abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 juli 2015 @ 17:52:45 #1
414636 KingKloon
The Kloon King
pi_154518426
http://www.dailylife.com.(...)20150721-gigw7s.html

quote:
Here's a research finding that should surprise no one: The men most likely to harass women online … are the men most likely to have their own problems.

That bit of validation comes courtesy Michael Kasumovic and Jeffrey Kuznekoff, researchers at the University of New South Wales and Miami University, respectively. For their latest study, published in the journal PLOS One last week, the duo watched how men treated women during 163 plays of the video game Halo 3.

As they watched the games play out and tracked the comments that players made to each other, the researchers observed that — no matter their skill level, or how the game went — men tended to be pretty cordial to each other. Male players who were good at the game also tended to pay compliments to other male and female players.

Some male players, however — the ones who were less-skilled at the game, and performing worse relative their peers — made frequent, nasty comments to the female gamers. In other words, sexist dudes are literally losers.

In today's online environment, alas, this is not an idle observation. According to a recent Pew report, 40 per cent of Internet users have personally experienced harassment. While both genders are frequent victims of this abuse, women tend to get the worst of it: They are "particularly vulnerable to sexual harassment and stalking," Pew said.

I asked Kasumovic, the lead author on the study, how applicable his findings were in other online or offline settings. In other words, how much of this derives from human nature, and how much of it relates to the unique demands of first-person shooters?

Kasumovic argues that video games actually make incredible proxies for studying real-life behavior — Halo 3, especially.

There are three things you should know about the game, for the purpose of understanding this study: (1) players are anonymous, and the possibility of "policing individual behavior is almost impossible"; (2) they only encounter each other a few times in passing — it's very possible to hurl an expletive at another player, and never "see" him or her again; and (3) finally, and perhaps predictably, the sex-ratio of players is biased pretty heavily toward men. (A 2014 survey of gender ratios on Reddit found that r/halo was over 95 per cent male.)

That should sound a whole lot like a lot of other, frequently sexist online spaces: Think Twitter. Or Reddit. Or 4chan.
Uit onderzoek blijkt dus dat mannen van lagere sociale status vrouwen pesten of lastig vallen, om hun sociale status te beschermen. Mannen gebruiken agressie om dominantie te tonen, vooral mannen met een lage sociale status in de groep doen dat. Hoe succesvoller of hoe hoger de status van een man in een groep, hoe aardiger hij is tegen de vrouwen. Dit gedrag zie je ook terug in normale sociale interacties.

Verklaart wel waarom veel fokkers uberseksistisch zijn.
pi_154526297
Wat is een lagere sociale status precies? Gaat dat over banen, geld of relatie met vrouwen? Zal wel een enorm domme vraag zijn...

Ik vind vrouwen bashen omdat ze vrouw zijn altijd een beetje treurig.
pi_154526732
Hoe doen verliezende vrouwen dan? Is dat ook onderzocht?
pi_154526838
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 17:52 schreef KingKloon het volgende:
http://www.dailylife.com.(...)20150721-gigw7s.html

[..]

Uit onderzoek blijkt dus dat mannen van lagere sociale status vrouwen pesten of lastig vallen, om hun sociale status te beschermen. Mannen gebruiken agressie om dominantie te tonen, vooral mannen met een lage sociale status in de groep doen dat. Hoe succesvoller of hoe hoger de status van een man in een groep, hoe aardiger hij is tegen de vrouwen. Dit gedrag zie je ook terug in normale sociale interacties.

Verklaart wel waarom veel fokkers uberseksistisch zijn.
Er staat dit
quote:
Here's a research finding that should surprise no one: The men most likely to harass women online … are the men most likely to have their own problems.
en dit
quote:
Male players who were good at the game also tended to pay compliments to other male and female players.
Dat laatste impliceert dat uit het onderzoek is gebleken dat spelers meer basherig waren naarmate hun skilllevel lager was, wat mij eerder in de richting van "zelfzekerheid" (weten dat je goed bent en dat dus niet hoeft te compenseren of overdrijven) doet denken.

Het kan ook op iets anders wijzen (waar ook naar gehint wordt), en dat staat hier:
quote:
Some male players, however — the ones who were less-skilled at the game, and performing worse relative their peers — made frequent, nasty comments to the female gamers. In other words, sexist dudes are literally losers.
Als je meer verliest, raak je vaker gefrustreerd, je acties mislukken vaker en je wordt door meer spelers "ge-owned" omdat je gewoon slechter bent.

Zelf was ik altijd al goed in games (hoge k/d ratio's van boven de 3 bijvoorbeeld) en vond ik gamen vrij ontspannend. Het was voor mij zelden frustrerend omdat ik soms met zelfs de vaagste acties kon wegkomen. Dus zelfs als ik al eens een slechte (gamers)dag heb, dan hoef ik niet anderen te kwetsen om mezelf beter te voelen (wat ik eigenlijk sowieso al een zwaktebod vind), maar heb ik de zekerheid dat ik mezelf al tig keer bewezen heb.

Bovenstaande is ook wat meer een extra dingetje waar ikzelf ook aan moest denken, ik vind psychologie icm gamen sowieso erg interessant en game tegenwoordig uitsluitend samen met anderen (vaak alsof we een wolfpack zijn, maar vaak ook tegen elkaar voor de leuk).
pi_154526932
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 22:44 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Hoe doen verliezende vrouwen dan? Is dat ook onderzocht?
Ik denk dat sowieso vrouwen minder snel competitieve games spelen. Stond ook dat in het onderzochte spel iets van 95% man was?
Dus ik denk dat ze daarvoor beter een ander type game kunnen gebruiken (RPG oid?)
pi_154527069
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 22:49 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik denk dat sowieso vrouwen minder snel competitieve games spelen. Stond ook dat in het onderzochte spel iets van 95% man was?
Dus ik denk dat ze daarvoor beter een ander type game kunnen gebruiken (RPG oid?)
of een discussieforum..
pi_154528746
quote:
Dat laatste impliceert dat uit het onderzoek is gebleken dat spelers meer basherig waren naarmate hun skilllevel lager was, wat mij eerder in de richting van "zelfzekerheid" (weten dat je goed bent en dat dus niet hoeft te compenseren of overdrijven) doet denken.
Hoe vaker je verliest hoe slechter tegen je verlies kan dus.
pi_154528863
Mensen botvieren hun frustratie wel eens op personen of dingen die niets te maken hebben met de bron van ergenis? Wat een baanbrekend onderzoek!

:')
  woensdag 22 juli 2015 @ 00:33:42 #9
47102 Elvi
miemkwien
pi_154530315
En daarom game ik zonder mn headset. Zodra ze horen dat je een vrouw bent is de game.onspeelbaar geworden.

Maar goed.dat is op het.playstation netwerk... en call of duty :')
pi_154531654
Ze zeggen niet hoe die mannen tegen andere mannen deden. Als ze andere mannen ook lastig vallen zijn ze niet meer seksistisch maar gewoon een klootzak.
It's not too late to change your hikikomori ways!
  woensdag 22 juli 2015 @ 02:36:58 #11
414636 KingKloon
The Kloon King
pi_154532173
quote:
10s.gif Op woensdag 22 juli 2015 01:47 schreef LookAtMe het volgende:
Ze zeggen niet hoe die mannen tegen andere mannen deden. Als ze andere mannen ook lastig vallen zijn ze niet meer seksistisch maar gewoon een klootzak.
Jawel, tegen mannen zijn ze gewoon hetzelfde onderling.
pi_154532266
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 00:33 schreef Elvi het volgende:
En daarom game ik zonder mn headset. Zodra ze horen dat je een vrouw bent is de game.onspeelbaar geworden.

Maar goed.dat is op het.playstation netwerk... en call of duty :')
Grootste onzin. Mijn record op Black Ops 2 Zombies is met een vrouw uit Zuid-Afrika (die overigens Engels spreekt alsof ze van het koningshuis is).
pi_154532330
Dit doet mij denken aan een topic dat ik eerder opende na aanleiding van Internetpesters Aangepakt.

R&P / Online meisjes lastigvallen omdat je zelf geen meisje kunt krijgen
  woensdag 22 juli 2015 @ 09:07:02 #14
47102 Elvi
miemkwien
pi_154533762
quote:
13s.gif Op woensdag 22 juli 2015 02:43 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Grootste onzin. Mijn record op Black Ops 2 Zombies is met een vrouw uit Zuid-Afrika (die overigens Engels spreekt alsof ze van het koningshuis is).
Pardon? Dus omdat jij je normaal kan gedragen is het onderzoek en.mijn ervaring niet waar?

Je bent onderdeel van het probleem :')
pi_154534133
Ik denk dat in het algemeen mensen die arelaxt doen tegen andere mensen, zelf problemen hebben. Dat zie je om je heen ook veel. Mensen die anderen aanvallen vanuit eigen onzekerheid. Al dat stoere gedrag is gewoon een kwestie van gebrek aan zelfvertrouwen. Groepje echte sadisten is volgens mij heel klein en ook daar zal wel een bepaald trauma aan ten grondslag liggen. Ik zie dit soort dingen ook als teken van zwakte.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_154537086
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2015 09:07 schreef Elvi het volgende:

[..]

Pardon? Dus omdat jij je normaal kan gedragen is het onderzoek en.mijn ervaring niet waar?

Je bent onderdeel van het probleem :')
Niet alleen mijn eigen ervaring, we spelen altijd potjes met 4 personen. Dit heeft nog nooit gezeik opgeleverd.

Verder kan ik dit onderzoek nu niet bepaald serieus nemen nee.

En tot slot. Really? :')_!
  woensdag 22 juli 2015 @ 12:06:14 #17
47102 Elvi
miemkwien
pi_154537209
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2015 12:01 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Niet alleen mijn eigen ervaring, we spelen altijd potjes met 4 personen. Dit heeft nog nooit gezeik opgeleverd.

Verder kan ik dit onderzoek nu niet bepaald serieus nemen nee.

En tot slot. Really? :')_!
Dus jouw mening als man telt zwaarder dan de ervaring van vrouwen die hebben meegedaan aan het onderzoek, de onderzoekers, en die van mij als gamende vrouw?

Wow arrogant much? _O-
pi_154537268
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 12:06 schreef Elvi het volgende:

[..]

Dus jouw mening als man telt zwaarder dan de ervaring van vrouwen die hebben meegedaan aan het onderzoek, de onderzoekers, en die van mij als gamende vrouw?

Wow arrogant much? _O-
Misschien moet je in plaats van je feministen betoog prediken toch eerst eens lezen wat ik post. Over arrogantie gesproken.... :')
  woensdag 22 juli 2015 @ 12:12:35 #19
414636 KingKloon
The Kloon King
pi_154537341
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2015 12:08 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Misschien moet je in plaats van je feministen betoog prediken toch eerst eens lezen wat ik post. Over arrogantie gesproken.... :')
Ontken je dan dat vrouwen vaak aangevallen worden online, alleen omdat ze een vrouw zijn. Eigenlijk doe jij nu ook.
  woensdag 22 juli 2015 @ 12:12:47 #20
47102 Elvi
miemkwien
pi_154537343
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2015 12:08 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Ik snap heel goed wat je zegt hoor :) Jij doet normaal tegen gamende vrouwen (zoals het hoort overigens, dus eigenlijk is er niets speciaals aan) maar je wijst daarom ook meteen alle problemen af die vrouwen kunnen ervaren tijdens het gamen.

Nogmaals; dat jij een andere ervaring hebt als man betekent niet dat je meteen alle andere ervaringen die vrouwen hebben kan afwijzen.
Dat is net zoiets als tegen iemand met uitgezaaide kanker zeggen "nee hoor je kan niet doodgaan want ik had ooit een kwaadaardige moedervlek en dat is ook goedgekomen". Die 2 ervaringen kan je niet vergelijken.

Ik zeg je dat ik last heb van mannen zodra ze doorhebben dat ik een vrouw ben. En jij zegt dat het onzin is want je gamed wel eens met vrouwen. Dat is toch geen vergelijking?
pi_154537363
Ragen tijdens het gamen hoort er ook een beetje bij. _O-

Een hoop mannen zullen op hun pik getrapt zijn zodra een vrouw ze vernedert tijdens een potje halo / cod. Aan de andere kant zullen ze dat ook zijn als ze via voice uitgemaakt worden voor bitch door de 10 jarige die ze net voor de 4e keer geknifed heeft.

Hoe ver gaat het lastigvallen in jouw geval, Elvi?
  woensdag 22 juli 2015 @ 12:14:30 #22
47102 Elvi
miemkwien
pi_154537370
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 12:12 schreef KingKloon het volgende:

[..]

Ontken je dan dat vrouwen vaak aangevallen worden online, alleen omdat ze een vrouw zijn. Eigenlijk doe jij nu ook.
Precies...

De ervaring van een vrouw (en van de vrouwen in het onderzoek) zijn onderschikt aan zijn ene ervaring met het gamen met een vrouw.
  woensdag 22 juli 2015 @ 12:15:30 #23
414636 KingKloon
The Kloon King
pi_154537389
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 12:14 schreef Elvi het volgende:

[..]

Precies...

De ervaring van een vrouw (en van de vrouwen in het onderzoek) zijn onderschikt aan zijn ene ervaring met het gamen met een vrouw.
En dat hij daarna jou onderuit probeert te halen door te zeggen "feministisch betoog".
  woensdag 22 juli 2015 @ 12:19:28 #24
47102 Elvi
miemkwien
pi_154537475
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 12:14 schreef ElDinosaur het volgende:
Ragen tijdens het gamen hoort er ook een beetje bij. _O-

Een hoop mannen zullen op hun pik getrapt zijn zodra een vrouw ze vernedert tijdens een potje halo / cod. Aan de andere kant zullen ze dat ook zijn als ze via voice uitgemaakt worden voor bitch door de 10 jarige die ze net voor de 4e keer geknifed heeft.

Hoe ver gaat het lastigvallen in jouw geval, Elvi?
- Berichten krijgen met "I'll rape you fucking bitch" of "go back to the kitchen" (eigenlijk altijd als ze verliezen :P )
- Express in de weg gaan staan zodat je of geen kills kan maken of doodgaat
- Ik kreeg bij toeval ook een keer een vrouwelijke karakter toegewezen en ik kon meteen geen kant op want ze stonden voor mn neus de weg te blokkeren en naar mn digitale tieten te kijken :')
- Schreeuwen, gillen, uitschelden als je je headset ophebt
- Constante beledigingen (als je de headset ophebt, daarom heb ik die eigenlijk alleen nog maar op als ik met een vriendin game en verder mute ik de rest)
- Het spel saboteren zodat je uiteindelijk uit de pot gaat
- Schreeuwen "ITS A LADY! ITS A LADY!" en dan een constante stroom van sexuele toespelingen van jongens die er nog niet eens haar op hebben en zelf als een meisje klinken :')

Ik pak ze wel terug hoor, ingame dan. Zombies lokken zodat ze doodgaan, reviven en dan op het laatste moment weglopen, ook in de weg gaan staan zodat ze doodgaan. Maar goed, dat is 1 keer leuk maar verder wil ik gewoon relaxed gamen. Berichten terugsturen doe ik niet want dat heeft toch geen zin. En dus inderdaad mn headset niet gebruiken of alleen als ik met een vriendin en haar vriend speel.
pi_154537542
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 12:12 schreef KingKloon het volgende:

[..]

Eigenlijk doe ik nu ook? Kijk hier gaat het fout. Ik ga in op wat zij eerder poste, ik val haar niet aan, omdat ze een vrouw is.

Het zal vast wel kloppen, omdat veel gamers waarschijnlijk nog nooit vrouwelijk contact hebben gehad en wat onbekend is, is eng.
Dat het spel echter onspeelbaar wordt als je als vrouw je headset aan hebt is gewoon pertinent onwaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')