abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154628740
Ik heb het klaargespeeld dat ik volgend jaar nog 1 vak voor mijn bachelor moet doen.
Vanwege de geweldige regels van de overheid mag ik nog niet alvast aan mijn master beginnen.
Nu valt dit vak in het tweede semester van het jaar en kan ik dus 1000 euro besparen door me in februari in te schrijven.

Dit betekent echter wel dat ik me moet uitschrijven voor mijn studiefinanciering, maar wat gebeurt er als ik me vervolgens weer aanmeld voor studiefinanciering.
Val ik dan in het nieuwe leenstelsel? Of blijft mijn jaar gewoon staan en krijg ik dat als ik me weer aanmeld in februari?
Jonko wordt veelste duur, want m'n buurman en ik roken vier jonko's in een uur man.
pi_154628882
Je valt in het oude leenstelsel als ik het goed heb.

https://apps.duo.nl/SRVS/(...)8842,Sxi=10,Case=obj(9143),ts=OcwDuoNew
Op donderdag 9 juli 2015 14:53 schreef Yvie_lu: Gelukkig. Paniek om niks :)
Op donderdag 9 juli 2015 14:57 schreef HeatWave: Deze post is universeel toepasbaar bij haar B-).
Op woensdag 8 juli 2015 15:09 schreef El_Thijs:"Inolvidable. Staat voor duidelijkheid en directheid."
pi_154629221
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 17:44 schreef Inolvidable het volgende:
Je valt in het oude leenstelsel als ik het goed heb.

https://apps.duo.nl/SRVS/(...)8842,Sxi=10,Case=obj(9143),ts=OcwDuoNew
Linkje werkt niet helemaal, maar dit lijkt me namelijk ook voor de hand liggen.
Als ik namelijk niet in het oude stelsel val kan ik beter de uitwonende beurs behouden want dat is in 6 maanden meer dan 1000 euro..
Jonko wordt veelste duur, want m'n buurman en ik roken vier jonko's in een uur man.
pi_154629334
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 18:01 schreef Koenani het volgende:

[..]

Linkje werkt niet helemaal, maar dit lijkt me namelijk ook voor de hand liggen.
Als ik namelijk niet in het oude stelsel val kan ik beter de uitwonende beurs behouden want dat is in 6 maanden meer dan 1000 euro..
Maar dat mag niet als je niet studeert.
Op donderdag 9 juli 2015 14:53 schreef Yvie_lu: Gelukkig. Paniek om niks :)
Op donderdag 9 juli 2015 14:57 schreef HeatWave: Deze post is universeel toepasbaar bij haar B-).
Op woensdag 8 juli 2015 15:09 schreef El_Thijs:"Inolvidable. Staat voor duidelijkheid en directheid."
pi_154629391
Ga ook vooral even praten met je studieadviseur/-begeleider. Bij sommige opleidingen is het prima mogelijk om alvast aan je master te beginnen. Je hebt alleen vervolgens toestemming nodig van de examencommissie om die eerder gevolgde vakken te laten meetellen, maar daar kan je studieadviseur je meer over vertellen.
pi_154642590
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 18:11 schreef Arthos het volgende:
Ga ook vooral even praten met je studieadviseur/-begeleider. Bij sommige opleidingen is het prima mogelijk om alvast aan je master te beginnen. Je hebt alleen vervolgens toestemming nodig van de examencommissie om die eerder gevolgde vakken te laten meetellen, maar daar kan je studieadviseur je meer over vertellen.
Ben ik al geweest en dat was geen optie, daarom vind ik het ook zo zuur dat mijn aanvraag voor een extra tentamenkans is afgewezen
pi_154660505
Als je met je master begint na 1 september heb je geen recht op stufi.

Ik krijg het hopelijk nog voorelkaar om 1 augustus ingeschreven te staan...
En blijf dan als het goed is wel in het oude systeem zitten.
  maandag 27 juli 2015 @ 12:54:08 #8
401329 verified  DUO-Webcare
Dienst Uitvoering Onderwijs
pi_154671712
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 17:34 schreef Koenani het volgende:
Val ik dan in het nieuwe leenstelsel? Of blijft mijn jaar gewoon staan en krijg ik dat als ik me weer aanmeld in februari?
Als je na 1 september in de 37ste maand van je wo-bachelor zit en/of voor het eerst aan een master begint, val je vanaf dat moment onder het nieuwe stelsel studiefinanciering. Op duo.nl vind je een test waarmee je kunt checken waar je straks onder valt.

Je hebt recht op studiefinanciering als je staat ingeschreven voor een voltijd of duale opleiding. Ben je niet zo ingeschreven? Dan heb je in die periode geen recht op studiefinanciering en studentenreisproduct.

^WB
We geven alleen algemene informatie op Fok!. Voor persoonlijk contact klik hier.
Volg je ons al op: Twitter of Facebook: mbo * hbo en universiteit * debiteur?
Op PM en DM gaan we niet in. www.duo.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')