Uit onderzoek blijkt dus dat mannen van lagere sociale status vrouwen pesten of lastig vallen, om hun sociale status te beschermen. Mannen gebruiken agressie om dominantie te tonen, vooral mannen met een lage sociale status in de groep doen dat. Hoe succesvoller of hoe hoger de status van een man in een groep, hoe aardiger hij is tegen de vrouwen. Dit gedrag zie je ook terug in normale sociale interacties.quote:Here's a research finding that should surprise no one: The men most likely to harass women online … are the men most likely to have their own problems.
That bit of validation comes courtesy Michael Kasumovic and Jeffrey Kuznekoff, researchers at the University of New South Wales and Miami University, respectively. For their latest study, published in the journal PLOS One last week, the duo watched how men treated women during 163 plays of the video game Halo 3.
As they watched the games play out and tracked the comments that players made to each other, the researchers observed that — no matter their skill level, or how the game went — men tended to be pretty cordial to each other. Male players who were good at the game also tended to pay compliments to other male and female players.
Some male players, however — the ones who were less-skilled at the game, and performing worse relative their peers — made frequent, nasty comments to the female gamers. In other words, sexist dudes are literally losers.
In today's online environment, alas, this is not an idle observation. According to a recent Pew report, 40 per cent of Internet users have personally experienced harassment. While both genders are frequent victims of this abuse, women tend to get the worst of it: They are "particularly vulnerable to sexual harassment and stalking," Pew said.
I asked Kasumovic, the lead author on the study, how applicable his findings were in other online or offline settings. In other words, how much of this derives from human nature, and how much of it relates to the unique demands of first-person shooters?
Kasumovic argues that video games actually make incredible proxies for studying real-life behavior — Halo 3, especially.
There are three things you should know about the game, for the purpose of understanding this study: (1) players are anonymous, and the possibility of "policing individual behavior is almost impossible"; (2) they only encounter each other a few times in passing — it's very possible to hurl an expletive at another player, and never "see" him or her again; and (3) finally, and perhaps predictably, the sex-ratio of players is biased pretty heavily toward men. (A 2014 survey of gender ratios on Reddit found that r/halo was over 95 per cent male.)
That should sound a whole lot like a lot of other, frequently sexist online spaces: Think Twitter. Or Reddit. Or 4chan.
Er staat ditquote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:52 schreef KingKloon het volgende:
http://www.dailylife.com.(...)20150721-gigw7s.html
[..]
Uit onderzoek blijkt dus dat mannen van lagere sociale status vrouwen pesten of lastig vallen, om hun sociale status te beschermen. Mannen gebruiken agressie om dominantie te tonen, vooral mannen met een lage sociale status in de groep doen dat. Hoe succesvoller of hoe hoger de status van een man in een groep, hoe aardiger hij is tegen de vrouwen. Dit gedrag zie je ook terug in normale sociale interacties.
Verklaart wel waarom veel fokkers uberseksistisch zijn.
en ditquote:Here's a research finding that should surprise no one: The men most likely to harass women online … are the men most likely to have their own problems.
Dat laatste impliceert dat uit het onderzoek is gebleken dat spelers meer basherig waren naarmate hun skilllevel lager was, wat mij eerder in de richting van "zelfzekerheid" (weten dat je goed bent en dat dus niet hoeft te compenseren of overdrijven) doet denken.quote:Male players who were good at the game also tended to pay compliments to other male and female players.
Als je meer verliest, raak je vaker gefrustreerd, je acties mislukken vaker en je wordt door meer spelers "ge-owned" omdat je gewoon slechter bent.quote:Some male players, however — the ones who were less-skilled at the game, and performing worse relative their peers — made frequent, nasty comments to the female gamers. In other words, sexist dudes are literally losers.
Ik denk dat sowieso vrouwen minder snel competitieve games spelen. Stond ook dat in het onderzochte spel iets van 95% man was?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 22:44 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Hoe doen verliezende vrouwen dan? Is dat ook onderzocht?
of een discussieforum..quote:Op dinsdag 21 juli 2015 22:49 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik denk dat sowieso vrouwen minder snel competitieve games spelen. Stond ook dat in het onderzochte spel iets van 95% man was?
Dus ik denk dat ze daarvoor beter een ander type game kunnen gebruiken (RPG oid?)
Hoe vaker je verliest hoe slechter tegen je verlies kan dus.quote:Dat laatste impliceert dat uit het onderzoek is gebleken dat spelers meer basherig waren naarmate hun skilllevel lager was, wat mij eerder in de richting van "zelfzekerheid" (weten dat je goed bent en dat dus niet hoeft te compenseren of overdrijven) doet denken.
Jawel, tegen mannen zijn ze gewoon hetzelfde onderling.quote:Op woensdag 22 juli 2015 01:47 schreef LookAtMe het volgende:
Ze zeggen niet hoe die mannen tegen andere mannen deden. Als ze andere mannen ook lastig vallen zijn ze niet meer seksistisch maar gewoon een klootzak.
Grootste onzin. Mijn record op Black Ops 2 Zombies is met een vrouw uit Zuid-Afrika (die overigens Engels spreekt alsof ze van het koningshuis is).quote:Op woensdag 22 juli 2015 00:33 schreef Elvi het volgende:
En daarom game ik zonder mn headset. Zodra ze horen dat je een vrouw bent is de game.onspeelbaar geworden.
Maar goed.dat is op het.playstation netwerk... en call of duty
Pardon? Dus omdat jij je normaal kan gedragen is het onderzoek en.mijn ervaring niet waar?quote:Op woensdag 22 juli 2015 02:43 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Grootste onzin. Mijn record op Black Ops 2 Zombies is met een vrouw uit Zuid-Afrika (die overigens Engels spreekt alsof ze van het koningshuis is).
Niet alleen mijn eigen ervaring, we spelen altijd potjes met 4 personen. Dit heeft nog nooit gezeik opgeleverd.quote:Op woensdag 22 juli 2015 09:07 schreef Elvi het volgende:
[..]
Pardon? Dus omdat jij je normaal kan gedragen is het onderzoek en.mijn ervaring niet waar?
Je bent onderdeel van het probleem
Dus jouw mening als man telt zwaarder dan de ervaring van vrouwen die hebben meegedaan aan het onderzoek, de onderzoekers, en die van mij als gamende vrouw?quote:Op woensdag 22 juli 2015 12:01 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Niet alleen mijn eigen ervaring, we spelen altijd potjes met 4 personen. Dit heeft nog nooit gezeik opgeleverd.
Verder kan ik dit onderzoek nu niet bepaald serieus nemen nee.
En tot slot. Really?_!
Misschien moet je in plaats van je feministen betoog prediken toch eerst eens lezen wat ik post. Over arrogantie gesproken....quote:Op woensdag 22 juli 2015 12:06 schreef Elvi het volgende:
[..]
Dus jouw mening als man telt zwaarder dan de ervaring van vrouwen die hebben meegedaan aan het onderzoek, de onderzoekers, en die van mij als gamende vrouw?
Wow arrogant much?
Ontken je dan dat vrouwen vaak aangevallen worden online, alleen omdat ze een vrouw zijn. Eigenlijk doe jij nu ook.quote:Op woensdag 22 juli 2015 12:08 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Misschien moet je in plaats van je feministen betoog prediken toch eerst eens lezen wat ik post. Over arrogantie gesproken....
Ik snap heel goed wat je zegt hoorquote:Op woensdag 22 juli 2015 12:08 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Misschien moet je in plaats van je feministen betoog prediken toch eerst eens lezen wat ik post. Over arrogantie gesproken....
Precies...quote:Op woensdag 22 juli 2015 12:12 schreef KingKloon het volgende:
[..]
Ontken je dan dat vrouwen vaak aangevallen worden online, alleen omdat ze een vrouw zijn. Eigenlijk doe jij nu ook.
En dat hij daarna jou onderuit probeert te halen door te zeggen "feministisch betoog".quote:Op woensdag 22 juli 2015 12:14 schreef Elvi het volgende:
[..]
Precies...
De ervaring van een vrouw (en van de vrouwen in het onderzoek) zijn onderschikt aan zijn ene ervaring met het gamen met een vrouw.
- Berichten krijgen met "I'll rape you fucking bitch" of "go back to the kitchen" (eigenlijk altijd als ze verliezenquote:Op woensdag 22 juli 2015 12:14 schreef ElDinosaur het volgende:
Ragen tijdens het gamen hoort er ook een beetje bij.![]()
Een hoop mannen zullen op hun pik getrapt zijn zodra een vrouw ze vernedert tijdens een potje halo / cod. Aan de andere kant zullen ze dat ook zijn als ze via voice uitgemaakt worden voor bitch door de 10 jarige die ze net voor de 4e keer geknifed heeft.
Hoe ver gaat het lastigvallen in jouw geval, Elvi?
Eigenlijk doe ik nu ook? Kijk hier gaat het fout. Ik ga in op wat zij eerder poste, ik val haar niet aan, omdat ze een vrouw is.quote:Op woensdag 22 juli 2015 12:12 schreef KingKloon het volgende:
[..]
Ontken je dan dat vrouwen vaak aangevallen worden online, alleen omdat ze een vrouw zijn. Eigenlijk doe jij nu ook.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |