quote:
Op donderdag 23 juli 2015 20:37 schreef Bart2002 het volgende:[..]
Dat is een goede vraag.
Als je het "sleepnet" moet geloven dan doet men zijn voordeel en dus jouw nadeel met alles wat men tegenkomt.
Misschien is wat jij zoal doet nu nog niet strafbaar maar daar valt best een wetje tegen te ontwerpen.
Je weet het niet. Goed is het in ieder geval niet dat men alles van je weet.
En dat dit allemaal tot in den eeuwigheid bewaard blijft voor "future reference"
Nog nooit in de geschiedenis is het mogelijk geweest om zo veel informatie levenslang te bewaren en makkelijk toegankelijk en doorzoekbaar te maken.
Een natte droom voor.. tja voor wie niet?
Het zal ook een kwestie zijn van een glijdende schaal in hoeverre steeds meer instanties toegang krijgen tot al deze informatie en de crosslinks die zij met hun informatie kunnen leggen waardoor het steeds meer algemeen toegankelijke "big data" wordt.
Ik vind het een bijzonder angstaanjagend idee dat anderen veel meer weten over jou dan je van jezelf weet.
En daarmee kunnen doen wat hen "moveert".
Maar goed. Aluhoedje weer even af.
[
afbeelding ]
[..]
Lokquote: hij is van Haarlem.
Ik kijk in mijn glazen bol en ik zie...een terroristische aanslag op dataopslagcomputers. Hoelang zou het nog duren voordat dit het nieuws haalt?

Tenzij ze zo snugger zijn om de informatie gedistribueerd op te slaan op heel erg veel computers die op sterk verschillende locaties staan.
quote:
Op donderdag 23 juli 2015 22:28 schreef Geralt het volgende:[..]
Eigenlijk is het schandalig dat je nog altijd voor aluhoedje uitgemaakt wordt als je hier je zorgen over uitspreekt. Nog schokkender is het dat het overgrote merendeel nog altijd roept: "ik heb toch niks te verbergen!!!!"
Goddomme wat heb ik een hekel aan zulke domme mensen. Het gaat er niet om of je wat te verbergen hebt of niet. Het gaat erom dat die data er is en nooit meer weg gaat en misschien over 30 jaar we een overheid hebben die heel anders over bepaalde zaken denkt en die nu heel gewoon zijn, maar die je tegen die tijd maar wat graag verborgen zou willen houden voor de overheid. En dat kan dan dus niet meer. Domme domme mensen. Onbegrijpelijk. Ik heb niks te verbergen. Godtering geef zo een mensen een nekschot alsjeblieft

!
Het lijkt me erg verleidelijk voor de zittende macht om dit soort informatie te misbruiken om een politieke opponent uit te schakelen. Eventjes wat opzoeken waarvoor je hem in de gevangenis kan gooien, iets opzoeken waarmee je schandelen veroorzaakt...
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL