abonnement Unibet Coolblue
pi_154590848
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 18:14 schreef Opsonisatie het volgende:

[..]

Waar staat dat
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 19:03 schreef Che_ het volgende:

[..]

Dit is wel heel voorbarig..
Ze hebben met jets aanvallen uitgevoerd op IS over de grens (dus in Syrië), en dacht dus dat ze daarbij Syrië waren binnengedrongen.

Blijkt niet zo te zijn:
quote:
The official, who spoke to the Associated Press on condition of anonymity, said the targets were two command centres and a gathering point of Isis supporters. The jets did not enter Syrian airspace, the official said.

http://www.theguardian.co(...)sis-in-syria-reports.
Dus ik was inderdaad te voorbarig. :@.


Tot zover heeft Turkije zich dus voor het eerst direct bemoeit met wat er gaande is in Syrië door zich te richten op IS. Mocht men het nodig achtten, willen/kunnen/zullen ze ook met grondtroepen het land binnentrekken. Zeggen ze. :P.

Ook was er grote (5000 politieagenten!) in Istanbul en de rest van Turkije; gericht op IS, PKK en YDG/H (jongerenbeweging PKK), DHKP/C... 251 personen zijn meegenomen.

Ben zelf natuurlijk geen voorstander van een oorlog (of meedoen eraan), maar als je IS aan je grenzen hebt en niets doet loopt dat simpelweg verkeerd af. Heb zelf het liefst dat Turkije de problemen in Syrië (en Irak) samen met Iran oplost. Zolang de 2 'stabiele' factoren van het Midden-Oosten elkaar blijven tegenwerken blijft de situatie fragiel.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 24-07-2015 10:37:57 ]
pi_154590924
Maar goed, gaan jullie elkaar maar weer afkatten. Of zo.
pi_154591097
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 10:37 schreef zarGon het volgende:

[..]


[..]

Ze hebben met jets aanvallen uitgevoerd op IS over de grens (dus in Syrië), en dacht dus dat ze daarbij Syrië waren binnengedrongen.

Blijkt niet zo te zijn:

[..]

Dus ik was inderdaad te voorbarig. :@.


Tot zover heeft Turkije zich dus voor het eerst direct bemoeit met wat er gaande is in Syrië door zich te richten op IS. Mocht men het nodig achtten, willen/kunnen/zullen ze ook met grondtroepen het land binnentrekken. Zeggen ze. :P.

Ook was er grote (5000 politieagenten!) in Istanbul en de rest van Turkije; gericht op IS, PKK en YDG/H (jongerenbeweging PKK), DHKP/C... 251 personen zijn meegenomen.

Ben zelf natuurlijk geen voorstander van een oorlog (of meedoen eraan), maar als je IS aan je grenzen hebt en niets doet loopt dat simpelweg verkeerd af. Heb zelf het liefst dat Turkije de problemen in Syrië (en Irak) samen met Iran oplost. Zolang de 2 'stabiele' factoren van het Midden-Oosten elkaar blijven tegenwerken blijft de situatie fragiel.
Ik vraaag mij af of IS de grens zou passeren indien ze daar de mogelijkheid voor zien.

Daarnaast vraag ik mij af hoe TR daar op zou reageren.

Stelt de Turkse defensie nog iets voor?
pi_154591256
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 10:51 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ik vraaag mij af of IS de grens zou passeren indien ze daar de mogelijkheid voor zien.
Dat gaan ze niet doen; daarmee betrekken ze Turkije in hun 'oorlog tegen de rest'. En de IS heeft het al moeilijk tegen Assad, de Syrische rebellen/oppositie en de Koerden; een nieuwe (sterke) vijand willen ze echt niet.

quote:
Daarnaast vraag ik mij af hoe TR daar op zou reageren.
Hoe Turkije gaat reageren als IS Turks grondgebied inneemt?

Wat denk je? Zo snel mogelijk weer terug innemen en IS zo ver mogelijk terugduwen.

quote:
Stelt de Turkse defensie nog iets voor?
Tegen IS? Is dat een serieuze vraag?
pi_154591378
Echt raar om te lezen. Overal oorlog gewoon, en uiteraard nooit alleen terroristen die omkomen. Als iedereen nou gewoon normaal deed...
pi_154591405
Turkije had mee moeten werken met de Koerden in Syrië. Niets mis met een Koerdische regio à la KRG in Irak.

Maar goed, dat komt ook vooral omdat ik samenwerking beter vind dan tegenwerken. Vooral nu dat de boycot tegen Iran is opgeheven. Bedoel, waarom je energie verspillen aan zoveel mogelijk een buur tegen te werken, als je elkaar ook kunt versterken? En dan heb ik het nog niet gehad over 'vijand van mijn vijand is mijn vriend', bijvoorbeeld dat de Chinezen de Koerden supporten, om Turkije tegen te werken omdat Turkije zich sterk maakt/wil maken voor de Oeigoeren. En dan heb je nog andere landen die via de Koerden Turkije tegenwerken.

Het liefst zie ik dus een samenwerking tussen Turkije en Iran, waarbij de omringende landen (zoals Afghanistan, Pakistan, Libanon, Jordanië etc.) erbij worden betrokken. Lijkt mij ook echt de enige echte manier om organisaties zoals de PKK te stoppen.

Het is echt deerniswekkend om het 'christelijke' westen samen te zien werken, terwijl zij ook verdeeld zijn (protestanten, rooms-katholieken etc.), maar dat wij moslims elkaar elke dag nog afmaken en dat soennieten en sjiieten elkaar niets gunnen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 24-07-2015 11:14:36 ]
pi_154591506
Goed gebruik van het woord deerniswekkend O+.
pi_154591548
Mijn Marokkaanse buren hebben besloten de festiviteiten van zomercarnaval tegen te gaan door allejezus hard koran-oplezingen op te zetten.

De hele straat luistert al een uur naar de Koran :')
pi_154591784
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 11:15 schreef clumsy_clown het volgende:
Mijn Marokkaanse buren hebben besloten de festiviteiten van zomercarnaval tegen te gaan door allejezus hard koran-oplezingen op te zetten.

De hele straat luistert al een uur naar de Koran :')
Alternatieve muziek. :P
pi_154591819
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 11:06 schreef Faeroer het volgende:
Echt raar om te lezen. Overal oorlog gewoon, en uiteraard nooit alleen terroristen die omkomen. Als iedereen nou gewoon normaal deed...
Alsof mensen normaal kunnen doen
pi_154591824
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 11:15 schreef clumsy_clown het volgende:
Mijn Marokkaanse buren hebben besloten de festiviteiten van zomercarnaval tegen te gaan door allejezus hard koran-oplezingen op te zetten.

De hele straat luistert al een uur naar de Koran :')
Good for them
pi_154591852
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 11:28 schreef Crip het volgende:

[..]

Good for them
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 11:28 schreef Crip het volgende:

[..]

Alsof mensen normaal kunnen doen
Blijkbaar niet nee.
pi_154591922
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 11:15 schreef clumsy_clown het volgende:
Mijn Marokkaanse buren hebben besloten de festiviteiten van zomercarnaval tegen te gaan door allejezus hard koran-oplezingen op te zetten.

De hele straat luistert al een uur naar de Koran :')
zo typisch weer eh. :').

Lekker dwarsliggen en gefrustreerd raken en mensen tegen je in het harnas jagen (lekker handig ook als je de rest van de tijd met die mensen in dezelfde buurt leeft), terwijl er tig manieren zijn te bedenken om dit op een veel betere manier aan te pakken.
pi_154591960
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 11:28 schreef Crip het volgende:

[..]

Good for them
Nee, het is opdringerig, dwars, en maakt nou niet écht dat er positiever naar ze gekeken wordt. Plus geluidsoverlast is altijd irritant.
pi_154592094
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 11:36 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Nee, het is opdringerig, dwars, en maakt nou niet écht dat er positiever naar ze gekeken wordt. Plus geluidsoverlast is altijd irritant.
Maar is het ook echt tegen het carnaval(dat zou beetje weird zijn)? Of is dit gewoon vaker.

Mijn buren draaien ook bijna elke dag hun André Hazes and such, ook al haat ik het laat ik ze gewoon. Als ze maar niet te vroeg of te laat nog draaien vind ik het best.
pi_154592112
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 11:30 schreef Deuce92 het volgende:

[..]

[..]

Blijkbaar niet nee.
Hou je bek Deuce, ga niet Whiteknighten pls.
pi_154592129
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 10:59 schreef zarGon het volgende:

[..]

Dat gaan ze niet doen; daarmee betrekken ze Turkije in hun 'oorlog tegen de rest'. En de IS heeft het al moeilijk tegen Assad, de Syrische rebellen/oppositie en de Koerden; een nieuwe (sterke) vijand willen ze echt niet.

[..]

Hoe Turkije gaat reageren als IS Turks grondgebied inneemt?

Wat denk je? Zo snel mogelijk weer terug innemen en IS zo ver mogelijk terugduwen.

[..]

Tegen IS? Is dat een serieuze vraag?
Ja srs. Zie nml minder asker in het Oosten.
pi_154592144
Waarom kan niet gewoon iedereen van de aarde verdwijnen. Problems solved.
pi_154592145
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 11:42 schreef Crip het volgende:

[..]

Maar is het ook echt tegen het carnaval(dat zou beetje weird zijn)? Of is dit gewoon vaker.

Mijn buren draaien ook bijna elke dag hun André Hazes and such, ook al haat ik het laat ik ze gewoon. Als ze maar niet te vroeg of te laat nog draaien vind ik het best.
Nja je hoort carnavalgeluiden hier en ze hebben dit nooit eerder gedaan dus ik legde het verband. Ik laat ze ook hun gang gaan, kan er moeilijk wat tegen zeggen, maar dan mag ik het toch nog wel irritant vinden?
pi_154592147
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 11:15 schreef clumsy_clown het volgende:
Mijn Marokkaanse buren hebben besloten de festiviteiten van zomercarnaval tegen te gaan door allejezus hard koran-oplezingen op te zetten.

De hele straat luistert al een uur naar de Koran :')
Aso's. Heb je aangesproken op het overlast?
pi_154592171
Sws mensen die geluidsoverlast veroorzaken of dat nu met Andre of Koran lezingen is.

Rot op em douw oordopjes in je oren
pi_154592184
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 11:45 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Nja je hoort carnavalgeluiden hier en ze hebben dit nooit eerder gedaan dus ik legde het verband. Ik laat ze ook hun gang gaan, kan er moeilijk wat tegen zeggen, maar dan mag ik het toch nog wel irritant vinden?
Kinderachtig wel, Dan zou ik ze aanspreken. :)
Als ik iets irritant vind en het niet wil horen zou ik mijn buren erop wijzen. Dus ja, ga er na toe zou ik zeggen.
pi_154592198
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 11:46 schreef Stimorol- het volgende:
Sws mensen die geluidsoverlast veroorzaken of dat nu met Andre of Koran lezingen is.

Rot op em douw oordopjes in je oren
Mij maakt het niet zo veel uit tbh. Heb toch oordopjes in vaak.
pi_154592215
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 11:45 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Nja je hoort carnavalgeluiden hier en ze hebben dit nooit eerder gedaan dus ik legde het verband. Ik laat ze ook hun gang gaan, kan er moeilijk wat tegen zeggen, maar dan mag ik het toch nog wel irritant vinden?
Ik had je wel mondiger verwacht. :D.
pi_154592227
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 11:47 schreef Crip het volgende:

[..]

Mij maakt het niet zo veel uit tbh. Heb toch oordopjes in vaak.
Ik had Polen als onderburen met een voorliefde voor shitmuziek. Fuckinf irri.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')