quote:
Haha goeie vraag!

Het is begonnen met de Scandinavische ban Theatre of Tragedy (waar mijn usernaam op gebaseerd is, en mijn UI is van 2 van hun albums gemaakt.)
Ik vond die muziek echt mooi en ben vervolgens enorm op zoek gegaan naar soortgelijke muziek. Het zijn met name Scandinavische en Duitse bands in dat genre.

Eerst heb ik muziek ontdekt via mp3.com toen je daar nog gratis MP3's kon downloaden van allerlei bands, vervolgens met Kazaa en Napster enz.
Met die laatste 2 was het handig dat je kon zien wat iemand sharede. Als je zag dat 1 persoon muziek van verschillende bands had die je erg mooi vond, kon je kijken wat diegene nog meer aanbood. Grote kans dat daar nog meer geweldig spul tussen zat waar je nog nooit van gehoord had!

En vaak kocht ik na het ontdekken van nieuwe bands, een aantal albums ervan.

Daarbij ben ik nog van de generatie dat we alleen nog Nederland 1 en 2 was, en verder vooral op Duitse zenders leuke kinderprogramma's uitgezonden werden!

Dat, plus dat mijn ouders altijd ouderwetse muziek luisterden (waaronder Duitse schlagers) zorgde er wel voor dat ik meer feeling met de Duitse taal kreeg.