abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 juli 2015 @ 10:23:52 #1
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_154561101

Met als gast-mentor dit jaar:

Shannon Bennet.

Website.

Bijna afgelopen. de finaleweek staat volgende week voor de deur.

Georgia al zeker van de halve finale. Reynold, Jessica en Billie vechten nog even uit wie erbij gaat komen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_154561550
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 10:23 schreef golfer het volgende:
Ik blijf Reynold te beperkt vinden qua assortiment. Prima pastry/dessert-chef, maar geen allround kok.
Reynold zijn droom is sowieso een pastery-chef te worden. En hij heeft zichzelf tot nu toe dusdanig kunnen profileren dat hij die droom wel zal kunnen realiseren. Hij probeert nu gewoon zo lang mogelijk de rit uit te zitten. Leuk prijzengeld als hij het toch weet te winnen! Ik zou er ook voor gaan!

Echt gemotiveerd om andere gerechten te koken lijkt hij me niet. Als hij technieken kan gebruiken die je ook bij desserts gebruikt lukt het nog wel (zoals in die pressure challenge met die bolletjes), maar als hij een vis moet fileren gaat het mis.
pi_154563012
Kak! Uitslag van de eliminatie van vandaag is per ongeluk gespoiled door de officiële FB pagina. :(
pi_154563625
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 11:48 schreef Aurelius het volgende:
Kak! Uitslag van de eliminatie van vandaag is per ongeluk gespoiled door de officiële FB pagina. :(
Hou je mond alsjeblieft, ik kijk vnv ;)
Wel gek, ze doen op de fb site pas de vlg dag als ze t al vertellen. Of haalde je het uit de reacties?

Reynold is niet gewoon goed in desserts, hij is waanzinnig. Denk dat grote restaurants om em staan te springen, en anders George wel :)
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_154563728
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 12:09 schreef FutureFairytale het volgende:
Hou je mond alsjeblieft, ik kijk vnv ;)
Wel gek, ze doen op de fb site pas de vlg dag als ze t al vertellen. Of haalde je het uit de reacties?
Foto ter promotie van de laatste masterclass. De 3 finalisten staan samen in de voorgrond. Inmiddels weggehaald.
  donderdag 23 juli 2015 @ 12:15:11 #6
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_154563772
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 11:48 schreef Aurelius het volgende:
s.v.p. niks zeggen tot vanavond.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 23 juli 2015 @ 19:54:34 #7
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_154576487
Ja, terecht als ik het zo zag
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  donderdag 23 juli 2015 @ 19:55:04 #8
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_154576497
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oeh, hoop dat ik op tijd ben, sorry :@
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  donderdag 23 juli 2015 @ 22:19:23 #9
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_154581694
Volgens verwachting, de eliminatie en de Masterclass erna was soms hilarisch.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Poef.....gone! ©golfer
pi_154582884
Heb net een traantje weggepinkt. Wat is ie toch goed en wat is George ongelooflijk trots op em O+

Maar de man-vrouw gate continues, alleen nu wel erg snel duidelijk :P
  donderdag 23 juli 2015 @ 23:08:42 #11
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_154583285
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 22:54 schreef FutureFairytale het volgende:
Heb net een traantje weggepinkt. Wat is ie toch goed en wat is George ongelooflijk trots op em O+

Maar de man-vrouw gate continues, alleen nu wel erg snel duidelijk :P
Ja, jouw theorie klopt.
Nu nog kijken of mijn theorie dat Georgia moet winnen ook klopt.
Poef.....gone! ©golfer
pi_154583559
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 23:08 schreef golfer het volgende:

[..]

Ja, jouw theorie klopt.
Nu nog kijken of mijn theorie dat Georgia moet winnen ook klopt.
Ze kan volgende week natuurlijk ook gewoon de beste zijn he, en op grond daarvan winnen
  vrijdag 24 juli 2015 @ 01:51:33 #13
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_154587282
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 23:18 schreef gelestipjes het volgende:

Ze kan volgende week natuurlijk ook gewoon de beste zijn he, en op grond daarvan winnen
De Billie beste wint niet altijd. De lieveling van de jury wel.

ik hoop dat ik ongelijk heb.
Poef.....gone! ©golfer
pi_154600369
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 01:51 schreef golfer het volgende:

[..]

De Billie beste wint niet altijd. De lieveling van de jury wel.

ik hoop dat ik ongelijk heb.
Nee, ik zeg ook niet dat de beste altijd wint. Maar het komt nu over alsof de enige reden dat Georgia ooit zou kunnen winnen is omdat ze de lieveling van de jury is.
Misschien kookt ze volgende week wel de sterren van de hemel en wint ze gewoon terecht.
Of misschien wint ze helemaal niet
pi_154605641
Toen Shannon Bennett tegelijkertijd met Billie kookte..
Matt: "It's ponytail against ponytail!!"
_O-
  zondag 26 juli 2015 @ 15:38:04 #16
306949 dude1986
Always bored...
pi_154647369
En de finalisten zijn:

SPOILER
pi_154649746
SPOILER
  zondag 26 juli 2015 @ 17:32:50 #18
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_154651060
SPOILER
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 26 juli 2015 @ 19:29:03 #19
306949 dude1986
Always bored...
pi_154654517
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 16:49 schreef Jeroen1990 het volgende:
SPOILER
Als je vier uur voorbereidingstijd krijgt en als enige hier langer aan besteed, dan hoor je m.i. er uit te vliegen.... Als het er helemaal niet toe doet hoelang de 'klanten' moeten wachten op hun eten, dan kan iedere deelnemer gebruik maken van uitloop van de gegeven voorbereidingstijd.

En wat wij zien is een fractie wat er opgenomen is. Het wordt gemonteerd rekening houdend met de uitslag. Valt jullie dat nooit op? Ze hebben vier uur plus de tijd daarna zitten opnemen. En de uitzending duurde een uur en een kwartier.... Dus een hoop montage die dus selectief de keuze van de jury en masterchef zelf bekrachtigd. Als persoon A er op het eind uit moet, dan zullen zijn of haar fouten naar de voorgrond komen. Natuurlijk ook fouten van andere, om het spannend te maken. Maar uiteindelijk zullen wij als kijker snappen waarom iemand eruit moest.

Verder zullen wij als kijkers natuurlijk nooit weten hoe het eten smaakt en of het oordeel van de jury terecht is, maar wat we ons wel moeten realiseren is dat ze ongeveer drie maanden bezig zijn en samen zijn. Het is hartstikke menselijk dat er een voorkeur voor een bepaald iemand of meerdere deelnemers ontwikkeld wordt. Dan heb ik het niet eens over het bewust op zoek gaan naar die kandidaat die er in hun ogen goed uitziet en het merk masterchef goed kan promoten, want laat dat duidelijk zijn. het is en blijft een organisatie/merk die gewoon winst wilt maken. Niets mis mee, ik vond het so far leuk. Dus de beste kok laten winnen is zeker niet het enige waar ze naar gaan kijken. Valt het jullie verder niet op dat ze er allemaal tip top/photoshop-achtig ogen? Its all about dollars. Australische dollars wel te verstaan, en het werkt! want wij hier in Nederland volgen het al een aantal seizoenen. :)

ik sla het volgende seizoen over. Vind het niet meer leuk. Het is beetje te fake geworden voor mijn gevoel.

quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 17:32 schreef golfer het volgende:
SPOILER
me too. Zij is serieus goed en dat valt niet te ontkennen
pi_154659472
Toch mooi om te zien hoe Georgia, zelfs als ze al ver achterloopt, altijd nog weer even tijd weet vrij te maken om een potje te janken. Dat is toch echt mijn grootste probleem met Georgia, dat gejank en de paniek.
Overigens vind ik het wel terecht dat ze door is naar de finale, uiteindelijk zou ik als gast toch liever iets langer wachten en dan een heel goed gerecht krijgen, dan mijn eten snel krijgen, maar wel van mindere kwaliteit. Ik zou het toch raar vinden als je het beste dessert maakt maar wel een paar minuten later klaar bent dan de rest, dat je er dan uitvliegt puur vanwege die paar minuten. Ik heb ze ook niet gehoord over hoeveel tijd de kandidaten hadden om alles op te dienen, dus blijkbaar waren daar geen strakke regels voor.
Maar ik hoop wel echt dat Billie wint, die vind ik sympathieker, een betere kok en veel meer stressbestendig. Die raakt tenminste niet meteen volledig in paniek als er wat mis gaat, die is nog in staat om er rustig over na te denken hoe het op te lossen.
  maandag 27 juli 2015 @ 00:46:03 #21
306949 dude1986
Always bored...
pi_154665188
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 21:33 schreef gelestipjes het volgende:
Ik zou het toch raar vinden als je het beste dessert maakt maar wel een paar minuten later klaar bent dan de rest, dat je er dan uitvliegt puur vanwege die paar minuten. Ik heb ze ook niet gehoord over hoeveel tijd de kandidaten hadden om alles op te dienen, dus blijkbaar waren daar geen strakke regels voor.
zeker geen paar minuten hoor. Jessica en Billie hadden al 12/16 van de 20 klanten van een bord eten bezorgd, terwijl zij nog bezig was met de eerste vier. Nogmaals: montage.
Natuurlijk gaat kwaliteit van het eten voor snelheid, maar dit betekent dus voor haar dat zij, in tegenstelling tot de anderen, haar werk gewoon niet in vier uur af kon krijgen. En ik vind dat je daar wel op afgerekend moet worden.

masterchef begon deze uitzending al met Georgia aan het woord die uitlegde hoeveel verschillende componenten haar gerecht had. Maw. haar gerecht was zoveel complexer dan de anderen en vandaar de uitloop, maar dat vergeven we haar blabla. ZE gooien het op smaak, iets wat wij niet kunnen beoordelen. (logisch). Maar de fouten die ze telkens maakt, en dan bedoel ik niet alleen deze uitzending, tsja dat zijn er wel veel.

[ Bericht 0% gewijzigd door dude1986 op 27-07-2015 02:41:02 ]
  maandag 27 juli 2015 @ 00:59:40 #22
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_154665416
Maar toch... Ik denk dat FFT het wel weet.
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 27 juli 2015 @ 02:41:16 #23
306949 dude1986
Always bored...
pi_154666547
FFT?
pi_154668009
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 00:46 schreef dude1986 het volgende:

[..]

zeker geen paar minuten hoor. Jessica en Billie hadden al 12/16 van de 20 klanten van een bord eten bezorgd, terwijl zij nog bezig was met de eerste vier. Nogmaals: montage.
Natuurlijk gaat kwaliteit van het eten voor snelheid, maar dit betekent dus voor haar dat zij, in tegenstelling tot de anderen, haar werk gewoon niet in vier uur af kon krijgen. En ik vind dat je daar wel op afgerekend moet worden.

masterchef begon deze uitzending al met Georgia aan het woord die uitlegde hoeveel verschillende componenten haar gerecht had. Maw. haar gerecht was zoveel complexer dan de anderen en vandaar de uitloop, maar dat vergeven we haar blabla. ZE gooien het op smaak, iets wat wij niet kunnen beoordelen. (logisch). Maar de fouten die ze telkens maakt, en dan bedoel ik niet alleen deze uitzending, tsja dat zijn er wel veel.
Ik had het dan ook niet over de hoofdgerechten qua tijd, daar was ze inderdaad veel later dan de rest, maar overall, aan het eind van de service, was ze volgens mij niet veel later klaar. Er werd volgens mij bij de desserts ook gezegd dat ze weer was ingelopen op de anderen.
En Georgia had er wel vaker een handje van om vooraf al met de camera te delen hoe complex haar gerechten wel niet zijn.
En ze gooien het op smaak, maar ik ga er toch wel vanuit dat het dan ook daadwerkelijk goed was, als we al moeten twijfelen aan de oprechtheid van de jury ten opzichte van het beoordelen van de gerechten, dan heeft het immers ook weinig zin meer om te kijken.
Ik had Georgia ook liever niet in de finale gezien, veel te wisselvallig en teveel fouten, maar goed, dat geldt voor Jessica net zo goed, en je hebt toch 2 mensen nodig voor een finale.Ik vond het van Jessica bijvoorbeeld niet erg slim dat ze gewoon doorging met haar oorspronkelijke idee van het dessert met die rare smaakcombinaties, terwijl Shannon al gezegd had dat hij daar niet erg van overtuigd was, en terwijl ze er zelf eigenlijk ook totaal niet zeker van was.
pi_154668363
Ik zie het als een voordeel voor billy dat georgia in de finale staat, georgia raakt vast weer in paniek en hopelijk gaat ze fouten maken.
  maandag 27 juli 2015 @ 14:45:22 #26
306949 dude1986
Always bored...
pi_154674721
Finale binnen, ff kijken. Ben benieuwd.
pi_154675591
Nu aan het downloaden! Sssssst! :X
  maandag 27 juli 2015 @ 15:24:06 #28
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_154675613
Ik kan pas vanavond kijken, dus sssstttt.
Poef.....gone! ©golfer
pi_154680569

[ Bericht 100% gewijzigd door Sorella op 27-07-2015 18:42:28 ]
  maandag 27 juli 2015 @ 18:52:05 #30
306949 dude1986
Always bored...
pi_154680824
SPOILER
pi_154682460
SPOILER
pi_154686546
SPOILER
pi_154687722
Wel balen dat het afgelopen is nu.
  maandag 27 juli 2015 @ 22:21:49 #34
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_154687770
SPOILER
Poef.....gone! ©golfer
pi_154689292
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 22:20 schreef gelestipjes het volgende:
Wel balen dat het afgelopen is nu.
Dat ja. Vanaf nu val ik weer in een gat -O-

Wat een prijzen! Maandelijkse column in de Delicious, een Alfa Romeo, 250.000 dollar en een baan bij The Fat Duck :o :o :o :o
  maandag 27 juli 2015 @ 23:53:48 #36
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_154691304
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 23:01 schreef FutureFairytale het volgende:

Dat ja. Vanaf nu val ik weer in een gat -O-

Wat een prijzen! Maandelijkse column in de Delicious, een Alfa Romeo, 250.000 dollar en een baan bij The Fat Duck :o :o :o :o
We gaan je opgeven! :+
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 28 juli 2015 @ 00:44:21 #37
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_154693145
Inderdaad.. en nu?
pi_154696855
Als er iemand de pressure test wil proberen, hier is het recept. :X

http://tenplay.com.au/cha(...)pes/botrytis-cinerea
  dinsdag 28 juli 2015 @ 12:05:06 #39
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_154699916
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 09:03 schreef Aurelius het volgende:
Als er iemand de pressure test wil proberen, hier is het recept. :X

http://tenplay.com.au/cha(...)pes/botrytis-cinerea
simpel. :')
Poef.....gone! ©golfer
pi_154700109
quote:
11s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 12:05 schreef golfer het volgende:

[..]

simpel. :')
Maak je dit tijdens de volgende meet? :D
  dinsdag 28 juli 2015 @ 12:25:58 #41
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_154700292
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 12:16 schreef FutureFairytale het volgende:

Maak je dit tijdens de volgende meet? :D
Nee, is mij te eenvoudig. :+
Poef.....gone! ©golfer
pi_154710735
Ik zie mezelf al bezig met zo'n gouden suikerwerkbal thuis :P. Sowieso ook wat prijzig om te maken, ik geloof niet dat ik de meeste ingredienten op voorraad heb
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')