quote:Zonnende vrouw krijgt klappen om bikini
Een jonge vrouw is in elkaar geslagen in de Franse stad Reims, omdat ze in bikini lag te zonnen in een park. Een meisje dat langsliep zei dat ze onzedelijk en te bloot lag. Dat leidde tot een woordenwisseling en rake klappen. Het 21-jarige slachtoffer moest naar een ziekenhuis en kon vier dagen niet werken.
Dat meldde de lokale krant L'Union de Reims zaterdag. Het incident gebeurde afgelopen woensdag. Een zestienjarig meisje vermaande de zonnende vrouw. Die zei terug dat ze weigerde te luisteren naar een religieuze politie, aldus L'Union. Het draaide uit op een handgemeen, waarbij de laffe tiener hulp kreeg van vier vriendinnen. Getuigen ontzetten het slachtoffer en ontfermden zich over haar. Vervolgens werd ze naar een ziekenhuis gebracht.
De politie weet inmiddels wie de vijf aanvallers zijn. Naast het zestienjarige meisje zijn dat vrouwen van 17, 18, 19 en 24. Zij moeten binnenkort voor de rechter komen. Hun achtergrond is niet bekendgemaakt.
De locoburgemeester van Reims heeft gereageerd op het incident. "Onacceptabel op ons grondgebied. Ik veroordeel deze agressie scherp", schreef hij zaterdag op Twitter.
Zonnende vrouw krijgt klappen om bikini
Wijnconsumptie verplichten helpt ook en is heel goed voor de economie.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 19:53 schreef SebbeSwensje het volgende:
Frankrijkdat land is compleet verloren. Retourneren aan de Atlantische oceaan, is mijn advies.
Nou ja... Agressieve nonnen is nog een optie...quote:Op zaterdag 25 juli 2015 20:16 schreef Scorpie het volgende:
Alsof je hun achtergrond hoeft te weteniedereen weet allang hoe laat het is.
Even realistisch nadenken. Wanneer is het laatste 'incident' geweest met 'agressieve nonnen' en wanneer met agressieve idioten van een zandbak idealogie?quote:Op zaterdag 25 juli 2015 20:22 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou ja... Agressieve nonnen is nog een optie...
Ik dacht dat het duidelijk genoeg was dat ik dat niet serieus bedoelde.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 20:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Even realistisch nadenken. Wanneer is het laatste 'incident' geweest met 'agressieve nonnen' en wanneer met agressieve idioten van een zandbak idealogie?![]()
Ja, ons grondgebied ja. Het grondgebied van de mens. De mens die zich niet laat voorkauwen door een verrot boekje en gewoon in het park gaat zonnen.quote:
Klopt. Heb ik ook niks mee.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 20:39 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik dacht dat het duidelijk genoeg was dat ik dat niet serieus bedoelde.
Het christendom is trouwens ook een zandbakideologie, maar goed.
Franse auto's kopen ook. Dit wil niet zeggen dat dit ook goed is voor de ontwikkeling van de mensheid.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 19:54 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Wijnconsumptie verplichten helpt ook en is heel goed voor de economie.
Nederland idem dito, gelukkig is Nederland iets makkelijker te retourneren aan de zee. De dag dat de islam hier voet aan de grond krijgt steek ik persoonlijk de dijken door.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 19:53 schreef SebbeSwensje het volgende:
Frankrijkdat land is compleet verloren. Retourneren aan de Atlantische oceaan, is mijn advies.
Hm. Ik had niet het idee dat ie heel moeilijk was...quote:Op zaterdag 25 juli 2015 20:51 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Franse auto's kopen ook. Dit wil niet zeggen dat dit ook goed is voor de ontwikkeling van de mensheid.
Beter gaan ze terug naar hun zandbak, als ze zich toch niet kunnen aanpassen en ze zich maar blijven storen aan de westerse levensstijlquote:Op zaterdag 25 juli 2015 20:51 schreef Dagonet het volgende:
Wat ze er van zei is stom, dat ze er wat van zei is haar recht, je mag tenslotte je mening uiten. Dat ze dan repliek kreeg, ook logisch.
Wat het verhaal niet verteld is wie er begonnen is met fysiek geweld. Ook niet in L'union, de brenger van dit bericht. Alleen dat de groep zich geheel tegen de vrouw keerde (wat haar twee vriendinnen deden is niet duidelijk), maar dat was niet direct.
Verder mogen ze wat mij betreft bij hun ouders weggehaald worden en ergens ver op het Franse platteland een heropvoedcursus krijgen. Als ze degenen zijn die begonnen zijn met de vechtpartij.
De jongste is wat, 15? Welke zandbak moet ze naar terug, 99% kans dat ze in Frankrijk is geboren.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 20:55 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Beter gaan ze terug naar hun zandbak, als ze zich toch niet kunnen aanpassen en ze zich blijven storen aan de westerse levensstijl
Nou...quote:Op zaterdag 25 juli 2015 20:58 schreef Dagonet het volgende:
Je wil ze dus hun nationaliteit ontnemen en over de schutting gooien naar een land waar ze helemaal niets mee hebben en dat niets met hen heeft.
Nee niet terug sturen, maar als je het hier toch niet naar je zin hebt en altijd maar stoort aan de levensstijl, kun je beter zelf verhuizen naar een islamitisch land waar je je wel thuis voelt.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 20:58 schreef Dagonet het volgende:
[..]
De jongste is wat, 15? Welke zandbak moet ze naar terug, 99% kans dat ze in Frankrijk is geboren.
Je kan mensen niet terug sturen naar een plek waar ze niet vandaan komen.
Je wil ze dus hun nationaliteit ontnemen en over de schutting gooien naar een land waar ze helemaal niets mee hebben en dat niets met hen heeft.
Dat klopt, maar dan moet je een uitzettingsprocedure inzetten op basis van wat, gedachtegoed? Alles wat jou niet welgevallig is het land uit?quote:Op zaterdag 25 juli 2015 20:59 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou...
Oke, hij formuleert het nogal bot, maar als mensen per se in een land met islamitische regels willen leven... Die landen bestaan.
Of je probeert het land waar je woont in te richten naar jouw wensen.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 21:01 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Nee niet terug sturen, maar als je het hier toch niet naar je zin hebt en altijd maar stoort aan de levensstijl, kun je beter zelf verhuizen naar een islamitisch land waar je je wel thuis voelt.
Nee, dat bedoel ik dus ook met 'hij formuleert het nogal bot'. Maar inderdaad, als mensen per se in een islamitisch land willen wonen, dan zijn er genoeg landen waar dat uitstekend kan.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 21:03 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dan moet je een uitzettingsprocedure inzetten op basis van wat, gedachtegoed? Alles wat jou niet welgevallig is het land uit?
Volgens mij hebben we dat in het Westen niet meer op grote schaal meegemaakt sinds de Verenigde Staten na WO1.
Deze 'dames' zijn hoogstwaarschijnlijk hier geboren en vrijwel zeker hier opgegroeid en naar school gegaan. Ergens (en dan hebben we het hier over Frankrijk waar geloof op school niets te zoeken heeft) heeft hun onderwijs dus ook gefaald om ze de heersende normen en waarden mee te geven.
Dit is waarom we Geert Wilders nodig hebben.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 21:05 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Of je probeert het land waar je woont in te richten naar jouw wensen.
De door hen gekozen methode is niet de juiste, maar er is niets dat ze weerhoudt om een meerderheid in de gemeenteraad te krijgen en zonnen in bikini's in openbare parken proberen te verbieden.
Hmm? Als Wilders een meerderheid bijeen kan krijgen dan kan hij ook proberen zijn gedachtegoed door te voeren in de samenleving. Niet compleet, je zal in een democratie altijd rekening moeten houden met de rechten van minderheden, maar dat geldt voor iedereen die aan het politieke proces meedoet.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 21:08 schreef Knitted het volgende:
[..]
Dit is waarom we Geert Wilders nodig hebben.
Deze generatie lijkt er zelfs alleen maar meer mee te dwepen, gezien de toename hier in de buurt qua jonge mensen met baarden dan wel compleet verstopt onder doeken. Ik hou het op devolutie.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 22:07 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Zelfs deze generatie islamisten loopt dus nog met die middeleeuwse normen en waarden rond, dat komt nooit meer goed.
Ooit opgevallen hoe veel islammeisjes met hoofddoek, ook skinny jeans en make-up dragen?quote:Op zaterdag 25 juli 2015 22:11 schreef Twiitch het volgende:
Ik denk dat we allemaal wel weten wat voor soort bitches dit waren hé.
Hear, hear.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 20:58 schreef Dagonet het volgende:
[..]
De jongste is wat, 15? Welke zandbak moet ze naar terug, 99% kans dat ze in Frankrijk is geboren.
Wat vind je van het feit dat een meisje in elkaar is geslagen omdat ze lag te zonnen?quote:Op zaterdag 25 juli 2015 22:24 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Hear, hear.
Verder zijn de mensen die dit soort leuzen scanderen paradoxaal. Enerzijds schreeuwen zij altijd maar dat allochtonen zich moeten aanpassen en zich vooral Nederlands moeten voelen, maar bij een misstap zijn het wel diezelfde mensen die het hebben over uitzetten naar land van herkomst.
En als het nou autochtonen waren? Waar zet je die dan heen?
Bah, vreselijke mensen die dit zeggen.
Ja, want je hebt een glazen bol, nietwaar.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 22:11 schreef Twiitch het volgende:
Ik denk dat we allemaal wel weten wat voor soort bitches dit waren hé.
Vreselijk. De daders hebben een zware straf nodig.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 22:25 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Wat vind je van het feit dat een meisje in elkaar is geslagen omdat ze lag te zonnen?
Goedzo. Jij mag blijven.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 22:26 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Vreselijk. De daders hebben een zware straf nodig.
Als het aan mij lag ook over de grens. Geen gedoe met nationaliteiten ontnemen. Gewoon simpel ballingschap. Ga maar een jaar of wat in een ander land kijken of je je kan gedragen, dan mag je weer terug om het te bewijzen.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 22:24 schreef Maghrebijnse het volgende:
En als het nou autochtonen waren? Waar zet je die dan heen?
Ok. Maar je kan niet bij een misstap zeggen dat iemand het land uit moet enkel en alleen omdat die persoon een ander afkomst heeft. Zo werkt dat niet.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 22:26 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Als het aan mij lag ook over de grens. Geen gedoe met nationaliteiten ontnemen. Gewoon simpel ballingschap. Ga maar een jaar of wat in een ander land kijken of je je kan gedragen, dan mag je weer terug om het te bewijzen.
Oud, beproefd principe.
Dat doe ik dan ook niet.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 22:27 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ok. Maar je kan niet bij een misstap zeggen dat iemand het land uit moet enkel en alleen omdat die persoon een ander afkomst heeft. Zo werkt dat niet.
Onzin. Je kan iemand die niet gekozen heeft voor zijn afkomst en dus dubbele nationaliteit een zwaarder straf opleggen dan een autochtoon. Als ik een misstap bega wil ik op dezelfde manier berecht worden als een Chantal. Simpel.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 22:31 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dat doe ik dan ook niet.
Al vind ik het wel een extra straf die opgelegd zou moeten kunnen worden bij ernstige misdaden.
Beroof je met vuurwapens een juwelier?
Paar jaar cel, Nederlanderschap kwijt, doei. Heb je maar één nationaliteit? Gebiedsverbod ter grootte van Nederland.
Justitie is maatwerk.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 22:32 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Onzin. Je kan iemand die niet gekozen heeft voor zijn afkomst en dus dubbele nationaliteit een zwaarder straf opleggen dan een autochtoon. Als ik een misstap bega wil ik op dezelfde manier berecht worden als een Chantal. Simpel.
Ook niet. Ik kan geen afstand doen. Ik wil op dezelfde manier berecht worden als Chantal of Henk. Dat is hoe het hoort. Je kan iemand niet zwaarder belasten.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 22:34 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Justitie is maatwerk.
Je kan niet kiezen wat je afkomst is, maar je nationaliteit? Dan doe je toch lekker afstand van één van de twee? Daar kies je wél zelf voor.
En dat gebeurt ook. Niks aan de hand dus.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 22:35 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ook niet. Ik kan geen afstand doen. Ik wil op dezelfde manier berecht worden als Chantal of Henk. Dat is hoe het hoort. Je kan iemand niet zwaarder belasten.
En zou je dat willen als je het wel kon?quote:Op zaterdag 25 juli 2015 22:35 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ook niet. Ik kan geen afstand doen.
Daarom ben ik ook primair voor het terugbrengen van ballingschap. Dan kijk je alleen naar wat iemand uitspookt en donder je hem of haar de grens over. Laat maar weten waar je woont, je spullen sturen we je wel na.quote:Ik wil op dezelfde manier berecht worden als Chantal of Henk. Dat is hoe het hoort. Je kan iemand niet zwaarder belasten.
Wie zegt dat?quote:Op zaterdag 25 juli 2015 22:40 schreef vaneiges het volgende:
Waarom is dit geen discriminatie/racisme maar zou het dat andersom wel geweest zijn?
Sla maar eens een moslima voor 5 dagen het ziekenhuis in vanwege haar aanstootgevende hoofddoek.quote:
quote:Op zaterdag 25 juli 2015 22:42 schreef vaneiges het volgende:
[..]
Sla maar eens een moslima voor 5 dagen het ziekenhuis in vanwege haar aanstootgevende hoofddoek.
Nou....quote:Op zaterdag 25 juli 2015 22:38 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En dat gebeurt ook. Niks aan de hand dus.
In beide gevallen even fout. Dat is heel simpel. Je blijft met je poten van een ander af.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 22:42 schreef vaneiges het volgende:
[..]
Sla maar eens een moslima voor 5 dagen het ziekenhuis in vanwege haar aanstootgevende hoofddoek.
Juist, en datzelfde zou dus ook moeten gelden voor een 'fenomeen' als 'eerwraak', niks verzachtende omstandigheden i.v.m. culturele verschillen, maar gewoon de normale straf voor moord met voorbedachte rade.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 22:35 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ook niet. Ik kan geen afstand doen. Ik wil op dezelfde manier berecht worden als Chantal of Henk. Dat is hoe het hoort. Je kan iemand niet zwaarder belasten.
Absoluut. In geval van eerwraak zal er ook eerlijk berecht moeten worden.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 23:11 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Juist, en datzelfde zou dus ook moeten gelden voor een 'fenomeen' als 'eerwraak', niks verzachtende omstandigheden i.v.m. culturele verschillen, maar gewoon de normale straf voor moord met voorbedachte rade.
On topic: Het is in Frankrijk niet bij wet verboden om in een bikini te zonnen, sterker nog, dat is zelfs volkomen normaal, als je daar niet tegen kan, moet je daar gewoon niet willen wonen en uit jezelf gaan emigreren.
Niks tegen jou of zo, maar dat meten met 2 maten is nergens goed voor, daarom vind ik het ook niet normaal dat je 2 paspoorten kan hebben. Wat mij betreft zou je alleen recht op een Nederlands paspoort moeten krijgen als je afstand van het andere wil/kan doen, maar daar ben jij het dan waarschijnlijk weer niet mee eens, terwijl het eigenlijk vrij logisch is.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 23:12 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Absoluut. In geval van eerwraak zal er ook eerlijk berecht moeten worden.
quote:Op zaterdag 25 juli 2015 23:11 schreef Mo_Muffin het volgende:
als je daar niet tegen kan, moet je daar gewoon niet willen wonen en uit jezelf gaan emigreren.
Welke filosofie? Ik had het over zonnen in een bikini.quote:Op zondag 26 juli 2015 00:07 schreef Dagonet het volgende:
[..].
Dat is een rare conclusie, als iets je niet bevalt ga je maar ergens anders heen in plaats van proberen om verandering teweeg te brengen.
Met die filosofie is er geen ruimte voor dingen als abortus, euthanasie of een homohuwelijk. Vrouwenstemrecht, rassengelijkheid? Niet hier! Je gaat maar ergens anders heen.
En als dat je niet bevalt rot je maar op zeg je.quote:Op zondag 26 juli 2015 00:09 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Welke filosofie? Ik had het over zonnen in een bikini.
En waar precies schrijf ik dat iemand op zou moeten rotten?quote:Op zondag 26 juli 2015 00:14 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En als dat je niet bevalt rot je maar op zeg je.
Maar het is juist een belangrijk onderdeel van onze democratie dat je het recht hebt om de maatschappij te proberen in te richten zoals jij dat ziet. Mits genoeg medestanders en met inachtneming van de rechten van andere bevolkingsgroepen
Dat geldt voor euthansie zowel als voor zonnen in bikini in een park.
Jij zegt dat je als je er niet tegen kan je ook niet in zo'n land zou moeten willen wonen. Dat je dan zou moeten emigreren.quote:Op zondag 26 juli 2015 00:20 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
En waar precies schrijf ik dat iemand op zou moeten rotten?
Lezen is blijkbaar niet eenvoudig.
Ik schrijf nergens dat iemand iets 'moet'.quote:Op zondag 26 juli 2015 00:28 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Jij zegt dat je als je er niet tegen kan je ook niet in zo'n land zou moeten willen wonen. Dat je dan zou moeten emigreren.
Maar ik zeg dat je ook kan zeggen: dit bevalt mij niet in dit land, ik ga proberen het te veranderen.
Alleen is schreeuwen en vechten de verkeerde manier.
Maar waarom moeten jullie altijd moslims de schuld geven ze krijgen overal de schuld van.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 22:25 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Wat vind je van het feit dat een meisje in elkaar is geslagen omdat ze lag te zonnen?
Laten we nou eens realistisch zijn. Feministen strijden juist voor het recht van de vrouw om hun lichaam te laten zien hoe en wanneer ze dat willen. Christenen zijn in Frankrijk de afgelopen decennia nooit een probleem geweest (in Amerika wel bijvoorbeeld). Atheïsme is geen geloof en zegt niets over hoe je mensen moet behandelen, het stelt enkel dat er geen god is.quote:Op zondag 26 juli 2015 01:00 schreef tiffanyxx19 het volgende:
[..]
Maar waarom moeten jullie altijd moslims de schuld geven ze krijgen overal de schuld van.
Wie zeggen dat die meiden islamitisch zijn misschien waren ze christelijk of atheïst of feminist.
En hou op met moslims de schuld geven moslims zijn goede mensen.
En wie zijn 'jullie'?quote:Op zondag 26 juli 2015 01:00 schreef tiffanyxx19 het volgende:
[..]
Maar waarom moeten jullie altijd moslims de schuld geven ze krijgen overal de schuld van.
Wie zeggen dat die meiden islamitisch zijn misschien waren ze christelijk of atheïst of feminist.
En hou op met moslims de schuld geven moslims zijn goede mensen.
Ik zou mensen graag gelukkig willen maken met een vlucht naar het land van hun dromen, het kalifaat past prima bij deze meiden.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 20:58 schreef Dagonet het volgende:
[..]
De oceaan in? Waarheen moet je ze trappen dan? Behalve dan het rechtssysteem in.quote:Op zondag 26 juli 2015 02:29 schreef Elfletterig het volgende:
We zullen veel harder met dit soort religieus extremisme moeten afrekenen. Daders zonder pardon het land uittrappen, net zolang totdat we van dit soort gedrag gevrijwaard blijven.
ja stel je voor als kinderen tieten zien...quote:Op zaterdag 25 juli 2015 20:06 schreef Slip het volgende:
Waren daar dan zoveel kinderen? in dat park vragen vragen
dat is niet nodig.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 22:25 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ja, want je hebt een glazen bol, nietwaar.
Omdat ze iets over kleding zeggen zijn ze meteen rijp voor een land waar dissidenten onthoofd worden en moord en slachtpartijen aan de orde van de dag zijn.quote:Op zondag 26 juli 2015 03:30 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik zou mensen graag gelukkig willen maken met een vlucht naar het land van hun dromen, het kalifaat past prima bij deze meiden.
Dit inderdaad. Gewoon terugsturen voordat ze een Charlie Hebdo 2 uitvoeren.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 20:16 schreef Scorpie het volgende:
Alsof je hun achtergrond hoeft te weteniedereen weet allang hoe laat het is.
Nou ja, daar worden ze in ieder geval niet geconfronteerd met haramme zaken als bikini's en dat is ook wat waard.quote:Op zondag 26 juli 2015 11:22 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Omdat ze iets over kleding zeggen zijn ze meteen rijp voor een land waar dissidenten onthoofd worden en moord en slachtpartijen aan de orde van de dag zijn.
quote:Op zaterdag 25 juli 2015 21:10 schreef Proximo het volgende:
Een roedel jihadburka's vond het bij gebrek aan shariapolitie wel opportuun zelf maatregelen te nemen. Wie daar nog aan twijfelt heeft echt niets van de wereld gezien.
Het trieste is nog wel dat dit soort dingen er vervolgens de rest van weerhoudt om ook gewoon te zonnen. Uit angst. Want je mag er niets van zeggen.
Dit is het resultaat van politiek correcte wegkijk kut politiek die de vrijheid van godsdienst probeert te rijmen met een totalitaire religie die geen enkele ruimte biedt.
Fijn continent zijn we aan het worden.
Die bestaan niet.quote:Op zondag 26 juli 2015 11:32 schreef tiffanyxx19 het volgende:
[..]
Mensen die moslims overal de schuld van geven
Gaat niet lukken. Gezien de leeftijd van deze krengen is de kans groot dat ze gegroomd zijn door IS-ronselaars. Die krijg je bijna nooit te pakken. Wat dat betreft is het een blijvend probleem, net zoals met pedofielen.quote:Op zondag 26 juli 2015 02:29 schreef Elfletterig het volgende:
We zullen veel harder met dit soort religieus extremisme moeten afrekenen. Daders zonder pardon het land uittrappen, net zolang totdat we van dit soort gedrag gevrijwaard blijven.
En is er dan wel ruimte om te stellen dat je bv vrouwenrechten en democratie verwerpelijk vindt en van mening bent dat we de Sharia in moeten voeren?quote:Op zondag 26 juli 2015 00:07 schreef Dagonet het volgende:
[..].
Dat is een rare conclusie, als iets je niet bevalt ga je maar ergens anders heen in plaats van proberen om verandering teweeg te brengen.
Met die filosofie is er geen ruimte voor dingen als abortus, euthanasie of een homohuwelijk. Vrouwenstemrecht, rassengelijkheid? Niet hier! Je gaat maar ergens anders heen.
Natuurlijk mag je dat vinden, die Gedanken sind frei tenslotte.quote:Op zondag 26 juli 2015 12:02 schreef probeer het volgende:
[..]
En is er dan wel ruimte om te stellen dat je bv vrouwenrechten en democratie verwerpelijk vindt en van mening bent dat we de Sharia in moeten voeren?
Of is dat een van die meningen die we niet de vrijheid van meningsuiting moeten geven?
De vrijheid van meningsuiting is niet absoluut en moet dat ook helemaal niet zijn.quote:Maw, zou VvM volgens jou een absolute vrijheid moeten zijn, of moeten we ter bescherming van die VvM (of breder .. verlichtingswaarden) toch bepaalde uitingen verbieden?
Er is geen enkele natuurkundige wet die omschrijft hoe en waarom een vliegtuig ineens niet meer kan opstijgen wanneer je er een paar haatjurken of haatbaarden ingeladen hebt. Je kunt mensen dus wel degelijk ergens naar toe sturen waar de samenleving gebaseerd is op de verachtelijke haatideologie die men aanhangt.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 20:58 schreef Dagonet het volgende:
[..]
De enige reden waarom dit soort haatboerka's in west-Europa bivakkeert is omdat het hier o.a. zo lekker parasiteert op het sociaal stelsel en er nog altijd mensen rondlopen met het idee dat die geïmporteerde woestijnideologie met veroveringsdrang een culturele verrijking zou zijn voor Europa. De islam hoort gewoonweg niet thuis in (west-)Europa.quote:Je wil ze dus hun nationaliteit ontnemen en over de schutting gooien naar een land waar ze helemaal niets mee hebben en dat niets met hen heeft.
Realiseer je dat het begrip 'goed' gekleurd wordt door de achtergrond van de schrijver. Ook al is een woord identiek, de lading/betekenis die het heeft is contextafhankelijk.quote:Op zondag 26 juli 2015 07:58 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Niet zo generaliseren. Er zijn vrij veel moslims die niets met 'goed' te maken hebben.
Heb je volledig gelijk in.quote:Op zondag 26 juli 2015 13:12 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Realiseer je dat het begrip 'goed' gekleurd wordt door de achtergrond van de schrijver. Ook al is een woord identiek, de lading/betekenis die het heeft is contextafhankelijk.
Dan begrijpen we elkaarquote:Op zondag 26 juli 2015 12:37 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Natuurlijk mag je dat vinden, die Gedanken sind frei tenslotte.
Maar binnen een democratie moet je rekening houden met minderheidsgroeperingen en hun rechten.
Een democratie is niet per definitie het recht van de sterkste.
[..]
De vrijheid van meningsuiting is niet absoluut en moet dat ook helemaal niet zijn.
Vrij opmerkelijk dat de verantwoordelijke voor racismebestrijding dit gebruikt om uit te halen naar tegenstanders van het burqa verbod. Eén van die groepen, SOS Racisme, heeft trouwens al gereageerd op het voorval: hebben opgeroepen tot een betoging in aangepaste kledij:twitter:GillesClavreul twitterde op zaterdag 25-07-2015 om 18:46:482/2 Pour une fois silence remarquable des habituels défenseurs de la "liberté vestimentaire" #Reims reageer retweet
twitter:SOS_Racisme twitterde op zaterdag 25-07-2015 om 22:17:00Demain midi c'est #jeportemonmaillotauParcLéotous les maillots sont les bienvenus ! http://t.co/O9IMwko5fJ
reageer retweet
Omdat het er naar uitziet dat de zonnende dame niet geslagen werd vanwege haar huidskleur of afkomst, maar vanwege het feit dat ze in een bikini aan het zonnen was.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 22:40 schreef vaneiges het volgende:
Waarom is dit geen discriminatie/racisme maar zou het dat andersom wel geweest zijn?
De naam 'Geert Wilders' is je bekend?quote:
Dat is net zo fout als denken dat alle moslims 'lieve en goede' mensen zijn, wetende dat dat ook niet waar is.quote:Op zondag 26 juli 2015 11:32 schreef tiffanyxx19 het volgende:
[..]
Mensen die moslims overal de schuld van geven
Zeer wijze woorden, en dat geldt voor elke religie, doe dat lekker thuis en val anderen er niet mee lastig.quote:Op zondag 26 juli 2015 11:37 schreef stopnaald het volgende:
[..]![]()
Religie moet zijn plaats kennen (en dat is NIET in de publieke ruimte, maar achter de voordeur).
Dus als moslims westerlingen haten is het vanwege hun gedrag (bikini) maar als westerse mensen moslims niet mogen heeft het volgens jou niets met hun onaangepaste gedrag (geweld) te maken maar alles met huidskleur. Vreemde kronkel heb je daar. Ik geloof er helemaal niets van dat huidskleur een issue is.quote:Op zondag 26 juli 2015 14:22 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Omdat het er naar uitziet dat de zonnende dame niet geslagen werd vanwege haar huidskleur of afkomst, maar vanwege het feit dat ze in een bikini aan het zonnen was.
Ik zie niet waarom dit erger is op "ons" grondgebied dan een willekeurige geweldpleging.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 20:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja, ons grondgebied ja. Het grondgebied van de mens. De mens die zich niet laat voorkauwen door een verrot boekje en gewoon in het park gaat zonnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |