quote:
Op maandag 27 juli 2015 16:09 schreef Gerolsteiner het volgende:[..]
Grootste macht qua wat? Aantal soldaten? Dat zegt dus helemaal niets. Hoe effectief ze zijn is duidelijk te zien in de complete bende net over de grens. Turkije faalt in het beschermen van de eigen burgers. Zo effectief zijn die paar honderdduizend soldaten. Aantallen zeggen helemaal niets. Zonder training, ervaring, materiaal, technologie, organisatie en de juiste mentaliteit is een soldaat weinig waard.
Als dat jouw criteria zijn, welke leger in de NAVO of überhaupt voorkomt guerrilla style terreurtactieken dan, kan je überhaupt een voorbeeld noemen? Rusland, VS, Israël en China zal het in ieder geval niet zijn. Daarnaast betwijfel ik het serieus of de landen buiten de VS beter getrainde troepen hebben, dat Turkije steeds militair onafhankelijker wordt in de wapenindustrie zie je ook steeds meer de afgelopen jaren.
quote:
En je weet zelf best dat Turkije zich niet 'aan gaat sluiten' bij Rusland, China of Iran. Hoe zie je dat precies voor je? Het zijn rivalen die elkaar helemaal niet vertrouwen. Dat kan in theorie over een paar generaties anders zijn, maar als we wat lessen uit de geschiedenis trekken gaat daar weinig van komen.
Dat is meer omdat ik Turkije niet uit de NAVO geschopt / stappen zie gebeuren, als dat wel gebeurt wordt je zelfs zo goed als in de invloedssferen van Rusland geduwd, op eigen houtje gaat Turkije het niet redden, tegen het Westen noch Rusland wat dat betreft, neutraliteit zal ook een farce zijn vroeg of later.
quote:
Zelfs nu Rusland, Iran en Turkije een gedeelde vijand hebben (IS), is er geen enkel teken dat ze ook daadwerkelijk naar elkaar toe trekken. Hetgeen niemand hoeft te verbazen. Als sinds bestaan van beschavingen in die gebieden is er conflict.
Economisch had het tussen Rusland, Iran en Turkije volgens mij niet beter kunnen zijn, als Turkije ook nog eens militair kwetsbaar zou worden daarbovenop, zie ik een samenwerking echt niet als sci-fi.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2015 16:16:51 ]