waaruit haal jij dat die broodfokker Almo gaf? Ze kreeg volgens haar Whiskas, maar dat at ze hier niet (2 dagen lang).quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:31 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ze is nu een week of acht, toch?
Mag ze nog even kiezen voor wat vertrouwd voor haar is en wellicht het meeste lijkt op wat ze bij haar moeder kreeg, naast de moedermelk? Natuurlijk at ze net goed RC, ze was uitgehongerd.
Je weet vast ook dat kittens diarree kunnen krijgen van plotselinge snelle voedselwisselingen? En dat alleen daarom al wordt aangeraden de eerste tijd in een nieuwe situatie het oude voer te blijven geven? Helaas was jouw kitten zes weken toen je haar kocht, pas net zelf aan het eten naast de moedermelk dus voor de 'fokker' vast lastig om aan te geven met welk voer ze vertrouwd was.
Enne.... Kittenmelk is leuk als tractatie, maar geen vervanging voor moedermelk. Ik benoem alles maar even, want ik heb werkelijk geen idee wat je er wel vanaf weet. Wel goed dat je dat na het vaste voer doet.
Eerste vaccinatie op 10 weken is wat laat, maar goed om te horen dat je het niet meteen hebt laten doen. Zo jong, verhuisstress en vaccinatie is geen goede combi.
Maar ik kan er met mijn hoofd niet bij dat je 500 euro uitgeeft aan een kat, als je vervolgens blut bent, zodat je haar eten niet kunt betalen....
Kijk in godesnaam naar een dierenverzekering! Want jij lijkt me het type wat onverwacht hoge DA kosten niet zal kunnen betalen.
Als je het nu doet krijg je misschien nog korting op vaccinatie, chip en sterilisatie.
Waar woon je? Als het in de buurt is wil ik best wat bakjes Almo komen brengen, als dat voor jou nodig is om haar een rustige, goede start te geven. Maar aan geld ga ik écht niet beginnen.
Ben je nu aangemeldvooreenvraag of aangemeldomtekunnenklagenenjeeigenzintedoenentejankenalsmensennietreagerenzoalsjewil?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 17:02 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
waaruit haal jij dat die broodfokker Almo gaf? Ze kreeg volgens haar Whiskas, maar dat at ze hier niet (2 dagen lang).
Kittenmelk kreeg ik van DA.
Ff kappen nu.
Voel je je aangevallen?quote:
En dan staat je doos Almo straks op Marktplaats zodat ze zelf luxe kan dineren.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 17:04 schreef PaarsBeestje het volgende:
Ik heb liever dat je mij je adres pm't en dat ik een doos Almo laat afleveren. Ik vind het serieus verdrietig dat het kattenkind eten ontzegt wordt omdat je het blijkbaar niet kunt missen en simpelweg je niet hebt ingelezen over wat zo'n beestje nodig heeft. De beslissingen die je neemt zijn voor zo'n jong dier niet de juiste.
So be it. Dat risico zit er idd in.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 17:06 schreef Valerie. het volgende:
[..]
En dan staat je doos Almo straks op Marktplaats zodat ze zelf luxe kan dineren.
Alles wat hier is gezegd is met het oog op de gezondheid van je dierbare kitten geweest. Als je dus wat om je kattenbeestje geeft zou ik alle tips nog even goed doornemen en me daaraan houden.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 17:06 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Ik ga niet meer reageren ook. Beestje eet droogvoer, probleem opgelost. Topic kan op slot.
Ik heb ook nergens gezegd dat het kitten ongelukkig moet zijn bij je. Ik geloof prima dat het zich gedraagt als een kitten (en gezien haar afkomst, heb je daar nog geluk mee). Waar ik over val, is de onkunde die uit je posts spreekt, en vooral dat je weinig lijkt te doen met het advies, zelfs niet als dat van je eigen dierenarts komt. En je hebt nu eenmaal een grotere kans op problemen met een katje wat zó vroeg bij moeder weg is, om over mogelijke gezondheidsrisico's van willekeurig raskatten kruisen nog maar niks te zeggen. In je bovenstaande quote zeg je eigenlijk 'zolang het nog goed gaat, blijft ze hier'. Maar wat nou als het dadelijk (mogelijk zelfs door jouw onkundige beslissingen) minder goed gaat...?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 16:53 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Mijn kitten gaat nergens heen. Ik heb niet alle moeite voor niks gedaan en zolang ik dat beest nog super netjes in de kattenbak zie pissen en schijten, het geweldig vindt om Ronaldo uit te hangen met haar balletjes, nieuwgierig al mijn tassen in kruipt, 'muizen' vangt, bewegingen maakt waardoor blijkt dat ze zich bij me veilig voelt en zich graag laat aaien...
Ze speelt graag in haar kasteel, verstopt zich graag in het kartonnen huisje met krabding en catsnip.
Ik zie nergens dat het beest ongelukkig is.
Natuurlijk zitten mijn topics vol frustraties, negativiteit e.d. Maar dat komt omdat ik de leuke dingen niet deel.
Jouw probleem is misschien opgelost, maar het probleem van je kitten niet hoor.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 17:06 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Ik ga niet meer reageren ook. Beestje eet droogvoer, probleem opgelost. Topic kan op slot.
Not gonna happen.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 17:06 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Dan wordt de kat gedumpt.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 17:08 schreef Holyme het volgende:
[..]
Ik heb ook nergens gezegd dat het kitten ongelukkig moet zijn bij je. Ik geloof prima dat het zich gedraagt als een kitten (en gezien haar afkomst, heb je daar nog geluk mee). Waar ik over val, is de onkunde die uit je posts spreekt, en vooral dat je weinig lijkt te doen met het advies, zelfs niet als dat van je eigen dierenarts komt. En je hebt nu eenmaal een grotere kans op problemen met een katje wat zó vroeg bij moeder weg is, om over mogelijke gezondheidsrisico's van willekeurig raskatten kruisen nog maar niks te zeggen. In je bovenstaande quote zeg je eigenlijk 'zolang het nog goed gaat, blijft ze hier'. Maar wat nou als het dadelijk (mogelijk zelfs door jouw onkundige beslissingen) minder goed gaat...?
Dump maar hier dan, dan zoek ik wel een goed thuis voor haar.quote:
Ze gaf je kitten Whiskas zei ze. Ze zei ook dat je kitten al (pas!) 8 weken was.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 17:02 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
waaruit haal jij dat die broodfokker Almo gaf? Ze kreeg volgens haar Whiskas, maar dat at ze hier niet (2 dagen lang).
Kittenmelk kreeg ik van DA.
Ff kappen nu.
quote:Op dinsdag 28 juli 2015 17:04 schreef PaarsBeestje het volgende:
Ik heb liever dat je mij je adres pm't en dat ik een doos Almo laat afleveren. Ik vind het serieus verdrietig dat het kattenkind eten ontzegt wordt omdat je het blijkbaar niet kunt missen en simpelweg je niet hebt ingelezen over wat zo'n beestje nodig heeft. De beslissingen die je neemt zijn voor zo'n jong dier niet de juiste.
Jij hebt een pup van acht weken?quote:Op woensdag 29 juli 2015 01:44 schreef Teydelyk het volgende:
Onze hond heeft ook z'n periodes. Dan eet ie lekker niet. Hij krijgt regelmatig A++ steaks en wild bij het avondeten maar als ie dan een attitude krijgt dan ken ie lekker de flikker krijgen.
Nee, gewoon een hont met een attitude.quote:
Overigens ben ik het met je eens dat je een kitten van 6 weken gepast eten moet geven. Zeker als die beesten jong zijn moet je ze zo min mogelijk ontzeggen.quote:
Er is een verschil tussen een volwassen hond en een kitten van 8 weken hèquote:Op woensdag 29 juli 2015 15:40 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Nee, gewoon een hont met een attitude.
Waarom zou een kat niet mogen vasten maar een hond wel?quote:Op woensdag 29 juli 2015 15:47 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen een volwassen hond en een kitten van 8 weken hèDaarbij mogen katten niet eens vasten, laat staan een kitten. Honden kunnen wel vasten.
Omdat het twee verschillende diersoorten zijn?quote:Op woensdag 29 juli 2015 15:48 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Waarom zou een kat niet mogen vasten maar een hond wel?
Beide zullen in de natuur niet elke dag eten krijgen. Daarom kan ik me het moeilijk voorstellen dat dat zo is.quote:Op woensdag 29 juli 2015 15:49 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Omdat het twee verschillende diersoorten zijn?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik heb mijn post aangepast. Maar goed, de aanname dat katten en honden hetzelfde moeten en laten is natuurlijk bizar.quote:Op woensdag 29 juli 2015 15:50 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Beide zullen in de natuur niet elke dag eten krijgen.
R&P / Grijsgebied is verschrikkelijkquote:Op woensdag 29 juli 2015 08:12 schreef KillerBee4ever het volgende:
KLB / Kitten die overal wil slapen, behalve in haar mandje van 30
KLB / Kitten wil mijn maaltijd ipv haar brokjes
KLB / Witte Ragdoll katten zijn duur
Ik krijg hier echt braakneigingen van, wat een gejank om aandacht.
TS, zoek hulp... voor jezelf wel te verstaan.
Ik had inderdaad niet verwacht dat honden (net als katten) water nodig hebben om te overleven.quote:Op woensdag 29 juli 2015 15:50 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Ik heb mijn post aangepast. Maar goed, de aanname dat katten en honden hetzelfde moeten en laten is natuurlijk bizar.
Wat?quote:Op woensdag 29 juli 2015 15:51 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Ik had inderdaad niet verwacht dat honden (net als katten) water nodig hebben om te overleven.
Je mag in grote lijnen tussen zoogdieren wel lijnen trekken hoor. Katten zijn een uitzondering op de regel.quote:
Een kat eet zo'n 6-8 prooien per dag, verspreid over de dag. Dat vergelijken met een diersoort die afstamt van wolven, die dus gerust een grote prooi pakken en veel ineens eten, en daarna een tijdje niets, is appels met peren vergelijken. Totaal andere diersoortquote:Op woensdag 29 juli 2015 15:50 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Beide zullen in de natuur niet elke dag eten krijgen. Daarom kan ik me het moeilijk voorstellen dat dat zo is.
Ja, ze hebben allemaal zuurstof en water nodig. Nou jemig.quote:Op woensdag 29 juli 2015 15:54 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Je mag in grote lijnen tussen zoogdieren wel lijnen trekken hoor. Katten zijn een uitzondering op de regel.
quote:Op woensdag 29 juli 2015 15:58 schreef Holyme het volgende:
[..]
Een kat eet zo'n 6-8 prooien per dag, verspreid over de dag. Dat vergelijken met een diersoort die afstamt van wolven, die dus gerust een grote prooi pakken en veel ineens eten, en daarna een tijdje niets, is appels met peren vergelijken. Totaal andere diersoort
http://www.humanesociety.(...)tps://www.google.nl/quote:Op woensdag 29 juli 2015 15:58 schreef Holyme het volgende:
[..]
Een kat eet zo'n 6-8 prooien per dag, verspreid over de dag. Dat vergelijken met een diersoort die afstamt van wolven, die dus gerust een grote prooi pakken en veel ineens eten, en daarna een tijdje niets, is appels met peren vergelijken. Totaal andere diersoort
Ik hoop ook dat ze wat aan het topic heeft gehad, voor haar maar vooral ook voor het kleine kitten.quote:Op woensdag 29 juli 2015 15:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
R&P / Grijsgebied is verschrikkelijk
Ze weet dat ze aan zichzelf moet werken. Jammer dat ze vooralsnog wel om advies vraagt, maar toch vrij hardnekkig is in haar eigen ideeën blijven volgen.
Er is zoveel goed advies met prima kennis van zaken gegeven in dit topic! TS, doe daar je voordeel mee! Goed voor je kat en dus goed voor jou!
Ik snap niet zo goed hoe dit ontopic is en hoe dit TS helpt?quote:Op woensdag 29 juli 2015 16:11 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
http://www.humanesociety.(...)tps://www.google.nl/
Ik vang kittens op, en daar zitten ook wel 'ns kittens tussen van TNR moeders, hoe dat werkt weet ik dus en ik snap niet goed wat je met die link wil? Doel je op die feeding bans? Het stukje over dat katten weken zonder eten kunnen, daarmee bedoelen ze dus food als in, kattenvoer door mensen gegeven. Een kat die niet (of langdurig te weinig) eet, kan heel snel leververvetting ontwikkelen, zoals Valerie al aangaf. http://www.mcvoordieren.nl/leververvetting-kat : Een kat moet elke dag eten.quote:Op woensdag 29 juli 2015 16:11 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
http://www.humanesociety.(...)tps://www.google.nl/
En hoe lang had je het mupke niet gevoerd deze keer?quote:Op woensdag 29 juli 2015 19:29 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
http://postimg.org/image/xck988p1f/
Ik heb geen idee of dat verstandig is of niet, dat laat ik aan de experts over.. maar wat ik mij als leek afvraag: ben jij dan altijd thuis? Stel dat dit een gewoonte gaat worden, hoe gaat dit dan als je niet thuis bent of op vakantie?quote:Op woensdag 29 juli 2015 19:42 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Ik voer haar om de 2 uur met de hand. Dat gaat goed
Dat zal wel meevallen. Als poesje groter groeit gaat ze vast uit zichzelf brokjes eten.quote:Op donderdag 30 juli 2015 08:48 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ik heb geen idee of dat verstandig is of niet, dat laat ik aan de experts over.. maar wat ik mij als leek afvraag: ben jij dan altijd thuis? Stel dat dit een gewoonte gaat worden, hoe gaat dit dan als je niet thuis bent of op vakantie?
En daarna? Hoe vaak ben je dan weg?quote:Op donderdag 30 juli 2015 11:07 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Ik ben tot september non stop met haarTegen die tijd kan ze heus wel eten. Dan is ze 12 weken.
Ik studeer nog, dus ja. Zodra ik ben afgestudeerd ga ik verhuizen en er een kitten bij nemen. Ik weet nu waar ik op moet letten.quote:Op donderdag 30 juli 2015 12:43 schreef Cat22 het volgende:
[..]
En daarna? Hoe vaak ben je dan weg?
Je hoeft er niet non stop bij te zijn, maar een kitten alleen kan zich snel gaan vervelen. Je kunt het niet hele dagen alleen laten.
Terwijl er al geen voer gekocht kan worden voor de 1e.quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:30 schreef Lienekien het volgende:
Hm. Twéé jonge katjes in een studio op een studentenbudget?
Ik weet toch dat jij het goed bedoeltquote:Op donderdag 30 juli 2015 15:45 schreef Holyme het volgende:
Ja, da's dan wel minder handig van me, om daar even niet aan te denkenMijn post was meer bedoeld om TS duidelijk te maken dat later een kitten erbij echt geen succes hoeft te worden, helemaal gezien de achtergrond van het huidige katje. En "ik weet nu waar ik op moet letten" twijfel ik dus aan, vandaar die reactie. Maar inderdaad, altijd eerst het financiële plaatje enzo op orde krijgen
Ja, net een paar weken een kitten hebben en dan denken dat je weet hoe het allemaal het beste gaat.quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:45 schreef Holyme het volgende:
Ja, da's dan wel minder handig van me, om daar even niet aan te denkenMijn post was meer bedoeld om TS duidelijk te maken dat later een kitten erbij echt geen succes hoeft te worden, helemaal gezien de achtergrond van het huidige katje. En "ik weet nu waar ik op moet letten" twijfel ik dus aan, vandaar die reactie. Maar inderdaad, altijd eerst het financiële plaatje enzo op orde krijgen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |