Ik denk niet dat je met ruim 7 ton aan vermogen in aanmerking komt, maar ik kan het mis hebbenquote:Op maandag 20 juli 2015 18:47 schreef BasEnAad het volgende:
Hangt er vanaf hoeveel vermogen je mag hebben met een Wajong.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En als je je Wajong hebt belegd(t).quote:Op maandag 20 juli 2015 18:56 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je met ruim 7 ton aan vermogen in aanmerking komt, maar ik kan het mis hebben
Zover ik weet kent de Wajong, in tegenstelling tot de Bijstand, geen vermogens toets.quote:Op maandag 20 juli 2015 18:47 schreef BasEnAad het volgende:
Hangt er vanaf hoeveel vermogen je mag hebben met een Wajong.
Als je thuis woont en geen uitgaven hebt en op tijd bitcoins hebt gekocht?quote:Op maandag 20 juli 2015 18:59 schreef Queller het volgende:
[..]
Als je ruim ¤ 700.000 weet te maken van je Wajong, dan zijn felicitaties op z'n plaats
Maar TS zal wel moeten uitleggen hoe hij aan het geld komt. Als het vergoeding is voor een dienst, dan had hij het vermoedelijk destijds moeten opgeven.quote:Op maandag 20 juli 2015 18:59 schreef VincentWolf het volgende:
Zover ik weet kent de Wajong, in tegenstelling tot de Bijstand, geen vermogens toets.
Waarom wil je er vanaf dan?quote:Op maandag 20 juli 2015 18:59 schreef VincentWolf het volgende:
[..]
Zover ik weet kent de Wajong, in tegenstelling tot de Bijstand, geen vermogens toets.
Hoe is het zelf aanschaffen van bitcoins een vergoeding voor een dienst?quote:Op maandag 20 juli 2015 19:00 schreef Queller het volgende:
Als het vergoeding is voor een dienst, dan had hij het vermoedelijk destijds moeten opgeven.
Ja en? Waarom wil hij er vanaf?quote:Op maandag 20 juli 2015 19:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Volgens mij is de herkeuring geen keuze
Ik was er vroeg bij. Heb er destijds een paar honderd euro voor betaald. ;- )quote:Op maandag 20 juli 2015 19:00 schreef Queller het volgende:
[..]
Maar TS zal wel moeten uitleggen hoe hij aan het geld komt. Als het vergoeding is voor een dienst, dan had hij het vermoedelijk destijds moeten opgeven.
Brr....
Bel het UWV en vraag het. Ben heel benieuwd wat ze zeggen
Dan rest de vraag; is bitcoin bezit of valuta?quote:Heeft u een uitkering en verkoopt u wel eens uw overbodige spullen via Marktplaats, Speurders, Tweedehands en soortgelijke websites? Dat is geen probleem voor UWV.
Het geld dat u ontvangt voor de verkoop van uw eigen tweedehandsspullen geldt niet als inkomen. Het bedrag dat u met deze verkoop extra verdient naast uw uitkering hoeft u niet te melden aan UWV en de Belastingdienst.
Een voorbeeld: u verkoopt uw eigen auto. Het geld dat u hiervoor ontvangt, kan best een aardig bedrag zijn. Toch wordt dit niet verrekend met uw uitkering van UWV, want het is inkomen uit vermogen. Een auto wordt gerekend tot uw vermogen (het is een vermogensbestanddeel).
Het is voor de belastingdienst gewoon vermogen, je quote van het verkopen op marktplaats gaat dan ook niet op voor je bitcoins.quote:Op maandag 20 juli 2015 19:13 schreef VincentWolf het volgende:
[..]
Ik was er vroeg bij. Heb er destijds een paar honderd euro voor betaald. ;- )
Volgens deze pagina hoeft er niets opgegeven te worden, mits het geen bedrijfsmatig handelen is.
https://perspectief.uwv.n(...)et-doorgeven-aan-uwv
[..]
Dan rest de vraag; is bitcoin bezit of valuta?
Oh, van z'n bitcoins bedoelde jij, ik dacht dat je van z'n Wajong bedoeldequote:Op maandag 20 juli 2015 19:11 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ja en? Waarom wil hij er vanaf?
Omdat er een herkeuring aan zit te komen.
Leuk en alles, maar ik kan een herkeuring en het willen verkopen van bitcoins niet helemaal met elkaar rijmen.
Nog knap toch? Ik ken er niet veel die dat voor elkaar hebben gekregenquote:Op maandag 20 juli 2015 19:00 schreef DeLepelaar het volgende:
[..]
Als je thuis woont en geen uitgaven hebt en op tijd bitcoins hebt gekocht?
Ja anders heb je sowieso wel een "probleempje" met ze.quote:Op maandag 20 juli 2015 19:22 schreef Leandra het volgende:
Zeg TS, heb je je bitcoins überhaupt ooit in je belastingaangifte verwerkt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |