Hi,
Met veel plezier lees ik hier al geruime tijd over jullie klussen, projecten en vooral nieuwe keukens. Nu is dan ook de tijd aangebroken dat ik net een nieuw appartement heb gekocht, en daar nog een hele nieuwe keuken kan plaatsen!
We hebben twee scenario's in ons hoofd:
1. kastenwand (4 kasten a 2,4m) + kookeiland (1,2m breed, 2,6m lang)
2. L-vorm: 5 kasten a 3m langs de muur, met aangekoppeld een schiereiland (1,2m bij 2,5m)
We willen heel graag een eiland. Beide enorm kookgek, en willen een soort leefkeuken creëren. Qua interactie en ruimtelijk gevoel lijkt een eiland dan heel gaaf. We hebben gisteravond het e.e.a. in het huis geprobeerd op de vloer uit te leggen met kranten, dat zie je ook op de foto's. Op de foto's zie je tevens witte muren in het midden van de kamer, die gaan er allemaal uit (één grote open ruimte dus).
In het geval van het kookeiland zou dit de ruimtelijke situatie zijn vanaf de muur: kastenwand (60 cm diep) + loopruimte (1m diep) + kookeiland (1,2m diep) + loopruimte tot deur naar gang (1m)
Het past dus, en loopruimtes zijn acceptabel. Eventueel zouden we het eiland 1,1m breed kunnen maken voor extra loopruimte.
De keuken komt dus in de onderste ruimte van de plattegrond, in de rare hoek onderaan komt een grote tafel te staan. Het eiland zou dan starten vanaf de deurpost naar de gang, en dan naar onderen.
Ik zal ook nog wat tekeningen van de keuken toevoegen, maar die moet ik even scannen (handgemaakt =D).
Hebben jullie ervaringen met een eiland? Wat vind je handig/niet handig? Ook nog tips qua indeling?
Alvast bedankt!
Utaddict
![KZAPfJSl.png]()
![dxFXJItl.jpg]()
[ Bericht 5% gewijzigd door utaddict op 21-07-2015 11:20:33 ]