quote:
Dit.
Voor 8 euro per meter inclusief de ondervloer zit je zelfs op het goedkoopste IKEA laminaat:
• Slätten ŕ 4,49/m2
• Een simpele ondervloer ŕ ¤2,50/m2.
De website van IKEA vermeldt even geen prijzen van de Nivä ondervloer• Plakplinten voor afwerking.
Hou er bovendien rekening mee dat als je in een appartement woont de VVE dan wel de Woningcorporatie aanvullende eisen kan stellen aan de ondervloer. Bijvoorbeeld een TNO-certificaat dat de ondervloer voldoende dempt. De IKEA Nivä ondervloeren vallen dan af. Overigens, ook de goedkope bouwmarkt ondervloer. Ik had bijvoorbeeld in het huurappartementje waar ik eerst woonde een ondervloer van ¤5,-/m2 om de doodeenvoudige reden dat ik geen behoefte had om later alles eruit te mogen trekken vanwege geluidsoverlast.
Verder heb ik goede ervaringen met het IKEA Golv laminaat. Dat laminaat kost ¤12,95
(van de week bij IKEA in de aanbieding voor ¤9,99). En erg gemakkelijk om te leggen want IKEA heeft bij de Golv en blijkbaar ook bij de Prairie een heel fijn easy-click systeem. Daarmee kun je plank voor plank de vloer aanleggen. Kwaliteit is tot nu toe dik in orde.

De vloer die ik op mijn slaapkamers heb liggen is van de bouwmarkt (Praxis Sencys) en koste iets van een tientje de meter. Achteraf had ik daarvoor liever ook een IKEA laminaat gehaald (Prairie) want het in elkaar klikken van die bouwmarkt vloer was een gebed zonder einde. Klikrandjes die snel afbraken en pas na echt ferme tikken goed aansloten

Kanttekening is wel dat dit de eerste laminaatvloer was die ik in mijn leven heb gelegd.
[ Bericht 0% gewijzigd door Eix op 11-09-2015 16:11:17 ]