En dan de rest van de week niet komen werken of zo? Anders ben ik dus serieus 30 euro meer aan reiskosten kwijt dan dat ik verdienquote:
Ben je nou echt zo dom? Met melden wordt niet bedoeld dat je even een notitie op een bureau plempt, daarmee bedoelen we dat je even moet overleggen en dat het misschien gewoon een misverstand is en kan worden aangepast.quote:Op woensdag 22 juli 2015 02:54 schreef venstermug het volgende:
[..]
En dan de rest van de week niet komen werken of zo? Anders ben ik dus serieus 30 euro meer aan reiskosten kwijt dan dat ik verdien
aanpassen doen ze niet aan, als je bent ingeroosterd op dagen dat je niet kan is het je eigen probleem. Ik heb het vorige week al gehad met één dag waarop ik eigenlijk niet kon werken, laat staan hoe ze doen over een hele weekquote:Op woensdag 22 juli 2015 02:55 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ben je nou echt zo dom? Met melden wordt niet bedoeld dat je even een notitie op een bureau plempt, daarmee bedoelen we dat je even moet overleggen en dat het misschien gewoon een misverstand is en kan worden aangepast.
Nee, gewoon melden en werken. Wellicht ben je over een week of twee wel "normaal" ingeplandquote:Op woensdag 22 juli 2015 02:54 schreef venstermug het volgende:
[..]
En dan de rest van de week niet komen werken of zo? Anders ben ik dus serieus 30 euro meer aan reiskosten kwijt dan dat ik verdien
Als je wordt ontslagen, dan is dat meestal ín je proeftijd. Erna alleen als je het erg bont maaktquote:Op woensdag 22 juli 2015 02:33 schreef venstermug het volgende:
Ik ben alleen bang dat als ik er wat van zeg dat ze zeggen dat 't m'n eigen probleem is en dat ik na m'n proeftijd word ontslagen.
Heb je ze al gewezen op de afspraken die jullie gemaakt hebben?quote:Op woensdag 22 juli 2015 02:59 schreef venstermug het volgende:
[..]
aanpassen doen ze niet aan, als je bent ingeroosterd op dagen dat je niet kan is het je eigen probleem. Ik heb het vorige week al gehad met één dag waarop ik eigenlijk niet kon werken, laat staan hoe ze doen over een hele week
80kmquote:Op woensdag 22 juli 2015 07:53 schreef hoas het volgende:
En dan nu de hamvraag TS, hoever is het fietsen?
Als ik twee weken ga werken maak ik 60 euro verlies in reiskosten. Op die manier heeft het niet echt nut om te werken he of wel?quote:Op woensdag 22 juli 2015 03:29 schreef LittleBrownie het volgende:
[..]
Nee, gewoon melden en werken. Wellicht ben je over een week of twee wel "normaal" ingepland
ik heb werk gezocht in de stad waar ik ga studeren maar daar woon ik dus op dit moment niet. En nee, dat heb ik nog niet, aangezien ik er pas twee weken werk en dit de eerste keer is dat ze de afspraak "breken".quote:Op woensdag 22 juli 2015 08:37 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Heb je ze al gewezen op de afspraken die jullie gemaakt hebben?
En waar de fuck woon je dat er geen supermarkt op fietsafstand is?
Hoe weet je dan dat ze niet aan aanpassen doen? Ga eens even vlug je grenzen aangeven, anders blijven ze er overheen lopen.quote:Op woensdag 22 juli 2015 10:40 schreef venstermug het volgende:
[..]
ik heb werk gezocht in de stad waar ik ga studeren maar daar woon ik dus op dit moment niet. En nee, dat heb ik nog niet, aangezien ik er pas twee weken werk en dit de eerste keer is dat ze de afspraak "breken".
Dan meld je dat toch gewoon ff? Ze komen vast met een tijdelijke oplossing... Niks zeggen helpt ook geen donderquote:Op woensdag 22 juli 2015 10:38 schreef venstermug het volgende:
[..]
Als ik twee weken ga werken maak ik 60 euro verlies in reiskosten. Op die manier heeft het niet echt nut om te werken he of wel?
TS woont in Dren'tquote:Op woensdag 22 juli 2015 16:17 schreef De-Hamster het volgende:
Waarom zou je bij een AH gaan werken 80 km verderop? Hoeveel AHs kom je dan tegen onderweg? 15/20?
Jij hebt tegen je werkgever lopen liegen over je woonplaats?quote:
Als die student aangeeft op zeer korte termijn wel in die stad te gaan wonen, kan dat nog wel. Maar dat je tot die tijd reiskosten maakt is dan weer niet het probleem van AH.quote:Op woensdag 22 juli 2015 18:47 schreef Hamlapje het volgende:
[..]
Jij hebt tegen je werkgever lopen liegen over je woonplaats?
Ik kan me werkelijk waar niet voorstellen dat een AH een scholier/student aanneemt die op 80 km van de betreffende super woont.
Het hele probleem is dus ontstaan door een communicatiefout tussen de teamleider en degene die de sollicitaties doet. Degene die de sollicitaties doet heeft afspraken gemaakt met betrekking tot tijden en uren die de teamleider niet wil nakomen. Teamleider wil niemand langer dan 3 uur inroosteren ivm pauzes, dus aansluitende diensten ruilen is helaas ook geen oplossing. Teamleider wil ook per se alle uren verspreid over minimaal 5 dagen, terwijl ik maar 3 dagen per week kan/wil werken omdat ik ook nog een baan ernaast heb.quote:Op woensdag 22 juli 2015 20:18 schreef GSbrder het volgende:
Hoelang nog tot je er woont, TS?
Ik zou in jouw positie aansluitende diensten ruilen met je collega's, tenzij je baas daar ook moeilijk over doet i.v.m. pauzes.
De reiskosten op zich zijn geen probleem, degene met wie ik de sollicitatie had toonde daar ook begrip voor en zei dat ik ingeroosterd zou worden op tijden waarmee ik de reiskosten makkelijk terug zou verdienen. Dat gebeurd nu dus niet waardoor ik nu wel met gezeik zit. En zelfs als ik de reiskosten niet had gehad waren deze werktijden nog een probleem geweest omdat ik nu gezeik heb met m'n andere baantje. Dit alles was bij de sollicitatie gewoon besproken en zou geen enkel probleem zijn. Ze zouden er rekening mee houden en dat doen ze nu dus nietquote:Op woensdag 22 juli 2015 18:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als die student aangeeft op zeer korte termijn wel in die stad te gaan wonen, kan dat nog wel. Maar dat je tot die tijd reiskosten maakt is dan weer niet het probleem van AH.
Dat is eenvoudig als die afspraken er zijn moet de teamleider ze nakomen, de afspraken zijn namelijk met de werkgever gemaakt en de teamleider is daar ook aan gebonden.quote:Op woensdag 29 juli 2015 02:24 schreef venstermug het volgende:
Degene die de sollicitaties doet heeft afspraken gemaakt met betrekking tot tijden en uren die de teamleider niet wil nakomen.
Ja dat lijkt mij ook, maar daar denkt die teamleider dus anders over. Ik kan nu kiezen tussen reiskosten maken of ontslag nemenquote:Op woensdag 29 juli 2015 09:25 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat is eenvoudig als die afspraken er zijn moet de teamleider ze nakomen, de afspraken zijn namelijk met de werkgever gemaakt en de teamleider is daar ook aan gebonden.
Heb jij bewijs dat die afspraken zijn gemaakt?quote:Op woensdag 29 juli 2015 16:04 schreef venstermug het volgende:
[..]
Ja dat lijkt mij ook, maar daar denkt die teamleider dus anders over. Ik kan nu kiezen tussen reiskosten maken of ontslag nemen
jaquote:Op woensdag 29 juli 2015 16:10 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Heb jij bewijs dat die afspraken zijn gemaakt?
Dan kun je een paar dingen doen bijv.:quote:
Ik heb de leidinggevende gewezen op de gemaakte afspraken, er zou rekening mee worden gehouden. Ik zie er echter weinig van terug. Mijn rooster van de komende drie weken is net zo belabberd als het rooster van de vorige week. Volgens mijn leidinggevende is het niet haar probleem dat ik op bepaalde tijden niet kan werken, ondanks dat er wel afspraken over zijn gemaakt.quote:Op woensdag 29 juli 2015 16:59 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dan kun je een paar dingen doen bijv.:
1. Ontslag nemen in de proeftijd, zou ik niet adviseren.
2. Een brief sturen dat die afspraken zijn gemaakt, met kopie van bewijs en eisen dat het rooster in overeenstemming wordt gemaakt. Dit kun je doen in de proeftijd, met waarschijnlijk als gevolg dat je ontslag krijgt of kort na de proeftijd.
3. Een brief schrijven dat die afspraken zijn gemaakt en aangeven dat je doordat ze zich niet aan de afspraken houden meer reiskosten hebt en tijd kwijt bent en daarom gecompenseerd wil worden. Bij voorkeur ook na de proeftijd.
quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 16:07 schreef venstermug het volgende:
Volgens mijn leidinggevende is het niet haar probleem dat ik op bepaalde tijden niet kan werken, ondanks dat er wel afspraken over zijn gemaakt.
http://www.arbeidsrechter(...)-pauze-dagen-roosterquote:Individuele afspraken
Het kan de bedoeling zijn dat een medewerker gaat werken op tijden die niet gebruikelijk zijn in de onderneming of bedrijfstak, dan wel dat hij op bepaalde tijden juist niet werkt. Partijen kunnen bijvoorbeeld afspreken dat een medewerker in ploegendiensten werkt, dat hij niet in het weekend hoeft te werken (zorgtaken thuis) of steeds op vrijdag middag vrij is (om naar de moskee te gaan). Aan dergelijke individuele afspraken is de werkgever gebonden bij het vaststellen van de arbeidstijden.
M'n leidinggevende heeft er min of meer mee gedreigd dat als ik de afspraken die ik heb gemaakt niet laat vallen en niet gewoon kan/wil werken op de tijden en dagen waarop zij me inroostert ik na mijn proeftijd niet terug hoef te komen. Letterlijk heeft ze het niet gezegd, het kwam er alleen wel op neer. Typische "voor-jou-10-anderen"-bijbaantjes-mentaliteit dusquote:Op zaterdag 1 augustus 2015 16:59 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
[..]
http://www.arbeidsrechter(...)-pauze-dagen-rooster
Als leidinggevende niet wil meewerken moet je denk ik naar de baas van de leidinggevende. Je kunt ook kiezen het heel hard te spelen en het gewoon te eisen en anders kom je gewoon niet op uren die buiten de afspraak vallen maar wil je wel betaald worden. In dat geval lever je gewoon de uren aan die je niet kunt en die niet volgens afspraak zijn gepland en geef je aan dat je dus niet komt maar wel betaald wil worden conform de afspraak. Werkgever komt zelf immers zijn verplichtingen niet na en moet dan ook de gevolgen voor eigen rekening nemen, het is jouw probleem niet dat ze zich niet aan de afspraken houden.
Hoe verder het escaleert hoe vervelender de gevolgen zijn voor de relatie met leidinggevende maar dat zal je duidelijk zijn, het kan je jouw baan kosten, al sta je in jouw recht.
Gewoon wachten tot na de proeftijd dus. In zo'n geval zou het mij zelfs om het principe gaan. En het de dag na de proeftijd meteen eisen door middel van aangetekende brief. Wijzen op goed werkgeverschap.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:05 schreef venstermug het volgende:
[..]
M'n leidinggevende heeft er min of meer mee gedreigd dat als ik de afspraken die ik heb gemaakt niet laat vallen en niet gewoon kan/wil werken op de tijden en dagen waarop zij me inroostert ik na mijn proeftijd niet terug hoef te komen. Letterlijk heeft ze het niet gezegd, het kwam er alleen wel op neer. Typische "voor-jou-10-anderen"-bijbaantjes-mentaliteit dus
iig bedankt voor de tips!
Schiet je niets mee op.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:08 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Gewoon wachten tot na de proeftijd dus. In zo'n geval zou het mij zelfs om het principe gaan. En het de dag na de proeftijd meteen eisen door middel van aangetekende brief. Wijzen op goed werkgeverschap.
https://www.ondernemenmet(...)rkgeverschap-in.html
Je hebt niets aan gelijk hebben als je het niet krijgt. Voor AH ben je gewoon een irritante zeikerd die vaker niet kan dan wel, en die kunnen ze missen als kiespijn.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:10 schreef venstermug het volgende:
[..]
Waarom schiet je er niks mee op?
Dat is prima als ze maar betalen, dus ook voor de uren die TS niet komt werken omdat ze niet volgens afspraak zijn gepland. Overigens wel triest dat AH de afspraken die gemaakt worden niet nakomt, dat is ze aan te rekenen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je hebt niets aan gelijk hebben als je het niet krijgt. Voor AH ben je gewoon een irritante zeikerd die vaker niet kan dan wel, en die kunnen ze missen als kiespijn.
We waren er niet bij, we kennen alleen de kant van het verhaal van TS.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:14 schreef Wespensteek het volgende:
Overigens wel triest dat AH de afspraken die gemaakt worden niet nakomt, dat is ze aan te rekenen.
Dat zal ook wel gebeuren, dat gaat zo ongeveer automatisch. Maar je kan er wel op rekenen dat ze hem weg willen hebben. Kun je je diensten vullen met bodembakken schrobben enzo.quote:Dat is prima als ze maar betalen, dus ook voor de uren die TS niet komt werken omdat ze niet volgens afspraak zijn gepland.
TS Heeft die afspraken wel gemaakt anders was dit topic er niet, ik heb hem zelfs gevraagd of hij die afspraken kon bewijzen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
We waren er niet bij, we kennen alleen de kant van het verhaal van TS.
Naar korte parttimers geven AH-filialen zo goed als nooit garanties af voor wat betreft werktijden, zeker niet in de vakantie, en de toekenning van reiskosten voor parttimers wordt ook zo goed als altijd vermeden.
Fair enough.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:19 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
TS Heeft die afspraken wel gemaakt anders was dit topic er niet, ik heb hem zelfs gevraagd of hij die afspraken kon bewijzen.
Hoe ziet dat bewijs eruit dan?quote:
De afspraken zijn bij mijn sollicitatiegesprek op papier geschreven. Maximaal aantal uren, dagen, welke dagen wel en niet en welke dagdelen wel en niet zijn allemaal opgeschreven. Als dat papier inmiddels niet "kwijt" is natuurlijk.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:19 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
TS Heeft die afspraken wel gemaakt anders was dit topic er niet, ik heb hem zelfs gevraagd of hij die afspraken kon bewijzen.
Oh, jij hebt dus niets op schrift? Succes.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:20 schreef venstermug het volgende:
[..]
De afspraken zijn bij mijn sollicitatiegesprek op papier geschreven. Maximaal aantal uren, dagen, welke dagen wel en niet en welke dagdelen wel en niet zijn allemaal opgeschreven. Als dat papier inmiddels niet "kwijt" is natuurlijk.
Moet ik nu constateren dat jij die afspraken niet op papier hebt staan?quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:20 schreef venstermug het volgende:
Als dat papier inmiddels niet "kwijt" is natuurlijk.
Nope, helaas niet.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:21 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Moet ik nu constateren dat jij die afspraken niet op papier hebt staan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |