quote:
Op woensdag 5 augustus 2015 21:10 schreef Skoap het volgende:Vermoeiend Spark! Ik zou willen dat ik "de" tip had, maar helaas.

Bij Luc loop ik altijd heel snel weer weg (inclusief uitleg waarom) als ik dan binnenkom
en hij gelijk smerig begint de lachen van "haha gelukt" Maar ja dat komt zo zelden voor dat ik makkelijk praten heb...
Oh, dit vind ik echt enorm rot klinken

Spark, hier precies hetzelfde. Hij komt tegenwoordig in een soort van tiener-on-speed-modus, echt bizar. Is dan echt zijn eigen vermoeidheid aan het overschreeuwen. Wat hier helpt is rust, rust, rust, uiteindelijk geeft hij zich dan over. Dus zelf rustig blijven, voor het slapen een lekker warm badje met lavendelolie, dan kalm aankleden, een boekje lezen. Een van ons blijft bij hem, we knuffelen veel en hebben wel de regel dat hij niet mag spelen in zijn kamer, want het is tijd om te slapen. Als hij niet moe lijkt gaat hij overigens gewoon mee naar beneden tot hij vermoeidsheidssignalen afgeeft (of tot wij moe zijn

) En opletten met wat er gegeten wordt voor het slapen gaan, een toetje met veel suiker is lekker maar doet je niet makkelijk in slaap vallen zeg maar