Je hebt aardig wat Jihadistische Koerden die niets moeten weten van 'seculiere/marxistische' bewegingen zoals de PKK en HDP. De PKK / HDP is bijvoorbeeld ook verwikkeld in een militante strijd met Huda Par, een Koerdische Sunni beweging.quote:Op woensdag 22 juli 2015 16:23 schreef Ludd het volgende:
Ik hoorde op de radio dat de verdachte van de aanslag zelf ook een Koerd zou zijn. Kan iemand hier die bekend is met de situatie uitleggen wat daar het motief voor zou kunnen zijn?
quote:
Daar dacht ik zelf ook aan, omdat dat wel het meest voor de hand liggend is.quote:Op woensdag 22 juli 2015 16:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je hebt aardig wat Jihadistische Koerden die niets moeten weten van 'seculiere/marxistische' bewegingen zoals de PKK en HDP. De PKK / HDP is bijvoorbeeld ook verwikkeld in een militante strijd met Huda Par, een Koerdische Sunni beweging.
Ja en nee.. De HDP zal er nooit zo een draai aan geven omdat er ook heel veel Turkse Alevieten op hebben gestemd, maar tegelijkertijd hoor je ook weer demonstranten die de schuld op Erdogan schuiven en de PKK Turkse politie agenten strandrechtelijk executeren, de nuances boeit de PKK weinig, vooral HDP gaat het moeilijk krijgen.quote:Op woensdag 22 juli 2015 16:32 schreef Ludd het volgende:
[..]
[..]
Daar dacht ik zelf ook aan, omdat dat wel het meest voor de hand liggend is.
Voor de verstandhouding tussen Turken en Koedern in Turkije lijkt het mij wel "positief" dat de dader ook een Koerd is, waardoor het geen Turk tegen Koerden verhaal wordt. Klopt dat?
Vind jij Erdoğan (mede)schuldig?quote:Op woensdag 22 juli 2015 16:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja en nee.. De HDP zal er nooit zo een draai aan geven omdat er ook heel veel Turkse Alevieten op hebben gestemd, maar tegelijkertijd hoor je ook weer demonstranten die de schuld op Erdogan schuiven en de PKK Turkse politie agenten strandrechtelijk executeren, de nuances boeit de PKK weinig, vooral HDP gaat het moeilijk krijgen.
Lastig, denk niet dat Erdogan een (indirecte) vinger heeft in de aanslag op de Koerden, alleen hij heeft wel de afgelopen paar maanden compleet genegeerd wat de Koerdische sentimenten zijn rondom wat zich in Syrië afspeelt en heeft vooral verbaal lopen hameren op hoe gevaarlijk de Koerdische terreur is voor de Turkse staat zonder heel veel woorden te besteden aan IS, dus hij heeft er wel op z'n minst aan bijgedragen dat de sentimenten zo hoog opliepen. Ook zou hij nu bij vervroegde verkiezingen gigantisch profiteren met zijn AKP.quote:
http://www.bbc.com/news/world-europe-33619043quote:The identity of the suicide bomber who killed 32 youth activists in the Turkish town of Suruc has been been confirmed, government officials say.
DNA tests revealed the attacker was a 20-year-old Turkish student, named by local media as Seyh Abdurrahman Alagoz.
He came from the south-eastern province of Adiyaman and was reportedly linked to Islamic State (IS) militants.
Meanwhile, two Turkish police officers have been found dead in the town of Ceylanpinar near the Syrian border.
The officers were found with bullet wounds in the house they shared in the town, which is in the same province as Suruc.
The outlawed Kurdistan Workers' Party (PKK) has claimed responsibility for the killings, saying it was in revenge for the massacre in Suruc and accusing the police officers of collaborating with IS.
At least one of the officers worked for an anti-terrorism task force, the AA news agency said.
Regional governor Izzetin Kucuk earlier said it was not yet clear "if there is a terrorist link".
'He went abroad'
Monday's suicide bombing claimed 32 lives and injured 100 others, making it one of the deadliest attacks in Turkey in recent years.
The activists were mainly university students, who were holding a news conference when an explosion ripped through the Amara Cultural Centre.
They had been planning to travel to Syria to help rebuild the town of Kobane. The youngest victim was Okan Pirinc, who was 18, according to the Turkish media.
Seyh Abdurrahman Alagoz's mother told the newspaper Radikal (in Turkish), that her son had gone "abroad" six months ago and returned 10 days ago.
A senior Turkish official told Reuters that he believed the bomber, who he did not name, had travelled to Syria last year with the help of a group linked to IS militants.
There were rallies in cities across the country on Tuesday, with people condemning the attack and protesting at the government's policies on Syria.
Many feel Ankara has not done enough to combat the threat of Islamic State militants.
But Prime Minister Ahmet Davutoglu said the country's leaders were committed to beating the group.
In a tweet, using the Arabic acronym for IS, he said: "I declare it to our esteemed nation and the entire world once again: Daesh and similar terrorist organisations will never achieve their target."
He is due to chair a cabinet meeting on Wednesday aimed at improving security on Turkey's border with Syria.
Met deze doel je dus allen die daar waren? Want zo komt je post over, 'ik ben geen racist, maar blabla' retoriek.quote:Op woensdag 22 juli 2015 18:22 schreef TheMagnificent het volgende:
De aanslag is triest en niet goed te keuren, maar deze zogenaamde humanisten waren ook aan het feesten en juichen nadat student Firat Çakiroglu in Izmir was vermoord door hun mede-PKK-sympathisanten, dus laat dit wel een dubbel gevoel achter.
https://twitter.com/grupv(...)961245544448/photo/1
Wanneer je zelf terreur verheerlijkt, zal het mij inderdaad aan mijn achterste roesten wanneer je zelf slachtoffer van terreur wordt. Ik weet niet of alle slachtoffers PKK-sympathisant waren, maar degenen die dat wel waren kan ik gewoon moeilijk medelijden voor opwekken. Toch wens ik niemand zo'n dood toe.quote:Op woensdag 22 juli 2015 19:35 schreef primakov het volgende:
[..]
Met deze doel je dus allen die daar waren? Want zo komt je post over, 'ik ben geen racist, maar blabla' retoriek.
dit kan in de feedback topicquote:Op woensdag 22 juli 2015 23:39 schreef Stimorol- het volgende:
Wrm wordt mijn post verwijderd als ik duidelijk maak dat Turken zich never tegen Isis zullen uitspreken?
Geen idee wat hier stond, maar als je het wil horen, ISIS mag van mij de tering krijgen. Ik beschouw ze momenteel als een van de grootste kankers van de islamitische wereld. Kun jij hetzelfde over PKK zeggen?quote:Op woensdag 22 juli 2015 23:39 schreef Stimorol- het volgende:
Wrm wordt mijn post verwijderd als ik duidelijk maak dat Turken zich never tegen Isis zullen uitspreken?
Eh duh. Ik ben geen PKK aanhanger?quote:Op donderdag 23 juli 2015 01:03 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Geen idee wat hier stond, maar als je het wil horen, ISIS mag van mij de tering krijgen. Ik beschouw ze momenteel als een van de grootste kankers van de islamitische wereld. Kun jij hetzelfde over PKK zeggen?
verkeerd topic?quote:Op donderdag 23 juli 2015 11:13 schreef Slayage het volgende:
fascinerend hoe zakelijk de syriers het deelnemen aan het leger / milities benaderen
het leger moet je niet wezen, want daar krijg je maar 60 dollar en ben je jaren van huis / voorheen was het NDF een goede werkgever, maar die zijn nu ook corrupt als het leger / ik zit nu bij mitie X en verdien 110 dollar, maar ik overweeg naar militie Y te stappen, omdat je daar 130 verdient
en dan voor lief nemen dat je overlevingskans 50% is
July 22, 2015 11:40 am
Men in Assad’s Syria eschew army for Iran-backed militias
Erika Solomon in Beirut
[..]
niet als het straks 1 groot conflict is gewordenquote:
Dat doen ze alquote:Op woensdag 22 juli 2015 23:39 schreef Stimorol- het volgende:
ik ben geen ISIS aanhangerquote:
Ben je wel erg stellig in, het zou juist ook een tegengesteld effect kunnen hebben:quote:Op woensdag 22 juli 2015 17:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ook zou hij nu bij vervroegde verkiezingen gigantisch profiteren met zijn AKP.
http://www.volkskrant.nl/(...)door-suruc~a4106065/quote:Welke gevolgen de aanslag in Suruç heeft op de formatie en het politieke proces, moet zich nog uitkristalliseren. Wellicht hoopt Erdogan dat de onrust het verlangen zal vergroten naar de 'stabiliteit' waarvan hij de belichaming is. Een mogelijke gewelddadige reactie van radicale Koerden zal daar verder aan bijdragen.
Maar een tegengesteld effect is ook mogelijk. Volgens Fadi Hakura, Turkije-expert van de denktank Chatham House, zal de aanslag een verdere afkalving veroorzaken van Erdogans populariteit, die toch al was gedaald. 'Er zullen meer Koerdische AKP-kiezers overstappen naar de HDP, en Turkse AKP-kiezers naar de twee andere partijen', zegt hij. 'Er is een voortgaande erosie gaande onder de aanhang van de AKP.'
De Turkse regering deed dat niet echt.quote:
quote:Twitter-verbod Turkije na aanslag Suruç opgeheven
Twitter is woensdag korte tijd niet bereikbaar geweest in Turkije. De regering had de online berichtendienst verzocht 107 weblinks naar beelden van de terreuraanslag maandag in Suruc te verwijderen. Omdat Twitter de links niet op tijd had gewist, ging de site voor enkele uren op zwart.
Bewerkt door: Redactie 22 juli 2015, 11:59 - Bron: AP
lockquote class="twitter-tweet" data-partner="tweetdeck">
Twitter ban came 2 days after the deadly attack in Suruc. A little late if you want to claim its about pictures of the attack...
— Peter Nut(@ nipped) 22/07/15 00:00
Zodra ook de laatste weblinks waren verdwenen was de dienst weer beschikbaar. Een bron bij de regering deelde mee dat de toegang was hersteld nadat Twitter 'kwaadaardige content, waaronder haatdragende taal, had verwijderd'.
Volgens staatspersbureau Anadolu willen de autoriteiten met de maatregel voorkomen dat mensen Twitter gebruiken om beelden van de aanslag van maandag te delen. De aanslag in de grensplaats Suruc kostte aan 32 mensen het leven. De kortstondige blokkade van Twitter zou daarnaast bedoeld zijn geweest om te voorkomen dat gebruikers oproepen tot protesten tegen de regering, omdat die te weinig zou hebben gedaan om de aanslag te voorkomen.
Niet de eerste keer
Het is niet de eerste keer dat sociale media in Turkije worden geblokkeerd. Eerder dit jaar gingen Twitter en Youtube op zwart tijdens een gijzelingsactie in een rechtbank in Istanbul. Dezelfde sites gingen vorig jaar ook in de ban toen geluidsopnames waren uitgelekt van een geheime bijeenkomst, waarin ambtenaren te horen waren die leken te spreken over corruptie. Die laatste blokkade werd ingesteld op last van de regering, niet een rechter. Het was juist het hoogste hof van Turkije die die blokkade als ongrondwettelijk bestempelde en er een einde aan maakte.
Terugkomend op Tarkan en Hakan enzo, sure alles kan, maar als je bijvoorbeeld naar de peilingen kijkt, zijn ze aardig in het voordeel van de AKP, van alles wat ik tot nu toe in de Turkse media heb gelezen zit je dan ongeveer op een 4/6% stijging van de AKP, mensen die spijt hebben om op een andere partij gestemd te hebben dan wel het gevoel hebben momenteel stil te staan vanwege de coalitiegedoe, maar kan dat bullshit zijn en nog erger uitpakken voor de AKP / Erdogan? Tuurlijk.quote:Op donderdag 23 juli 2015 19:17 schreef primakov het volgende:
[..]
Ben je wel erg stellig in, het zou juist ook een tegengesteld effect kunnen hebben:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)door-suruc~a4106065/
Jazeker.quote:Op donderdag 23 juli 2015 18:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
heb jij dat al gedaan met de pkk?
Ziet het er naar uit dat Recep aanstuurt op nieuwe verkiezingen? Het plaatje zegt 43.9 %?quote:Op donderdag 23 juli 2015 19:41 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Terugkomend op Tarkan en Hakan enzo, sure alles kan, maar als je bijvoorbeeld naar de peilingen kijkt, zijn ze aardig in het voordeel van de AKP, van alles wat ik tot nu toe in de Turkse media heb gelezen zit je dan ongeveer op een 4/6% stijging van de AKP, mensen die spijt hebben om op een andere partij gestemd te hebben dan wel het gevoel hebben momenteel stil te staan vanwege de coalitiegedoe, maar kan dat bullshit zijn en nog erger uitpakken voor de AKP / Erdogan? Tuurlijk.
Laatste peiling, vandaag gepubliceerd:
[ afbeelding ]
AKP staat nu op de 40%.
Hij zet Davutoglu iig niet onder druk op te haasten met een coalitie, de MHP wil sowieso vervroegde verkiezingen, dus of Davutoglu weet een deal te maken met de CHP, of het is afgelopen met de pogingen.quote:Op donderdag 23 juli 2015 20:01 schreef primakov het volgende:
[..]
Ziet het er naar uit dat Recep aanstuurt op nieuwe verkiezingen? Het plaatje zegt 43.9 %?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |