abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154675634
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 14:13 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mwuah, Europa loopt toch achter Obama aan en tussen Erdogan en Obama zal wel het nodige besproken zijn.
Obama vormt een mening dat afhankelijk is van een Europese mening
pi_154675695
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 15:24 schreef Cubs het volgende:

[..]

Obama vormt een mening dat afhankelijk is van een Europese mening
Neuh, er is geen andere NAVO leider waar Hussein zoveel aan de telefoon mee hangt dan Erdogan.
pi_154675914
quote:
Een echte authentieke razzia dus, dat gaat lekker daar in het Ottomaanse rijk.
٩๏̯͡๏)۶
pi_154676008
quote:
11s.gif Op maandag 27 juli 2015 15:36 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Als je je bedenkt dat er mogelijk tienduizenden mensen via Turkije Syrië in zijn gegaan sinds zomer 2014 speciaal voor IS, daarnaast ook nog invallen bij de Hizmet, PKK en Dhkpc worden gedaan is er misschien nog maar een fractie opgepakt.
  maandag 27 juli 2015 @ 15:43:43 #280
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_154676121
quote:
11s.gif Op maandag 27 juli 2015 15:36 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Zal ook wel lekker aangegrepen worden door lokale politici en politie om "lastige" elementen te verwijderen of aan te pakken.
En dit zet weer lekker kwaad bloed en laat meer mensen naar IS of PPK overhellen....
pi_154676154
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 15:27 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Neuh, er is geen andere NAVO leider waar Hussein zoveel aan de telefoon mee hangt dan Erdogan.
Omdat 'ie lastig is ja. Niet omdat het zo'n fijne vriend is.
Naturheilmittel
pi_154676170
Wordt dit dan het centrale Turkije topic?

Mod? iemand?
Zonder wrijving geen glans
pi_154676207
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 15:44 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

Omdat 'ie lastig is ja. Niet omdat het zo'n fijne vriend is.
Mijn lastige vrienden boeien mij niet, tenzij ik ze hard nodig heb en dus afhankelijker van ben dan mijn andere vrienden.
pi_154676275
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 15:27 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Omdat meneer dubbel spel speelt. En Obama hem hierom onder druk zet. Ook kan Erdogan niks ondernemen buiten zijn eigen grenzen. Wat er binnen de grenzen van Turkije gebeurt kan De NAVO weinig aan doen, maar daarbuiten gelden er andere regels en krijgt Erdogan een Obama aan de lijn met een heel andere toon.
pi_154676293
pi_154676308
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 15:46 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mijn lastige vrienden boeien mij niet, tenzij ik ze hard nodig heb en dus afhankelijker van ben dan mijn andere vrienden.
Gelukkig is niemand afhankelijk van Turkije, behalve dan IS voor de doorvoer van vers kanonnenvoer uit andere landen.
Naturheilmittel
pi_154676333
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 15:49 schreef Cubs het volgende:

[..]

Omdat meneer dubbel spel speelt. En Obama hem hierom onder druk zet. Ook kan Erdogan niks ondernemen buiten zijn eigen grenzen. Wat er binnen de grenzen van Turkije gebeurt kan De NAVO weinig aan doen, maar daarbuiten gelden er andere regels en krijgt Erdogan een Obama aan de lijn met een heel andere toon.
lol, heb je wel eens opgelet hoe Obama Erdogan aanspreekt publiekelijk en hoe dat andersom gaat. Volgens jou heeft Obama de ballen achter de schermen en doet Erdogan maar alsof wanneer hij publiekelijk over Obama spreekt ?
pi_154676356
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 15:50 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

Gelukkig is niemand afhankelijk van Turkije, behalve dan IS voor de doorvoer van vers kanonnenvoer uit andere landen.
Ja zowel de Russen als Europeanen zitten totaal niet te geilen op de in Turkije geplande gasleiding.
pi_154676367
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 20:48 schreef Djibril het volgende:

[..]

Koerden hebben hun zaakjes ook op orde, door het aanvragen van coalitiebommen. En bij de Koerden heerst er nog geen hoogmoed, heb ze nog niet gezien dat ze denken dat ze Aleppo even veroveren ;)
Aleppo is toch ook nooit Koerdisch grondgebied geweest? Dus de Koerden hoeven Aleppo ook niet te veroveren.
pi_154676426
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 15:53 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ja zowel de Russen als Europeanen zitten totaal niet te geilen op de in Turkije geplande gasleiding.
Oh dat zal vast heel fijn zijn, maar ik doelde op militair gebied.
Naturheilmittel
pi_154676495
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 15:56 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

Oh dat zal vast heel fijn zijn, maar ik doelde op militair gebied.
Turkije is de grootste NAVO macht na de VS, een Turkije aangesloten bij de Russen en Iran / China zit niemand op te wachten. Al helemaal niet op een rebelse Turkije die met steun van Rusland en China de verdragen rondom de Straten herziet.
pi_154676590
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 15:58 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Turkije is de grootste NAVO macht na de VS, een Turkije aangesloten bij de Russen en Iran / China zit niemand op te wachten. Al helemaal niet op een rebelse Turkije die met steun van Rusland en China de verdragen rondom de Straten herziet.
China en Turkije worden voorlopig geen bondgenoten, gezien de problemen met de Oeigoeren.

Op 5 juli 2015 werden nog Chinese vlaggen verbrand bij het Chinese consulaat in Istanboel

[ Bericht 13% gewijzigd door Idisrom op 27-07-2015 16:08:10 ]
pi_154676641
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 16:02 schreef Idisrom het volgende:

[..]

China en Turkije worden voorlopig geen bondgenoten, gezien de problemen met de Oeigoeren.
Hoe lang duurde het voordat 'aartsrivaal' Egypte de Palestijnen als een baksteen liet vallen ten gunste van Israël toen de voorwaarden aantrekkelijk waren? Get real.
pi_154676689
quote:

[..]

Uh.. dacht toch dat het VK en Frankrijk beide een grotere macht zijn dan Turkije.
pi_154676737
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 16:06 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Uh.. dacht toch dat het VK en Frankrijk beide een grotere macht zijn dan Turkije.
quote:
The Turkish Armed Forces collectively rank as the second largest standing military force in NATO, after the U.S. Armed Forces, with an estimated strength of 495,000 military personnel, according to a 2011 NATO estimate.[9] Turkey is one of five NATO member states which are part of the nuclear sharing policy of the alliance, together with Belgium, Germany, Italy, and the Netherlands.[10] A total of 90 B61 nuclear bombs are hosted at the Incirlik Air Base, 40 of which are allocated for use by the Turkish Air Force in case of a nuclear conflict, but their use requires the approval of NATO
Uncle wiki
pi_154676754
quote:

[..]

Grootste macht qua wat? Aantal soldaten? Dat zegt dus helemaal niets. Hoe effectief ze zijn is duidelijk te zien in de complete bende net over de grens. Turkije faalt in het beschermen van de eigen burgers. Zo effectief zijn die paar honderdduizend soldaten. Aantallen zeggen helemaal niets. Zonder training, ervaring, materiaal, technologie, organisatie en de juiste mentaliteit is een soldaat weinig waard.

En je weet zelf best dat Turkije zich niet 'aan gaat sluiten' bij Rusland, China of Iran. Hoe zie je dat precies voor je? Het zijn rivalen die elkaar helemaal niet vertrouwen. Dat kan in theorie over een paar generaties anders zijn, maar als we wat lessen uit de geschiedenis trekken gaat daar weinig van komen.

Zelfs nu Rusland, Iran en Turkije een gedeelde vijand hebben (IS), is er geen enkel teken dat ze ook daadwerkelijk naar elkaar toe trekken. Hetgeen niemand hoeft te verbazen. Als sinds bestaan van beschavingen in die gebieden is er conflict.
Naturheilmittel
pi_154676831
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 15:52 schreef Triggershot het volgende:

[..]

lol, heb je wel eens opgelet hoe Obama Erdogan aanspreekt publiekelijk en hoe dat andersom gaat. Volgens jou heeft Obama de ballen achter de schermen en doet Erdogan maar alsof wanneer hij publiekelijk over Obama spreekt ?
Nee dat heb ik niet opgemerkt, maar Ik kan me voorstellen dat het gebruikelijk is bij de witte huis om regeringsleiders op een bepaalde manier aan te spreken. Van Erdogan weten we dat hij vaak een grote mond heeft bij zijn toespraken voor zijn aanhang, maar ook de grootste draaikont is, zoals zijn statement om de "oeigoeren-crisis" te relativeren.

De toegang van de peshmerga via Turkije naar kobani is volgens mij het ultieme bewijs van wie de touwtjes in handen heeft.
pi_154676843
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 15:53 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Aleppo is toch ook nooit Koerdisch grondgebied geweest? Dus de Koerden hoeven Aleppo ook niet te veroveren.
Van Aleppo is dusdanig weinig meer over dat niemand het meer hoeft te hebben zou je zeggen.
pi_154676895
China heeft twee keer zoveel soldaten als de VS. Gelooft iemand echt dat China daardoor twee keer zo machtig is? De Chinezen hebben nul mogelijkheden om een land, anders dan een buurland, binnen te vallen.
Naturheilmittel
pi_154676902
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 16:08 schreef Triggershot het volgende:
The Turkish Armed Forces collectively rank as the second largest standing military force in NATO, after the U.S. Armed Forces, with an estimated strength of 495,000 military personnel, according to a 2011 NATO
Ok, ik kwam wat andere lijstjes tegen waarbij Turkije slechts op de 4e of zelfs 5e plek stond. Maar zie ook her en der genoemd worden dat het na de VS het grootste leger is. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')