quote:
Op zondag 26 juli 2015 09:35 schreef Gebruikersna het volgende:Kwam gisteren ter sprake hier in huis. Volgens m'n moeder is het streng verboden (niet eens boete-verboden, maar arrestatie-verboden) om verkleed en/of geschminkt over straat te lopen. We hadden het niet over gezichtsbedekkende verkleedpartijen, maar -om maar iets te noemen- als indiaan bijvoorbeeld. Of als heks.
Ik kan me dit niet voorstellen. Schmink is in principe niks meer dan vrolijk gekleurde make-up en gothics weten er ook wel raad mee. Qua kleding lijkt het me, buiten dat het opvallend en alternatief is, ook niets wat de wet breekt. Iedereen mag toch de kleding dragen die hij of zij wil?
Ik noem een transgender, een Mohammed met jurk, een McDonald met kilt... ik hoor de kamervragen al oplaaienDus mijn vraag - mag je buiten carnaval om ook met een prinsessenjurk en kroontje over straat?
Een transgender is van binnen anders zoals ze er uit zien vandaar dat ze kleden als andere geslacht dat mag omdat het psychisch getest is en soms moeten ze er zo bij lopen om te kijken of ze het ook dan willen,een zoals jij noemt Mohammed met jurk of ze gaan naar een moskee en sommige kleden zich zo als ze daar heen gaan en het is ook voor hun geloof dus laat ze lekker hun ding doen,tja zon mcdonalc met kilt weet niet of die hier ook rondlopen,
Zover ik weet mag je niet in de efteling verkleden als cosplay bijv
Want dat denken ze dat kinderen hun verwarren met echte park entertainers.
Maar op straat mag het volgens mij wel ik zie wel student en die zich voor ontgroening verkleden.
Maar ik snap die nlse regels ook niet van dit mag en dit niet