abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 juli 2015 @ 11:04:29 #26
417636 GtaRipper
Hallelujah!
pi_154641233
Husky's hebben volgens de cijfers een van de hoogste aantallen bijtongevallen op de wereld. Anyhow, een hond afschaffen slaat helemaal nergens op en ook dat is in het verleden wel gebleken. Als je een hond verboden maakt gaan de tokkies een andere hond wel slecht opvoeden. Ik zou zeggen: laat mensen een verplichte toets afnemen voordat ze een hond mogen nemen.
I'm not going for the fire that's coming out of the walls, yeah...I'm not going there to be in the VIP area and drink fancy fucking champagne. Nah, I'm not going for none of those reasons to tell you truth, you know... I'm just going for the music...
  zondag 26 juli 2015 @ 11:08:14 #27
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_154641278
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 11:04 schreef GtaRipper het volgende:
Husky's hebben volgens de cijfers een van de hoogste aantallen bijtongevallen op de wereld. Anyhow, een hond afschaffen slaat helemaal nergens op en ook dat is in het verleden wel gebleken. Als je een hond verboden maakt gaan de tokkies een andere hond wel slecht opvoeden. Ik zou zeggen: laat mensen een verplichte toets afnemen voordat ze een hond mogen nemen.
Ja maar Mitchell kent twee heul lieve huskies! :')

Anyway, het is vrij simpel : Je krijgt iedere hond gevaarlijk als je dat wil. Omdat het dus puur 'opvoeding' is. Zelfde geldt voor kinderen. Daarom zou er inderdaad getoetst moeten worden of mensen aan een hond mogen beginnen. Al zie ik meer in een interview dan in een toetsafname.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_154641291
Het is wel altijd een type mens die die honden heeft, in Den Haag stikt het van die beesten :')
  zondag 26 juli 2015 @ 11:16:26 #29
417636 GtaRipper
Hallelujah!
pi_154641366
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 11:09 schreef JDx het volgende:
Het is wel altijd een type mens die die honden heeft, in Den Haag stikt het van die beesten :')
Hemd van de Wibra, kort sportbroekje van adidas, slippers van adidas, lange tennissokken en en hoop tattoos. _O-
I'm not going for the fire that's coming out of the walls, yeah...I'm not going there to be in the VIP area and drink fancy fucking champagne. Nah, I'm not going for none of those reasons to tell you truth, you know... I'm just going for the music...
pi_154641385
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 11:08 schreef Dven het volgende:

[..]

Ja maar Mitchell kent twee heul lieve huskies! :')

Anyway, het is vrij simpel : Je krijgt iedere hond gevaarlijk als je dat wil. Omdat het dus puur 'opvoeding' is. Zelfde geldt voor kinderen. Daarom zou er inderdaad getoetst moeten worden of mensen aan een hond mogen beginnen. Al zie ik meer in een interview dan in een toetsafname.
Ik ken er wel meer, maar dat terzijde. Zijn allemaal in een gezin setting opgegroeid, maar ik vind toch dat de karakters veel zachter zijn dan bij honden pitbulls, dobermannen etc.

Famillie lid van mij heeft een sport bedreven en gefokt met mechelse herders, wat een schatten van beesten maar die zijn dan ook prima opgevoed. Opvoeding is het belangrijkste inderdaad.
pi_154641395
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 11:16 schreef GtaRipper het volgende:

[..]

Hemd van de Wibra, kort sportbroekje van adidas, slippers van adidas, lange tennissokken en en hoop tattoos. _O-
Ik ga zo weer naar het losloopgebied in Rijswijk, altijd oppassen, het zijn inderdaad niet de honden, maar de opvoeding en de reden waarom ze zo'n hond nemen. Ze hebben vaak ook geen controle over de hond.

Sprak laatst een man uit de buurt, jaaa hij mot me huissie beschermah.
  zondag 26 juli 2015 @ 11:20:49 #32
417636 GtaRipper
Hallelujah!
pi_154641416
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 11:18 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Ik ken er wel meer, maar dat terzijde. Zijn allemaal in een gezin setting opgegroeid, maar ik vind toch dat de karakters veel zachter zijn dan bij honden pitbulls, dobermannen etc.

Famillie lid van mij heeft een sport bedreven en gefokt met mechelse herders, wat een schatten van beesten maar die zijn dan ook prima opgevoed. Opvoeding is het belangrijkste inderdaad.
Je hebt met ''vechthonden'' ook vaak tokkiefokkers, die dan de agressie terug proberen te krijgen in het ras. Nogmaals, ze zouden tokkies gewoon af moeten schaffen. :P
pi_154641443
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 11:04 schreef GtaRipper het volgende:Ik zou zeggen: laat mensen een verplichte toets afnemen voordat ze een hond mogen nemen.
Laat ze ook een soortgelijke test doen voordat ze kinderen nemen
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_154641540
Tokkies afschaffen en een proeve van bekwaamheid voor het nemen van hond en/of kind.
  zondag 26 juli 2015 @ 11:34:52 #35
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_154641667
Het domste wat je kunt doen is een ras uitbannen vanwege onderbuikgevoelens. De pitbullachtige schieten er procentueel gezien niet boven de andere rassen uit, qua bijtincidenten. Sterker nog de pitbull was in Nederland jarenlang verboden geweest. Tijdens dit verbod bleek de aantal bijtgevallen niet af te nemen, (of te wel het heeft vrij weinig met de ras te maken) waardoor de overheid besloten heeft ze weer toe te laten.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  zondag 26 juli 2015 @ 11:55:11 #36
446436 A.M.K.
Old Geek
pi_154642061
Volgende stukje geschreven in het topic
quote:
Haagse politie schiet hond dood in centrum
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Put your hand on a hot stove for a minute, and it seems like an hour. Sit with a pretty girl for an hour, and it seems like a minute. That's relativity!
  zondag 26 juli 2015 @ 13:37:00 #37
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_154643758
Waar halen mensen het idee vandaan dat Pitbulls agressieve honden zijn ?
De Pitbull is naar mensen een schat van een beest en een echte gezinshond.

De Engelse hebben ooit het basismodel gefokt uit Bulldoggen en terriers en de Amerikanen hebben het ras verder geperfectioneerd met maar een doel: vechten met soortgenoten.
En dan niet lukraak vechten maar vechten volgens allerlei richtlijnen en regels.

Een belangrijke voorwaarde was dat de honden geen greintje mensagressie in zich hadden, of beter gezegd, de hond moest ten alle tijden handelbaar zijn tijdens het gevecht. Dit druist eigenlijk tegen alle ''hondenregels'' in want een vechtende hond zal uit paniek zijn eigenaar een knauw geven op het moment dat deze hem wil scheiden van zijn tegenstander. Bij de Pitbull zijn die instinctieve eigenschappen eruit gefokt. Die Pitbull noemt men de Gamebred Pitbull. Probleem is echter dat niet alleen de professionals zich bezig hielden met fokken maar ook de, laten we zeggen, mensen met minder verstand. De gevolgen laten zich raden .....

In Nederland is het niet anders gegaan, toen de eerste Pitbulls naar Nederland kwamen werden deze honden alom bejubeld, een nieuw ras dat uitblonk in vele takken van sport en bovenal een zeer prettig karakter had naar alles wat mens is. Anders dan de van nature wantrouwige Rottweilers, Herders, Dobermanns e.d. die op dat moment verantwoordelijk waren voor de meeste bijtincidenten.

De Pitbull werd een populaire hond en er verschenen er steeds meer in het straatbeeld.
Helaas waren hier veel lukraak gefokte kruisingen met o.a. de Amerikaanse Stafford bij, een hond die al veel langer geleden afscheid had genomen van het Gamebred wereldje en veel meer een ''normale hond'' was dan de Pitbull. De meeste honden die toen doorgingen voor Pitbull stonden er in werkelijkheid mijlen ver vanaf, maar wat gaf het ? We hadden een Pitbull.

Verslaggevers van Panorama en Revu togen naar de V.S om de lezers te laten zien waar deze populaire hond vandaan kwam, zij spraken met fokkers van de pure Gamebred pitjes en mochten gevechten bijwonen. De reportages bij terugkomst, compleet met foto's, logen er niet om; Nederlands' populairste ras van dat moment was een meedogenloze vechthond.

Toen begin jaren '90 de eerste bijtincidenten een feit waren buitelde de kranten en tijdschriften over elkaar heen: zie je nou wel !! Vanaf dat moment werd elk incident met een ''Pitbull'' uitvergroot in de media en de regering kon niet anders dan ingrijpen. De R.A.D. wet was geboren.

Elke Pitbull moest gecastreerd of gesteriliseerd worden en voorzien zijn van een tatoeage met een registratienummer, ook moesten ze voortaan gemuilkorfd over straat. Het ras moest uitsterven !
Elke stamboomloze hond die de uiterlijke kenmerken van een Pitbullachtige had was voortaan vogelvrij. Dit omdat de Pitbull in tegenstelling tot de V.S in NL en Europa geen erkende rashond is.

Gevolg was dat veel eigenaren hun hond kwijtraakte omdat deze volgens de experts een ''Pitbullachtige'' was. Of het nou een kruising tussen een Boxer en een Teckel was of een American Bulldog, het maakte niets uit, hij voldeed !

In 2008 is die wet opgeheven omdat de bijtincidenten niet verminderde en de Pitbull werd weer toegestaan in Nederland. Het liedje begon weer van voor af aan, allerlei honden, van groot naar klein, van dik naar dun heten nu weer Pitbull ook al hebben ze totaal niets te maken met het oorspronkelijke ras. We hebben wel een Pitbull !
pi_154643969
Even een lievvve puppy voor de moed tussendoor

zondag 26 juli 2015 @ 14:42:40 #39
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_154645570
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 13:37 schreef Pielemenneke het volgende:
Waar halen mensen het idee vandaan dat Pitbulls agressieve honden zijn ?
Ik kan je wel een hele lijst aan nieuwsberichten opsommen van bijtincidenten en filmpjes van aanvallen maar dan ben ik wel ff bezig.
pi_154646808
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 11:28 schreef mtchel112 het volgende:
Tokkies afschaffen en een proeve van bekwaamheid voor het nemen van hond en/of kind.
Eens! Kuthonden en kutkinderen o|O
Het spookt hier...
pi_154646889
Ik heb zelf 2 honden die goed getraind zijn. willekeurige mensen worden niet lastig gevallen, echter als ik ruzie heb dan gaat die andere eraan, zo hoort het ook. Ik neem ze ook wel eens mee tijdens vechtpartijen dan moet je zien hoe snel andere weg zijn
Ne mutlu Türküm diyene
pi_154646982
quote:
2s.gif Op zondag 26 juli 2015 07:26 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Zeer herkenbare en terechte klacht!

Nog nooit heb ik een normaal persoon met zo'n vechthond zien lopen maar wel vele inktvlek-Tokkies, woonwagenbewoners en meisjes die te dom zijn om hun naam te onthouden en dus een kettinkje met hun naam daarop moeten dragen.
priscilla etc etc terechte klacht
Ik zwaai naar dieren.
pi_154647003
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 15:25 schreef amenth het volgende:
Ik heb zelf 2 honden die goed getraind zijn. willekeurige mensen worden niet lastig gevallen, echter als ik ruzie heb dan gaat die andere eraan, zo hoort het ook. Ik neem ze ook wel eens mee tijdens vechtpartijen dan moet je zien hoe snel andere weg zijn
:')
Ik zwaai naar dieren.
pi_154647087
Ts het is vechthont natuurlijk he maar dat wist je wel
Ik zwaai naar dieren.
  zondag 26 juli 2015 @ 15:33:21 #45
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_154647153
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 09:52 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Gevaarlijke enge beesten.

En niet alleen voor kinderen en andere honden: http://www.india.com/stre(...)-watch-video-380362/
De tering
Ik zwaai naar dieren.
pi_154647216
quote:
Lekkere kont wel :9
Ik zwaai naar dieren.
pi_154647430
Pitbull
De pitbull is in Nederland geen officieel ras*, maar een kruising van verschillende vechthonden, waardoor een bepaald type hond is ontstaan. Is zo'n 300 jaar geleden uit de Engelse Staffordshire terrier opgefokt, om groter, zwaarder en agressiever te zijn. De pitbull is specifiek gefokt en geselecteerd voor het vechten in kuil of vechtring, de 'pit'. Komen in Nederland zowel met hangende oren als met afgeknipte oren voor (klopt, afknippen van oren mag niet, maar pitbull-eigenaren hebben niet zoveel met de wet).
Ik zwaai naar dieren.
pi_154647572
AL moet ik zeggen de meeste honten van andere vertrouw ik sws niet.
Thuis altijd honten gehad echt geweldig, nu hebben pa en ma een colly.

Wat een super lief beestje, het is geen knuffel hont maar ..
Ik zwaai naar dieren.
  zondag 26 juli 2015 @ 16:21:34 #50
417636 GtaRipper
Hallelujah!
pi_154648801
quote:
Bijna alle grote (onopgevoede) honden zouden waarschijnlijk hetzelfde doen, het blijven roofdieren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')