende reportage van Van Meekren uit 1969 te tonen over arbeidsmigratie – ‘het lijkt alsof je op een slavenmarkt staat’ – van Marokko naar Nederland.

Aboutaleb is dus niet zo zeer tegendraads; hij is vooral kritisch. En dat valt te prijzen in iemand die ontegenzeggelijk deel uitmaakt van het heersende politieke systeem waarin het meebuigen met coalitie-standpunten de norm is.

Aboutaleb de Poëet
Dat kritische verklaart ook Aboutalebs voorliefde voor de Syrische dichter Adonis. Een man die volgens hem de ‘status quo niet accepteert’. Iemand die ‘alles ter discussie stelt en onderzoekt wat anderen normaal vinden’. Aboutaleb heeft weleens werk van de dichter vertaald en voorgedragen. Sterker: Aboutaleb is een amateur-dichter maar loopt daar liever niet mee te koop. Toch debiteerde de burgervader enkele teksten in het Arabisch. We verstonden er geen kut van maar (PvdA) -bestuurders die op live-televisie de poëzie bezingen hebben nu eenmaal een streepje voor. Dat hij de ‘Zachte krachten’ van Henriëtte Roland Holst plagieerde zij hem vergeven.

Niemand noemt The Greatest een ‘underdog’
“Ik wil de mens Aboutaleb laten zien”, had de burgemeester van Rotterdam voorafgaand aan de uitzending tegen Wilfried de Jong gezegd. Dat is helaas onmogelijk met obligate filmpjes over Nelson Mandela en Mahatma Gandhi. Toch gunde de poëzie een kleine blik in het hart van Aboutaleb. “Er is nog nectar te vinden in de schaduw”, zeggen wij de deelneemster aan Prince of Poets na. Dit was een prima start van Zomergasten 2015.

Het is echter wel te hopen voor Aboutaleb dat Muhammed Ali niet meekeek. Want niemand noemt The Greatest een ‘underdog’
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  Trouwste user 2022 dinsdag 28 juli 2015 @ 11:29:32 #170
7889 tong80
Spleenheup
pi_154699126
Vreselijke recensie van een vreselijke Zomergast. Wie is deze recencent :?

Trouwste user 2022 dinsdag 28 juli 2015 @ 11:31:08 #171
7889 tong80
Spleenheup
pi_154699160
Nog eens herlezen. Je schaamt je dood als mede-recensent. Welk podium had ie ?

dinsdag 28 juli 2015 @ 12:00:51 #172
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_154699837
Zowel de auteur (Bas Paternotte) als de link (The Post Online) staan boven de recensie vermeld. Ik denk niet dat Bas Paternotte wakker ligt van een klein beetje kritiek op zijn stukjes, maar hij zal het vast fijn vinden als die kritiek dan wel benoemd wordt i.p.v een wazige "je schaamt je dood". :P
--
  zondag 2 augustus 2015 @ 18:32:04 #173
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_154846593
Ha, tong80 die weer es een recensent afkat, je schaamt je toch dood als weldenkende FOK!ker.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_154846879
Ik ben benieuwd naar vanavond.
pi_154846954
Peter Buwalda, Oeehh ga ik voor zitten ja.
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')